4pístky => 2pístky

prohledat
88 příspěvků (zobrazeno 51 až 88) od 16.03.2004 do 07.05.2004, založil/a
řadit dle data
12:55:14
23.03.2004
Saky
kotouce na 4pistky maji vsude.. a stoji do 600Kc oba. .uz si se nekde ptal?
12:44:24
23.03.2004
martyCZ
-> Miroslav Hajný: nemuzes sehnat kotouce na 4pistky? mam doma jedny jete, osoustruzene na hranici tolerance, nicmene vzhledem k cene 280/kus za nove se to nevyplati ani posilat
12:37:25
23.03.2004
Bagrr
JO a tady jde ještě o to, že já tam podtřebuji dát ty 4písty kvůli motoru 136rapid. Ale kotouče nemůžu a nemůžu sehnat. Takže asi přijde na řadu dlouhá doba konstruktéřiny, kterou se mimochodem učim:o) a pak to zbastlim dohromady, samzřejmě že s co největší bezpečností a přesností.
17:47:50
22.03.2004
martyCZ
-> eidy: jeste k tve prvni otazce - fyziku jsem na stredni nemel :o)
17:46:36
22.03.2004
martyCZ
-> eidy: aaaaaaaaaa, sypu si na hlavu popel, v bodech 1) a 2) jsem prestrelil, nebyl jsem si jisty a rychle jsem nasel neco na webu a nepochopil jsem souvislosti :o)



takze ano, tlak vyvolany vnejsi silou je opravdu stejny (pascaluv zakon)



jeste jednou se omlouvam



bohuzel body 3) a 4) mi porad zustavaji.



k bodu 3) - vyborne, takze se taky shodnem na tom, ze ze tim (vzhledem k plose pistku originalniho a noveho) docela vyznamne rozhodit pomer brzdych sil predek/zadek.



k bodu 4) cituji: "zapojení H T je v rámci bezpečnosti. Zapojení díky propojce na T T pouze snižuje bezpečnost v tom smyslu, že v origo zapojení dvouma hadicema při poruše jakéhokoliv okruhu vždy brzdí přední (výkonější) brzdy." - omlouvam ze jsem toto obsahle sdeleni zkratil do tvaru: "jenom snizis bezpecnost", ale myslim si ze na podstate veci to nic nemeni!
17:29:09
22.03.2004
U-Geen
Souhlas s Eidym...
15:40:13
22.03.2004
Eidy
2 Martycz: Copak jsi měl ve škole z fyziky?

1)Tlak v kapalině a plynu se šíří všude stejně. Nebo mi chceš tvrdit, že ve tvejch pneumatikách naměříš různý tlaky podle toho jestli je ventilek nahoře nebo dole u silnice? Pokud máš na mysli to, že na Mt. Everest je nižší tlak než u moře tak máš pravdu, ale to se bavíme v jiných dimenzích, nehledě k tomu, že tento jev je způsoben zemskou přitažlivostí.

2) To je normální vzoreček, který si můžeš najít v učebnici fyziky pro střední školy. Pokud ho nenajdeš tak neumíš číst.

3) vychází z pochopení funkce brzdičů a výše zmíněného.

4) No comment. Přečti si znova a nejlépe několikrát můj předchozí příspěvek.
10:45:59
22.03.2004
Saky
a proc bys prehazoval a upravoval kotouce? vzdyt novy stojej 600kc oba.. a do zadu predni dvoupistky? rucku mit nebudes? a ze je t plocha pistu jak krava ti nevadi?
10:32:43
22.03.2004
Bagrr
Takže držáky bych musel udělat? A ještě po prozkoumání warana jsem zjistli(spíš si domyslel), že bych mohl přehodit kotouče, po pár hodně náročnejch upravách. No ještě uvidím, páč waran je předohrab. S těma dvoupístama bych šel dozadu. A co by mi na to řekli na Tchnický? A ty brzdy z warana sou hodně ostrý, z 100 na 0 během 36m.
19:10:33
21.03.2004
Jirik - zrušená registrace
Ten brzdič je stejnej. I komponenti, resp. opravárenská sada je stejná pro 130 a warana. Jediný co je nedostatkový zboží jsou držáky - a ty jsou u warana bohužel součástí svisláku. 8
14:55:12
21.03.2004
Bagrr
A ještě taková malinká podotázečka, mám totiž doma ještě warana. Waran má vepředu 4písty, dalo by se použít brzdiče z něj a kotouče škodovácký? Waran=Wartburg W353. A teoreticky, co jsem vyčetl z diskuze, by jsem mohl to vedení trubiček okopírovat z toho warana, páč tam je to tažrný podle nákresů tak, že při poruše celýho okruhu brzdí přede. Alewspoň myslim, že je to tak.
14:34:17
20.03.2004
martyCZ
-> eidy: meles uplne nesmysly:



1) tlak v kapaline je stejny, v plynech ale urcite ne

2) sila=tlak*plocha - to je proboha co?

3) kdyz uz na ten vzorecek pristoupim, tak diky propojce pripojis na dany okruh dalsi dva pistky a tim jednostranne zvetsis plochu na prednich brzdicich

4) "jenom snizis bezpecnost" - to snad nema ani cenu komentovat



nez todle to radeji nepis nic!
13:05:01
20.03.2004
Eidy
Tak za prvé. Jak již bylo řečeno tak tlak v kapaline a plynu se šíří všude stejně, takže nějaká propojka nemá absolutně vliv na nějeké rozložení brzdné síly. Ta se odvíjí od ploch destiček, která je u 4pístů větší a taky díky větší ploše pístů u 4pístů. Jelikož síla = tlak x plocha, tak z toho vychází, že u 4pístů se vytvoří větší síla na destičky. zapojení H T je v rámci bezpečnosti. Zapojení díky propojce na T T pouze snižuje bezpečnost v tom smyslu, že v origo zapojení dvouma hadicema při poruše jakéhokoliv okruhu vždy brzdí přední (výkonější) brzdy.
11:57:30
20.03.2004
Ctverak
Mam pocit, ze puvodni rozdeleni brzdne sily je 60 ku 40 ve prospech prednich brzd. A protoze je u 4 pistu propojeny predek i zadek zaroven na okruh puvodne prednich brzd, tak ten pomer sily zhruba souhlasi i u 4 pistu. Nemam propoctene ty plochy pistku takze je to pouze odhad. Kazdopadne jsem ty brzdy predelaval z 2 na 4 pisty a pouzil jsem zapojeni jako original, to unamena 2 trubky na jeden brzdic a auto brzdi mnohem lip. Prece jenom polocha prednich desticek je mnohem vetsi u 4 pistu, konkretne 116 cm2 je vic jak 80 cm2.
17:01:13
19.03.2004
Sušenka
Ale pro jistotu to doma poradne nastuduji, abych pak mohl machrovat...1
16:59:38
19.03.2004
Sušenka
-> martyCZ: To s tou sedmou tridou nebylo na tebe, ale na me - obcas mi ujede pekna kravina :-) Trosku jsem se zamyslel a mas samozrejme pravdu, jen mi trochu dele trvalo, nez jsem si to ujednotil. Asi to opravdu rozhodi pomer brzdne sily (vubec jsem si neuvedomil, jak vypada hlavni valec uvnitr). Ja kazdopadne momentalne neprekracuji devadesatku (ja vim ze i v sedesati se da zabit :-)) a necitim zadne problemy s brzdenim, proto bych tuhle "ojebavku" nekomu, kdo si planuje jen trochu vylepsit stodvacu s klidem doporucil - nehlede k tomu, ze ne kazdy ma moznost to vedeni vydolovat a nahradit - a tohle je prace na deset minut :-) Sorry, ze sem se trochu nekontroloval, vadi mi, kdyz se nekdo navazi do veci, ktery nema vyzkouseny. Ne vzdy teorie vitezi
16:06:56
19.03.2004
martyCZ
-> Crisp: no nemusime se hned rozcilovat a rikat neco o chybach na urovni sedme tridy, pokud nemam pravdu, budu rad pokud me nekdo opravi



pokud jsem spravne informovany, tak v brzdovem valci je jakysi pistek, ktery tyto dva okruhy nakym zpusobem oddeluje - zavadi mezi ty dva orkuhy nejaky pomer v mnozstvi brzdove kapaliny vytlacene z valce do trubek. to spolu s plochou (ci spise objemem) pistku ve trmenech a ucinnosti brzd dava vysledny pomer brdne sily.



pokud by to opravdu slo z jednoho valce tak by ty okruhy nemely smysl ptz. by ti stejne vyvalila komplet brzdovka - a to se nestane.



jinak nerikam ze mi neco nutis, jenom se pozastavuju na tim ze kdyz nekdo meni na aute cast, na ktere zavisi jeho zivot, vymysli takove ruzne ojebavky protoze se mu nechce tahat trubky
15:51:37
19.03.2004
Sušenka
->MartyCZ: Ja ti to samozrejme nenutim a kdybych delal komplet brzdy, taky bych to natahl originalne, ale jedno mi polopaticky vysvetli - kdyz jsou vsechny brzdy ovladany jednim brzdovym valcem, tak je preci jedno, odkud kapalina pusobi na plochu prednich pistku - mysleno ze v jednom pripade jde na vsechny ctyri valecky v brzdici z propojky a v druhem jde na dva z predniho okruhu a na dva ze zadniho - vzdyt plocha je porad stejna a tlak taky (pokud zde nekde delam chybu na urovni sedme tridy, laskave me popravte..eee...poopravte :-)) Ale ja to fakt nechapu
15:41:48
19.03.2004
martyCZ
-> Crisp: nejde o nake zavzdusnovani, ale o rozdeleni brzdne sily, ktere je zavisle na pomeru ploch pistku ... a pokud takhle propojis ty dva okruhy cely ten system rozhodis - o nic vic nejde, ale pro me je toto docela silny argument abych to tak nedelal
12:19:41
19.03.2004
Sušenka
predni brzdy, samozrejme 1
12:18:52
19.03.2004
Sušenka
Tak, soutezaci (jako napr. Nikyho kara) nemeli posilovac, ale meli pro kazdy okruh jeden brzdovy valec, vahadlem se nastavovala brzdna sila mezi predni a zadni napravu. Za timto ucelem muselo byt upraveno puvodni zapojeni ctyrpistu, kde na jednom okruhu jsou dva predni pistky a na druhem zadni brzdy a zbyvajici dva pistky. Je to hlavne proto, kdyby jeden okruh vypovedel, aby vzdy brzdily zadni brzdy. Pri prestavbe si to bohuzel zada vymenit komplet brzdove vedeni, coz se mi, vzhledem k tomu, ze se jedna jen o kazdodeni seriofku, nechtelo (stacilo, ze sem musel menit predni trubicky :-)), takze jsem sahl po propojce. Nevidim na tom nic spatneho - brzdovka neutika, nic se nezavzdusnuje a pokud vim, v kapaline se tlak siri vsude stejne :-) Jo a rozdil kdyz si sednes do auta se dvoupistkama a ctyrpistkama (oboji samozrejme v dobrem stavu) je pomerne znatelny - zvlast pri brzdeni v rychlostech pres 100kmh je to sakra znat.
12:16:19
19.03.2004
wekky
-> Tuner#2: to by se muselo spočítat podle ploch pístků. Správně je zapojen jeden pár na samostatný okruh a druhý společně se zadním, takže když jedna část pístu hl.válce tlačí předek celý, mohl by se poměr změnit. Na druhou stranu má hlavní válec rozdělovací píst plovoucí a tlaky v obou větvých by měli být přibližně stejné.

Takže těžko říct, každopádně propojkou přijdeš o výhody zapojení H-T, protože se z něj stane T-T.
11:39:46
19.03.2004
Tuner#2 - zrušená registrace
-> wekky: Aha, ale zajímalo by mě, jestli ta propojka má opravdu hodší rozložení tlaku než když je to samostatně - o tom už začínám pochybovat a marty měl asi pravdu.
08:05:35
19.03.2004
wekky
-> Tuner#2: Jenže Niky to má tuším jako LR, čili vepředu i vzadu samostatný hlavní brzdový válec a vahadlo na sežizování vzájemného poměru. Tam to bez propojky nejde.
19:14:30
18.03.2004
martyCZ
-> Tuner#2: no a to je ten rozdil. ja kdyz nevim tak to nenamontuju. a hlasky typu "me to brzdi dobre" neberu. kdyby to nekdo spocital a rekl jo, rozdil tam je ale diky tomu a tomu je to cca 10% tak to jo, ale takhle? kdyz uz menim brzdy za lepsi tak poradne kurna :o)
17:30:20
18.03.2004
Tuner#2 - zrušená registrace
-> martyCZ: To ne, ale podle mě je jedno - ten tlak to vytvoří stejný - stejně se to normálně rozvětvuje v těch dvou kostkách, tak jako to tady ta propojka pustí dál - nevím - možná to tak není a máš pravdu.
17:23:20
18.03.2004
martyCZ
-> Tuner#2: niky ma seriovy brzdovy valec?
17:19:03
18.03.2004
Tuner#2 - zrušená registrace
Jo a Niky to má vevnitř v brzdiči, ale princip je stejný...
17:17:56
18.03.2004
Tuner#2 - zrušená registrace
-> martyCZ: A proč by to neměl zvládnout?? Vždyť to má i Niky a ten musí něco brzdit.
17:13:37
18.03.2004
martyCZ
-> Crisp: otazka pak je spis jestli jsou ty 4p k necemu s nakou propojkou



ja nevim, todle asi nikdy nepochopim proc kdyz z fabriky davali dva okruhy tak si naky jouda z horni-dolni mysli ze to zvladne na okruhu jednom?
15:24:26
18.03.2004
Sušenka
Pro nazornost mam detail te propojky vyfoceny u meho auta. Normalne se ta propojka nasroubuje na puvodni hadici. Propojky maj napriklad rebelove tusim asi za 150 Kc.
14:00:47
18.03.2004
aDAm
Jak piše marty tak to je puvodni zapojeni se 4pistky. Pokud se někomu nechce předělavat rozvody tak muže použit spešl propojku kterou spoji oba okruhy pistku ve třmenu. Prostě nebudeš muset ten 4pist připojovat dvěma hadicema ale vystači ti jen jedna.

Vykres te propojky je uveden v LA upravach podvozku....
12:41:17
18.03.2004
martyCZ
jeden okruh je spolecny predek/zadek, druhy okruh jenom predek
08:34:14
18.03.2004
Bagrr
A jak se potom vedou trubičky? Protože teď mám zapojení předek jeden okruh a zadek druhej okruh. Jak se to zapojuje s čtyrpístkama?
18:14:06
17.03.2004
Mafi
-> Adam Radimovič: Koukal jsem do knížek a existujou 3 typy vedení trubiček. To s těma propojkama myslíš, jako že pak není potřeba měnit brzdový trubičky? Slyšel jsem totiž, že tenhle systém bez výměny trubiček moc nefunguje. Tak nevím, 4pístky mám doma, ale vzhledem k těm trubičkám se mi do toho zatím moc nechce. Nerad bych po výměně zjistil, že jsem vyhodil několik stovek zbytečně... Dík za info
17:10:55
17.03.2004
Jirik - zrušená registrace
Víte co je zajímavé ?

Mluvil jsem s jedním chlápkem (náhodně v mototechně), kterej má originál Š136 (sedan). Posral se mu jeden brzdič (4-píst) - zarezlej pístek a bylo to i vydřený a rezavý ty tělesa byly tak, že se skoro drolily 1, ale to nic. Samozřejmě nějak se mu nedařilo jiné sehnat, buď neměl kontakty, nebo byl línej... Měl doma z jeho tátovo bývalé 120ky fungl nové dvoupísty. Přehodil tedy držáky a dal tam normálně dvoupístky včetně hlavního válce. Hehe, říkám to kvůli tomu, že na STK jim to vůbec nevadí. Tak proč toho tolik naserou s těma přestavbama ? Mimoto říká, že jezdí denně do práce a nepozoruje při normální nikoliv zhovadilé nějakej zásadní rozdíl mezi 2-pístama a 4-pístama.
16:37:47
16.03.2004
aDAm
kotouče, držáky třmenu a třmeny. a pokud se ti nechce předělávat vedeni brzdovky tak si ještě budeš muset sehnat propojku(y)...;-)
16:18:24
16.03.2004
Bagrr
Možná je to už ohraná otázka, ale potřeboval bych zjistit, co vše musím zaměnit při upgrade na 4pístky?
Extreme Tyres