skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 105L /rv. 1988/ zvaná Terezka
Terezku jsem zakoupil na inzerát na podzim roku 2002 od předešlého majitele z Vysočiny. Když jsem ji kupoval, nechal jsem se tehdy trochu unést novým lakem a příliš jsem nevěnoval pozornost stavu zbytku auta, což se později ukázalo být chybou. Krátce před tím jsem totiž přišel o své předešlé vozidlo, též Škodu 105L (rv. 1985 - já ji měl od roku 1996) - kompletně vyvařené a i po technické stránce dané do kupy - 14-dní poté, co dostala krásný nový bílý lak, mi ji někdo na parkovišti při krádeži benzínu podpálil. Z tohoto vozu jsem časem využil spoustu dílů pro opravy Terezky.
Ze začátku jsem Terezku používal pro běžné ježdění s nájezdem cca 10000 km ročně. Následně zhruba od roku 2005 již najedeme cca 3000 km za rok, hlavně o víkendech a zbytek času tráví ve svém pokojíčku - garáži. Pro běžné ježdění a pracovní cesty používám služební auto (nyní trojková Octavia 1,5TSI G-TEC -CNG), ale vždy se pak rád projedu se svojí Terezkou.
Auto se snažím udržovat, v co nejlepším stavu a co nejblíže sériovému provedení. Většinu věcí si dělám sám.
Jinak moc díky za tento server, mockrát jsem zde našel potřebnou informaci a inspiraci, podobně také na Techwebu.
Na autě jsem postupně provedl následující opravy a úpravy:
Podvozek a převodovka
-kompletní renovace brzdové a spojkové soustavy - vyměněno v podstatě vše až na brzdové třmeny a zadní bubny
-výměna přední nápravy včetně řízení za z generálkovanou z mého předešlého vozu
-renovace zadní nápravy (nové ramena+silentbloky, nohavice, gufera, ložiska, kameny, manžety, pružiny)
-tlumiče vpředu Monroe R1515 (výroba Belgie), vzadu KYB Premium.
-výměna komínku spojkového ložiska s guferem na převodovce
-převodový olej používám Castrol Transmax Manuál EP 80W/90 (předtím Mogul Trans 80W/90), brzdovou kapalinu Syntol HD 265plus (dot 4)
Motor
-výměna motoru za motor z mého předešlého vozu, též 742.10MII (Tento motor byl komplet rozebrán vyčištěn, vyměněny šály, pístní kroužky, samozřejmě všechna těsnění a rozvody)
-zcela nový karburátor JIKOV SEDR
-nový startér Magneton s reduktorem
-rozdělovač a elektronické zapalování z Favorita (s původní podlakovou a upravenou odstředivou regulací předstihu dle původního rozdělovače)
-motor postupně dostal hliníkovou vanu, hliníkové boční a ventilové víko
-výměna všech gumových hadic chladícího okruhu, přetěsnění čerpadla, výměna chladiče včetně termospínače, termostatu a víčka nádobky.
-přidělán ruční spínač ventilátoru chladiče
-olej používám Total Quartz 7000 10W/40 (předtím Mogul Extreme 15W/40), chladící kapalinu Fridex G48 s destilovanou vodou 1:1
update 11.8.2018 - nový motor - opět 742.10MII
-nový blok
-hlava motoru - upravená pro bezolovnatý benzín - tj. tvrzená sedla, vodítka a gufera na ventilech, nové ventily a přebroušení
-přebroušená klika - 1.brus
-vyúhlované ojnice včetně nových pouzder
-nové hlavní i ojniční šály
-komplet sada - vložky, písty, kroužky a pístní čepy - vrtání 68,00 mm - značky Kolbenschmidt
Karoserie
-vzhledem k tomu, že svářečce zatím nevládnu, nechal jsem postupně vyvařit následující: komplet prahy, zadní lemy, nosník s úchyty zadních ramen a celý předek - od A sloupků dopředu zůstal původní pouze rošt podlahy kufru. Přitom byly vyměněny i oba přední blatníky a také přední čelo.
-nové světlomety a nové kryty zadních světel
-nové čelní sklo včetně gumy
-nová těsnění dveří a kufru
-plastové vložky do podběhů (přední i zadní)
-lak zatím ponechán původní, nové díly dolakovány
update 7.6.2020 - celková oprava karoserie a nový lak
-tak se Terezka dočkala, provedena nějaká ta klempířina - zcela vyměněny nosníky pro uchycení ramen zadní nápravy a navazující nosníky až k zadním pružinám, opravena podlaha
-dále nové přední blatníky, přední a zadní čelo, obě kapoty a troje dveře
-v neposlední řadě dostala karoserie nový lak v původním odstínu 5178
-dále spousta drobností jako třeba vnější kliky dveří, blinkry, náhon stěračů, silentbloky zadních ramen, zadní pružiny, ...
update 28.1.2023 - dokončena oprava karoserie po nezaviněné nehodě v 7/22 (zezadu do mě v okamžiku, kdy jsem stál před přechodem. narazilo BMW X5 rychlostí cca 45km/h) - vytažení a rovnání na rámu, oprava levého zadního nosníku, oprava levého podběhu, kapes závěsů zadní kapoty, výměna levého zadního blatníku, kapoty a zadního čela, lakování uvedených dílů včetně pravého zadního blatníku a spousta drobností
Přídavné odhlučnění
- Comfortmat Dark 2 mm - zadní blatníky, kapota motoru, prostor za zadními sedadly a zadní sloupky
- Comfortmat Gold 2 mm - nad nádrží pod zadními sedaly, přepážka motoru a plato pod zadním oknem ze strany motoru pod origo odhlučněním
- Comfortmat Cobra 2 mm - střecha, přední podběhy ze strany kabiny, část přední podlahy, přední kapota, zadní čelo, vnější plech všech dveří
- Comfortmat Vision 6 mm (jako druhá vrstva) - střecha, zadní blatníky, prostor za zadními sedadly mimo podlahy, nad nádrží (pod zadními sedadly)
- Comfortmat Skyline 6 mm - plech pod zadním platem, středový tunel, a dále jako druhá vrstva - kapota motoru, podlaha nad převodovkou za zadními sedadly
- Comfortmat Blockator (jako třetí vrstva) - prostor za zadními sedadly
- upravený držák výfuku se silentbloky
Interiér
-vyměněn přístrojový panel za nejnovější hranatý s otáčkoměrem
-montáž IPUR lišt dveří
-montáž autorádia Pioneer včetně panelu a 2x 2-pásmové repro v předních dveří + 2x 2-pásmové repro na zadním platě + aktivní subwoofer Pioneer pod sedadlem spolujezdce
-přední sedadla s integrální opěrkou z Rapida
-nové potahy na všechny sedadla
-volant ze š130
-zadní opěrky hlavy
-koženková dečka na zadní plato
-kožený potah volantu a manžeta řadící páky
-paměťový cyklovač stěračů AEV2042
Kola a disky
-letní - ALU disky KN Meteor II (5Jx13) / pneumatiky Falken Sincera SN-832 - 165/80 R13
-zimní - sériové plechové ráfky 4,5Jx13 / pneumatiky Barum Polaris 2 - 165/80 R13
Terezku jsem zakoupil na inzerát na podzim roku 2002 od předešlého majitele z Vysočiny. Když jsem ji kupoval, nechal jsem se tehdy trochu unést novým lakem a příliš jsem nevěnoval pozornost stavu zbytku auta, což se později ukázalo být chybou. Krátce před tím jsem totiž přišel o své předešlé vozidlo, též Škodu 105L (rv. 1985 - já ji měl od roku 1996) - kompletně vyvařené a i po technické stránce dané do kupy - 14-dní poté, co dostala krásný nový bílý lak, mi ji někdo na parkovišti při krádeži benzínu podpálil. Z tohoto vozu jsem časem využil spoustu dílů pro opravy Terezky.
Ze začátku jsem Terezku používal pro běžné ježdění s nájezdem cca 10000 km ročně. Následně zhruba od roku 2005 již najedeme cca 3000 km za rok, hlavně o víkendech a zbytek času tráví ve svém pokojíčku - garáži. Pro běžné ježdění a pracovní cesty používám služební auto (nyní trojková Octavia 1,5TSI G-TEC -CNG), ale vždy se pak rád projedu se svojí Terezkou.
Auto se snažím udržovat, v co nejlepším stavu a co nejblíže sériovému provedení. Většinu věcí si dělám sám.
Jinak moc díky za tento server, mockrát jsem zde našel potřebnou informaci a inspiraci, podobně také na Techwebu.
Na autě jsem postupně provedl následující opravy a úpravy:
Podvozek a převodovka
-kompletní renovace brzdové a spojkové soustavy - vyměněno v podstatě vše až na brzdové třmeny a zadní bubny
-výměna přední nápravy včetně řízení za z generálkovanou z mého předešlého vozu
-renovace zadní nápravy (nové ramena+silentbloky, nohavice, gufera, ložiska, kameny, manžety, pružiny)
-tlumiče vpředu Monroe R1515 (výroba Belgie), vzadu KYB Premium.
-výměna komínku spojkového ložiska s guferem na převodovce
-převodový olej používám Castrol Transmax Manuál EP 80W/90 (předtím Mogul Trans 80W/90), brzdovou kapalinu Syntol HD 265plus (dot 4)
Motor
-výměna motoru za motor z mého předešlého vozu, též 742.10MII (Tento motor byl komplet rozebrán vyčištěn, vyměněny šály, pístní kroužky, samozřejmě všechna těsnění a rozvody)
-zcela nový karburátor JIKOV SEDR
-nový startér Magneton s reduktorem
-rozdělovač a elektronické zapalování z Favorita (s původní podlakovou a upravenou odstředivou regulací předstihu dle původního rozdělovače)
-motor postupně dostal hliníkovou vanu, hliníkové boční a ventilové víko
-výměna všech gumových hadic chladícího okruhu, přetěsnění čerpadla, výměna chladiče včetně termospínače, termostatu a víčka nádobky.
-přidělán ruční spínač ventilátoru chladiče
-olej používám Total Quartz 7000 10W/40 (předtím Mogul Extreme 15W/40), chladící kapalinu Fridex G48 s destilovanou vodou 1:1
update 11.8.2018 - nový motor - opět 742.10MII
-nový blok
-hlava motoru - upravená pro bezolovnatý benzín - tj. tvrzená sedla, vodítka a gufera na ventilech, nové ventily a přebroušení
-přebroušená klika - 1.brus
-vyúhlované ojnice včetně nových pouzder
-nové hlavní i ojniční šály
-komplet sada - vložky, písty, kroužky a pístní čepy - vrtání 68,00 mm - značky Kolbenschmidt
Karoserie
-vzhledem k tomu, že svářečce zatím nevládnu, nechal jsem postupně vyvařit následující: komplet prahy, zadní lemy, nosník s úchyty zadních ramen a celý předek - od A sloupků dopředu zůstal původní pouze rošt podlahy kufru. Přitom byly vyměněny i oba přední blatníky a také přední čelo.
-nové světlomety a nové kryty zadních světel
-nové čelní sklo včetně gumy
-nová těsnění dveří a kufru
-plastové vložky do podběhů (přední i zadní)
-lak zatím ponechán původní, nové díly dolakovány
update 7.6.2020 - celková oprava karoserie a nový lak
-tak se Terezka dočkala, provedena nějaká ta klempířina - zcela vyměněny nosníky pro uchycení ramen zadní nápravy a navazující nosníky až k zadním pružinám, opravena podlaha
-dále nové přední blatníky, přední a zadní čelo, obě kapoty a troje dveře
-v neposlední řadě dostala karoserie nový lak v původním odstínu 5178
-dále spousta drobností jako třeba vnější kliky dveří, blinkry, náhon stěračů, silentbloky zadních ramen, zadní pružiny, ...
update 28.1.2023 - dokončena oprava karoserie po nezaviněné nehodě v 7/22 (zezadu do mě v okamžiku, kdy jsem stál před přechodem. narazilo BMW X5 rychlostí cca 45km/h) - vytažení a rovnání na rámu, oprava levého zadního nosníku, oprava levého podběhu, kapes závěsů zadní kapoty, výměna levého zadního blatníku, kapoty a zadního čela, lakování uvedených dílů včetně pravého zadního blatníku a spousta drobností
Přídavné odhlučnění
- Comfortmat Dark 2 mm - zadní blatníky, kapota motoru, prostor za zadními sedadly a zadní sloupky
- Comfortmat Gold 2 mm - nad nádrží pod zadními sedaly, přepážka motoru a plato pod zadním oknem ze strany motoru pod origo odhlučněním
- Comfortmat Cobra 2 mm - střecha, přední podběhy ze strany kabiny, část přední podlahy, přední kapota, zadní čelo, vnější plech všech dveří
- Comfortmat Vision 6 mm (jako druhá vrstva) - střecha, zadní blatníky, prostor za zadními sedadly mimo podlahy, nad nádrží (pod zadními sedadly)
- Comfortmat Skyline 6 mm - plech pod zadním platem, středový tunel, a dále jako druhá vrstva - kapota motoru, podlaha nad převodovkou za zadními sedadly
- Comfortmat Blockator (jako třetí vrstva) - prostor za zadními sedadly
- upravený držák výfuku se silentbloky
Interiér
-vyměněn přístrojový panel za nejnovější hranatý s otáčkoměrem
-montáž IPUR lišt dveří
-montáž autorádia Pioneer včetně panelu a 2x 2-pásmové repro v předních dveří + 2x 2-pásmové repro na zadním platě + aktivní subwoofer Pioneer pod sedadlem spolujezdce
-přední sedadla s integrální opěrkou z Rapida
-nové potahy na všechny sedadla
-volant ze š130
-zadní opěrky hlavy
-koženková dečka na zadní plato
-kožený potah volantu a manžeta řadící páky
-paměťový cyklovač stěračů AEV2042
Kola a disky
-letní - ALU disky KN Meteor II (5Jx13) / pneumatiky Falken Sincera SN-832 - 165/80 R13
-zimní - sériové plechové ráfky 4,5Jx13 / pneumatiky Barum Polaris 2 - 165/80 R13
Terezka / Š105L - komentáře:
14:53:08
30.01.2023
30.01.2023
minno
-> LukasK: Gratulujem k úspešnej oprave, vyzerá to pekne.
14:55:29
28.01.2023
28.01.2023
Tom Troll
Tak to je fakt nádherný...
14:20:36
28.01.2023
28.01.2023
LukasK
Auto jsem minulý víkend konečně po cca 1/2 roce přivezl po opravě domů. Vzhledem k tomu sněhu a po probuzení silničářů, bohužel i soli, jelo krásně. Navíc jsem ihned mohl zkontrolovat, že je stále dvoustopé. Následně jsem byl na STK opět bez závad a nyní již po očistě bude čekat v garáži na jaro.
21:16:43
27.07.2022
27.07.2022
LukasK
Díky za rady a podporu. Zkusím kontaktovat pány z Lipné, díval jsem se na jejich videa a dělají super práci. Jinak šlupa to byla pořádná, stále to cítím na krční páteři. Ještě, že jsem tam kdysi dal sedadla z Rapida tj. s opěrkami.
18:58:50
27.07.2022
27.07.2022
stika87 - Maschinenführer
ouuuuu :(
11:41:39
27.07.2022
27.07.2022
K1NYO
Mrzi ma to :/ pri oprave treba aj nedotknute bodove zvary rozvrtat a zvarit, lebo bratranec to mal podobne a strasne ta kasna potom vrzgala pukala, a casom sa bude roztvarat na zvaroch
07:41:10
27.07.2022
27.07.2022
TT_daniel
riadna šupa..no dúfam že to dáš dokopy..aj keď toto by sa mne osobne asi nechcelo
06:45:34
27.07.2022
27.07.2022
Šediváček
21:18:39
26.07.2022
26.07.2022
k.jarek
A kurva To je tak, když papíry má každej mentál... Přeju, aby jsi ji dal co nejdřív do kupy a dělala ti zase radost.
21:59:25
21.09.2015
21.09.2015
bajou
Meteory sluší
16:49:53
19.09.2013
19.09.2013
LukasK
dík. Mám je odtud: www.autopotahyzneveklova.
cz , není to e-shop je nutné si tam zavolat, napsat či dojet a domluvit se. Je to přímo výrobce.
edit: Ta firma je tam stále, ale webovky již nefungují.
edit: Ta firma je tam stále, ale webovky již nefungují.
14:42:20
19.09.2013
19.09.2013
SASON
tie poťahy chcem ..