Enggik / Škoda 105SP Enggik / Škoda 105SP

komentáře | popis | fotky | Enggik | 05.02.17 14:15 | 89x v oblíbených
-------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -----------------------





6.6.2015 - Dnešním dnem u mne končí službu POpelka. Vytěžení posledních mých věcí, a dokončení odstrojení, teď už jí čeká jen pec.

Velké díky za dlouhodobé zapůjčení Marťas ;-) Celkem mi to vytrhlo trn z paty.

A musím uznat, tohle auto, ač to byl ,,vrak" v posledním tažení mi se svým ,,indexem čumivosti" bude hodně chybět :-)

Ale kdo mne zná, ví, že v mé (néé úplně zdravé :-D ) hlavě už pár ,,šílených" nápadů zas je ;-)





------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ------------------------







Co je to SP?



-Speciální dvoumístný automobil, vycházející z typu 105S, který má za předními sedadly prosklennou mezistěnu. Jí je oddělen užitkový prostor automobilu. Vůz je možné použít jako nákladní, pohotovostní, montážní apod. Je sériově vybaven odpojovačem akumulátoru, dřevěnými podlážkami a kotevními úchyty pro připevnění přepravovaného materiálu. Užitečná hmotnost je 390 kg, v předním zavazadlovém prostoru je možné přepravovat hmotnost 40 kg, v užitkovém prostoru kabiny 200 kg a není-li obsazeno sedadlo spolujezdce, je možné využít i tohoto místa k přepravě dalších 75 kg (hmotnost řidiče je uvažována 75 kg).



-Automobily Škoda 105SP se vyráběli od října 1982 do července 1988 v AZNP Vrchlabí a nebyly určeny pro export.



-Asi nejčastější možnost kde se s tímto vozem dalo setkat byli SPOJE, různé servisní dílny, JZD atd.



-Počet vyrobených kusů? Zatím jediná písemná zmínka, která se mi podařila najít, je počet 6046 kusů. A z neověřeného zdroje se mi naskytla tato čísla:



-1982 = 105ks

-1983 = 401ks

-1984 = 505ks

-1985 = 821ks

-1986 = 842ks

-1987 = 1574ks

-1988 = 1798ks



-Ovšem jak už to tak bývá, sice jsem se dostal konečně k nějakým číslům, ale objevila se další záhada. V soupisu všech typů je uváděn i typ 120SP. :-O Bohužel při výčtu vyrobených kusů je uváděn společně se 105SP.







------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------

Typ: Škoda 105SP

Model: ,,87"

Datum expedice: 12.1.1987

Místo narození: AZNP Vrchlabí

Barva: 8155 korálová červeň

Majitel: 5.

Najeto: nezjištěno

Přezdívka: ,,Kukačka"



Příběh tohoto vozu?



- 9.3.1987 = vůz poprvé zaregistrován do provozu s SPZ ZRC 87-63 , majitelem vozu byli podnik Jihomoravské státní lesy, závod lesní techniky, Velké Meziříčí.

- 26.10.1995 = první změna, ale ta byla pouze formální, kdy se původně státní podnik změnil na akciovou společnost.

- 19.11.1997 = převedeno v rámci firmy, jen na divizi Slavkov, vzdělávací středisko. Nové SPZ VY 83-80

- 29.6.1998 = auto odkoupil předposlední majitel z Vyškova. Nějakou dobu s ním běžně jezdil, sloužilo na stavbě firmy. Někdy v této době proběhli nějaké klempířské práce (prahy, zadní lemy) a kompletní nový lak. Po nějaké době byl odstaven, bohužel na nevhodném místě, kde se do něj pustilo pár nepřizpůsobivých spoluobčanů a tak utrpěl dalších pár ran. Nakonec se auto dostalo do uzavřeného areálu, SPZ byli 9.6.2006 uloženy do depozitu a od té doby se s autem nic nedělo.



- konec dubna 2013. Tak a tady už začíná můj příběh :-D Po SP jsem dlouho toužil, je to typ po kterém nejvíc prahnu :-D, několik lidí o tom vědělo, a tak jsem dostal od Pavla P. nepřímý odkaz (Ti teda mooc děkuji :-D ), na tenhle kus v inzerci. Situace mi absolutně nehrála do karet, jak finance, volný čas, i vzdálenost. Tak jsem nad tím ani nějak moc nepřemýšlel. Ale úplnou náhodou jsem se o tom zmínil známému, a ten mne silně vyhecoval, že není problém, vezme svojí odtahovku a jedem. To už byl pádný argument, následoval rychlý telefon s majitelem, ujištění že vůz je stále k dispozici a upozornění že auto je vážně v hrozném stavu :-D . Dobrá zpráva, vyzvednout peníze, a další den hurá na Vyškov. Osobní prohlídka mne ani nijak nepřekvapila, s podobným stavem jsem tak nějak počítal, kastle KO, živé papíry a dost SP dílů. Bylo rozhodnuto (no, ono bylo už vlastně cestou tam :-D ), jdeme nakládat :-) Cestou zpět ještě malá zastávka, k ověření identity na obvodním oddělení VB v Němčanech. Bez ztráty kytičky, ačkoliv ,,tisk" píše něco jiného :-D www.facebook.com/photo.ph p?fbid=10151... Dovezeno a složeno do ,,náhradních skladovacích prostor".



-23.11.2014 = Doklady prodány, tím končí příběh tohoto vozu v mém vlastnicví. Sice by se to mohlo zdát jako špatná investice, nelituji, spousta dílů zůstala, a byla to dobrá studnice poznání SP.



-nová budoucnost tohoto vozu se jeví velice dobře, jsem rád že se ,,dostalo" do dobrých rukou ;-) skoda-virt.cz/cz/.../1088 7-burak-105-sp





------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ------------------------









Typ: Škoda 105SP

Model: ,,84"

Datum expedice: nezjištěno

Místo narození: AZNP Vrchlabí

Barva: 1001 bílá (dnes neurčitá brčálová :-/)

Majitel: 3.

Najeto: nezjištěno

Přezdívka: ,,Esmeralda"



Příběh tohoto vozu?



- ?? = kdy byl vůz poprvé zaregistrován bohužel nevím, Původní TP se nedochoval. První majitelem byl Státní statek Znojmo.

- 23.4.1997 = první převod, vozidlo odkoupil soukromý majitel, bohužel u první vlastníka došlo ke ztrátě TP, tak byl vystaven nový :-/

- 10.5.1997 = přestavba na 105L. Někdy v období u tohoto majitele též vůz dostal jiný motor (120ka z užovky) a byl přelakován na ,,zeleno".

- 10.11.1999 = převedeno na dceru předchozího majitele. Vůz většinou sloužil na stavbě rodinného domku.

- 3.7.2006 = vozidlo odstaveno a SPZ uloženy do depozitu.

- 3.12.2008 = trvale vyřazeno z registru :-/



- začátek ledna 2014 zaregistrováno v inzerci, i díky odkazu zde v kartě. Celý auto jsem nějak odmítnal kupovat, zajímalo mne jen pár dílů, zejména asi ten štítek :-) Následoval telefon majitely, a zjištování, jak to s vozem je. Bohužel, zájemců už bylo víc, ale všichni chtěli právě taky jen díly, ale pán to chtěl raději prodat jako celek. Což i vzhledem k ceně za jakou bylo nabízeno, se dalo akceptovat. Zkoušel jsem po telefonu ještě zjišťovat, jak se to s autem má, zejména ohledně toho, že vůz je pětimístný. Zajímalo mne zejména zda je kastle původní SPčková, nebo se z nějakého důvodu měnila celá za eLkovou. to mi bohužel pán nedokázal říct, dozvěděl jsem se jen to, že přestavba proběhla v roce 84- Noo, to už ve mne silně zahlodala zvědavost, zda to není původně SP užovka. Ovšem při dalším telefonátu, už pán věděl víc, a řekl mi že se spletl, přestavba byla provedena v devadesátých letech, ale vůz je v roce 84 vyroben. Hmm, to mi pomohl, další nahlodání zvědavostí, zda to není M1 :-D Ale po telefonu už jsem to nechtěl řešit, s pánem jsem se domluvil, že auto odvezu celé, ať je to cokoliv a v jakémkoliv stavu. Nákupní cena by se mi vrátila i kdybych auto následně odvezl do šrotu. Následovalo půjčení plaťáku a vyrazilo se pro vůz, ačkoliv z cesty se nakonec vyklubal nákup pro několik škodovkářů :-D Celou cestu mi v hlavě proudilo několik variant, co se může stát.



- 1. bude to obyčejná eM kastle = vyzobat co půjde a do šrotu.

- 2. SP kastle model 85 v hrozným stavu = vyzobat co půjde a do šrotu

- 3. SP kastle model 85 v slušným stavu = dárce pro ,,Kukačku"

- 4. nejhorší varianta :-D :-D :-D bude to SP kastle model 84 M1 = dilema :-D :-D :-D



Po příjezdu na místo, se samozřejmě potvrdila varianta 4. a já byl v koncích. Co s tím? :-D Kastle se na první rychlý pohled nejeví nezachránitelně. Nebylo co řešit, auto se naložilo, převezlo ke mne na dvůr. Na větší prohlídku bohužel už nebyl čas, jelikož hned další den nastala ,,akutní" potřeba vrhnout se na jiný ,,projekt". Takže prozatím se na auto nešáhlo.



Plány do budoucnosti



- Prozatím nevím, ale bojím se nejhoršího. Že ho budu chtít zachránit :-D

















Prosba o pomoc

- Scháním tyto chybějící díly: Tak po dovezení ,,Esmeraldy" vlastně komplet SP interiér :-/ a jelikož ani v ,,Kukačce" není komplet, tak nejlépe 2x.

- A samozřejmě jakékoliv tiskové materiály (existoval vůbec nějaký prospekt???), fotografie SPček z provozu atd.







Typ:
Škoda 120LS (sPO :-D)

Model: ,,81"

Datum expedice: nezjištěno

Místo narození: nevím

Barva: 8125 šípková červeň + 100+ bílá

Majitel: asi třetí :-D

Najeto: cca 105000 km

Přezdívka: ,,POpelka"



Příběh tohoto vozu?



- Předchozí příběh zde: skoda-virt.cz/cz/.../1019 8-joey-ls-1981

- Načež jsem se vozu ujmul já :-D ,jelikož když už se má něco likvidovat, tak ať se to spotřebuje důkladně. A vzhledem k tomu, že jsem nechtěl další zimu trápit 130ku, tak se tahle alternativa ukázala jako dobré východisko. Bohužel Marťas byl dost aktivní, a z auta už moc nezbylo :-D Část plechařiny už byl ve šrotě, tak se jako nejschůdnější variantou bylo využít horší plechařiny z jedný mojí dárcovský kastle a čirou náhodou bílé :-D Tím se zrodil šílenej nápad vytvořit služební vůz PO. A když už byla doma i jedna volná SP přepážka, tak proč to nezkusit. Ač mám doma dvě SP, ani jedno není schopné provozu, takže ideální příležitost, jak aspoň částečně jakési SP dostat na silnici.



- Berte tohle auto jako zimní spotřebák, není to stavěné jako nějaká replika dobového vozu, jde spíš o ,,recesi" a auto na doježdění ;-)



- 6.6.2015 = Definitivní konec tohohle vozu, všechny SP věci vyndány věc, a kastle šla do hutí.







Srazy,akce kterých jsme se zůčastnily:



2014


-18. sraz vozů Škoda Želiv

-18. Škodahome Dolní Chabry

-Pohofest (3. místo jízda zručnosti)



















------------------------- -------------------------- ---------- ,,ŠKODA 742/3 NAVŽDY" ;-) ------------------------- -------------------------- ---------------

Enggik / Škoda 105SP - komentáře:

00:23:46
10.02.2014
Burák
Ani se na fotky nebudu koukat, pac bych zase neco chcukl a predsevzeti by bylo v prdeli 3
21:51:43
09.02.2014
oppik
-> Enggik: koukám že to druhý SP bylo bílý a pak z toho udělali zelenou 4
21:08:24
09.02.2014
bajou
-> Enggik: Jo, jasný 4
20:55:59
09.02.2014
Domajz
-> Enggik: Hehe vidím, že jses opravdu padlej na hlavu 3

No mám pro tebe něco co by tě mohlo zajímat, pošlu ti na maila i s fotkama chceš? Ale asi jsem něco prosral...bližší info na mailem



EDIT: Tak to co jsem ti chtěl sdělit máš na mailu co máš uvedený tady v ID
upraveno 1x, naposled 09.02.2014 21:08:42
20:47:42
09.02.2014
Enggik
-> Bajou: No jo, prosím tě 70 3 Nebyl čas, muselo se dělat jinde 4 a když se našla chvilka, nebyla nálada.
20:36:06
09.02.2014
bajou
-> Enggik: tak konečně foto 1
20:13:18
09.02.2014
Enggik
-> Hurdis: Kruciš ,dlouho jsem sem nekoukal 8 Číslo klidně pošli, zkusíme něco zjistit.
20:57:29
09.01.2014
Hurdis
-> Enggik: Jestli budeš chtít předat tel.č., tak pošlu do SZ. Ale zbude Ti asi jen dotaz ve smyslu - dostal jsem tip, že jste asi měli SPčko,.... Co jsem dál slídil, už tam je pohyb se starým Peugeotem Partner. Takže 105 je asi v pánu nebo někde zarůstá. Kdyžtak ještě zkusím příležitostně kouknout, abych nevypadal jako tipař na vloupačku.
20:25:30
05.01.2014
Hurdis
-> Enggik: Hele tak zatím dva pokusy. Auto jsem neviděl. Mám jen tel. č. z cedule na dveřích opravny.
14:40:15
05.01.2014
Enggik
-> VeTeV: rok výroby 84, první majitel nějaký JZD, pak to v 90. letech někdo odkoupil, a nechal přestavět na 5 místný. 4
18:16:58
03.01.2014
VeTeV
segra www.sbazar.cz/Franta.skod ovak/.../4402240-prodam-sk odu-105-sp-bez-tp-a, ale asi jen stitkem kdyz na to koukam - nebo ze by prečstavba na osobak?
upraveno 1x, naposled 03.01.2014 18:18:01
17:07:55
03.01.2014
Burák
-> Hurdis: pochopitelně 3
19:32:38
02.01.2014
Enggik
-> Hurdis: 3 3 3
19:28:11
02.01.2014
Hurdis
-> Enggik: Hele, jedná se o bílé eM 105 SP. Částečně v 90.letech polepené jako rychloopravy spotřebičů (elektro a asi plyn - myslím sporáky, TV, videa apod.). Naposledy jsem ho viděl před pár měsíci normálně v premávce. Vím, kde má majitel provozovnu, tam to parkoval u podzemek. Zkusím se tam při cestách domů nějak častěji motat nebo poprosit kolegu, který tam musí pracovně, jestli to neuvidí. Pokud už to nezahodili (snad ne po cca 15-17 letech provozu v novodobém "podnikání").

Pak by to bylo jednoduché, na tom autě byl nalepený telefon.



Tak trochu mi to připomíná ten nový film z 2013 ala Men in Black (nemůžu si vzpomenout na název) kde měli "lovci záhrobníků" jako služebák a maskovací firmu opravy videorekordérů - citát z filmu: "Je to bezpečné maskování, už jsi v posledních letech viděl někoho, kdo by si nechal opravit VCR?" :-)))



Když ještě seženu živé auto a kontakt, mám něco kromě echa zde podnikat? Třeba dopis za stěrač, před sešrotováním dejte vědět?
19:17:05
02.01.2014
Enggik
-> Hurdis: Zlatý český ručičky stále nevyírají 40 český kutil si dokáže poradit se vším 4 40

-> Hurdis 02.01.14 19:09:56: Jůů, zkus o tom něco zjistit, když budeš mít náladu 4 Klidně s přímým kontaktem na mne 4 1
19:09:56
02.01.2014
Hurdis
-> Burák: Twl u nás ve čtvrti ještě asi jezdí jako jedno z posledních 742 SPčko (snad to nezrušili, na podzim jsem viděl) - opravy elektrospotřebičů. Tuším kde obvykle stávala, zkusím se tam častěji motat, i když je to aktuálně velké staveniště. Nicméně počkat, já tam vlastně jako dozor můžu :-))
19:06:48
02.01.2014
Hurdis
-> Enggik: Podívej se na stejné místo sem: img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../881_2009-05- 31_20-44-18_82.jpg



Možná se auto v předchozím aktivním životě taky dostalo do rukou kreténovi, který si při rovnání ťukance do boku opřel na rovnání hevírek.
18:32:44
02.01.2014
Enggik
-> rsvancara: Né že bych tvoji variantu vylučoval, ale tohle spíš vypadá, jako by to auto někde tvrdě dosedlo podlahou v místě tunelu (a jelikož sloužilo u státních lesů, tak bych se tomu ani nedivil, že to někdy projeli lesem). Ovšem ránu na levou stranu, ale na předku, určitě někdy dostalo, viz. fotka.

-> Burák: Seženeš fotky?? 40 Prozatím bych chtěl spíš udělat tu Správu lesů. Mám schovaný i komplet dveře, a až budu mít někdy náladu, chci zkusit jestli bych nenašel nějaký pozůstatek loga, či nápisu pod nepůvodním lakem. Pokud se nic nenajde, tak klidně udělám něco jinýho, pokud budou podklady 4
zvětšit Enggik / Škoda 105SP  - obrázek od Enggik vložen 02.01.2014 18:32:44
upraveno 2x, naposled 02.01.2014 18:34:21
15:25:30
02.01.2014
Burák
Na tohle by chtělo nějaký OPBH, plynaře, opravy televizorů, nebo tak něco 4
19:12:09
01.01.2014
rsvancara
Fotka 59, tohle jsem viděl na autě, který bylo bouraný na levý zadní nosník. Prostě se ten náraz takhle prohnal kastlí a udělalo to vlnu na tunelu. Ale možná to povolilo čistě proto, protože ta kastle je tak shnilá :-)
upraveno 1x, naposled 01.01.2014 19:16:25
Extreme Tyres