Kocvin/Škoda 105 L Kocvin/Škoda 105 L

komentáře | popis | fotky | Kocvin | 22.12.23 13:20 | 142x v oblíbených
Prodáno 16.10. 2021..



Tohle auto mi nabídl jeden místní člen, po tom, co jsem se v komentářích u mé 136 LPG zmínil, že bych uvítal hezké eMko.. Po

domluvě se synem majitelky, jsem se na ní jel podívat a okamžitě jsem věděl, že jí beru.. Původně padl návrh, že auto papírově

zruším a kastli využiji na nějaký projekt, nebo uložím na horší časy. Ale když jsem viděl krásné původní značky a dokonce ještě

původní pneu, rozhodl jsem se, že zaplatím ekozlodějinu a auto zachovám celé i s doklady.



Teď nějaké to kurikulum.. Je to Škoda 105L vyrobená 15. Srpna 1988.. 25. Srpna 1988 jí v mototechně Ostrava koupil pan Pilař,

který jí až do dnešních dní pečlivě opatroval. K autu je ještě původní malý tp :) Od té doby najel zhruba 82 tis. km což je na autě dost znát..



Stav auta je vynikající s minimem koroze.. Jen je bohužel lakovaný levý zadní bok, ale snad se to po umytí a rozleštění ztratí..



Nějaký stručný popis úprav..



- Motor



- Blok a vana Felicia MPi, vrtání 75,5 mm, upravené T písty, odlehčené čepy.

- Zdvih 78 mm (upravená a svážená klika Fabia).

- Ojnice ve tvaru I, šrouby ARP.

- Upravená hlava s většími ventily a kanály, speciální ventilové pružiny, celokovové těsnění.

- Vačka Urban 295°/295°, zdvih palců 7,5 mm.

- Výfuk 4-1, s příčným tlumičem schovaným nad příčkou od pana Krejčího, omotáno termopáskou DEi.

- Chlazení oleje, pod kapotou umístěný chladič, vývod z adaptéru pod filtrem (olej Motul Ester 300V 15w50).

- Elektronické zapalování Darabos, snímací kolo na řemenici klikové hřídele, zapalovací lišta Felicia MPi.

- Dva dvojité karburátory Fajs DCOE 40 na přímém sání, molitanové filtry Ramair (časem chci box).

- Palivová, nízkotlaká pumpa Facet.

- Úprava řemenice vodního čerpadla pro drážkový řemen, alternátor Felicia, hlavní řemenice Felicia.



- Převodovka



- Skládaná, bývalá převodovka od MVM, kola Sixta

- Suchý 5q, SP 4,22

- I - 3,09, II - 1,93, III - 1,41, IV - 1,16, V - 0,96

- Kartery ve stříbrném laku

- Ocelová víka ložisek diferenciálu

- Olej Castrol Syntrans 75W-90



- Exteriér



- Kvůli výfuku vyřezané zadní čelo a pro chlazení oleje navařená mřížka v zadní kapotě. Jinak naprostá, šedá série..



- Podvozek a kola



- Přední náprava kompletně vyztužená.

- Spodní ramena sériová, vyztužená s upravenými držáky pro stabilizátor.

- Horní ramena trubková by Wlad

- Pružiny dle návrhu Tuner#2, výroba Jindas, tlumiče HP sporting, zesílené držáky.

- Upravené náboje na rozteč 4x108 se středem 65,1 mm.

- Kalený, 20 mm stabilizátor od Urbana.

- Strmý pastorek řízení Ing. Kalousek.

- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.



- Zadní náprava vlečná, kompletně vyztužená.

- Pružiny kyvka, tlumiče Patrol (časem bude nejspíš Protlum a zakázkové pružiny)

- Podložky na změnu rozteče 4X130/4x108 se středem 65,1 mm.

- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.



- Kola

- EvoCorse X3MA Zero 8x15, 4x108, et 25

- MiM 1900 7x15, 4x108, et 13

- Braid Fullrace Maxlight, 7x15, 4x108, et 25



- Pneu

- Toyo R888 195/50 R15.

- Toyo T1-R 195/50 R15.



- Brzdy



- Předek chlazené kotouče Kalmar.

- Rozšířené čtyřpískové třmeny, pístky z nerezi by Jindas, propojky.

- Desky Ferodo DS2500



- Zadek je kit na sériové náboje, od Stepan.

- Třmeny a desky Focus (TRW).

- Kotouče Peugeot (TRW).

- Lanovody a hadice na zakázku.



- Interiér



- Sportovní sedadla, jejich držáky a čtyřbodové pásy Sabelt.

- Volant OMP Corsica 350 mm v titanovém odstínu, nába upravená od Volanti Luisi.

- Zkrácené řazení od Paja120, prodloužená řadící páka, upravené táhlo řazení.

- Ukazatele tlaku a teploty motorového oleje Raid.

- Zrušen popelník a ovládání topení, panel vlastní výroby.

- Zadní sedadla pryč, koberec jen pod nohama řidiče a spolujezdce.

- Nad pravým zadním podběhem umístěna jednotka zapalování.

- Uřezaný doraz plynového pedálu a zpevněná konzola pro uchycení bowdenu.



Velké poděkování všem, co se podíleli na úpravě tohoto auta :) Ať už dodáním, či úpravou dílů, kompletací motoru nebo

cennými radami..




Škoda 105 1.4 Weber




https://youtube.com/short s/J5Cc9BQl7Bc?feature=shar e



Škoda 105 L




Škoda 105 L

Kocvin/Škoda 105 L - komentáře:

20:59:12
05.04.2021
Kocvin
-> Tuner#2: Tyjo ten obojetný snímač by byl naprosto supr.. 5 Jaké máš budíky ? Myslíš že by se kamarádil i s mými raidy ?

-> stepan: S tou zátkou to nepůjde, já jezdím plechovou vanu fa/fel, ale s tou rozbočkou pod čidlem je to taky dobrý nápad.. 6

-> MVM: Ty jiné poměry jsou pro mě teď naprosto prioritní, potřebuju si s tím pojezdit a zjistit co by mi nejvíce vyhovovalo.. Sportovnější parádičky, by se pak řešily na převodovce no.2..5
upraveno 3x, naposled 05.04.2021 21:00:09
20:30:51
05.04.2021
MVM
-> Kocvin: Dik za pochvalu. Jinak ta skříň docela "serie" jen jiny poměry.Jak jsem řikal ja s ni chvilku jezdil.Tobě jsem udělal tu přestavbu na suchou. (Vše ostani jsme si řekli a jinak SZ) A máš tam teda krásný 4,22 soukolí. No zvenku byla před 8 lety striknuta z nouze, to až potěší že se vám to libi, žadny zázrak to není. Věřím že potěší svezení,oproti serii to je vic "sportovní"...* 4* Ja si budu letos skládat jednu velmi krátkou. Budou u mě fotky.
20:21:46
05.04.2021
stepan
-> Kocvin: Teplotu beru na zátce vany a tlak rozbočkou pod čidlem tlaku na kontrolku. 4
20:20:06
05.04.2021
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kocvin 05.04.21 20:15:46: Já mám baroskop a budík na tlak (čidlo umí obojí najednou) v origo místě a teplotu měřím hned u prsou na výstupu za čerpadlem z boku na bloku dole.
20:15:46
05.04.2021
Kocvin
-> Tuner#2: 4



Jinak takový malý dotaz, kdyby si náhodou někdo všiml.. Kde je nejlepší brát teplotu a tlak motorového oleje pro budíky ? Jak to máte řešeno vy ?



Ptám se, protože tam teď je nějaký noname mezikus pod filtrem(koupil jsem ho i s chladičem), kde mám vše najednou(vstup a výstup chladiče, čidlo teploty a tlaku pro ukazatele v kabině) a je to takové dost na hovno řešení.. Začíná z toho prolínat olej, tak bych rád koupil pořádný mezikus, který bude těsnit a bude z kvalitnějšího materiálu a snímání stavu oleje přemístil někam jinam..



Díky za případné postřehy..
20:04:02
05.04.2021
Tuner#2 - zrušená registrace
19:58:34
05.04.2021
Kocvin
-> DEKODOVAC: Je to práce pana -> MVM: tomu patří díky za to, jak moc precizní skříň to je.. 4 Ať už z venku, nebo zevnitř..

-> Tuner#2: Je ve stříbrném laku, viz. popis.. 5
upraveno 1x, naposled 05.04.2021 19:58:55
18:17:35
05.04.2021
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kocvin 03.04.21 19:17:43: krásná práce, ten obal je snad leštěný 5
15:24:00
04.04.2021
DEKODOVAC
-> Kocvin 03.04.21 19:17:43: Krásna prevodovka len tak sa ligoce4
21:55:11
03.04.2021
Eidy
-> MVM: Tak mě úplně uniklo, že tam máš 5Q. Já to bral tak, že 120S má mít 4Q, tak ho máš taky. 1
21:45:29
03.04.2021
MVM
-> Eidy: No je to moje bývalá,teda jestli to je tajný nevim. 3
21:38:23
03.04.2021
Kocvin
-> Vojťas: Na polici umyju tu starou.. 1

-> Eidy: Jsou tam nějaké změny v převodech, pak to ještě doplním do popisu.. Jinak zatím vše v sérii, na špéru a hewlanda musím ještě došetřit.. 3
upraveno 1x, naposled 03.04.2021 21:38:45
20:44:21
03.04.2021
Eidy
-> Kocvin 03.04.21 19:17:43: 15

Nějaké tajemství uvnitř?
19:29:12
03.04.2021
Tomaso435
19:27:29
03.04.2021
Vojťas
-> Kocvin 03.04.21 19:17:43: to vypadá parádně 9 to bych si nechal na polici 3
19:17:43
03.04.2021
Kocvin
A hotovo.. 2 Nemůžu se dočkat, až to bude v autě..
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 03.04.2021 19:17:43
10:59:50
03.04.2021
Kocvin
-> MISCHO: Ale joo místa mám dost, ještě by se nějaké vešly.. 1
10:22:28
03.04.2021
MISCHO
-> Kocvin: este mas kde skladovat tolko papucek ? 1
Extreme Tyres