mimochodem k tem steftum tak sroub pevnosti 8,8 coz je takovej ne moc pevnostni sroub uz ma pevnost cca 900Mpa a ta 11600 ma 600Mpa takhle pevny sou vetsinou takove standartni neznacene srouby.. i kdyz takhle obecne se to neda nikdy rict.. zalezi co s tim chces potom jeste delat.. a stefty maji kolem 1200-1300Mpa..
nicmene 11600 muzes zvolit treba na kvalitni podlozku a nebo na naboje kol ale ne na steft..
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
4pístky => 2pístky
prohledat
88 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 16.03.2004 do 07.05.2004, založil/a
15:28:25
07.05.2004
07.05.2004

Saky
15:22:48
07.05.2004
07.05.2004

BEYER - zrušená registrace
Bagrr: neviem preco, ale mam pocit akoby si sa nemal rad ;o ... radsej si fakt daj origo new kotuce... a ked este pockas tak ti aj darujem moje ;) maju cca 3500km ... tu nejde o to, ze mozes zranit len seba, ale aj nahodnyx okolo iducix ... brzy su zalkad celeho auta... a tyx pripadnyx 500 ,- alebo aj 1000 ,- zato urcite stoji ;) mozno to raz poxopis ...
15:16:28
07.05.2004
07.05.2004

Bagrr
-> Saky: no dobra, nedelam s tim nic, protoze casu mam jasi jako vetsina maturantu, pilne se pripravujicich na maturu:o( No a uz se to blizi do finale. uz mi chybi jen ta svarecka. A ty kotouce tam chci dat na truc kvuli tobe
A jen takova otazecka: Jakej material bych mel zvolit na stefty kol? Tipuju dle mehop usudku by mohlo stacit 11600. Co ty na to?

14:57:02
07.05.2004
07.05.2004

Saky
no tak dle tveho uvazeni kdyz udelas stefty kol z 11600 tak nejezdi nekde kde jezdim ja-) to prekroutis ani nebudes vedet jak.. stefty maji pevnost kolem 1200Mpa a 11600 tak polovicku-) kdyz uz to chces delat jen tak tak zvol aspon nejakou 15ku ocel.. ale stejne bbych si to ja takhle na svoje auto nedal.. kdyz uz tak valcovany zavity a hlavne pak zakaleny jestli chces stefty jen vytocit na soustruhu a jeste z tohodle materialu tak ti radim dobre at se na to radsi vykasles hned..
14:48:18
07.05.2004
07.05.2004

Bagrr
-> Saky: no dobra, nedelam s tim nic, protoze casu mam jasi jako vetsina maturantu, pilne se pripravujicich na maturu:o( No a uz se to blizi do finale. uz mi chybi jen ta svarecka. A ty kotouce tam chci dat na truc kvuli tobe
A jen takova otazecka: Jakej material bych mel zvolit na stefty kol? Tipuju dle mehop usudku by mohlo stacit 11600. Co ty na to?

11:54:01
05.05.2004
05.05.2004

Saky
no dobre no-) pokud chces skoro nejety kotouce tak ti za 100ku dam origos-) maj najeto 1500km..
jako da se vsechno, jenze uz o tom tady mluvis mesic a porad nic tak asi tak..
a takhle to nemuzes brat musis vzit v uvahu novy kotouce, vedet ze chces pouzit jety jen proto abys usetril tak to uz radsi ani nekomentuju..
jako da se vsechno, jenze uz o tom tady mluvis mesic a porad nic tak asi tak..
a takhle to nemuzes brat musis vzit v uvahu novy kotouce, vedet ze chces pouzit jety jen proto abys usetril tak to uz radsi ani nekomentuju..
11:08:43
05.05.2004
05.05.2004

Bagrr
-> Saky: A takle me ty kotouče vyjdou max na 100 oba. A jsou skoro nejetý.
11:07:10
05.05.2004
05.05.2004

Bagrr
Tak už je to v prvním stupni konstruktéřiny. Už jsem dokonale vymyslel, jak ty kotouče upravit a jak to udělat, aby neházeli. Chce to jen chvíli času a soustruh. Všechno na to už mám, jen se dostat k tomu soustruhu. A ještě taková vsuvka pro sakyho, jde všechno, když je na to čas a hlava, která to vymyslí.

09:17:24
29.04.2004
29.04.2004

Saky
ale ja jsem ti to rikal ze to je nerealne.. a ze pri cene novejch kotoucu 500kc to nema smysl resit..
08:01:23
29.04.2004
29.04.2004

Bagrr
Už nikdy víc nebudu sibovat co nejsem schopen splnit. Ale po přímém porovnání kotoučů jsem zjisti následující: je zapotřebí vytvořit vložku, která zredukuje počet a rozměry děr. Kotouč Waran+Unašeč kola Šade
07:38:24
16.04.2004
16.04.2004

Bagrr
Takže tenhle víkend se do tho pustím, demontáž waran brzdičů, stáčení kotoučů, montáž na Elisu. Pak popíšu osobní zážitky a dojmy z práce, teda pokud to stihnu.
14:33:47
12.04.2004
12.04.2004

Bagrr
Jo a ještě něco, koukal sem na warana a zjistil jsem toto: Waran, jelikož je předohrab, má uplně jíné uchycení kotouče. To ale nic nemění na to, že já z něj vezmu ten kotouč, poměřím ho s šáde kotoučem a pak to uchycení buď předělám nebo si vemu žebradlo a pudu někam na frekventovanou ulici a budu somrat oněch 500kč. No a pak si nechám poradit kde okolo třeboně se nechaj koupit tak levně.
14:05:15
12.04.2004
12.04.2004

Saky
muzu se jen tak zeptat co je dulezitejsiho na aute nez brzdy?
13:55:16
12.04.2004
12.04.2004

Bagrr
Jo ale za oněch 500kč si můžu koupit lecos jiního, mnohem důležitějšího, ikdyž mě teď nic zrovna nenapadá.
No co, asi to stejně udělám po svim, a pak sem napíšu, jak to brzdí. Ale nejdřív musim vyměnit nebo opravit podtlak.

21:59:31
11.04.2004
11.04.2004

Saky
pri cene 500kc/oba novych kotoucu nevim co vsichni resite... ale slo by to..
15:33:53
09.04.2004
09.04.2004

Bagrr
Podle chytrejch knih kotouče můžu sjet u 2pístků na 7mm u 4pístků na 7,5mm. Takže, kdybych upravil průměr na 2p kotoučích na oněch 247mm tak bych tam mohl narvat 4p brzdiče?

15:31:23
06.04.2004
06.04.2004

Saky
lisi se prumerem a sirkou.. prumer ma 247mm a sirku ? 10? a na 2pist ma prumer 252 a sirku o 0,5mm min takze za predpokladu 10 u 4pistu ma 9,5 a nebo je to 9 a 9,5
15:23:31
06.04.2004
06.04.2004

Bagrr
jo a ještě ke kotoučům, v čem všem se liší?
08:08:49
01.04.2004
01.04.2004

Bagrr
takže fajn, když necham originál vedení a na těch čtyrpístech to rozdvojim, mělo by to fungovat bez problémů.
01:24:56
29.03.2004
29.03.2004

martyCZ
-> Zazaa: klid klid klid, osveta je namahava, lec nutna :o)
asi si doma ten valec rozdelam :o)
asi si doma ten valec rozdelam :o)
20:10:17
27.03.2004
27.03.2004

Zazaa
-> martyCZ: Neni ..... jednou pro vzdy a definitivne : NENI

15:22:08
26.03.2004
26.03.2004

BEYER - zrušená registrace
taku malu infosku ked nahodim kotuce aj do zadu a capnem tam 4piestiky ;) tak zadocek bude iba tak troxu prebrzdeny ze ;) vhodne na drifty stylom brzda plyn ;o xi xi
14:59:27
26.03.2004
26.03.2004

BEYER - zrušená registrace
mozno trepnem blbost tak ma nezabite ;) podiel sily medzi prednou a zadnou napravou bude dany "asi" tym, ze v predu je moznost vytvorenia vacsieho tlaku "2piesty - 4piesty" vacsou ploxou ako vzadu pri pouziti valcekou 19mm alebo 21mm... znie to logicky ;) ale vzdy som si myslel, ze tlak cize zordelenie sily je dane THV ;o mozno aj hej ;)
13:30:18
26.03.2004
26.03.2004

Luděk
-> Palic: jenomže já mám 4tyř písty,takže tam je to v podstatě jedno,resp,zapojení bylo původně origo z Kvasin a teď to kompletoval kámoš,zatímco já jsem kompletoval brzdiče,takže si myslím,že to bylo a je tak jak má,i když to zrovna nemusí být pravda
12:46:58
26.03.2004
26.03.2004

martyCZ
-> Palic: me jde ted spis o to rozdelovani tlaku v HBV - je nebo neni?
11:01:35
26.03.2004
26.03.2004

Palic - zrušená registrace
-> martyCZ: no je pravda ze predek ma vyssi ucinost brzdeni oproci zadku a proto pri prohozeni trubek by mi to brzdilo tak jak ma......... no uvidim jak to dopadne stema 4 pistama....... snad to bude brzdit uz poradne...........
10:13:09
26.03.2004
26.03.2004

martyCZ
-> Palic: no pravda pravda, musi se to pripojovat podle modelu, to me varovali i v servise ze si na to mam dat bacha
tak to skoro vypada ze jsem se az tak moc nemylil, ne? :o)
tak to skoro vypada ze jsem se az tak moc nemylil, ne? :o)
09:53:46
26.03.2004
26.03.2004

Palic - zrušená registrace
-> wekky: oki....... ja myslel ze to ma neco spolecnyho i s tim pomerem..........
a co teda urcuje ten pomer u HBV???
a co teda urcuje ten pomer u HBV???
07:49:38
26.03.2004
26.03.2004

wekky
-> Palic: ty pružinky jen drží ventilek na přívod/odvod dodatečné brzdovky z vyrovnávací nádržky kvůli tepelné roztažnosti.
07:12:30
26.03.2004
26.03.2004

Palic - zrušená registrace
no ja uz to jednou psal v jiny sekci, ze deláli tri druhy zapojeni brzd (co se tyka HBV tak je rozdil napojit predni cast na horni a nebo na spodni..... rozdil v brzdeni je) ja to mam ted pravje naruby (mel jsem to zapojeny podle typu 1. predek na spodnim vystupu HBV a zadek na hornim (mel ventil zpetnyho tlaku)) no a ted to mam stejne ale mam pouzity vjeci z 2. typu, kde to ma bejt obracene zadek ze spodniho vyvodu HBV a predek z horniho (jenze kvuli delce trubek to nemohu prohodit. no a planuju zapojeni 3. typu (4pistky) a ty to maj zapojeny jako typ 1.
-> Luděk: jen tak z prdele skus otocit vnitrek HBV nebo pokud mas dlouhy trubky u HBV prohod je mezi sebou....... melo by se to srovnat.....
-> martyCZ: jenze neni ten tlak ovlivnenej i tema pruzinama v HBV???? precejenom pokud by jedna potrebovala vetsi silu na stlaceni tak ta druha se stlaci driv a mel by bejt i jinej tlak....... nebo ne???
-> Luděk: jen tak z prdele skus otocit vnitrek HBV nebo pokud mas dlouhy trubky u HBV prohod je mezi sebou....... melo by se to srovnat.....
-> martyCZ: jenze neni ten tlak ovlivnenej i tema pruzinama v HBV???? precejenom pokud by jedna potrebovala vetsi silu na stlaceni tak ta druha se stlaci driv a mel by bejt i jinej tlak....... nebo ne???
17:43:31
25.03.2004
25.03.2004

martyCZ
-> Palic: hehe, me uz presvedcili, ze tlak je vsude stejny, myslel jsem si to co ty ale ... :o) ... i kdyz porad to ve me hloda ptz. o pomeru 40/60 na nakem HBV jsem slysel :o)
15:50:26
25.03.2004
25.03.2004

Luděk
-> Palic: vidíš a já ať dělám co dělám,tak mám neustále přebržděný zadek a měním pakny 2x ročně a taky si myslím,že už jsem měl 742jky s lepšíma brzdama,než má můj Rapid a to už jsem dal nový: HBV (před tím gumičky asi 3x),všechny trubky,repase brzdičů,nový válečky (3x),všechny hadice,zadní rozvodku,samostavy no a pakny měním teda 2x ročně
15:09:54
25.03.2004
25.03.2004

Palic - zrušená registrace
-> Zazaa: no me jde spis o tohle, kdyz jsem auto koupil melo seriove strkany HBV 21 s posilovacem a HBV mel ventil zpetnyho tlaku a vzadu byli 21 ty stary......... daval jsem HBV 19 na jinej posilovac + novy zadni 19, HBV uz nemel ventil zbytkovyho tlaku (uz je tam zbytecnej diky novejm zadnim) a porad to nebrzdi tak jak ma da se rict ze mam prebrzdenej predek....... dalsi vjec..... podle me HBV ma dva okruhy proto ze 1, je oddeleny jeden od druheho a 2, je tu moznost rozlozeni tlaku v pomeru, pokud se nemylim tak by to melo byt 60:40 predek ku zadku to znamena ze tlak by nemel byt stejny v obou okruhach (tohle jsem alespon nasel v knizce, byli i HBV ktery meli pomer 50:50) jen me zajima zdali o tom nekdo slysel ci je to jen nejaky blabol......
08:13:29
25.03.2004
25.03.2004

Zazaa
-> wekky: a taky mnozstvi vytlacene brzdovky a od toho se odviji delka chodu pedalu
u 4pistu je vetsi plocha pistku takze kdyz das THV 19mm tak bude pedal "zabirat" niz nez kdyz das 21mm
-> Palic: jakej das THV je jedno jen bude ruzna sila potrebna na brzdeni a delka chodu pedalu
zadni prasatka bych dal 19mm pokud to mas seriovku a nechces mit prebrzdenej zadek
pokud vozis tezkej motor nebo LPG za sedackama tak dej 21mm
u 4pistu je vetsi plocha pistku takze kdyz das THV 19mm tak bude pedal "zabirat" niz nez kdyz das 21mm
-> Palic: jakej das THV je jedno jen bude ruzna sila potrebna na brzdeni a delka chodu pedalu
zadni prasatka bych dal 19mm pokud to mas seriovku a nechces mit prebrzdenej zadek
pokud vozis tezkej motor nebo LPG za sedackama tak dej 21mm
07:56:33
25.03.2004
25.03.2004

wekky
-> martyCZ: Jenže od plochy pístku v Hlavním válci se ti odvíjí síla nutná na stlačení...
21:29:17
24.03.2004
24.03.2004

martyCZ
-> Palic: no tak z toho co uz vim je vcelku jedno jaky prumer bude mit hbv, dulezity, tlak bude vsude stejny, brzdna sila se pak bude odvijet od konkretniho pistku konkretniho brzdice, presneji od plochy toho pistku :o)
12:00:17
24.03.2004
24.03.2004

Palic - zrušená registrace
ted pridam debilni dotaz........ co by bylo jako nejlepsi alternativa pro lepsi brzdeni zadnich kol.........
1. HBV 19mm a zadni prasatka 21mm
2. HBV 19mm a zadek 19mm
3. HBV 21mm a zadek 19mm
4. HBV 21mm a zadek 21mm
podle me by melo byt stejny pri pouziti stejnych prumeru........ ale vzhledem k plose pistku na predku...... hmm jak by to brzdilo???
berme v uvahu ze pouziju 4 pistky.......
1. HBV 19mm a zadni prasatka 21mm
2. HBV 19mm a zadek 19mm
3. HBV 21mm a zadek 19mm
4. HBV 21mm a zadek 21mm
podle me by melo byt stejny pri pouziti stejnych prumeru........ ale vzhledem k plose pistku na predku...... hmm jak by to brzdilo???
berme v uvahu ze pouziju 4 pistky.......
11:54:31
24.03.2004
24.03.2004

martyCZ
-> Zazaa: ahaaaaaaaa, uz to chapu, diiiiky :o)
11:40:47
24.03.2004
24.03.2004

Zazaa
presne tak pri poruseni jednoho okruhu vytece kapalina z jedne casti brzdoveho valce a ten plovouci pistek se opre bud o konec brzdoveho valce a nebo o ten pistek co do nej tlacis pedalem
diky tomu ze tam ten plovouci pistek je tak ti neutece tlak z druheho okruhu ale jen se propadne pedal a brzdi pouze jeden okruh
diky tomu ze tam ten plovouci pistek je tak ti neutece tlak z druheho okruhu ale jen se propadne pedal a brzdi pouze jeden okruh
10:58:39
24.03.2004
24.03.2004

wekky
-> martyCZ: Na to, aby, když jeden okruh nefunguje (např. prasklá hadička), fungoval druhý. Odděluje je od sebe.
10:46:44
24.03.2004
24.03.2004

martyCZ
-> Zazaa: hmmm, diiiiky kluci, jeste teda bych mel dotaz na co tam ten pistek je? :o)
07:36:51
24.03.2004
24.03.2004

Zazaa
-> martyCZ: presne tak sem ti to popsal a napsal co tam ten plovouci pistek dela :)
jinak pro 4pistove brzdy se zezacatku opravdu montovaly vetsi zadni prasatka prave kvuli zvetsene plose prednich brzd
jinak pro 4pistove brzdy se zezacatku opravdu montovaly vetsi zadni prasatka prave kvuli zvetsene plose prednich brzd
22:28:32
23.03.2004
23.03.2004

martyCZ
-> eidy: slibuju, uz nebudu psat prispevky pod vlivem
vim ze je neco v hlavnim valci, bohuzel nikdo mi nebyl schopen vysvetlit na co to tam je. takze brzdna sila je rozdelena pouze podle plochy pistku v brzdicich? hmmm, takze je treba pri zamene 2 za 4 pisty vymenit i zadni prase, ne? :o)
vim ze je neco v hlavnim valci, bohuzel nikdo mi nebyl schopen vysvetlit na co to tam je. takze brzdna sila je rozdelena pouze podle plochy pistku v brzdicich? hmmm, takze je treba pri zamene 2 za 4 pisty vymenit i zadni prase, ne? :o)
18:25:04
23.03.2004
23.03.2004

Eidy
2 MartyCZ: NE.V hl. válci neni nic co by určovalo tlak vepředu a vzadu. A k tomu "snížení bezpečnosti" Bezpečnost zůstane stejná jako u originál zapojení Š1000-120. Jeden okruh předek, druhej zadek. Takže při poruše Ti brzdí buď předek nebo zadek. U 130 a Rapid je první okruh předek(jedna dvojice pístků) a druhej okruh zadek a předek (druhá dvojice pístků). Takže u Rapida a 130 Ti VŽDYCKY brzdí předek (resp. půlka třmenů) a eventuelně zadek (záleží, který okruh se rozbije). Takže snížením bezpečnosti jsem měl na mysli oproti Rapidu, ovšem jinak vše zůstane jako u starších vozů Škoda. Jsem rád, že jsme se nakonec shodli.
15:15:20
23.03.2004
23.03.2004

Bagrr
a
a

14:34:38
23.03.2004
23.03.2004

Bagrr
Takže když propojim ty čtyrpístky přes propojku, tak by to nemělo mýt vliv na účinnost?
14:29:09
23.03.2004
23.03.2004

martyCZ
-> Zazaa: takze v hlavnim brzdovem valci neni nic, co by rozdelovalo tlak na nakem pomeru mezi jednotlive okruhy?
13:22:30
23.03.2004
23.03.2004

Saky
no 800 je bezna cena za nejaky kotouce od jinejch firem u beznejch prodejen s brzdama. ale normalne nekde kde prdavaj dily na skodovky tak tam to stoji kolem 600 treba vProndu jeste min..
13:21:13
23.03.2004
23.03.2004

Zazaa
-> martyCZ: v bode 3 ma Eidy samozrejme taky pravdu zadnej pomer se nezmeni
ten pomer je danej pouze pomerem ploch prednich 4 pistku a zadnich prasatek !!! a je naprosto jedno jestli na 4 pistky vepredu tlaci kapalina z jednoho okruhu nebo na 2 z jednoho a na 2 z druheho !!!!!
tlak brzdovky je totiz vsude stejny !! ten plovouci pistek mezi 1 a druhym okruhem je PLOVOUCI takze se pohybuje podle toho kolik kapaliny je vytlaceno z ktereho okruhu a proto je jedno odkud jde kapalina k pistku
ten pomer je danej pouze pomerem ploch prednich 4 pistku a zadnich prasatek !!! a je naprosto jedno jestli na 4 pistky vepredu tlaci kapalina z jednoho okruhu nebo na 2 z jednoho a na 2 z druheho !!!!!
tlak brzdovky je totiz vsude stejny !! ten plovouci pistek mezi 1 a druhym okruhem je PLOVOUCI takze se pohybuje podle toho kolik kapaliny je vytlaceno z ktereho okruhu a proto je jedno odkud jde kapalina k pistku
13:18:24
23.03.2004
23.03.2004

Bagrr
Ptal, ale asi nemam správný kontakty. Okolo třebně nemůžu nikoho sehnat, zkoušel jsem asi 8 mototechen, ale nikde je nemaj, nebo je maj jeden za 800?! a to je podle mě kur*v*ky drahý.