-> Evž@: no tak to mám taky asi pruser, protože jsem vypověděl smlouvu u ČP která skončila 20.12.2006 a pojistil jsem to až 31.1.2007 u ČPP takže nějakých 40 dní.
Tak uvidíme třeba to každá pojištovna nebonzuje.
Jinak jak jsem psal níže u té ČPP to mám pojištěný jen na každý květen v roce. a značky mám doma. STK propadla v prosinci 2006
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Levnější povinné ručení pro starší vozy
prohledat
350 příspěvků (zobrazeno 301 až 350) od 31.12.2007 do 13.01.2025, založil/a myschaak AZNP K.Hora
-> havlik: nj...ono zase záleží na tom co to bude za člověka...podobně jako u policistů
-> Evž@: no doufej ale pochybuju se mnou se vůbec nebavila prostě řekla jestli sem si toho vědom a proč sem to bud nepojistil nebo nedal do depozitu a tim to haslo
Teda hoši jste mě nepotěšili jsem počítal s tím že auto jak koupím tak dostane pojistku jen na krátkou dobu a jakmile ho dovezu půjde do garáže pod kudlu a bude jezdit jen v létě na srazy a ono je to zatím tak složité a ke všemu do depozitu to teda nevím to se mi nechce
-> havlik: no tě pic
..musim řict že sem chudý student...třeba to zabere 


taky me kus chybi z doby kdu me v CPP rekli ze staci auto odstavit ....zatim me nic neprislo a je to uz nejakej rok ... horsi je ze to bylo z 2.5litru :(
-> Evž@: mě to přišlo až po roce a stálo mě to 1500
-> Tuner#2: zkončí pojistné období a značky potom musíš do dvou týdnů odevzdat do depa
....pokud ne tak ti dojde dopis at se dostavíš na úřad podat vysvětlení ..(ja tam idu v pondělí
)


-> Tuner#2: pokud je v te smlouve napsane ze je na DOBU URCITOU (treba od 1.6 do 30.9) tak po zbytek roku MUSI do depozita (viz silnicni zakon nebo jak se jmenuje)
ta smlouva by musela byt napsana tak ze auto je pojistene od 1.1 do 31.12 (proste celej rok) s tim ze pojisteni je platne jen od-do .... to by byla varianta kde si to kazdej vyklada jinak ...
ta smlouva by musela byt napsana tak ze auto je pojistene od 1.1 do 31.12 (proste celej rok) s tim ze pojisteni je platne jen od-do .... to by byla varianta kde si to kazdej vyklada jinak ...
-> myschaak: Tak tohle teď taky řeším, bylo mě to nabídnuto u pojišťovny Triglav sezóní pojistak za super cenu, ale je otázka co z těma značkama. Docela se toho po přečtení Zazoovo příspěvků bojím... Ví to někdo 100% že značky musí do depozitu?
-> CHIP: jo dík moc
-> Risan: tak ja si to vykladam tak, ze pokud mam auto z 83 a starsi v puvodnim ci renovovanem stavu, ze mam narok na to, aby mi komise testaci udelila, pokud mi rekne, ze toto neni veteran, tak je to spatne, protoze dle predpisu je.
O hloupem urednikovi nemuze byt rec, protoze hloupy urednik nevi, co se davalo za vnitrni i vnejsi vybaveni atd...
O hloupem urednikovi nemuze byt rec, protoze hloupy urednik nevi, co se davalo za vnitrni i vnejsi vybaveni atd...
Chipe, pokud je Tvůj výklad předpisů takový, že "každé auto do roku 83 má nárok na testaci", je mylný. Jak už jsem psal, na testaci není nárok, je to čistě na vůli komise a když se komise rozhodne že nedá, nemáš jak ji přinutit. Můžeš to jen zkusit u jiné komise. Komise se můžou ale spolu domluvit a postupovat metodicky.
Rok 1983 znamená pouze to, že autům STARŠÍM komise MŮŽE (nikoliv musí) udělit testaci. Autům MLADŠÍM NESMÍ, ani kdyby se rozkrájela.
Právě proto je ta komise ustavená. Protože se to nedá rozhodnout jednoduše podle nějakých jednoznačných univerzálních pravidel. Kdyby to bylo jak říkáš, stačil by hloupý úředník s razítkem, který by se koukl na rok výroby a otiskl by razítko. O autech by nemusel vůbec nic vědět.
Rok 1983 znamená pouze to, že autům STARŠÍM komise MŮŽE (nikoliv musí) udělit testaci. Autům MLADŠÍM NESMÍ, ani kdyby se rozkrájela.
Právě proto je ta komise ustavená. Protože se to nedá rozhodnout jednoduše podle nějakých jednoznačných univerzálních pravidel. Kdyby to bylo jak říkáš, stačil by hloupý úředník s razítkem, který by se koukl na rok výroby a otiskl by razítko. O autech by nemusel vůbec nic vědět.
-> BoRiS!!!: -> Risan: Veteran dle predpisu je kazde vozidlo vyrobene do roku 83 .. pokud ho nekde otestovat nechteji cini tak proti pravidlum. Je ovsem pravda ze takova uzovka GLS musi byt opravdu vyjimecne luxusni a v puvodnim stavu ...
-> myschaak: Jo jeste jsem zapomnel .. pri klubove testaci ti zustanou tve puvodni cerne znacky .. jenom proste mas levnejsi povinne ruceni.
-> myschaak: Jo jeste jsem zapomnel .. pri klubove testaci ti zustanou tve puvodni cerne znacky .. jenom proste mas levnejsi povinne ruceni.
-> myschaak: Veteran je vozidlo vyrobene do roku 83 .. takze pokud mas pekne vozidlo, tak si otestuj klubovou testaci a platis 1/12 povinneho ruceni. No je asi nejrozumnejsi reseni .. v pripade dotazu jak na to se na me muzes obratit soukromou zpravou ..
jj,je mi jasný že auto z roku 79 je oproti autům z 30-50let bezcenný,můj názor je o přístupu k tomu autu,ale to vám asi nemusim vysvětlovat,tím si tady na webu prochází každej sám...každopádně zkusit to chci a když to neklapne tak se nedá nic dělat....zas by bylo smutný když by byly veteráni jen auta z roku x do roku 1960 a další ročníky se už nepřibíraly,pak moje práce a práce ostatních ztrácí smysl a za nějakejch 30 let by se mohlo stát že se kloudná glska už nenajde...ikdyž já motivaci určitě neztratím,leda bych přišel k zajímavějšímu kousku
dík všem za diskuzi

-> Jarda: no měl sem to u české podnikatelské (asi do 4.unora 07)a potom mi to vlastně skončilo a měsíc stálo auto v garáži nepojištěné...mno a potom sem to pojistil u čsob(asi 10.března 07)..a v prosinci 07 mě došel dopis proč sem si to v tom unoru nepojistil(z toho vyplyva že to na mě práskla česka podnikatelská pač sem se na ně vys...).....Jinak tyhle informace zasilaji pojišťovny do Česke kancelaře pojistitelů do prahy a ty to následně rozesílají po obvodních uřadech kteří si tě zavolají pěkně na kobereček........potom napišu jak to dopadlo
-> Risan: to jsme na tom stejně

Jojo, BoRiSi, bohužel takové věci se dějí. Jak jsem psal, je to o té komisi. A jsou komise, co na to mají žaludek a stojí jim za to pro pár tisíc nějakýho úplatku (a moc to asi nebude, když jde jen o ušetření pár tisícovek na povinném ručení) riskovat průser.
Jo, mít veterána (třeba i leštěnku užovku) je holt luxus a za to luxus se vždy platí. Nechci si dělat srandu z myschaaka, já sám vím, jaké to je, třeba ten můj Roadster taky není auto na běžné celoroční ježdění, ale veterán z toho zatím ani při nejlepší vůli není a běhat se značkama do depozitu kvůli patnácti stovkám se mi teda nechce. A tak stojí v garáži a čeká, až sůl ze silnice smyjou jarní přeháňky a vítr nebude studený a pojišťovně zatím jdou prachy. Kruci, já už se zase těším na projížďku bez střechy...
Jo, mít veterána (třeba i leštěnku užovku) je holt luxus a za to luxus se vždy platí. Nechci si dělat srandu z myschaaka, já sám vím, jaké to je, třeba ten můj Roadster taky není auto na běžné celoroční ježdění, ale veterán z toho zatím ani při nejlepší vůli není a běhat se značkama do depozitu kvůli patnácti stovkám se mi teda nechce. A tak stojí v garáži a čeká, až sůl ze silnice smyjou jarní přeháňky a vítr nebude studený a pojišťovně zatím jdou prachy. Kruci, já už se zase těším na projížďku bez střechy...
-> Risan: Mam na to uplne stejnej nazor.Vzdy kdyz vidim treba na Vaclavaku blba s Mercedesem W126 treba 560 SEC ale videl jsem i 280ky SEL co ma Vecka nakopal bych ho do prdele sehnal si nekde papiry kary z roku 81,82 a na to si postavil svoji 90ku a pak nekomu neco dal a ma to.Vetsinou to ma na velkych kolech z novejsich hvezd a na uzkoprofilu muziku ze se klepe cely auto a presne kvuli takovejm idiotum to bude v brzo v prdeli.Treba ty dva trubaduri ze Stvanice a ty jejich brouci to jim nemohl dat nikdo soudnej...
Pro myschaaka:
Druha vec ze kdyz chce nekdo otestovat treba Garde nebo Medu W123 tak snaz projde testaci u klubu Youngtimeru nez u nadsencu Aerovek a predvalecnej aut ktery se na tohle divaj skrz prsty a osloveni veteran pro tyhle modernejsi auta 1960-1980 je pro ne urazkou veteranu i kdyz to veteran z meho pohledu je,ale to auto na to musi vypadat...Pokud bych nemel auto v super puvodnim nebo renovacnim stavu ani bych na ty testace nepomyslel kvuli usetreni posranejch par tisic rocne na povinnem ruceni.Ty testace maj smysl spis pri nehode kvuli nahradam od pojistovny atd.Pokud mas veteranu vic platis jen 1/12 z auta nejvetsiho objemu zbytek mas gratis ale musis to mit jako soubor aut...
Pro myschaaka:
Druha vec ze kdyz chce nekdo otestovat treba Garde nebo Medu W123 tak snaz projde testaci u klubu Youngtimeru nez u nadsencu Aerovek a predvalecnej aut ktery se na tohle divaj skrz prsty a osloveni veteran pro tyhle modernejsi auta 1960-1980 je pro ne urazkou veteranu i kdyz to veteran z meho pohledu je,ale to auto na to musi vypadat...Pokud bych nemel auto v super puvodnim nebo renovacnim stavu ani bych na ty testace nepomyslel kvuli usetreni posranejch par tisic rocne na povinnem ruceni.Ty testace maj smysl spis pri nehode kvuli nahradam od pojistovny atd.Pokud mas veteranu vic platis jen 1/12 z auta nejvetsiho objemu zbytek mas gratis ale musis to mit jako soubor aut...
-> Evž@: a jak dlouho bez pojistky? pak napis, jak jsi dopadl...
-> Evž@: a u jake jsi to mel pojistovny?
-> myschaak: Jenze to je prave ono, ono je velkej problem udelat testaci na MBcko, natoz na nakou uzovku, kterou videji na kazdym rohu, jinak nic proti ty tvoji

-> Risan: však kdybych jí chtěl na normální ježdění tak to sem ani nepíšu a nechám to bejt jako s moují druhou oužou....říkám,jen je škoda pokud mám auto v pěkným stavu a ten chci zachovat a auto víceméně stojí a vyjede jen na sraz apod platit cca 2500kč ročně za to že stojí...depozit řešit nechci...
BoRiS!!! 02.01.08 00:02:20 napsal: -> Tom.t: Vse najdes na tom webu testace je dvoji jednak klubova a jednak krajska.Seznam komisaru tam najdes take.Ano s autem muzes normalne jezdit ale ne treba provozovat taxisluzbu...
K tomu si dovolím citovat odst. 3 §79b zákona 411/2005 Sb.:
Historické vozidlo nelze provozovat na pozemních komunikacích za účelem podnikání a běžného denního užívání pro vlastní potřeby.
Otázka je tedy, co to znamená "normálně jezdit". Povinné ručení na veterána za 1/12 je právě proto tak nízké, že je i nízké riziko u aut, používaných jen párkrát za rok za hezkého počasí v sezóně na akce případně pro radost. Používání auta pojištěného za 1/12 na běžné ježdění by se mohlo pokládat za pojistný podvod. Na běžné ježdění je právě určena plná sazba. Jasně, že není stanoveno přesně, jaká jízda s testovaným veteránem je ještě legální a jaké už ne, proto by asi neměl nikdo řidiče buzerovat, když si jen tak vyjede s přítelkyní na výlet. V tomto smyslu je myslím v současné době zákon formulován celkem příjemně. Najdou-li se ale vykukové, kteří budou chtít takhle vyjebat s pojišťovnou, asi se to pojišťovnám nebude líbit a můžeme se dostat do situace, že se statut veterána zase pěkně zpřísní nebo zruší. Možná to ani nevíte, ale vetetránské organizace jako je AVCC Autoklubu ČR, AKHV nebo FKHV a podobné svádějí s ministerskými úředníky a politiky neustálý boj o to, aby se s veterány (opravdovými veterány, ne všemi starými ojetými auty) dalo jezdit příjemně.
Testační komise by neměla pustit jen tak nějakou stodvacítku. Možná když to bude obzláštní leštěnka a komisaři nabudou dojmu, že je to veterán na srazy, tak testaci dají. Je třeba si ale uvědomit, že na testaci není právní nárok.
K tomu si dovolím citovat odst. 3 §79b zákona 411/2005 Sb.:
Historické vozidlo nelze provozovat na pozemních komunikacích za účelem podnikání a běžného denního užívání pro vlastní potřeby.
Otázka je tedy, co to znamená "normálně jezdit". Povinné ručení na veterána za 1/12 je právě proto tak nízké, že je i nízké riziko u aut, používaných jen párkrát za rok za hezkého počasí v sezóně na akce případně pro radost. Používání auta pojištěného za 1/12 na běžné ježdění by se mohlo pokládat za pojistný podvod. Na běžné ježdění je právě určena plná sazba. Jasně, že není stanoveno přesně, jaká jízda s testovaným veteránem je ještě legální a jaké už ne, proto by asi neměl nikdo řidiče buzerovat, když si jen tak vyjede s přítelkyní na výlet. V tomto smyslu je myslím v současné době zákon formulován celkem příjemně. Najdou-li se ale vykukové, kteří budou chtít takhle vyjebat s pojišťovnou, asi se to pojišťovnám nebude líbit a můžeme se dostat do situace, že se statut veterána zase pěkně zpřísní nebo zruší. Možná to ani nevíte, ale vetetránské organizace jako je AVCC Autoklubu ČR, AKHV nebo FKHV a podobné svádějí s ministerskými úředníky a politiky neustálý boj o to, aby se s veterány (opravdovými veterány, ne všemi starými ojetými auty) dalo jezdit příjemně.
Testační komise by neměla pustit jen tak nějakou stodvacítku. Možná když to bude obzláštní leštěnka a komisaři nabudou dojmu, že je to veterán na srazy, tak testaci dají. Je třeba si ale uvědomit, že na testaci není právní nárok.
Ohledně pojištění chci upozornit že pokud vam uplynula nějaká ta pojistka na dobu určitou tak ji musite do 2 tydnu uzavřít znova,jinak musí značky do depa.Já idu právě příští týden na úřad na kobereček za tady tohle a může to skončit i nějakou pokutkou,takže jim musim něco nakecat .

-> myschaak: já mám jedno auto u ČPP. vybereš si jen měsíce který chceš jezdit. a ty si zaplatíš. Já mám na tom autě květen a auto stojí celej rok pod plachtou, nikam se sním nejezdí. Ročně zapaltím 300Kč a nemusím se starat o depozit, o platnost STK atd. Značky mám doma. když si zadám svoje značky na www.ckp.cz tak se to tváří že to je pojištěný. Kdybych ale havaroval pojištovna mi nic nezaplatí pokud by to nebylo v květnu.
-> Zazaa: to je právě ten problém, že každej ti řekne něco jinýho...... Já sjem se na to specielně ptal (pač mě to napadlo) a bylo mi řečeno že do depozitu se to dávat nemusí,ale jeslti někam pojedu,je to o průser,což je jasný...
Moto už je prodaná,tak snad mě stíhat nikdo nebude.... ikdyž za švagrem přišel exekutor asi za 4 roky...a z 3500 bylo 25tis
Moto už je prodaná,tak snad mě stíhat nikdo nebude.... ikdyž za švagrem přišel exekutor asi za 4 roky...a z 3500 bylo 25tis

-> Tom.t: Vse najdes na tom webu testace je dvoji jednak klubova a jednak krajska.Seznam komisaru tam najdes take.Ano s autem muzes normalne jezdit ale ne treba provozovat taxisluzbu...
-> myschaak: dikes

BoRiS!!! 01.01.08 16:17:00 napsal: -> myschaak: Tak si udelas veteranskou testaci zustanou ti cerny cisla a mas to za 1/12 vse najdes na veteran.cza pak se s tim autem da normalne jezdit, kdybych s tim chtel jet treba v lete na sraz nebo dovolenou do zahranici?a co to stoji takova testace?
-> Tom.t: dám vědět jak se něco dozvim

-> myschaak: taky by me to zajimalo, tak škoda 120gls r.v. 79 presne jak pises

takze jakekoliv pojisteni na dobu urcitou znamena ze zbytek roku je auto nepojistene a pokud nejsou znacky v depozitu tak je pruser (zatim to nikdo nekontroluje, ale v nasem state bych klidne veril tom u ze se jen ceka az naskoci zajimavej urok k te chybejici castce :(()
chlapi dík moc...
sezoni pojistka je sice pekna, ale kazdej si ji vyklada jinak .... nekde ti reknou ze se znacky do depozita davat nemuseji a jinde ti reknou ze ze zakona je povinnost mit auto bud pojistene a nebo v depozitu a to ze prohlasis ze je odstavene mimo verejne komunikace a ze ho nepouzivas nic neresi ....
-> BoRiS!!!: taky dobrý řešení....záleží na co to chce
-> myschaak: Tak si udelas veteranskou testaci zustanou ti cerny cisla a mas to za 1/12 vse najdes na veteran.cz
ja platim na svoju 120M 3073sk, dal som si to stvrtrocne a potom ked zaplatite raz za 3 mesiace niakych 780sk to neni vela
koukni po netu,jsou ruzný porovnání povinnýho ručení atd...zadáš co chceš a vyplivne ti to co je pro tebe nejlepší.
Sezoní je dobrý, měl jsem to na motorku, řekneš di datum od kdy do kdy,značky neodevzdáváš. Ty jsou do depozitu je kdy chceš povinný uplně zrušit,což je dle mě zbytečný...depozit stojí taky peníze...
Sezoní je dobrý, měl jsem to na motorku, řekneš di datum od kdy do kdy,značky neodevzdáváš. Ty jsou do depozitu je kdy chceš povinný uplně zrušit,což je dle mě zbytečný...depozit stojí taky peníze...
-> Radar: co to je za blbost? o tom sem neslyšel...
Když uzavřeš pojistku na dobu určitou, tak musíš dám ale spz do depozita na úřad. Nebo to tak není?
-> myschaak: máš spousta možností. Nejjednoduší bude uzavřít třeba ručení jen dobu určitou, přesně si můžeš říct od kdy do kdy a zaplatíš jen poměrnou část, navíc čsob dává slevu na auto starší 10ti let. jediná nevýhoda je že to musíš každej rok uzavřít znova, ale jednou za rok do pojišťovny na 5 minut se dá unést.
-> pinokio110: tak jsme na tom stejně...1.9nafta a 2x šáde

-> myschaak: Mi povidej,mám 1.9 a 2Rapídky,už není davno pravda,když bývalo ročně144Kčs.
-> pinokio110: musim to nějak pořešit....přece jen plný pojistky na tři auta je záhul...

-> myschaak: Pulroční jde určitě taky.Dneska je to rychlý.
-> pinokio110: nevíš konkrétnějc?ideální pro mě by bylo 6 měsíců v roce...nebo aspoň 4



Pojištovna dělá tzv.sezonní pojištění,např.na 3měsíce.Pak platíšjen poměrnou část.
Občas jsem tu někde něco o tom přečetl,dám konkrétní případ,mám 120gls 1979 v téměř původním stavu,jaké jsou možnosti povinného ručení?s autem se jezdí jen po srazech a nějaká ta letní projížďka,v zimě stojí pod střechou a čeká až sůl zmizí ze silnic....prosím zasvěcené o příspěvky,dík
