-> Tuner#2: Tyjo ten obojetný snímač by byl naprosto supr.. Jaké máš budíky ? Myslíš že by se kamarádil i s mými raidy ?
-> stepan: S tou zátkou to nepůjde, já jezdím plechovou vanu fa/fel, ale s tou rozbočkou pod čidlem je to taky dobrý nápad..
-> MVM: Ty jiné poměry jsou pro mě teď naprosto prioritní, potřebuju si s tím pojezdit a zjistit co by mi nejvíce vyhovovalo.. Sportovnější parádičky, by se pak řešily na převodovce no.2..
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Prodáno 16.10. 2021..
Tohle auto mi nabídl jeden místní člen, po tom, co jsem se v komentářích u mé 136 LPG zmínil, že bych uvítal hezké eMko.. Po
domluvě se synem majitelky, jsem se na ní jel podívat a okamžitě jsem věděl, že jí beru.. Původně padl návrh, že auto papírově
zruším a kastli využiji na nějaký projekt, nebo uložím na horší časy. Ale když jsem viděl krásné původní značky a dokonce ještě
původní pneu, rozhodl jsem se, že zaplatím ekozlodějinu a auto zachovám celé i s doklady.
Teď nějaké to kurikulum.. Je to Škoda 105L vyrobená 15. Srpna 1988.. 25. Srpna 1988 jí v mototechně Ostrava koupil pan Pilař,
který jí až do dnešních dní pečlivě opatroval. K autu je ještě původní malý tp :) Od té doby najel zhruba 82 tis. km což je na autě dost znát..
Stav auta je vynikající s minimem koroze.. Jen je bohužel lakovaný levý zadní bok, ale snad se to po umytí a rozleštění ztratí..
Nějaký stručný popis úprav..
- Motor
- Blok a vana Felicia MPi, vrtání 75,5 mm, upravené T písty, odlehčené čepy.
- Zdvih 78 mm (upravená a svážená klika Fabia).
- Ojnice ve tvaru I, šrouby ARP.
- Upravená hlava s většími ventily a kanály, speciální ventilové pružiny, celokovové těsnění.
- Vačka Urban 295°/295°, zdvih palců 7,5 mm.
- Výfuk 4-1, s příčným tlumičem schovaným nad příčkou od pana Krejčího, omotáno termopáskou DEi.
- Chlazení oleje, pod kapotou umístěný chladič, vývod z adaptéru pod filtrem (olej Motul Ester 300V 15w50).
- Elektronické zapalování Darabos, snímací kolo na řemenici klikové hřídele, zapalovací lišta Felicia MPi.
- Dva dvojité karburátory Fajs DCOE 40 na přímém sání, molitanové filtry Ramair (časem chci box).
- Palivová, nízkotlaká pumpa Facet.
- Úprava řemenice vodního čerpadla pro drážkový řemen, alternátor Felicia, hlavní řemenice Felicia.
- Převodovka
- Skládaná, bývalá převodovka od MVM, kola Sixta
- Suchý 5q, SP 4,22
- I - 3,09, II - 1,93, III - 1,41, IV - 1,16, V - 0,96
- Kartery ve stříbrném laku
- Ocelová víka ložisek diferenciálu
- Olej Castrol Syntrans 75W-90
- Exteriér
- Kvůli výfuku vyřezané zadní čelo a pro chlazení oleje navařená mřížka v zadní kapotě. Jinak naprostá, šedá série..
- Podvozek a kola
- Přední náprava kompletně vyztužená.
- Spodní ramena sériová, vyztužená s upravenými držáky pro stabilizátor.
- Horní ramena trubková by Wlad
- Pružiny dle návrhu Tuner#2, výroba Jindas, tlumiče HP sporting, zesílené držáky.
- Upravené náboje na rozteč 4x108 se středem 65,1 mm.
- Kalený, 20 mm stabilizátor od Urbana.
- Strmý pastorek řízení Ing. Kalousek.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.
- Zadní náprava vlečná, kompletně vyztužená.
- Pružiny kyvka, tlumiče Patrol (časem bude nejspíš Protlum a zakázkové pružiny)
- Podložky na změnu rozteče 4X130/4x108 se středem 65,1 mm.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.
- Kola
- EvoCorse X3MA Zero 8x15, 4x108, et 25
- MiM 1900 7x15, 4x108, et 13
- Braid Fullrace Maxlight, 7x15, 4x108, et 25
- Pneu
- Toyo R888 195/50 R15.
- Toyo T1-R 195/50 R15.
- Brzdy
- Předek chlazené kotouče Kalmar.
- Rozšířené čtyřpískové třmeny, pístky z nerezi by Jindas, propojky.
- Desky Ferodo DS2500
- Zadek je kit na sériové náboje, od Stepan.
- Třmeny a desky Focus (TRW).
- Kotouče Peugeot (TRW).
- Lanovody a hadice na zakázku.
- Interiér
- Sportovní sedadla, jejich držáky a čtyřbodové pásy Sabelt.
- Volant OMP Corsica 350 mm v titanovém odstínu, nába upravená od Volanti Luisi.
- Zkrácené řazení od Paja120, prodloužená řadící páka, upravené táhlo řazení.
- Ukazatele tlaku a teploty motorového oleje Raid.
- Zrušen popelník a ovládání topení, panel vlastní výroby.
- Zadní sedadla pryč, koberec jen pod nohama řidiče a spolujezdce.
- Nad pravým zadním podběhem umístěna jednotka zapalování.
- Uřezaný doraz plynového pedálu a zpevněná konzola pro uchycení bowdenu.
Velké poděkování všem, co se podíleli na úpravě tohoto auta :) Ať už dodáním, či úpravou dílů, kompletací motoru nebo
cennými radami..
https://youtube.com/short s/J5Cc9BQl7Bc?feature=shar e
Tohle auto mi nabídl jeden místní člen, po tom, co jsem se v komentářích u mé 136 LPG zmínil, že bych uvítal hezké eMko.. Po
domluvě se synem majitelky, jsem se na ní jel podívat a okamžitě jsem věděl, že jí beru.. Původně padl návrh, že auto papírově
zruším a kastli využiji na nějaký projekt, nebo uložím na horší časy. Ale když jsem viděl krásné původní značky a dokonce ještě
původní pneu, rozhodl jsem se, že zaplatím ekozlodějinu a auto zachovám celé i s doklady.
Teď nějaké to kurikulum.. Je to Škoda 105L vyrobená 15. Srpna 1988.. 25. Srpna 1988 jí v mototechně Ostrava koupil pan Pilař,
který jí až do dnešních dní pečlivě opatroval. K autu je ještě původní malý tp :) Od té doby najel zhruba 82 tis. km což je na autě dost znát..
Stav auta je vynikající s minimem koroze.. Jen je bohužel lakovaný levý zadní bok, ale snad se to po umytí a rozleštění ztratí..
Nějaký stručný popis úprav..
- Motor
- Blok a vana Felicia MPi, vrtání 75,5 mm, upravené T písty, odlehčené čepy.
- Zdvih 78 mm (upravená a svážená klika Fabia).
- Ojnice ve tvaru I, šrouby ARP.
- Upravená hlava s většími ventily a kanály, speciální ventilové pružiny, celokovové těsnění.
- Vačka Urban 295°/295°, zdvih palců 7,5 mm.
- Výfuk 4-1, s příčným tlumičem schovaným nad příčkou od pana Krejčího, omotáno termopáskou DEi.
- Chlazení oleje, pod kapotou umístěný chladič, vývod z adaptéru pod filtrem (olej Motul Ester 300V 15w50).
- Elektronické zapalování Darabos, snímací kolo na řemenici klikové hřídele, zapalovací lišta Felicia MPi.
- Dva dvojité karburátory Fajs DCOE 40 na přímém sání, molitanové filtry Ramair (časem chci box).
- Palivová, nízkotlaká pumpa Facet.
- Úprava řemenice vodního čerpadla pro drážkový řemen, alternátor Felicia, hlavní řemenice Felicia.
- Převodovka
- Skládaná, bývalá převodovka od MVM, kola Sixta
- Suchý 5q, SP 4,22
- I - 3,09, II - 1,93, III - 1,41, IV - 1,16, V - 0,96
- Kartery ve stříbrném laku
- Ocelová víka ložisek diferenciálu
- Olej Castrol Syntrans 75W-90
- Exteriér
- Kvůli výfuku vyřezané zadní čelo a pro chlazení oleje navařená mřížka v zadní kapotě. Jinak naprostá, šedá série..
- Podvozek a kola
- Přední náprava kompletně vyztužená.
- Spodní ramena sériová, vyztužená s upravenými držáky pro stabilizátor.
- Horní ramena trubková by Wlad
- Pružiny dle návrhu Tuner#2, výroba Jindas, tlumiče HP sporting, zesílené držáky.
- Upravené náboje na rozteč 4x108 se středem 65,1 mm.
- Kalený, 20 mm stabilizátor od Urbana.
- Strmý pastorek řízení Ing. Kalousek.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.
- Zadní náprava vlečná, kompletně vyztužená.
- Pružiny kyvka, tlumiče Patrol (časem bude nejspíš Protlum a zakázkové pružiny)
- Podložky na změnu rozteče 4X130/4x108 se středem 65,1 mm.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.
- Kola
- EvoCorse X3MA Zero 8x15, 4x108, et 25
- MiM 1900 7x15, 4x108, et 13
- Braid Fullrace Maxlight, 7x15, 4x108, et 25
- Pneu
- Toyo R888 195/50 R15.
- Toyo T1-R 195/50 R15.
- Brzdy
- Předek chlazené kotouče Kalmar.
- Rozšířené čtyřpískové třmeny, pístky z nerezi by Jindas, propojky.
- Desky Ferodo DS2500
- Zadek je kit na sériové náboje, od Stepan.
- Třmeny a desky Focus (TRW).
- Kotouče Peugeot (TRW).
- Lanovody a hadice na zakázku.
- Interiér
- Sportovní sedadla, jejich držáky a čtyřbodové pásy Sabelt.
- Volant OMP Corsica 350 mm v titanovém odstínu, nába upravená od Volanti Luisi.
- Zkrácené řazení od Paja120, prodloužená řadící páka, upravené táhlo řazení.
- Ukazatele tlaku a teploty motorového oleje Raid.
- Zrušen popelník a ovládání topení, panel vlastní výroby.
- Zadní sedadla pryč, koberec jen pod nohama řidiče a spolujezdce.
- Nad pravým zadním podběhem umístěna jednotka zapalování.
- Uřezaný doraz plynového pedálu a zpevněná konzola pro uchycení bowdenu.
Velké poděkování všem, co se podíleli na úpravě tohoto auta :) Ať už dodáním, či úpravou dílů, kompletací motoru nebo
cennými radami..
https://youtube.com/short s/J5Cc9BQl7Bc?feature=shar e
Kocvin/Škoda 105 L - komentáře:
20:30:51
05.04.2021
05.04.2021
MVM
-> Kocvin: Dik za pochvalu. Jinak ta skříň docela "serie" jen jiny poměry.Jak jsem řikal ja s ni chvilku jezdil.Tobě jsem udělal tu přestavbu na suchou. (Vše ostani jsme si řekli a jinak SZ) A máš tam teda krásný 4,22 soukolí. No zvenku byla před 8 lety striknuta z nouze, to až potěší že se vám to libi, žadny zázrak to není. Věřím že potěší svezení,oproti serii to je vic "sportovní"...*
4* Ja si budu letos skládat jednu velmi krátkou. Budou u mě fotky.
20:21:46
05.04.2021
05.04.2021
stepan
-> Kocvin: Teplotu beru na zátce vany a tlak rozbočkou pod čidlem tlaku na kontrolku.
20:20:06
05.04.2021
05.04.2021
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kocvin 05.04.21 20:15:46: Já mám baroskop a budík na tlak (čidlo umí obojí najednou) v origo místě a teplotu měřím hned u prsou na výstupu za čerpadlem z boku na bloku dole.
20:15:46
05.04.2021
05.04.2021
Kocvin
-> Tuner#2:
Jinak takový malý dotaz, kdyby si náhodou někdo všiml.. Kde je nejlepší brát teplotu a tlak motorového oleje pro budíky ? Jak to máte řešeno vy ?
Ptám se, protože tam teď je nějaký noname mezikus pod filtrem(koupil jsem ho i s chladičem), kde mám vše najednou(vstup a výstup chladiče, čidlo teploty a tlaku pro ukazatele v kabině) a je to takové dost na hovno řešení.. Začíná z toho prolínat olej, tak bych rád koupil pořádný mezikus, který bude těsnit a bude z kvalitnějšího materiálu a snímání stavu oleje přemístil někam jinam..
Díky za případné postřehy..
Jinak takový malý dotaz, kdyby si náhodou někdo všiml.. Kde je nejlepší brát teplotu a tlak motorového oleje pro budíky ? Jak to máte řešeno vy ?
Ptám se, protože tam teď je nějaký noname mezikus pod filtrem(koupil jsem ho i s chladičem), kde mám vše najednou(vstup a výstup chladiče, čidlo teploty a tlaku pro ukazatele v kabině) a je to takové dost na hovno řešení.. Začíná z toho prolínat olej, tak bych rád koupil pořádný mezikus, který bude těsnit a bude z kvalitnějšího materiálu a snímání stavu oleje přemístil někam jinam..
Díky za případné postřehy..
20:04:02
05.04.2021
05.04.2021
Tuner#2 - zrušená registrace
19:58:34
05.04.2021
05.04.2021
Kocvin
-> DEKODOVAC: Je to práce pana -> MVM: tomu patří díky za to, jak moc precizní skříň to je.. Ať už z venku, nebo zevnitř..
-> Tuner#2: Je ve stříbrném laku, viz. popis..
-> Tuner#2: Je ve stříbrném laku, viz. popis..
18:17:35
05.04.2021
05.04.2021
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kocvin 03.04.21 19:17:43: krásná práce, ten obal je snad leštěný
15:24:00
04.04.2021
04.04.2021
DEKODOVAC
-> Kocvin 03.04.21 19:17:43: Krásna prevodovka len tak sa ligoce
21:55:11
03.04.2021
03.04.2021
Eidy
-> MVM: Tak mě úplně uniklo, že tam máš 5Q. Já to bral tak, že 120S má mít 4Q, tak ho máš taky.
21:45:29
03.04.2021
03.04.2021
MVM
-> Eidy: No je to moje bývalá,teda jestli to je tajný nevim.
21:38:23
03.04.2021
03.04.2021
Kocvin
-> Vojťas: Na polici umyju tu starou..
-> Eidy: Jsou tam nějaké změny v převodech, pak to ještě doplním do popisu.. Jinak zatím vše v sérii, na špéru a hewlanda musím ještě došetřit..
-> Eidy: Jsou tam nějaké změny v převodech, pak to ještě doplním do popisu.. Jinak zatím vše v sérii, na špéru a hewlanda musím ještě došetřit..
20:44:21
03.04.2021
03.04.2021
Eidy
19:29:12
03.04.2021
03.04.2021
Tomaso435
-> Kocvin 03.04.21 19:17:43: GO by ARVA?
19:27:29
03.04.2021
03.04.2021
Vojťas
-> Kocvin 03.04.21 19:17:43: to vypadá parádně to bych si nechal na polici
10:59:50
03.04.2021
03.04.2021
Kocvin
-> MISCHO: Ale joo místa mám dost, ještě by se nějaké vešly..
10:22:28
03.04.2021
03.04.2021
MISCHO
-> Kocvin: este mas kde skladovat tolko papucek ?