skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Prodáno 16.10. 2021..
Tohle auto mi nabídl jeden místní člen, po tom, co jsem se v komentářích u mé 136 LPG zmínil, že bych uvítal hezké eMko.. Po
domluvě se synem majitelky, jsem se na ní jel podívat a okamžitě jsem věděl, že jí beru.. Původně padl návrh, že auto papírově
zruším a kastli využiji na nějaký projekt, nebo uložím na horší časy. Ale když jsem viděl krásné původní značky a dokonce ještě
původní pneu, rozhodl jsem se, že zaplatím ekozlodějinu a auto zachovám celé i s doklady.
Teď nějaké to kurikulum.. Je to Škoda 105L vyrobená 15. Srpna 1988.. 25. Srpna 1988 jí v mototechně Ostrava koupil pan Pilař,
který jí až do dnešních dní pečlivě opatroval. K autu je ještě původní malý tp :) Od té doby najel zhruba 82 tis. km což je na autě dost znát..
Stav auta je vynikající s minimem koroze.. Jen je bohužel lakovaný levý zadní bok, ale snad se to po umytí a rozleštění ztratí..
Nějaký stručný popis úprav..
- Motor
- Blok a vana Felicia MPi, vrtání 75,5 mm, upravené T písty, odlehčené čepy.
- Zdvih 78 mm (upravená a svážená klika Fabia).
- Ojnice ve tvaru I, šrouby ARP.
- Upravená hlava s většími ventily a kanály, speciální ventilové pružiny, celokovové těsnění.
- Vačka Urban 295°/295°, zdvih palců 7,5 mm.
- Výfuk 4-1, s příčným tlumičem schovaným nad příčkou od pana Krejčího, omotáno termopáskou DEi.
- Chlazení oleje, pod kapotou umístěný chladič, vývod z adaptéru pod filtrem (olej Motul Ester 300V 15w50).
- Elektronické zapalování Darabos, snímací kolo na řemenici klikové hřídele, zapalovací lišta Felicia MPi.
- Dva dvojité karburátory Fajs DCOE 40 na přímém sání, molitanové filtry Ramair (časem chci box).
- Palivová, nízkotlaká pumpa Facet.
- Úprava řemenice vodního čerpadla pro drážkový řemen, alternátor Felicia, hlavní řemenice Felicia.
- Převodovka
- Skládaná, bývalá převodovka od MVM, kola Sixta
- Suchý 5q, SP 4,22
- I - 3,09, II - 1,93, III - 1,41, IV - 1,16, V - 0,96
- Kartery ve stříbrném laku
- Ocelová víka ložisek diferenciálu
- Olej Castrol Syntrans 75W-90
- Exteriér
- Kvůli výfuku vyřezané zadní čelo a pro chlazení oleje navařená mřížka v zadní kapotě. Jinak naprostá, šedá série..
- Podvozek a kola
- Přední náprava kompletně vyztužená.
- Spodní ramena sériová, vyztužená s upravenými držáky pro stabilizátor.
- Horní ramena trubková by Wlad
- Pružiny dle návrhu Tuner#2, výroba Jindas, tlumiče HP sporting, zesílené držáky.
- Upravené náboje na rozteč 4x108 se středem 65,1 mm.
- Kalený, 20 mm stabilizátor od Urbana.
- Strmý pastorek řízení Ing. Kalousek.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.
- Zadní náprava vlečná, kompletně vyztužená.
- Pružiny kyvka, tlumiče Patrol (časem bude nejspíš Protlum a zakázkové pružiny)
- Podložky na změnu rozteče 4X130/4x108 se středem 65,1 mm.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.
- Kola
- EvoCorse X3MA Zero 8x15, 4x108, et 25
- MiM 1900 7x15, 4x108, et 13
- Braid Fullrace Maxlight, 7x15, 4x108, et 25
- Pneu
- Toyo R888 195/50 R15.
- Toyo T1-R 195/50 R15.
- Brzdy
- Předek chlazené kotouče Kalmar.
- Rozšířené čtyřpískové třmeny, pístky z nerezi by Jindas, propojky.
- Desky Ferodo DS2500
- Zadek je kit na sériové náboje, od Stepan.
- Třmeny a desky Focus (TRW).
- Kotouče Peugeot (TRW).
- Lanovody a hadice na zakázku.
- Interiér
- Sportovní sedadla, jejich držáky a čtyřbodové pásy Sabelt.
- Volant OMP Corsica 350 mm v titanovém odstínu, nába upravená od Volanti Luisi.
- Zkrácené řazení od Paja120, prodloužená řadící páka, upravené táhlo řazení.
- Ukazatele tlaku a teploty motorového oleje Raid.
- Zrušen popelník a ovládání topení, panel vlastní výroby.
- Zadní sedadla pryč, koberec jen pod nohama řidiče a spolujezdce.
- Nad pravým zadním podběhem umístěna jednotka zapalování.
- Uřezaný doraz plynového pedálu a zpevněná konzola pro uchycení bowdenu.
Velké poděkování všem, co se podíleli na úpravě tohoto auta :) Ať už dodáním, či úpravou dílů, kompletací motoru nebo
cennými radami..
https://youtube.com/short s/J5Cc9BQl7Bc?feature=shar e
Tohle auto mi nabídl jeden místní člen, po tom, co jsem se v komentářích u mé 136 LPG zmínil, že bych uvítal hezké eMko.. Po
domluvě se synem majitelky, jsem se na ní jel podívat a okamžitě jsem věděl, že jí beru.. Původně padl návrh, že auto papírově
zruším a kastli využiji na nějaký projekt, nebo uložím na horší časy. Ale když jsem viděl krásné původní značky a dokonce ještě
původní pneu, rozhodl jsem se, že zaplatím ekozlodějinu a auto zachovám celé i s doklady.
Teď nějaké to kurikulum.. Je to Škoda 105L vyrobená 15. Srpna 1988.. 25. Srpna 1988 jí v mototechně Ostrava koupil pan Pilař,
který jí až do dnešních dní pečlivě opatroval. K autu je ještě původní malý tp :) Od té doby najel zhruba 82 tis. km což je na autě dost znát..
Stav auta je vynikající s minimem koroze.. Jen je bohužel lakovaný levý zadní bok, ale snad se to po umytí a rozleštění ztratí..
Nějaký stručný popis úprav..
- Motor
- Blok a vana Felicia MPi, vrtání 75,5 mm, upravené T písty, odlehčené čepy.
- Zdvih 78 mm (upravená a svážená klika Fabia).
- Ojnice ve tvaru I, šrouby ARP.
- Upravená hlava s většími ventily a kanály, speciální ventilové pružiny, celokovové těsnění.
- Vačka Urban 295°/295°, zdvih palců 7,5 mm.
- Výfuk 4-1, s příčným tlumičem schovaným nad příčkou od pana Krejčího, omotáno termopáskou DEi.
- Chlazení oleje, pod kapotou umístěný chladič, vývod z adaptéru pod filtrem (olej Motul Ester 300V 15w50).
- Elektronické zapalování Darabos, snímací kolo na řemenici klikové hřídele, zapalovací lišta Felicia MPi.
- Dva dvojité karburátory Fajs DCOE 40 na přímém sání, molitanové filtry Ramair (časem chci box).
- Palivová, nízkotlaká pumpa Facet.
- Úprava řemenice vodního čerpadla pro drážkový řemen, alternátor Felicia, hlavní řemenice Felicia.
- Převodovka
- Skládaná, bývalá převodovka od MVM, kola Sixta
- Suchý 5q, SP 4,22
- I - 3,09, II - 1,93, III - 1,41, IV - 1,16, V - 0,96
- Kartery ve stříbrném laku
- Ocelová víka ložisek diferenciálu
- Olej Castrol Syntrans 75W-90
- Exteriér
- Kvůli výfuku vyřezané zadní čelo a pro chlazení oleje navařená mřížka v zadní kapotě. Jinak naprostá, šedá série..
- Podvozek a kola
- Přední náprava kompletně vyztužená.
- Spodní ramena sériová, vyztužená s upravenými držáky pro stabilizátor.
- Horní ramena trubková by Wlad
- Pružiny dle návrhu Tuner#2, výroba Jindas, tlumiče HP sporting, zesílené držáky.
- Upravené náboje na rozteč 4x108 se středem 65,1 mm.
- Kalený, 20 mm stabilizátor od Urbana.
- Strmý pastorek řízení Ing. Kalousek.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.
- Zadní náprava vlečná, kompletně vyztužená.
- Pružiny kyvka, tlumiče Patrol (časem bude nejspíš Protlum a zakázkové pružiny)
- Podložky na změnu rozteče 4X130/4x108 se středem 65,1 mm.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.
- Kola
- EvoCorse X3MA Zero 8x15, 4x108, et 25
- MiM 1900 7x15, 4x108, et 13
- Braid Fullrace Maxlight, 7x15, 4x108, et 25
- Pneu
- Toyo R888 195/50 R15.
- Toyo T1-R 195/50 R15.
- Brzdy
- Předek chlazené kotouče Kalmar.
- Rozšířené čtyřpískové třmeny, pístky z nerezi by Jindas, propojky.
- Desky Ferodo DS2500
- Zadek je kit na sériové náboje, od Stepan.
- Třmeny a desky Focus (TRW).
- Kotouče Peugeot (TRW).
- Lanovody a hadice na zakázku.
- Interiér
- Sportovní sedadla, jejich držáky a čtyřbodové pásy Sabelt.
- Volant OMP Corsica 350 mm v titanovém odstínu, nába upravená od Volanti Luisi.
- Zkrácené řazení od Paja120, prodloužená řadící páka, upravené táhlo řazení.
- Ukazatele tlaku a teploty motorového oleje Raid.
- Zrušen popelník a ovládání topení, panel vlastní výroby.
- Zadní sedadla pryč, koberec jen pod nohama řidiče a spolujezdce.
- Nad pravým zadním podběhem umístěna jednotka zapalování.
- Uřezaný doraz plynového pedálu a zpevněná konzola pro uchycení bowdenu.
Velké poděkování všem, co se podíleli na úpravě tohoto auta :) Ať už dodáním, či úpravou dílů, kompletací motoru nebo
cennými radami..
https://youtube.com/short s/J5Cc9BQl7Bc?feature=shar e
Kocvin/Škoda 105 L - komentáře:
10:21:08
03.04.2021
03.04.2021
Kocvin
-> DEKODOVAC: Díky..
07:40:28
03.04.2021
03.04.2021
DEKODOVAC
-> Kocvin: fuuu ten motor vyzerá tak brutálne na fotke 7. Klobúk dole nádherné práca .
14:25:12
10.03.2021
10.03.2021
Kocvin
-> Deacon: Nějaká menší úspora hmotnosti je u verze Fullrace Maxlight TCT, ale o to výraznější je příplatek za ně.. Byly by cca o třetinu dražší..
A stejně dražší by byly i v případě, že bych chtěl jinou barvu než bílou.. Ty příplatky tam mají brutální..
Kdežto středové pokličky, včetně neprofrézovaného středu dělají na přání zdarma.. U EvoCorse za to tuším chtěli 130£..
A stejně dražší by byly i v případě, že bych chtěl jinou barvu než bílou.. Ty příplatky tam mají brutální..
Kdežto středové pokličky, včetně neprofrézovaného středu dělají na přání zdarma.. U EvoCorse za to tuším chtěli 130£..
13:27:10
10.03.2021
10.03.2021
Eidy
-> Deacon: Ta hmotnost je udávaná “od” protože ET.
Lak je smetenej nebo nepovedenej? Na fotkách není nic vidět.
-> Milan 136:
Lak je smetenej nebo nepovedenej? Na fotkách není nic vidět.
-> Milan 136:
12:08:09
10.03.2021
10.03.2021
Milan 136
-> Eidy 10.03.21 11:41:06: Mě totiž hrozně baví je pořád zouvat a nazouvat
11:44:08
10.03.2021
10.03.2021
Deacon
-> Milan 136: píšou váha od 6.8kg, takže to je pořád docela těžkej disk.
-> Eidy: ale jo, líbí moc. Jen ten lak je v prdeli a druhá sada by nebyla špatná
-> Eidy: ale jo, líbí moc. Jen ten lak je v prdeli a druhá sada by nebyla špatná
11:41:06
10.03.2021
10.03.2021
Eidy
-> Deacon: Nemyslím si, že budou schopni je nějak odlehčit. Pokud na to mají nějaký certifikát ohledně pevnosti a zatížení, tak do nich sahat nebudou. Tobě se už nelíbí Speedline? Podle mě jsou perfektní.
11:33:39
10.03.2021
10.03.2021
Milan 136
-> Deacon 10.03.21 11:24:23: To si úplně nemyslím. A pokud ano, tak to bude v řádech gramů.
11:24:23
10.03.2021
10.03.2021
Deacon
-> Kocvin: jsou docela těžký no libi se mi moc, taky jsem je chtěl objednat. Ale s tou váhou se dá něco dělat přímo při objednávání ne? Myslím, že jsou schopný je odlehčit, ale nevim na jakou nejnižší hodnotu a za kolik.
20:06:31
09.03.2021
09.03.2021
Kocvin
-> Deacon: Jo vzhled opravdu mile překvapil, naživo.. Ovšem na váze zklamání, 7,6 Kg.. Což je o kilo těžší než o palec širší EvoCorse..
19:53:49
09.03.2021
09.03.2021
Deacon
-> Kocvin: perfektní kola kolik váží jedno?
19:32:23
09.03.2021
09.03.2021
Kocvin
-> Eidy: to je fakt.. Už bych měl taky i něco dělat na autě a ne jen nakupovat kola..
-> Luky: No v prvé řadě nezůstanou stříbrné a jako taky doufám, že tomu budou slušet aspoň trochu..
-> Luky: No v prvé řadě nezůstanou stříbrné a jako taky doufám, že tomu budou slušet aspoň trochu..
19:20:47
09.03.2021
09.03.2021
Luky
-> Kocvin: nejsem si jist jak mi na tom budou sedět designem páč těm Evo Corse v tomhle rozměru se těžko něco vyrovná, ale třeba překvapí
19:11:32
09.03.2021
09.03.2021
Eidy
-> Kocvin: Tak teď máš jedny kola na všední den, na víkend i na státní svátky.
18:42:32
09.03.2021
09.03.2021
castrol
18:12:07
09.03.2021
09.03.2021
Kocvin
Tak jsou doma.. Braid Fullrace Maxlight, 7x15, 4x108, et 25..
15:12:56
09.02.2021
09.02.2021
Sita
-> Kocvin 09.02.21 14:12:19: Mas nekde foto tech MiM? Zajima me to jen pro predstavu o jaky jde, protoze mam jedny slavny MiM ze zlaty ery techhle stranek taky (aspon pro me zlaty) :)
EDIT: aha, tak uz mi asi doslo, ze jsou aktualne videt na foto 1 a 2... Tak to jsou uplne jiny nez me napadly, tak uz nic...
EDIT: aha, tak uz mi asi doslo, ze jsou aktualne videt na foto 1 a 2... Tak to jsou uplne jiny nez me napadly, tak uz nic...
14:12:19
09.02.2021
09.02.2021
Kocvin
Tak jsem se nakonec rozhodl kola MiM nepoužít, nesedí mi k tomu, na co je auto vlastně stavěno a koupit zase něco nového, co by se více hodilo k "závodnímu" stylu, kam se snažím směřovat..
Proto netrpělivě očekávám na zásilku, tentokrát opět ze Španělska..
Proto netrpělivě očekávám na zásilku, tentokrát opět ze Španělska..
16:13:21
12.11.2020
12.11.2020
Kocvin
-> MISCHO: Díky..
13:55:40
12.11.2020
12.11.2020
MISCHO
-> Kocvin: kolecka su fakt hezkeee