Enggik / Škoda 105SP Enggik / Škoda 105SP

komentáře | popis | fotky | Enggik | 05.02.17 14:15 | 89x v oblíbených
-------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -----------------------





6.6.2015 - Dnešním dnem u mne končí službu POpelka. Vytěžení posledních mých věcí, a dokončení odstrojení, teď už jí čeká jen pec.

Velké díky za dlouhodobé zapůjčení Marťas ;-) Celkem mi to vytrhlo trn z paty.

A musím uznat, tohle auto, ač to byl ,,vrak" v posledním tažení mi se svým ,,indexem čumivosti" bude hodně chybět :-)

Ale kdo mne zná, ví, že v mé (néé úplně zdravé :-D ) hlavě už pár ,,šílených" nápadů zas je ;-)





------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ------------------------







Co je to SP?



-Speciální dvoumístný automobil, vycházející z typu 105S, který má za předními sedadly prosklennou mezistěnu. Jí je oddělen užitkový prostor automobilu. Vůz je možné použít jako nákladní, pohotovostní, montážní apod. Je sériově vybaven odpojovačem akumulátoru, dřevěnými podlážkami a kotevními úchyty pro připevnění přepravovaného materiálu. Užitečná hmotnost je 390 kg, v předním zavazadlovém prostoru je možné přepravovat hmotnost 40 kg, v užitkovém prostoru kabiny 200 kg a není-li obsazeno sedadlo spolujezdce, je možné využít i tohoto místa k přepravě dalších 75 kg (hmotnost řidiče je uvažována 75 kg).



-Automobily Škoda 105SP se vyráběli od října 1982 do července 1988 v AZNP Vrchlabí a nebyly určeny pro export.



-Asi nejčastější možnost kde se s tímto vozem dalo setkat byli SPOJE, různé servisní dílny, JZD atd.



-Počet vyrobených kusů? Zatím jediná písemná zmínka, která se mi podařila najít, je počet 6046 kusů. A z neověřeného zdroje se mi naskytla tato čísla:



-1982 = 105ks

-1983 = 401ks

-1984 = 505ks

-1985 = 821ks

-1986 = 842ks

-1987 = 1574ks

-1988 = 1798ks



-Ovšem jak už to tak bývá, sice jsem se dostal konečně k nějakým číslům, ale objevila se další záhada. V soupisu všech typů je uváděn i typ 120SP. :-O Bohužel při výčtu vyrobených kusů je uváděn společně se 105SP.







------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------

Typ: Škoda 105SP

Model: ,,87"

Datum expedice: 12.1.1987

Místo narození: AZNP Vrchlabí

Barva: 8155 korálová červeň

Majitel: 5.

Najeto: nezjištěno

Přezdívka: ,,Kukačka"



Příběh tohoto vozu?



- 9.3.1987 = vůz poprvé zaregistrován do provozu s SPZ ZRC 87-63 , majitelem vozu byli podnik Jihomoravské státní lesy, závod lesní techniky, Velké Meziříčí.

- 26.10.1995 = první změna, ale ta byla pouze formální, kdy se původně státní podnik změnil na akciovou společnost.

- 19.11.1997 = převedeno v rámci firmy, jen na divizi Slavkov, vzdělávací středisko. Nové SPZ VY 83-80

- 29.6.1998 = auto odkoupil předposlední majitel z Vyškova. Nějakou dobu s ním běžně jezdil, sloužilo na stavbě firmy. Někdy v této době proběhli nějaké klempířské práce (prahy, zadní lemy) a kompletní nový lak. Po nějaké době byl odstaven, bohužel na nevhodném místě, kde se do něj pustilo pár nepřizpůsobivých spoluobčanů a tak utrpěl dalších pár ran. Nakonec se auto dostalo do uzavřeného areálu, SPZ byli 9.6.2006 uloženy do depozitu a od té doby se s autem nic nedělo.



- konec dubna 2013. Tak a tady už začíná můj příběh :-D Po SP jsem dlouho toužil, je to typ po kterém nejvíc prahnu :-D, několik lidí o tom vědělo, a tak jsem dostal od Pavla P. nepřímý odkaz (Ti teda mooc děkuji :-D ), na tenhle kus v inzerci. Situace mi absolutně nehrála do karet, jak finance, volný čas, i vzdálenost. Tak jsem nad tím ani nějak moc nepřemýšlel. Ale úplnou náhodou jsem se o tom zmínil známému, a ten mne silně vyhecoval, že není problém, vezme svojí odtahovku a jedem. To už byl pádný argument, následoval rychlý telefon s majitelem, ujištění že vůz je stále k dispozici a upozornění že auto je vážně v hrozném stavu :-D . Dobrá zpráva, vyzvednout peníze, a další den hurá na Vyškov. Osobní prohlídka mne ani nijak nepřekvapila, s podobným stavem jsem tak nějak počítal, kastle KO, živé papíry a dost SP dílů. Bylo rozhodnuto (no, ono bylo už vlastně cestou tam :-D ), jdeme nakládat :-) Cestou zpět ještě malá zastávka, k ověření identity na obvodním oddělení VB v Němčanech. Bez ztráty kytičky, ačkoliv ,,tisk" píše něco jiného :-D www.facebook.com/photo.ph p?fbid=10151... Dovezeno a složeno do ,,náhradních skladovacích prostor".



-23.11.2014 = Doklady prodány, tím končí příběh tohoto vozu v mém vlastnicví. Sice by se to mohlo zdát jako špatná investice, nelituji, spousta dílů zůstala, a byla to dobrá studnice poznání SP.



-nová budoucnost tohoto vozu se jeví velice dobře, jsem rád že se ,,dostalo" do dobrých rukou ;-) skoda-virt.cz/cz/.../1088 7-burak-105-sp





------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ------------------------









Typ: Škoda 105SP

Model: ,,84"

Datum expedice: nezjištěno

Místo narození: AZNP Vrchlabí

Barva: 1001 bílá (dnes neurčitá brčálová :-/)

Majitel: 3.

Najeto: nezjištěno

Přezdívka: ,,Esmeralda"



Příběh tohoto vozu?



- ?? = kdy byl vůz poprvé zaregistrován bohužel nevím, Původní TP se nedochoval. První majitelem byl Státní statek Znojmo.

- 23.4.1997 = první převod, vozidlo odkoupil soukromý majitel, bohužel u první vlastníka došlo ke ztrátě TP, tak byl vystaven nový :-/

- 10.5.1997 = přestavba na 105L. Někdy v období u tohoto majitele též vůz dostal jiný motor (120ka z užovky) a byl přelakován na ,,zeleno".

- 10.11.1999 = převedeno na dceru předchozího majitele. Vůz většinou sloužil na stavbě rodinného domku.

- 3.7.2006 = vozidlo odstaveno a SPZ uloženy do depozitu.

- 3.12.2008 = trvale vyřazeno z registru :-/



- začátek ledna 2014 zaregistrováno v inzerci, i díky odkazu zde v kartě. Celý auto jsem nějak odmítnal kupovat, zajímalo mne jen pár dílů, zejména asi ten štítek :-) Následoval telefon majitely, a zjištování, jak to s vozem je. Bohužel, zájemců už bylo víc, ale všichni chtěli právě taky jen díly, ale pán to chtěl raději prodat jako celek. Což i vzhledem k ceně za jakou bylo nabízeno, se dalo akceptovat. Zkoušel jsem po telefonu ještě zjišťovat, jak se to s autem má, zejména ohledně toho, že vůz je pětimístný. Zajímalo mne zejména zda je kastle původní SPčková, nebo se z nějakého důvodu měnila celá za eLkovou. to mi bohužel pán nedokázal říct, dozvěděl jsem se jen to, že přestavba proběhla v roce 84- Noo, to už ve mne silně zahlodala zvědavost, zda to není původně SP užovka. Ovšem při dalším telefonátu, už pán věděl víc, a řekl mi že se spletl, přestavba byla provedena v devadesátých letech, ale vůz je v roce 84 vyroben. Hmm, to mi pomohl, další nahlodání zvědavostí, zda to není M1 :-D Ale po telefonu už jsem to nechtěl řešit, s pánem jsem se domluvil, že auto odvezu celé, ať je to cokoliv a v jakémkoliv stavu. Nákupní cena by se mi vrátila i kdybych auto následně odvezl do šrotu. Následovalo půjčení plaťáku a vyrazilo se pro vůz, ačkoliv z cesty se nakonec vyklubal nákup pro několik škodovkářů :-D Celou cestu mi v hlavě proudilo několik variant, co se může stát.



- 1. bude to obyčejná eM kastle = vyzobat co půjde a do šrotu.

- 2. SP kastle model 85 v hrozným stavu = vyzobat co půjde a do šrotu

- 3. SP kastle model 85 v slušným stavu = dárce pro ,,Kukačku"

- 4. nejhorší varianta :-D :-D :-D bude to SP kastle model 84 M1 = dilema :-D :-D :-D



Po příjezdu na místo, se samozřejmě potvrdila varianta 4. a já byl v koncích. Co s tím? :-D Kastle se na první rychlý pohled nejeví nezachránitelně. Nebylo co řešit, auto se naložilo, převezlo ke mne na dvůr. Na větší prohlídku bohužel už nebyl čas, jelikož hned další den nastala ,,akutní" potřeba vrhnout se na jiný ,,projekt". Takže prozatím se na auto nešáhlo.



Plány do budoucnosti



- Prozatím nevím, ale bojím se nejhoršího. Že ho budu chtít zachránit :-D

















Prosba o pomoc

- Scháním tyto chybějící díly: Tak po dovezení ,,Esmeraldy" vlastně komplet SP interiér :-/ a jelikož ani v ,,Kukačce" není komplet, tak nejlépe 2x.

- A samozřejmě jakékoliv tiskové materiály (existoval vůbec nějaký prospekt???), fotografie SPček z provozu atd.







Typ:
Škoda 120LS (sPO :-D)

Model: ,,81"

Datum expedice: nezjištěno

Místo narození: nevím

Barva: 8125 šípková červeň + 100+ bílá

Majitel: asi třetí :-D

Najeto: cca 105000 km

Přezdívka: ,,POpelka"



Příběh tohoto vozu?



- Předchozí příběh zde: skoda-virt.cz/cz/.../1019 8-joey-ls-1981

- Načež jsem se vozu ujmul já :-D ,jelikož když už se má něco likvidovat, tak ať se to spotřebuje důkladně. A vzhledem k tomu, že jsem nechtěl další zimu trápit 130ku, tak se tahle alternativa ukázala jako dobré východisko. Bohužel Marťas byl dost aktivní, a z auta už moc nezbylo :-D Část plechařiny už byl ve šrotě, tak se jako nejschůdnější variantou bylo využít horší plechařiny z jedný mojí dárcovský kastle a čirou náhodou bílé :-D Tím se zrodil šílenej nápad vytvořit služební vůz PO. A když už byla doma i jedna volná SP přepážka, tak proč to nezkusit. Ač mám doma dvě SP, ani jedno není schopné provozu, takže ideální příležitost, jak aspoň částečně jakési SP dostat na silnici.



- Berte tohle auto jako zimní spotřebák, není to stavěné jako nějaká replika dobového vozu, jde spíš o ,,recesi" a auto na doježdění ;-)



- 6.6.2015 = Definitivní konec tohohle vozu, všechny SP věci vyndány věc, a kastle šla do hutí.







Srazy,akce kterých jsme se zůčastnily:



2014


-18. sraz vozů Škoda Želiv

-18. Škodahome Dolní Chabry

-Pohofest (3. místo jízda zručnosti)



















------------------------- -------------------------- ---------- ,,ŠKODA 742/3 NAVŽDY" ;-) ------------------------- -------------------------- ---------------

Enggik / Škoda 105SP - komentáře:

10:24:19
12.05.2013
tunerlada
koukám že mi povoz jezdil v podstatě za domem :) škoda že sem na to taky nenarazil 10 taková užovka SP 40 sem zvědav co stím provedeš , držím palce :)
22:12:21
11.05.2013
Joey 120 LS
Tak já už to auto viděl na FB, spíš men překvapilo jak podezřele rychle si pro něj udělal kartu i s náhledem 3
21:35:15
11.05.2013
Domajz
-> Amper 11.05.13 21:20:49: a proč myslíš, že se to jmenuje SP?? 3 3
21:20:49
11.05.2013
Amper
To auto je dokonale spotrebované.... 9
17:04:54
11.05.2013
škoda caddy
Gratuluju k úlovku už je v oblíbených.Plánuješ po renovaci nějakej "firemní" polep?Myslim dobovej6
upraveno 1x, naposled 11.05.2013 17:05:11
15:47:49
11.05.2013
castrol
ty vado tam bude prace 1
15:31:14
11.05.2013
krup
Vyškov? Gratuluju, bylo správné toho auto nenechat zhynout, ikdyž je to kurva 1



Páč jednou (brzo) nebudou :)
14:20:54
11.05.2013
Pavel P..
v tomhle případně Shnilej Pelech3
11:46:19
11.05.2013
TT_daniel
-> mira76: sp=slimák pomalý
11:43:42
11.05.2013
oppik
-> Enggik: myslíš kartu řidiče 3 3
09:22:23
11.05.2013
mira76
myslel jsem že SP je sport production...4
00:06:00
11.05.2013
Sberatelrepraku
Sákra tak ta jezdila tady ve Velmezu :)

Práce jak na kostele...
23:17:12
10.05.2013
Enggik
-> Pavel P..: Tyhle se budou vyřezávat 100% , ale na případným dárci bych to chtěl udělat co nejmenším zásahem. Ale to nejdřív musí být nějakej dárce 5 Něco v jednání je, ale do toho mi až bude líto nějak šáhnout 40

-> oppik: Proč mi to říkáš?? Já tvojí kartu neovládám 3 3 70
22:57:01
10.05.2013
oppik
-> Enggik: jináč gratuluju k dalšímu vytouženému vozu.doufám že seženeš zdravější kastli :-)
22:55:00
10.05.2013
oppik
-> Enggik: vraky sem nepatří Jirko 1 1 1
22:54:53
10.05.2013
Pavel P..
-> Enggik: tak sloupky odpreparuj z tohodle a nech vyměnit... dá se to rozbodovat a vyměnit
22:53:38
10.05.2013
Enggik
-> Pavel P..: Já už nic jinýho než vraždy přece nekupuju 40 No do těch sloupků se mi vůbec nechce, ale co nadělám 8 Bez nich to nikdy nebude SP 4 Uvidíme, budu to řešit v práci, jak se k tomu náš ,,hlavní" postaví 5
22:45:23
10.05.2013
Pavel P..
-> Enggik: no nevim tak aspoň na pohled vypadá zdravě... tohle je teda slušná vražda1 ale jina bouda to jistí... jen ty sloupky budou asi kapku problem
22:43:16
10.05.2013
Enggik
-> Pavel P..: No já ti nevím, zas oproti GLSe to má kufr zdravej 3 3 3 Že bych ze dvou složil jedno? 40
22:39:03
10.05.2013
Pavel P..
Ty kráááávo.... to je kaše všech kaší, ta nejkašovitější.... kam se sere tvoje GLSka na tohle.9 9
Extreme Tyres