skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Prodáno 16.10. 2021..
Tohle auto mi nabídl jeden místní člen, po tom, co jsem se v komentářích u mé 136 LPG zmínil, že bych uvítal hezké eMko.. Po
domluvě se synem majitelky, jsem se na ní jel podívat a okamžitě jsem věděl, že jí beru.. Původně padl návrh, že auto papírově
zruším a kastli využiji na nějaký projekt, nebo uložím na horší časy. Ale když jsem viděl krásné původní značky a dokonce ještě
původní pneu, rozhodl jsem se, že zaplatím ekozlodějinu a auto zachovám celé i s doklady.
Teď nějaké to kurikulum.. Je to Škoda 105L vyrobená 15. Srpna 1988.. 25. Srpna 1988 jí v mototechně Ostrava koupil pan Pilař,
který jí až do dnešních dní pečlivě opatroval. K autu je ještě původní malý tp :) Od té doby najel zhruba 82 tis. km což je na autě dost znát..
Stav auta je vynikající s minimem koroze.. Jen je bohužel lakovaný levý zadní bok, ale snad se to po umytí a rozleštění ztratí..
Nějaký stručný popis úprav..
- Motor
- Blok a vana Felicia MPi, vrtání 75,5 mm, upravené T písty, odlehčené čepy.
- Zdvih 78 mm (upravená a svážená klika Fabia).
- Ojnice ve tvaru I, šrouby ARP.
- Upravená hlava s většími ventily a kanály, speciální ventilové pružiny, celokovové těsnění.
- Vačka Urban 295°/295°, zdvih palců 7,5 mm.
- Výfuk 4-1, s příčným tlumičem schovaným nad příčkou od pana Krejčího, omotáno termopáskou DEi.
- Chlazení oleje, pod kapotou umístěný chladič, vývod z adaptéru pod filtrem (olej Motul Ester 300V 15w50).
- Elektronické zapalování Darabos, snímací kolo na řemenici klikové hřídele, zapalovací lišta Felicia MPi.
- Dva dvojité karburátory Fajs DCOE 40 na přímém sání, molitanové filtry Ramair (časem chci box).
- Palivová, nízkotlaká pumpa Facet.
- Úprava řemenice vodního čerpadla pro drážkový řemen, alternátor Felicia, hlavní řemenice Felicia.
- Převodovka
- Skládaná, bývalá převodovka od MVM, kola Sixta
- Suchý 5q, SP 4,22
- I - 3,09, II - 1,93, III - 1,41, IV - 1,16, V - 0,96
- Kartery ve stříbrném laku
- Ocelová víka ložisek diferenciálu
- Olej Castrol Syntrans 75W-90
- Exteriér
- Kvůli výfuku vyřezané zadní čelo a pro chlazení oleje navařená mřížka v zadní kapotě. Jinak naprostá, šedá série..
- Podvozek a kola
- Přední náprava kompletně vyztužená.
- Spodní ramena sériová, vyztužená s upravenými držáky pro stabilizátor.
- Horní ramena trubková by Wlad
- Pružiny dle návrhu Tuner#2, výroba Jindas, tlumiče HP sporting, zesílené držáky.
- Upravené náboje na rozteč 4x108 se středem 65,1 mm.
- Kalený, 20 mm stabilizátor od Urbana.
- Strmý pastorek řízení Ing. Kalousek.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.
- Zadní náprava vlečná, kompletně vyztužená.
- Pružiny kyvka, tlumiče Patrol (časem bude nejspíš Protlum a zakázkové pružiny)
- Podložky na změnu rozteče 4X130/4x108 se středem 65,1 mm.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.
- Kola
- EvoCorse X3MA Zero 8x15, 4x108, et 25
- MiM 1900 7x15, 4x108, et 13
- Braid Fullrace Maxlight, 7x15, 4x108, et 25
- Pneu
- Toyo R888 195/50 R15.
- Toyo T1-R 195/50 R15.
- Brzdy
- Předek chlazené kotouče Kalmar.
- Rozšířené čtyřpískové třmeny, pístky z nerezi by Jindas, propojky.
- Desky Ferodo DS2500
- Zadek je kit na sériové náboje, od Stepan.
- Třmeny a desky Focus (TRW).
- Kotouče Peugeot (TRW).
- Lanovody a hadice na zakázku.
- Interiér
- Sportovní sedadla, jejich držáky a čtyřbodové pásy Sabelt.
- Volant OMP Corsica 350 mm v titanovém odstínu, nába upravená od Volanti Luisi.
- Zkrácené řazení od Paja120, prodloužená řadící páka, upravené táhlo řazení.
- Ukazatele tlaku a teploty motorového oleje Raid.
- Zrušen popelník a ovládání topení, panel vlastní výroby.
- Zadní sedadla pryč, koberec jen pod nohama řidiče a spolujezdce.
- Nad pravým zadním podběhem umístěna jednotka zapalování.
- Uřezaný doraz plynového pedálu a zpevněná konzola pro uchycení bowdenu.
Velké poděkování všem, co se podíleli na úpravě tohoto auta :) Ať už dodáním, či úpravou dílů, kompletací motoru nebo
cennými radami..
https://youtube.com/short s/J5Cc9BQl7Bc?feature=shar e
Tohle auto mi nabídl jeden místní člen, po tom, co jsem se v komentářích u mé 136 LPG zmínil, že bych uvítal hezké eMko.. Po
domluvě se synem majitelky, jsem se na ní jel podívat a okamžitě jsem věděl, že jí beru.. Původně padl návrh, že auto papírově
zruším a kastli využiji na nějaký projekt, nebo uložím na horší časy. Ale když jsem viděl krásné původní značky a dokonce ještě
původní pneu, rozhodl jsem se, že zaplatím ekozlodějinu a auto zachovám celé i s doklady.
Teď nějaké to kurikulum.. Je to Škoda 105L vyrobená 15. Srpna 1988.. 25. Srpna 1988 jí v mototechně Ostrava koupil pan Pilař,
který jí až do dnešních dní pečlivě opatroval. K autu je ještě původní malý tp :) Od té doby najel zhruba 82 tis. km což je na autě dost znát..
Stav auta je vynikající s minimem koroze.. Jen je bohužel lakovaný levý zadní bok, ale snad se to po umytí a rozleštění ztratí..
Nějaký stručný popis úprav..
- Motor
- Blok a vana Felicia MPi, vrtání 75,5 mm, upravené T písty, odlehčené čepy.
- Zdvih 78 mm (upravená a svážená klika Fabia).
- Ojnice ve tvaru I, šrouby ARP.
- Upravená hlava s většími ventily a kanály, speciální ventilové pružiny, celokovové těsnění.
- Vačka Urban 295°/295°, zdvih palců 7,5 mm.
- Výfuk 4-1, s příčným tlumičem schovaným nad příčkou od pana Krejčího, omotáno termopáskou DEi.
- Chlazení oleje, pod kapotou umístěný chladič, vývod z adaptéru pod filtrem (olej Motul Ester 300V 15w50).
- Elektronické zapalování Darabos, snímací kolo na řemenici klikové hřídele, zapalovací lišta Felicia MPi.
- Dva dvojité karburátory Fajs DCOE 40 na přímém sání, molitanové filtry Ramair (časem chci box).
- Palivová, nízkotlaká pumpa Facet.
- Úprava řemenice vodního čerpadla pro drážkový řemen, alternátor Felicia, hlavní řemenice Felicia.
- Převodovka
- Skládaná, bývalá převodovka od MVM, kola Sixta
- Suchý 5q, SP 4,22
- I - 3,09, II - 1,93, III - 1,41, IV - 1,16, V - 0,96
- Kartery ve stříbrném laku
- Ocelová víka ložisek diferenciálu
- Olej Castrol Syntrans 75W-90
- Exteriér
- Kvůli výfuku vyřezané zadní čelo a pro chlazení oleje navařená mřížka v zadní kapotě. Jinak naprostá, šedá série..
- Podvozek a kola
- Přední náprava kompletně vyztužená.
- Spodní ramena sériová, vyztužená s upravenými držáky pro stabilizátor.
- Horní ramena trubková by Wlad
- Pružiny dle návrhu Tuner#2, výroba Jindas, tlumiče HP sporting, zesílené držáky.
- Upravené náboje na rozteč 4x108 se středem 65,1 mm.
- Kalený, 20 mm stabilizátor od Urbana.
- Strmý pastorek řízení Ing. Kalousek.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.
- Zadní náprava vlečná, kompletně vyztužená.
- Pružiny kyvka, tlumiče Patrol (časem bude nejspíš Protlum a zakázkové pružiny)
- Podložky na změnu rozteče 4X130/4x108 se středem 65,1 mm.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.
- Kola
- EvoCorse X3MA Zero 8x15, 4x108, et 25
- MiM 1900 7x15, 4x108, et 13
- Braid Fullrace Maxlight, 7x15, 4x108, et 25
- Pneu
- Toyo R888 195/50 R15.
- Toyo T1-R 195/50 R15.
- Brzdy
- Předek chlazené kotouče Kalmar.
- Rozšířené čtyřpískové třmeny, pístky z nerezi by Jindas, propojky.
- Desky Ferodo DS2500
- Zadek je kit na sériové náboje, od Stepan.
- Třmeny a desky Focus (TRW).
- Kotouče Peugeot (TRW).
- Lanovody a hadice na zakázku.
- Interiér
- Sportovní sedadla, jejich držáky a čtyřbodové pásy Sabelt.
- Volant OMP Corsica 350 mm v titanovém odstínu, nába upravená od Volanti Luisi.
- Zkrácené řazení od Paja120, prodloužená řadící páka, upravené táhlo řazení.
- Ukazatele tlaku a teploty motorového oleje Raid.
- Zrušen popelník a ovládání topení, panel vlastní výroby.
- Zadní sedadla pryč, koberec jen pod nohama řidiče a spolujezdce.
- Nad pravým zadním podběhem umístěna jednotka zapalování.
- Uřezaný doraz plynového pedálu a zpevněná konzola pro uchycení bowdenu.
Velké poděkování všem, co se podíleli na úpravě tohoto auta :) Ať už dodáním, či úpravou dílů, kompletací motoru nebo
cennými radami..
https://youtube.com/short s/J5Cc9BQl7Bc?feature=shar e
Kocvin/Škoda 105 L - komentáře:
12:51:44
12.11.2020
12.11.2020
TT_daniel
-> Kocvin:
10:55:44
12.11.2020
12.11.2020
Kocvin
-> Eidy: Snad ano.. Z počátku se mi to nelíbilo vůbec, ale zvykám si..
Nechám je udělat a uvidíme pak..
-> Péďa17: Děkuju..
Chtěl jsem někde sehnat kola od O.Z. pro formuli student, ale je to nereálné..
Nechám je udělat a uvidíme pak..
-> Péďa17: Děkuju..
Chtěl jsem někde sehnat kola od O.Z. pro formuli student, ale je to nereálné..
10:53:54
12.11.2020
12.11.2020
Kocvin
-> TT_daniel: Děkuju moc..
Fotky jsou focené pouze telefonem, zrcadlo má v ruce slečna, protože jsme se vraceli z jejího ranního focení..
Fotky jsou focené pouze telefonem, zrcadlo má v ruce slečna, protože jsme se vraceli z jejího ranního focení..
10:50:32
12.11.2020
12.11.2020
Kocvin
-> vinorak: Myslíš tyhle ? Podoba tam je..
Ale já nemám Intra, nýbrž MiM 1900.. Hodně se to dávalo na staré BMW a Golfy..
Ale já nemám Intra, nýbrž MiM 1900.. Hodně se to dávalo na staré BMW a Golfy..
19:53:38
10.11.2020
10.11.2020
Péďa17
-> Kocvin: Krasny auto
16:50:18
10.11.2020
10.11.2020
Eidy
-> Kocvin: Jo, tyhle koláče autu sedí taky.
14:01:56
10.11.2020
10.11.2020
TT_daniel
-> Kocvin: krasne kolesa aj fotky ako vzdy
a cim si to fotil ked slecna drží zrkadlo?
a cim si to fotil ked slecna drží zrkadlo?
13:55:00
10.11.2020
10.11.2020
vinorak
Kola intra co používal gutmann? Slušně jí
09:38:58
01.11.2020
01.11.2020
Kocvin
-> Tuner#2: Výsledek zní fajn no, ale ta cesta k němu už moc ne.. Absolutně mě nebaví tenhle druh práce..
22:55:17
31.10.2020
31.10.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kocvin 31.10.20 22:54:21: super, to zní jako hezký plán
22:54:21
31.10.2020
31.10.2020
Kocvin
-> Tuner#2: Odvrtat původní držáky sedaček, vymyslet a vyrobit ty nové, pro sabelty.. Uchytit čtyřbody a dopasovat origo koberec pod tohle všechno.. Nahodit krátké řazení a vyrobit páku, aby padla tak akorát..
Plus volant a jeho pozice a launch control..
Plus volant a jeho pozice a launch control..
21:03:46
31.10.2020
31.10.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kocvin 31.10.20 20:24:59: a co přesně je v plánu?
20:24:59
31.10.2020
31.10.2020
Kocvin
-> Eidy: Ta už probíhá.. Vyjezdím nádrž a jde to zpátky na dílnu. Sice se mi do toho vnitřku vůbec nechce, ale udělat se to musí..
19:46:05
31.10.2020
31.10.2020
Eidy
-> Kocvin: Zkouška brzd už letos nebude?
17:03:22
31.10.2020
31.10.2020
Kocvin
Tak kotouče jsou tam.. Teďka zbývá ještě vyřešit zlobivé gufero na klice a můžeme se vrhnout do interiéru..
12:42:20
08.10.2020
08.10.2020
Kocvin
-> minno: Nejen kotúče..
12:23:18
08.10.2020
08.10.2020
minno
-> Kocvin: a šup tam kotúče...
07:42:01
04.07.2020
04.07.2020
Kocvin
Nějaké video jak to vlastně konečně po dvou letech běží.. Jako další dost důležitý krok, je výroba airboxu s pořádným filtrováním a přísunem vzduchu, nebo předělání přepákování plynu mezi karby.. Ale taky udělat STK a zaměřit se na interiér a celkově vzhled, ať je z toho zase trošku auto..
No a na další sezónu úplně nová hlava i sání.. Pořád tam někde lítá 15 až 20 koní a já bych je moc rád měl k dispozici..
No a na další sezónu úplně nová hlava i sání.. Pořád tam někde lítá 15 až 20 koní a já bych je moc rád měl k dispozici..
00:22:16
04.07.2020
04.07.2020
Kocvin
-> Eidy: Byl jsem s tím celý den u Petra Urbana a dořešili jsme pár nedostatků.. Po Berného prasárnách opravili a slícovali sání, upravili příložku, přetěsnili karby a dali je na pružné uložení a nakonec to všechno finálně odladili..