-> Tom Troll: No pekne jsi to sepsal... Bukaj ma skodovky ve vuni, tak to neni takova tragedie, ale i tak bych skodovku na kazdodenni jezdeni nechtel... Halt preference se meni.
Driv jsem taky rikaval, ze abs je na hovno a podobny reci, ale to bylo dany tim, ze jsem to proste znal jen z feldy, kde to abs proste nefunguje. Pak tata dostal novyho focuse v praci a ja zjistil, ze to muze fungovat i lip a pak treba S40, co jsem mel, tam to bylo uplne neco jinyho.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Bukajovo
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Se zelenou jsem jezdil minulou zimu do česany každej den jednu cestu 45km, a nejdřív to bylo fakt hustý a retro a všechno (toho času jsem jí měl tři roky a najeto tak 30k km), ale to denní ježdění z mnoha úsměvných charakterystik potažmo neduh opravdu udělalo otravu. Nejhorší ze všeho byl dlouhodobě jednoznačně hluk kyvky a převodovky co má 100k na hrbu, při cestovní rychlosti na státovce, tohle nikomu nepřijde tak závažný, ale když se s tim jezdí opravdu každý den týden po týdnu, i když je člověk zrovna unavenej, když ho zrovna bolí hlava, nachcípanej, a má vyšší citlivost na vjemy tak to bylo opravdu naprosto nervydrásající. Potom že jak je to malý a lehký, ale zároveň zadohrab a nechceš jet 30/50 celou cestu, ať měl člověk jak dobrý gumy chtěl, tak na sněhu prostě furt musí chytat zadek kontra, což je prvních pár dní hustý a drifty, ale po delší době při každý druhý zatáčce po 45km dlouhý cestě vícekrát každej den muset relativně delikátně korigovat směr a pracovat s myšlenkou, že když se to zrovna z jakýhokoli důvodu nepovede, tak je minimálně auto ko, ale nejspíš i ty.
Řekl bych že mám zelenou ve specifikaci a stavu jako 90% lidí co je provozovali denně v 90s a raném mileniu, takže to tenkrát zvládnul úplně každej. Až dám emko do kupy a bude hezký tichý a technicky repáslý, tak věřím, že se s ním bude jezdit naprosto náramně v tomhel ohledu, stejně jako s bukajovým.
-> palinator: To co popisuješ je spíš bezúdržbou, tyhle potíže nemáš, pokud se o to staráš, potažmo s tim opravdu jezdíš. Vše fungovalo jak mělo, ač vše opotřebované / už opravované. Navíc je EXTRÉMNÍ rozdíl když je starší karburované auto naježděné v režimu každý den, s odstávkou maximálně víkend, a když je auto garážové a na veteránský provoz. Jednak si člověk odvykne, ale všechny pohyblivé členy vypadnou z režimu, a vrátit je trvá o mnoho dýl než víkendová projížďka. Většina lidí nezjistí, jak ty auta opravdu jezdí. Lenost motoru se vytratí, převodovka se "zatáhne" atd.
A na konec musím dodat, že po sáhlých zkušenostech jsem ještě nenašel auto co by topilo dříve a lépe jak denodenně rozježděná škodovka, a to už jsem jel s hodně povozy. Velké benzíny, malé benzíny moderní, jakékoli ropy... V topení a tepelném komfortu (bokem vyhřívané výbavy u moderních
) je škodovka top.
Řekl bych že mám zelenou ve specifikaci a stavu jako 90% lidí co je provozovali denně v 90s a raném mileniu, takže to tenkrát zvládnul úplně každej. Až dám emko do kupy a bude hezký tichý a technicky repáslý, tak věřím, že se s ním bude jezdit naprosto náramně v tomhel ohledu, stejně jako s bukajovým.

-> palinator: To co popisuješ je spíš bezúdržbou, tyhle potíže nemáš, pokud se o to staráš, potažmo s tim opravdu jezdíš. Vše fungovalo jak mělo, ač vše opotřebované / už opravované. Navíc je EXTRÉMNÍ rozdíl když je starší karburované auto naježděné v režimu každý den, s odstávkou maximálně víkend, a když je auto garážové a na veteránský provoz. Jednak si člověk odvykne, ale všechny pohyblivé členy vypadnou z režimu, a vrátit je trvá o mnoho dýl než víkendová projížďka. Většina lidí nezjistí, jak ty auta opravdu jezdí. Lenost motoru se vytratí, převodovka se "zatáhne" atd.
A na konec musím dodat, že po sáhlých zkušenostech jsem ještě nenašel auto co by topilo dříve a lépe jak denodenně rozježděná škodovka, a to už jsem jel s hodně povozy. Velké benzíny, malé benzíny moderní, jakékoli ropy... V topení a tepelném komfortu (bokem vyhřívané výbavy u moderních

-> Matthes, záškodník z TechWebu 05.10.22 16:57:26: Nebezi, to mi ver
Mozna novej deasel nebo malo jetej, ale jak to ma vetsi nalet, tak hladce nejde skoro zadnej. U me byly v riti vstriky, po vymene se to razantne zlepsilo ve vsech smerech, ale obcas si to taky poskubne atd. Je tam tolik faktoru, ze uz auta s naletem 250+ tkm to fakt nema cenu ani hledat :)

-> palinator: Ono uprimne moderni benziny taky nemam rad. Jak jsem jezdil s mazdou 3 v praci, tak to bylo par lety auto a stejne tam nejakej ten misfajr a zahoupani volnobehu bylo... To deasel, pokud nema nejakej problem, tak bezi dokonale vyrovnane...
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Na druhou stranu mnohdy kritizovaná slabá dynamika těchto povozů v dnešní době splývá s hustým provozem plným dřeváků. Ale jako jo, na desetitisíce kilometrů ročně to není.
Nejvíc debilní mi na tom přijde takový ty rozjezdy hrrm-kuck podle toho jak zrovna povolí struna od plynu, podle toho jak to zrovna trefí díru v přechodovejch režimech, podle toho jak to zrovna udělá misfire bez známý příčiny, jinak třeba spojka a brzdy aspoň u mýho stroje fungujou fajn.. Řazení je příšerný, o to víc když vim jak už je vyžvejkanej a vlastně už i prasklej ten vodící plech v kulise...
Ale prostě když je vůdce toho stroje nastaven ve sportovním až závodním režimu, tak ve městě ani mimo město nijak nezdržuje... jasně... je to za devítku.
Na druhou stranu mnohdy kritizovaná slabá dynamika těchto povozů v dnešní době splývá s hustým provozem plným dřeváků. Ale jako jo, na desetitisíce kilometrů ročně to není.
Nejvíc debilní mi na tom přijde takový ty rozjezdy hrrm-kuck podle toho jak zrovna povolí struna od plynu, podle toho jak to zrovna trefí díru v přechodovejch režimech, podle toho jak to zrovna udělá misfire bez známý příčiny, jinak třeba spojka a brzdy aspoň u mýho stroje fungujou fajn.. Řazení je příšerný, o to víc když vim jak už je vyžvejkanej a vlastně už i prasklej ten vodící plech v kulise...
Ale prostě když je vůdce toho stroje nastaven ve sportovním až závodním režimu, tak ve městě ani mimo město nijak nezdržuje... jasně... je to za devítku.

-> minno: Prostor, jak rikaval Vetef, vosa na bonbonu... Razeni nepresny, hluk (jak motor, tak hluk interiru, vzduchu atd.).
Jako jo, na obcasny svezeni ze srandy je to prdel, le jezdit s tim jako se sluzebakem pracovne? To bych nedal no. To radsi jedu do Ostravy firemnim Ducatem, ktery ma podobny jizdni vlastnosti, ale aspon je tam relativne klid a pohodli.
Jako jo, na obcasny svezeni ze srandy je to prdel, le jezdit s tim jako se sluzebakem pracovne? To bych nedal no. To radsi jedu do Ostravy firemnim Ducatem, ktery ma podobny jizdni vlastnosti, ale aspon je tam relativne klid a pohodli.
-> King: Nedávno jsem bukajovi pujčil na výměnu zelenou, a chudák byl naprosto zděšen, jak příšerný projev škodovka může mít.
A já zjistil vpodstatě opak.
A já zjistil vpodstatě opak.

-> Syny 05.10.22 13:50:53: Ja mel nedavno sanci projet se Bukajovou "spotrebni " legendou a tu jsem zahodil, protoze na navsteve Nezabavneho Stepana jsem nedokazal odmitnout plechovku piva
Ale i spolujizda je zazitek :-)

Ale i spolujizda je zazitek :-)
A to ja bych se v ni zase docela rad projel
Ale jen tak nekam na vejlet jako s veteranem. Urcite ne jako auto pro denni provoz. Myslim, ze by to po tech letech byl pro me sok, kdyz uz i ten Golf, kteryho mam, mi prijde jako ze nejede, je hlucnej a tak podobne 


-> minno 05.10.22 12:07:35: S ohledem na jiste drahy cas dotazovaneho, bych otazku polozil spis: "Co ti na tom nevadilo ? " 

-> Matthes, záškodník z TechWebu 30.09.22 18:21:51: A čo ti na škodovke tak najviac vadilo? Ergonómia?
-> isti: 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Vieš čo?Nič.
-> Bukaj: Teď jsem se škodovkou najel za dva dny asi 150 km a o to víc nechápu tvoje sebemrskačství




-> Bukaj 27.09.22 07:35:48: Byla to spatně přečtená 23..
Když jsem koukal a psal, vůbec mi nedošlo, že klasika je 21.. A i ty jsem o kousek vedle nějaký nahmátl, takže teď ani nevím, kolik jich je dohromady..

-> Jozka: Dif 22?
To neznám


-> Bukaj: Nekompletní značení (DIF-22, -23, -24).. A jo, není žádnej spěch, nejmíň tři roky už tu sbírku hledám. Hlásím, kdybys jel náhodou kolem..
-> Jozka: Předpokládám, že myslíš 21-24, případně 23-24...
Tak začátkem příštího roku, až oddělám aspoň něco z té haldy, která se mi tu za sezonu nakupila, se ozvi

Tak začátkem příštího roku, až oddělám aspoň něco z té haldy, která se mi tu za sezonu nakupila, se ozvi

Objevil jsem BS úložiště - nějakých 9 ks 22 až 24, vesměs zralých na repasi..



-> Borderer 02.09.22 06:31:41: Jo, ty lesklý plasty jsou hnus, ale mají nespornou výhodu u takovéhoto rodinného vozu - snadno umyješ, co děti po(b)lejou
Ale při běžném použití vozu budeš muset před každou jízdou setřít prach, aby to nevypadalo jako humusauto a za pár let provozu to bude hnusně poškrábaný. No, ale před prodejem vezmeš leštičku a přeleštíš auto zvenčí i zevnitř


-> Syny: -> Milan 136: Dokud to byla páka, která už asi dneska teda není spojená mechanicky s převodovkou, tak jsem si říkal, že to nějak logicky vycházelo ze starých převodovek s měničem. U čudlíků mi tahle souvislost už uniká.
-> Borderer: Neuráželo by mě to. Hodím víc fotek do tématu Hjundaj v ostatních - VW group a a jiné značky...
-> Borderer: Neuráželo by mě to. Hodím víc fotek do tématu Hjundaj v ostatních - VW group a a jiné značky...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Vypadá to i v reálu jako čínskýho nejlevnějšího autíčka? Nějak se nemůžu srovnat s těma lesklejma plastama.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak to maj vsecky automaty, ne? P R N D
-> Matthes, záškodník z TechWebu 01.09.22 12:46:00: Koukám, že jsem s tou Čajkou nebyl daleko od pravdy
-> růža 26.08.22 23:14:19:

-> růža 26.08.22 23:14:19:
-> Syny: Zejtra sem nahazim par fotek z dnesniho testu a napisu par radku... Jsem rad, ze nam gim zaridil tuhle zkusebni jizdu. Jinak nechapu, proc vepredu je zpatecka a vzadu je dopredu
To mam teda i u pakovyho automatu v i30.

-> Matthes, záškodník z TechWebu 01.09.22 12:46:00: To je slusnej designerskej vyblitek tvl... 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: nejak malo tlacidiel na telefonovanie 

-> Matthes, záškodník z TechWebu 01.09.22 12:46:00: To je podle těch písmen zřejmě Praga RND

-> Bukaj: Vůbec nevím, odněkud jsem si dovezl prasklinu v chromovaný části, jak kdyby si do lemování někdo zkušebně klepnul kladívkem..
Není ale urgent, vypadá to blbě, ale soudržně.

Není ale urgent, vypadá to blbě, ale soudržně.
-> Jozka: Něco se určitě najde :)
Co se přihodilo?
Co se přihodilo?

-> Bukaj: nutno podotknout, že kvůli stavu karburátoru a nikoliv majitele 

-> King: Omyl - tohle na fotce je "lowcost"

-> Bukaj: Opet nezbyva konstatovat, stejne jako v jednom sousednim tematu, "slusny porno! "

Horní je polsko, uprostřed mám nové a dole je s úplně stejnými nápisy, jen je navic Cosid.
-> Bukaj: koukni do zpráv;)
-> OTA-MTX: Aha, tak to jsem neřešil. Pravděpodobně jsem tedy jen převrtaldíry na posilovač a konzole zůstala původní...
-> isti: Ano. Jsou to mladé buky, které, stejně, jako třeba mladé duby nebo habry, drží část loňského olistění až do doby, než začnou rašit nové pupeny...

-> Bukaj: Napríklad
,to je v poriadku že v tomto obdobý majú úplne suché lístie?

-> Matthes, záškodník z TechWebu 02.05.21 17:45:39: Kompresor tahám vždy jen jeden týden v roce, když zazimovávám závlahy a to je tak v půlce října...
-> isti 02.05.21 17:48:40: A co bych s nima měl dělat? Nařezat je na polínka?
-> isti 02.05.21 17:48:40: A co bych s nima měl dělat? Nařezat je na polínka?

-> Bukaj: Tie stromy budeš sadiť?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ja nie,ja teraz nemám červenú

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ja nie,ja teraz nemám červenú
