-> Jirik_Tuňák1983 12.11.24 17:49:02: Snad jediné auto, které mělo všechny kontrolky přehledně na budíkách, byla Felda (a myslím i Favorit) - ty měly i kontrolku potkávaček...
-> David29 12.11.24 18:14:18: Tak u starších aut byla kontrolka obrysovek a potkávaček zbytečnost, protože ve dne se nesvítilo a v noci bylo vidět, že (ne)svítíš, navíc se při rozsvícení obrysovek většinou rozsvítilo podsvícení přístrojovky (ale třeba 1000MB má na podsvit přístrojovky extra spínač).
Ještě škodovky řady 742 sice měly na přístrojovce kontrolku obrysovek, ale nebyla v ní z výroby osazena žárovka (byla jen ve vozech na export do vybraných zemí). Do všech mých škodovek jsem si tu žárovičku doplnil.
Proč tu kontrolku nemá většina dnešních vozidel, to netuším. U Volva ji myslím mám - je součástí přepínače světel. Ale u Volva nějaký přepínač světel neřeším - vypnu klíček, zhasnou světla, zapnu a rozsvítí se. Fungovalo by to i u koncernu, jen kdyby neměl tu nesmyslnou funkci rozsvícení obrysovek na jedné straně při přepnutí páčky blinkru - kvůli tomuhle nesmyslu už bylo tolik vybitých baterií...
