skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Trocha historie:
…Úplně na začátku byla práce. A to práce v podobě nového zaměstnání mimo dosah veřejné dopravy.Proto bylo nutné sehnat auto na dojíždění…až po dlouhém ježdění a sháněni byla na dosah bílá Škoda 105 L r.v.1985 po dvou majitelích(obě ženy).
A protože již byl podzim,bylo třeba narychlo natřít podvozek což jsme s tátou zvládli dobře a za slušného počasí.
Asi po roce (léto 2001)padlo rozhodnutí,že opravíme vnější kabát a provedeme výměnu blatníků .A protože již se rodil nápad na malířské kosmetické úpravy ,padlo rozhodnutí na bíle sněhovou barvu.Bohužel,barvu míchaly BARVY a LAKY PRAHA podle sněhu v Karviné,což se projevilo na konečném odstínu.PNEUSERVIS LADISLAV PEŠL,nabídl hliníková kola a jako bývalí rally jezdec JZD HLAVNOVICE podpořil myšlenku rychlých pruhů.
Tuto úpravu provedl p.J.Holí,coby dvorní designer týmu JOKA a PROFYKO……a jezdilo se dál do zaměstnání.
Občas sem se sešel se Standou a Vladou ,kteří v té době měli udelanou Š 100 alá motorsport a začínali na přestavbě na Škoda 120s RALLYE.V té době se v našich hlavách zrodil nápad,podpořený a radou doplněný od Ládi Pešla postavit na stávajícím podvozku repliku legendární Škody 130 LR.Nápad byl,chut taky a po účasti na celostátním srazu v Táboře v roce 2002 se začalo na škodovce intenzivně pracovat.
Jednou přišla nabídka na koupi nového auta nějaký peníz byl na základ, zbytek na splátky a rázem byl HYUNDAI na dojíždění a škodovka se začala hýčkat.Na podzimním srazu 2002 již byl základ dle originálu 130LR.Ale ten motor.Zase přálo štěstí a motor byl na dohled.Stačilo dohodnout cenu,dost vysoká na nedostatkové zboží,ale nakonec investice 4000 kc se vyplatila.A na jarní sraz nazvaný „jarní tání zlepší sání“ opět v Běšinech v květnu
2003 byla replika ŠKODY 130 LR včetně rámu a sedaček pohromadě s docela dobrím výsledkem a pocitem.Někomu se to líbí,někdo uznává jinou úpravu škodovek.Důležité ale je,že v našem okolí je nás víc,dáme se dohromady a společně jezdíme na srazy podobných bláznů a tunerů a oni zase jezdí k nám.
Plány se hromadí,některé se budou realizovat,jiné jsou finančně nedostupné a tak již dnes vím ,že to nebude úplně to nej,ale drobnýma úpravama ubírat k obrazu originálu (vzhledově) a motoricky to bude lepší stotříca(když vydrží motor).
Dosažené výsledky: jarní sprint 10 místo
Štílec celkově 9 místo
Náklady se vyšplhali skoro na 70000kc a to nepočítám práci a spousta času v dílně
Toto auto by nikdy nevzniklo bez pomoci šef mechanika mého táty
Něco z techniky:
Původně 105L
Podvozek
Original ,nová zadní náprava.nové tlumiče
Převodovka
Převodovka
4kvalt 4,22
Kola APOL 175/70/13“
Interier Bezpečností rám,sportovní sedačky ,hasičaky,4bodové pasy Moravan
Ostatní: zrcatka,rampa se světly,vejfuk ,volant atd……………….
…Úplně na začátku byla práce. A to práce v podobě nového zaměstnání mimo dosah veřejné dopravy.Proto bylo nutné sehnat auto na dojíždění…až po dlouhém ježdění a sháněni byla na dosah bílá Škoda 105 L r.v.1985 po dvou majitelích(obě ženy).
A protože již byl podzim,bylo třeba narychlo natřít podvozek což jsme s tátou zvládli dobře a za slušného počasí.
Asi po roce (léto 2001)padlo rozhodnutí,že opravíme vnější kabát a provedeme výměnu blatníků .A protože již se rodil nápad na malířské kosmetické úpravy ,padlo rozhodnutí na bíle sněhovou barvu.Bohužel,barvu míchaly BARVY a LAKY PRAHA podle sněhu v Karviné,což se projevilo na konečném odstínu.PNEUSERVIS LADISLAV PEŠL,nabídl hliníková kola a jako bývalí rally jezdec JZD HLAVNOVICE podpořil myšlenku rychlých pruhů.
Tuto úpravu provedl p.J.Holí,coby dvorní designer týmu JOKA a PROFYKO……a jezdilo se dál do zaměstnání.
Občas sem se sešel se Standou a Vladou ,kteří v té době měli udelanou Š 100 alá motorsport a začínali na přestavbě na Škoda 120s RALLYE.V té době se v našich hlavách zrodil nápad,podpořený a radou doplněný od Ládi Pešla postavit na stávajícím podvozku repliku legendární Škody 130 LR.Nápad byl,chut taky a po účasti na celostátním srazu v Táboře v roce 2002 se začalo na škodovce intenzivně pracovat.
Jednou přišla nabídka na koupi nového auta nějaký peníz byl na základ, zbytek na splátky a rázem byl HYUNDAI na dojíždění a škodovka se začala hýčkat.Na podzimním srazu 2002 již byl základ dle originálu 130LR.Ale ten motor.Zase přálo štěstí a motor byl na dohled.Stačilo dohodnout cenu,dost vysoká na nedostatkové zboží,ale nakonec investice 4000 kc se vyplatila.A na jarní sraz nazvaný „jarní tání zlepší sání“ opět v Běšinech v květnu
2003 byla replika ŠKODY 130 LR včetně rámu a sedaček pohromadě s docela dobrím výsledkem a pocitem.Někomu se to líbí,někdo uznává jinou úpravu škodovek.Důležité ale je,že v našem okolí je nás víc,dáme se dohromady a společně jezdíme na srazy podobných bláznů a tunerů a oni zase jezdí k nám.
Plány se hromadí,některé se budou realizovat,jiné jsou finančně nedostupné a tak již dnes vím ,že to nebude úplně to nej,ale drobnýma úpravama ubírat k obrazu originálu (vzhledově) a motoricky to bude lepší stotříca(když vydrží motor).
Dosažené výsledky: jarní sprint 10 místo
Štílec celkově 9 místo
Náklady se vyšplhali skoro na 70000kc a to nepočítám práci a spousta času v dílně
Toto auto by nikdy nevzniklo bez pomoci šef mechanika mého táty
Něco z techniky:
Původně 105L
Podvozek
Original ,nová zadní náprava.nové tlumiče
Převodovka
Převodovka
4kvalt 4,22
Kola APOL 175/70/13“
Interier Bezpečností rám,sportovní sedačky ,hasičaky,4bodové pasy Moravan
Ostatní: zrcatka,rampa se světly,vejfuk ,volant atd……………….
Tomáš - komentáře:
13:17:29
18.10.2003
18.10.2003
mam v tom docela bordel vetsina LR co jsem videl byly hnedy a ne takhle snizeny to je naka okruhova?LRa ne na Rally?
12:31:19
18.10.2003
18.10.2003
rOMAN
-> Tailer: No nevim ...kdyz to prezenu tak je to jen S120 s pruhama LR ...ale Tom urcite dostane rozum a da tam poradnou napravu vid ? :o)...ale spatne to nejede to urcite ne.
11:57:50
18.10.2003
18.10.2003
proc to auto neposles do skodovky na homologaci aby jsi mel plno krevnika a ne jen repliku?
21:50:39
13.10.2003
13.10.2003
Petr/Škoda 130
Tak jak se máš Tome a co děláš
23:00:18
18.09.2003
18.09.2003
Tomáš Černý - zrušená registrace
Petr/Škoda 130: tak to na nespravnym miste
22:30:42
18.09.2003
18.09.2003
U-Geen
-> Petr/Škoda 130: tak 500-1000 podle stavu a prodávajícího.
20:38:14
18.09.2003
18.09.2003
Petr/Škoda 130
Čago za kolik se nechá sehnat Fa karbec?
21:21:41
17.09.2003
17.09.2003
Petr/Škoda 130
Čago jedete na ten sraz v Poěbradech ja nejedu šetřim many.
11:40:42
13.09.2003
13.09.2003
Petr/Škoda 130
cago hele na sraz určite přijedu horší to bude s ubytovanim jedem 2 a na stan je zima šlo by nás šoupnout k někomu do chatky?
12:33:17
12.09.2003
12.09.2003
Vladislav
Cau Petre, hele jidlo jsme stihli akorat a jeste jsem stacili auta nafotit. Na web.
20:31:07
10.09.2003
10.09.2003
Petr/Škoda 130
tak diky za bodiky.Dojeli jsme dobře moc jsem to nehnal přijeli jsme akorat na oběd.A co vy jak jste dorazili?a stihl jsi jídlo
15:51:13
09.08.2003
09.08.2003
Petr/Škoda 130
jo jo já se už nemůžu dočkat už jsem se zaregistroval
14:48:00
08.08.2003
08.08.2003
Vladislav
2strak: Jo jo jedem na Stilec. Ja i Tomas. Uz mame zamluvenou chatku. A co ty? Jedes doufam, taky, aby jsme si tu tvoji karu mohli poradne prohlidnout.
12:33:58
03.08.2003
03.08.2003
Petr/Škoda 130
tak co jedes na Stýlec?
23:55:36
29.05.2003
29.05.2003
R@ZOR
Jo tak to sorry!! Tak to je jiná! Já se přehlíd!
22:28:17
28.05.2003
28.05.2003
rOMAN
2**R@ZOR**: Ty asi nectes ze tam je motor S130 . . a opravdu jede dobre
22:17:56
28.05.2003
28.05.2003
Milda
2**R@ZOR**: No jestli si cet poradne tak von tam ma 130 a prdel nam natrh
22:11:09
28.05.2003
28.05.2003
R@ZOR
Tak to bych chtěl vidět jak sériová 105tka se 4kvaltem natrhne šáde s favo motorem!
09:44:46
28.05.2003
28.05.2003
U-Geen
2Vladislav: Já jen že k LR to má ještě hooooodně daleko
09:09:51
28.05.2003
28.05.2003
Komár