
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> Spz: Vida - sice už jsem skoro v režimu zimního spánku, ale po lepeným skle aktuálně tak trochu pátrám..

-> Spz: Ani se nebudu ptát, jestli lepený nebo kalený - jseš moc daleko..

-> Bukaj: Díky za upřesnění, myslel jsem si, že to bude asi na tu stovku.
To jsou takové ty objevené zapomenuté zásoby
To jsou takové ty objevené zapomenuté zásoby

-> Spz: Jak píše Jirka -> saskyn2: Nejspíš přední na MB/kilo...
-> Spz: tvarově vypadá jako přední na 1000/100
Chlapi, dneska jsem dělal pořádky a válí se mi tu sklo viz foto. Dokáže někdo, prosím, identifikovat, z jaké je Škodovky? Délka 105 cm.
Díky!
Díky!
ne škodovka, ale po měsíci útrap a večerních pucovani s čelovkou připraveno na prodej - kdyby někdo měl zájem...
-> Bukaj 02.11.24 12:32:58: Víceméně jo - při vnějším provozním stavu. U toho černýho MB se těch nul nebojej.. takže vlastně ve smyslu -> SO545 02.11.24 12:35:59: ..
Si pamatuju, jak jsem byl s tehdy ještě pravidelně udržovanou tatíkovou 120L na STK - a když táta viděl v protokolu ty lehký koroze apod., tak byl docela nasranej a taky je chtěl vidět (žádný tam nebyly, prostě jsme dostali naděleno dle stáří, aby to "nevypadalo divně")..
Si pamatuju, jak jsem byl s tehdy ještě pravidelně udržovanou tatíkovou 120L na STK - a když táta viděl v protokolu ty lehký koroze apod., tak byl docela nasranej a taky je chtěl vidět (žádný tam nebyly, prostě jsme dostali naděleno dle stáří, aby to "nevypadalo divně")..
-> Bukaj 02.11.24 12:37:02: Keď ťa tak pozorujem, tak mám normálne chuť si zas nejakú škodovku - sériovku kúpiť

-> Bukaj 02.11.24 12:37:02: Paráda. Hele, nepletes si někdy ta auta? Všechno červený :D
-> StepaNoFUN 02.11.24 12:36:32: mě ale ten zadní ostřikovač fakt u ničeho nefunguje:-D. Ale taky to bejvá opravdu jediná závada v protokolu.
A dneska na stopětku nastrojil zadní čelo a nárazníky - už to vypadá skoro jako auto (kromě toho, že chybí zadní náprava a část interiéru...)

-> SO545 02.11.24 12:35:59: Fakt je to technik od technika...
-> StepaNoFUN 02.11.24 12:36:32: No, není to úplně pravda - sice spousta závad, které dříve byly "A" (lehké) se po novu propadlo do kategorií "B" a nebo dokonce "C" (třeba dříve běžná Ačková závada "motor/převodovka - těsnost") a taky je větší buzerace STK ze strany úřadů, ale furt je to o technikovi.
Třeba tenhle protokol -> Bukaj 18.10.24 13:11:04: je k vozu, který navenek opravdu nepůsobí moc vábně, leštěnka už to dávno není, ale mechanicky je na něm vše v pořádku. Na poslední TK (na stejné STK, jen s jiným technikem) bylo v protokolu asi 5 lehkých závad - a to auto vypadalo o poznání lépe, než dnes...
-> StepaNoFUN 02.11.24 12:36:32: No, není to úplně pravda - sice spousta závad, které dříve byly "A" (lehké) se po novu propadlo do kategorií "B" a nebo dokonce "C" (třeba dříve běžná Ačková závada "motor/převodovka - těsnost") a taky je větší buzerace STK ze strany úřadů, ale furt je to o technikovi.
Třeba tenhle protokol -> Bukaj 18.10.24 13:11:04: je k vozu, který navenek opravdu nepůsobí moc vábně, leštěnka už to dávno není, ale mechanicky je na něm vše v pořádku. Na poslední TK (na stejné STK, jen s jiným technikem) bylo v protokolu asi 5 lehkých závad - a to auto vypadalo o poznání lépe, než dnes...
Jinak v týdnu jsem pokročil se stopětkou - původní převodovka s motorem v autě...
-> Bukaj: Ono to s těma lehkejma závadama od letoška už není tak horký... Například půlce aut nefunguje zadní ostřikovač, protože není moc co jinýho tam psát a protokoly s nulama jsou podezřelý a musej bejt dobře dokumentovaný.
-> Bukaj 02.11.24 12:32:58: bud to ma v pecku....alebo ide podla r.v .... mna tak jeden vytocil ked som dostal zapis korozia podvozku. Tak som ho poprosil ze ju chcem vidiet....ze to k tomu roku patri a hotovo. Co uz.
-> Jozka: 
Taky máš tu zkušenost, že na některých STK/u některých techniků je na protokolu buď samá nula nebo naopak výčet lehkých závad, že pomalu ani A4 nestačí?

Taky máš tu zkušenost, že na některých STK/u některých techniků je na protokolu buď samá nula nebo naopak výčet lehkých závad, že pomalu ani A4 nestačí?

-> Bukaj 22.10.24 06:31:17: jinýma slovama vlastně vlastnost a dál neřešit

-> Petrson 21.10.24 19:32:19: Zvykneš si...
Pak z nějakého důvodu vyměníš unašeč, buben, nebo pakny a budeš si zase muset zvyknout na úplně jiný projev...

Pak z nějakého důvodu vyměníš unašeč, buben, nebo pakny a budeš si zase muset zvyknout na úplně jiný projev...

-> Kilián 21.10.24 09:13:49: Na "špinavou práci" Volvo jinak některou z mých dalších stotřicítek (letos se to hezky sešlo, že aktuálně mají všechny 3 mé pojízdné škodovky technickou)

-> Bukaj 19.10.24 19:28:50: no mě je zas divný, že při normálním brzdění úplně v pohodě. Pak na to parkrta hamstnu a už zadní pravý začíná cukat/vibrovat. Přijedu dom sundám kolo, buben a znova nasadim jedu project normálním brzděním zas v pohodě. Nic na tom neudělám.
-> palinator 21.10.24 10:56:42: No, ono všetky tieto moderné fičúrky sú dobré akurát vtedy, keď to funguje, za ideálnych podmienok atď...
-> David29:
Tak já už jsem měl tendenci hledat startér a propojit kontakty šroubovákem
Tak já už jsem měl tendenci hledat startér a propojit kontakty šroubovákem

-> palinator: Nj, moderní technologie nám usnadňují život no
Pak tu i čteš, jak je to super a ničemu to nevadí 
Kdyby aspon existovala zadní vrátka, jak to v případě potřeby vypnout nebo obejít... Něco jako třeba v případě elekricky ovládaného kufru u sedana schovaná dírka pro klíč...


Kdyby aspon existovala zadní vrátka, jak to v případě potřeby vypnout nebo obejít... Něco jako třeba v případě elekricky ovládaného kufru u sedana schovaná dírka pro klíč...
-> David29 18.10.24 20:47:48:
S touhle čurákovinou jsem si vloni v zimě u Foržotva užil. A musel jsem se omlouvat mladý, že jsem na ní spustil...
To debilní startování přes relátko v reálu fungovalo tak, že to párkrát zatočilo, za 2 vteřiny bouchnul jeden válec, start se vypl a motor nechyt. A takhle furt dokola do vybití baterky. Myslel jsem že to auto roztřískám.
S touhle čurákovinou jsem si vloni v zimě u Foržotva užil. A musel jsem se omlouvat mladý, že jsem na ní spustil...
To debilní startování přes relátko v reálu fungovalo tak, že to párkrát zatočilo, za 2 vteřiny bouchnul jeden válec, start se vypl a motor nechyt. A takhle furt dokola do vybití baterky. Myslel jsem že to auto roztřískám.
-> Jirik_Tuňák1983: no já to ted docela slušně ojebávám, takže asi spím 6-8 hodin...pak dost pracuju pro rodinu a víc bych to nerozváděl:-) zkracuju úvazek a čekám co z toho zbyde...
-> Bery 21.10.24 10:38:55: Ne, ale registroval jsem se tam v době, kdy to ještě plnilo primární účel. I přes jistou strohost to byla profesní síť, nikoliv vylejvárna ekologů, životních koučů, různých freeexistencí, apod. V té záplavě aktuálních článků a příspěvků je jen hrstka něčeho uchopitelného. Zrovna když se hlásíš ty. Řekni mi, kdy naposledy jsi mohl naplnit životní radu 8-8-8.
Měl bys 8 hodin spát, 8 hodin pracovat a do zbytku narvat komplet zbytek života.
Když jsem té náně napsal, jak do tohoto modelu chce napasovat kromě zaměstnání mého i manželky, péči o dvě malé děti, kroužky, školu, psa, péči o dům a zahradu, nákupy, dopravu atd., víš co mi napsala?
Pokud mne můj život činí šťastným, není potřeba nic pasovat.

Když jsem té náně napsal, jak do tohoto modelu chce napasovat kromě zaměstnání mého i manželky, péči o dvě malé děti, kroužky, školu, psa, péči o dům a zahradu, nákupy, dopravu atd., víš co mi napsala?
Pokud mne můj život činí šťastným, není potřeba nic pasovat.

-> Jirik_Tuňák1983: a to máte jako povinný pracovní pomocník? Já jsem řekl ze to používat nebudu, mám telefon, mail. a žijem dál;-)
-> Borderer 21.10.24 09:19:13: No, měl jsem to za čistě profesní síť, ale už tam kolují fotky jídel, sběr odpadu. Teď tam psal v pátek někdo, že jemu a manželce zemřel nenarozený syn. Chápu, je to smutné, nečetlo se mi to dobře a asi to i udeřilo na to správné místo, ale kde končí a začíná ta nejhlubší hranice soukromí? To je fakt normální se takto veřejně otevřít? Jak psal níže kolega, je to mišmaš úplně všeho.
-> Jirik_Tuňák1983: Bohužel doba se posunula tím směrem, že vytvářet hodnoty není IN a nemehlo píšící sračky po soc. sítích si kolikrát vydělá desetinásobky oproti reálné práci.
-> Bukaj 18.10.24 13:11:04: a co jsi používal jako daily car? Volvo?
-> 11mAjA11 21.10.24 09:04:24: Plus si říkám, jestli tam jsou ještě nějací normální pracující v té záplavě cvičitelů, životních koučů atd.
Mám stejný pocit, hromada věcí, začíná to být mišmaš na téma ekologie, elektrodebility atp. ..
Nevím, jestli se mi to jen nezdá, ale nepřevrací se LinkedIn v nějakou podivnou sociální síť? Denně záplava článků a příspěvků, které s původním určením sítě souvisí okrajově (individuální). Nezřídka od takových pozic nepozic (můj názor). Hlavně si říkáme, kolik života na těch sítích musí ti pisatelé strávit. To je hromada příspěvků denně. Pokud ne příspěvek, tak minimálně reakce, z čehož plynuje, že to musí všechno číst. Moc mi nesedí používání těch "hustých" termínů a počeštěných anglikanismů.
-> Bukaj 15.10.24 10:12:23:
G13 není špatně, ale nemusí být to nejlepší. Záleží do čeho jí použiješ. Pro koncern je teď nejlepší G12evo (mísitelná s G12++ a G13) .
Životnost antifrízů na bázi OAT je udávaná většinou 5 let , ale to platí u nových aut moderní konstrukce. Počítá s velkou těsností pracovních prostor, jinak to velmi sníží účinnost aditiv. A při už poškozených ( zaoxidovaných) plochách chlazení se aditiva taky rychle vyčerpají.
Proto do starých (do roku 2000-05) motorů je lepší použít klasickou ( a kvalitní) G11 (G48) která není na OAT bázi - pokud tam výrobce nepředepisoval něco extra.
Za tímhle šaškováním s mnoha verzemi antifrízů je snaha koncernu o ekologii.
Osobně používám jeden z antifrízů pro nákladní dopravu, kde se tak na "ekologii" nehraje, ale řeší se funkčnost.
G13 není špatně, ale nemusí být to nejlepší. Záleží do čeho jí použiješ. Pro koncern je teď nejlepší G12evo (mísitelná s G12++ a G13) .
Životnost antifrízů na bázi OAT je udávaná většinou 5 let , ale to platí u nových aut moderní konstrukce. Počítá s velkou těsností pracovních prostor, jinak to velmi sníží účinnost aditiv. A při už poškozených ( zaoxidovaných) plochách chlazení se aditiva taky rychle vyčerpají.
Proto do starých (do roku 2000-05) motorů je lepší použít klasickou ( a kvalitní) G11 (G48) která není na OAT bázi - pokud tam výrobce nepředepisoval něco extra.
Za tímhle šaškováním s mnoha verzemi antifrízů je snaha koncernu o ekologii.
Osobně používám jeden z antifrízů pro nákladní dopravu, kde se tak na "ekologii" nehraje, ale řeší se funkčnost.
-> Bukaj: Někdy docela dlouho. Někdy vůbec. Chce to asi nedupat na brzdu, když se kola netoci.
Tohle je složeny z jetejch nehazejicich dílů, buben ještě se slepici. Jen jsem to pak pohladil na soustruhu. Na bílým mi hučí ložiska, tak prehodim ZN výměnou metodou a je lepší začít něčím, co je alespoň v počátku ok.
Jinak jsem si všimnul jevu, který na autě snadno unikne, a to je vůle v osazení bubnu na unaseci. To vygeneruje hazivost i dobrého bubnu hned při montáži. Vyřadil jsem takto dva kusy - překvapivě unasecu. Bubny, co jsem měl v ruce, včetně BDC, se zdaly ok.
Tohle je složeny z jetejch nehazejicich dílů, buben ještě se slepici. Jen jsem to pak pohladil na soustruhu. Na bílým mi hučí ložiska, tak prehodim ZN výměnou metodou a je lepší začít něčím, co je alespoň v počátku ok.
Jinak jsem si všimnul jevu, který na autě snadno unikne, a to je vůle v osazení bubnu na unaseci. To vygeneruje hazivost i dobrého bubnu hned při montáži. Vyřadil jsem takto dva kusy - překvapivě unasecu. Bubny, co jsem měl v ruce, včetně BDC, se zdaly ok.
-> COL: Hm, a jak dlouho myslíš, že to vydrží?
Já už to u vlečky s bubny vzdal...
...i když včera jsem byl na STK pochválen za brzdy u 130LPG - předek 100% souměrnost a zadek jedna strana perfektní, druhá drobná házivost, takže to ukazovalo nesouměrnost 0-8%
Ale tohle auto má nejmíň kopající bubny ze všech vlečkových aut, co jsem kdy měl.
Za jízdy je vibrace cítit jen při velmi prudkém brzdění ve vysokých rychlostech (nad 100 km/hod).

Já už to u vlečky s bubny vzdal...
...i když včera jsem byl na STK pochválen za brzdy u 130LPG - předek 100% souměrnost a zadek jedna strana perfektní, druhá drobná házivost, takže to ukazovalo nesouměrnost 0-8%
Ale tohle auto má nejmíň kopající bubny ze všech vlečkových aut, co jsem kdy měl.
Za jízdy je vibrace cítit jen při velmi prudkém brzdění ve vysokých rychlostech (nad 100 km/hod).
-> Milan 136 19.10.24 09:56:40: Stejně to měl už před sto lety i Mercedes, Fiat, Saab s těmi elektronickými klíči.
Hrozně se mi na tom vždycky líbilo, jak jsem strčil např. u Cromaňonce klíč do spínačky a automaticky to odemklo volant. Jinak jsem ho tudlenc potkal a pořád jezdí.
Hrozně se mi na tom vždycky líbilo, jak jsem strčil např. u Cromaňonce klíč do spínačky a automaticky to odemklo volant. Jinak jsem ho tudlenc potkal a pořád jezdí.
U koncernu se muselo tlačítko držet na začátku, třeba u Superba 2.
U novějších stačí máčknout a startuje to přes relé samo.
Stejně funguje klasická spínačka. Jen se cvakne klíčem a startuje to pak samo. Asi těch 20 s když nechytne, jak psal saskyn. Ale neměřil jsem to.
U novějších stačí máčknout a startuje to přes relé samo.
Stejně funguje klasická spínačka. Jen se cvakne klíčem a startuje to pak samo. Asi těch 20 s když nechytne, jak psal saskyn. Ale neměřil jsem to.
-> Spz 18.10.24 21:57:38: Zahoď to a vyvař to.
-> Bukaj 18.10.24 22:31:08: U tohoto vozu jsou dvě varianty. Benzínovou základní motorizaci musíš držet, naftový motor funguje stejně jako píše Jirka.
-> Bukaj 18.10.24 22:31:08: Ja mam zase klicek, kde startovani je jako tlacitkem. Proste tomu das impuls a startuje si to jak potrebuje dlouho, dokud nechytne.
Pokud nechytne, tak odhaduju 15sec. Potom mohu startovat (samozrejme po vypnuti a zapnuti zapalovani) hned zase znovu.
Pokud nechytne, tak odhaduju 15sec. Potom mohu startovat (samozrejme po vypnuti a zapnuti zapalovani) hned zase znovu.