skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> Bukaj: Jirkova 130... Delals s ni neco jeste?
Část mého vozového parku uložena k zimnímu spánku (už včera)
Za škodovkou je ještě Jawa 555...

Za škodovkou je ještě Jawa 555...
-> minno: Tady taky nebyl, ale spis se nekde driv ztratil. Na ty moje nahnile pekace uz recepturu menit nebudu, letos jsem tim osetril i cerstve vyvareneho Transita, tak snad brouka koroznika zastavim i tam...
-> Jakub05: Pozerám, že Punto2. Ja tam ten alobal nad stredovým vedením výfuku ani nemám (r. v. 2007). Šetrilo sa. A ten nad koncákom pod rezervou som si dokúpil a namontoval sám pred rokom.
Inak do dutín dávam Dinitrol 1000. Naposledy pred 2 rokmi.
Inak do dutín dávam Dinitrol 1000. Naposledy pred 2 rokmi.
Včera dlouho odkládané dutiny na Puntu, přemluvil mě poslední den babího léta. Stav před stříkáním (poslední před 2 lety). Resistin-olej-občas nafta zdá se drží. Koroze již 8 let nepostupuje. Ale je v tom jak v plynové komoře, naštěstí to ženě prý voní.

Tak jsem po sto letech neco delal na aute taky... ta mamy fabie. Nocni fotka, kvalita jak od istiho.
-> Milan 136: Ano. Jeli jsme z Plesa do Strby. Tam jsme byli 20 minut a jeli zpatky.
-> StepaNoFUN 16.09.24 17:35:42: Ta zubačka jede do Štrby ne?
-> Milan 136: no tou pojedu zejtra. Dneska OŽ Strbske Pleso.
-> StepaNoFUN 16.09.24 17:24:13: TEŽ Štrbské pleso
Dobrovolne jsem dneska sednul do vlaku aniz bych musel. A jen proto, ze jsem se tim vlakem chtel svyzt...
Takze cesta tam, plechovkovy pivo na nadrazi a cesta zpatky.
Ty panoramata staly za to a jet ve vlaku s takovymhle stoupanim se mi hned tak nepostesti.
Takze cesta tam, plechovkovy pivo na nadrazi a cesta zpatky.
Ty panoramata staly za to a jet ve vlaku s takovymhle stoupanim se mi hned tak nepostesti.
-> isti 14.09.24 21:47:50: skus v okoli nejaku dielnu , pripadne udrzbu v podniku.
-> SO545: Myslíš?Asi je to finančne nerentabilné,kto by zaoberal hrstkou skrutiek.
Protipovodňové opatření a nějaké pytle před vrata..něco lehce vteklo,ale méně než sem předpokládal..ze Silver Winga případně udělám vodní skútr..co už..víc dělat nemám co..

-> isti 14.09.24 14:32:56: to je asi tazky atyp....najschodnejsia cesta asi ofrezovat v delicke klasicke.
Poznáte niekto zdroj kde by sa dali kúpiť skrutky m10 s malou hlavou?Také ako na prednej náprave s120 u spodného ramena
www.autodily-krbec.cz/esh op/.../sroub-drzaku-spodni -ramene-10x50
ale s celozávitom,dlžka min 25mm
Mimochodom ak by mal niekto zachovalé skrutky ako v odkaze tak by som kúpil 8-16 kusov.
www.autodily-krbec.cz/esh op/.../sroub-drzaku-spodni -ramene-10x50
ale s celozávitom,dlžka min 25mm
Mimochodom ak by mal niekto zachovalé skrutky ako v odkaze tak by som kúpil 8-16 kusov.
Jo tam schnijou ty ramena a občas to sebou vezme napravnici , na té tatove ovci to byl děs jak sem to ohledávali, dodnes mam to rameno i tu sezranou napravnici jako odstrašující případ..tata s tím den před tím než mi to upadlo před domem jel z Poštorné tu ku Frýdku Místku domu po dálnici 150, jebnout to tam tak su sirotek..
Přitom na STK to vypadalo jako úplně pěkne rameno a napravnice...na to fakt bacha, nicméně paradox je že napravnice z roku 1998 byla úplně libová včetně ramen, takže posrany konec výroby O1 a ojebavka intergalakticka (zadní napravnice byla nakasi do roka a do dne taky..)
Přitom na STK to vypadalo jako úplně pěkne rameno a napravnice...na to fakt bacha, nicméně paradox je že napravnice z roku 1998 byla úplně libová včetně ramen, takže posrany konec výroby O1 a ojebavka intergalakticka (zadní napravnice byla nakasi do roka a do dne taky..)
-> 11mAjA11: Já takovýhle veterány úplně běžně nedělám, takže se s tím nesetkávám, ale vím že to je jinak běžný. Tohle je strýce auto, chtěli už dlouho koupit něco novýho, tak že to prý zruší a prodaj na díly, borec co to přivezl jim řekl, že to je celý shnilý a že už to nikdy nepojede. Přivezli to na odtahovce a složili na ulici v pátek v 9 večer, strejc přinesl lahváče jako že na zapití jak když někdo umře
Tak jsem říkal že sundáme kolo a koukneme jak to vypadá, v půl desátý bylo rameno a roztržená poloosa venku
a najitý potřebný díly za garáží. Pak jsme se shodli, že než ted narychlo shánět nový auto, tak tomuhle ještě dáme do technický šanci. Všichni chtěli že už to necháme na druhý den, akorát naše děti to chtěli ještě složit
V sobotu ráno jsem začal asi v 10, v půl jedenáctý byla zkušební jízda a v jedenáct s tím s tetou odjížděli na chatu






Standard u vozidel koncernu se stejným dizajnem ramen (FAB, polo, ovce 1, golf 4, Ibiza, Leon , Toledo, A3). Problém je že to totální uhnití zespodu není vidět , trochu se to dá ohledat vyvěšením ramen Ale není to žádná sláva..mě upadlo rameno po zastavení přímo před barákem na tatove ovci..vcelku štěstí teda...
-> hans1: Začiatok bol pred 5 rokmi s výmenou podlahy kufra.
-> isti 07.09.24 21:44:00: jak jako dokončit?spíš to vypadá jako začátek

-> SO545: OK,vďaka za info.Tak musím vytrhať izoláciu čo je pod sedačkou.
-> isti 07.09.24 21:49:21: Su tam klasicke skrutky zaistene len v sesthrannej diere a z vrchu pasom plechu.
Vnutorna strana jepristupna pekne pod zadnou sedackou...tie vonkajsie su trosku peklo.
Orez matice aj tak to bude nutne menit.
Vnutorna strana jepristupna pekne pod zadnou sedackou...tie vonkajsie su trosku peklo.
Orez matice aj tak to bude nutne menit.
niečo z toho bude
Ako držia skrutky v karosérii u buchty?Zdá sa mi že sa pretáčajú.
Ako držia skrutky v karosérii u buchty?Zdá sa mi že sa pretáčajú.
-> Vojťas 03.09.24 20:25:34:
Já doufám že mi aspoň takovýhle peníze dá pojišťovna za televizi po bouřce..
Já doufám že mi aspoň takovýhle peníze dá pojišťovna za televizi po bouřce..

-> Vojťas 03.09.24 20:25:34: šefčuk 

-> Vojťas: Tohle jezdi a ma rok stk 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: jeste furt vaham jestli ozivit Mondeo ktery mi uz pul roku stoji na dvore bez stk, nebo ho taky poslat do huti :-D 3,50 kc za kilo, to za nej bude aspon pet litru
tece rizeni, manzety poloos jsou na vymenu, zadni brzdice. Ale po vymene egru to nejde moc nastartovat, tak ze sem neco posral a musel bych to odtahnout do servisu kterej bude mit chut se tim zabejvat.

-> Vojťas: Nechces focuse MKI po dedovi? 

Taky pridam foto zespodu. Posledni rozlouceni s Thalii. Pojistovna ocenila stav pred nehodou na 23 tisic, vyplatila 18 jako totalku. Tak ze vlastne dobry.
-> King 31.08.24 17:50:27:
Tak když se tu rozebíraj ty auta nejmenované značky ... Já jsem chtěl vyměnit ohnilou brzdovou trubku co se mi nelíbila. Skončil jsem takhle - venku bylo všecko od hardy spojky dozadu ... Naštěstí to už pomalu skládám zpátky, takže je to sakumprásk odrzezeno a natřeno 2 2K epox základ + 2 PUR vršek, přetěsněná převodovka, oleje převodovka + dif, zadní náprava po repasu + komplet strongflexy a doplním zadní stabík ... Ale už se s táím po odpolednách seru měsíc a ještě minimálně týden to spolkne ...
Tak když se tu rozebíraj ty auta nejmenované značky ... Já jsem chtěl vyměnit ohnilou brzdovou trubku co se mi nelíbila. Skončil jsem takhle - venku bylo všecko od hardy spojky dozadu ... Naštěstí to už pomalu skládám zpátky, takže je to sakumprásk odrzezeno a natřeno 2 2K epox základ + 2 PUR vršek, přetěsněná převodovka, oleje převodovka + dif, zadní náprava po repasu + komplet strongflexy a doplním zadní stabík ... Ale už se s táím po odpolednách seru měsíc a ještě minimálně týden to spolkne ...
-> COL: LQ 480 kus 14Kč a ještě jeden ze tří svítí míň.
Měl jsem to udělat z hranatých LED, kterých mám asi 500 Ks to by bylo retro a ještě by to svítilo.
Servo jsem žádné vhodné nenašel, myslím že by mělo mít šneka a ovládalo by to MPI klapku.
Už mě taky napadlo použít Fábiovou, ale musel bych k tomu dělat nějaký mezičlen, který by simuloval pro RJ původní klapku a přitom dokázal řídit volnoběh a to se mi vyvíjet nechce:-)
Měl jsem to udělat z hranatých LED, kterých mám asi 500 Ks to by bylo retro a ještě by to svítilo.
Servo jsem žádné vhodné nenašel, myslím že by mělo mít šneka a ovládalo by to MPI klapku.
Už mě taky napadlo použít Fábiovou, ale musel bych k tomu dělat nějaký mezičlen, který by simuloval pro RJ původní klapku a přitom dokázal řídit volnoběh a to se mi vyvíjet nechce:-)
-> Robert 106: Jako z té řady LQ410... nebo VQx yy? A poradny dobovy retro by bylo na 8051, ne? :)
No mám zkušenost, že to časem nakyne.
K tomu throttle by wire, bych tam raději dal omezovac otáček...
Asi by to chtělo nějaké malé průmyslové polohove servo. Popř. Motorek s převodovkou a absolutním odectem polohy a zbytek si dodělat. Rychlost by to chtělo alespoň 5 ot/s.
No mám zkušenost, že to časem nakyne.
K tomu throttle by wire, bych tam raději dal omezovac otáček...
Asi by to chtělo nějaké malé průmyslové polohove servo. Popř. Motorek s převodovkou a absolutním odectem polohy a zbytek si dodělat. Rychlost by to chtělo alespoň 5 ot/s.
-> COL: Vždyť to není nic sofistikovaného, ale jen hodiny do kterých jsem ještě teda šoupnul teploměr a voltmetr. Všechno korunové záležitosti, nejdražší byly ty mizerný Teslácký displeje, aby to bylo dost retro. Ani tlačítko jsem nikam nedával.
Jediný akční člen, který by mě opravdu zajímal by bylo el. servo na ovládání škrtící klapky.
To lanko nebo struna je prostě mizerný řešení. Dokonce se mi do ruky dostala vadná škrtící klapka z III Fabie, ale mechanicky ani elektricky to pro aplikaci vhodné není.
Je tam obyč motorek převod co se nemusí prát s pružinou. Modelářské serva taky asi nebudou to pravé. jednoduše se ovládají, ale nevím jak jsou rychlé a hlavně jestli vydrží v tahu po čas jízdy.
Jediný akční člen, který by mě opravdu zajímal by bylo el. servo na ovládání škrtící klapky.
To lanko nebo struna je prostě mizerný řešení. Dokonce se mi do ruky dostala vadná škrtící klapka z III Fabie, ale mechanicky ani elektricky to pro aplikaci vhodné není.
Je tam obyč motorek převod co se nemusí prát s pružinou. Modelářské serva taky asi nebudou to pravé. jednoduše se ovládají, ale nevím jak jsou rychlé a hlavně jestli vydrží v tahu po čas jízdy.
-> King 31.08.24 22:51:48: Hele když to není vyloženě čína typu vika nebo topran, a nejsi vyloženě závodník, tak to tak nějak všechno funguje, já dávám co jde origo, co už je za nesmysl, tak dávám textar případně zimmerman. Kromě jedněch zadních textarů co bodově vyhnili jsem neřešil žádnou reklamaci a to těch brzd dělám fakt mraky. Největší peklo jsou takový ty auta co parkujou venku a jedou jednou za dva měsíce, na tom (hlavně přes zimu) shnije naprosto všechno, prostě se to nedokáže obrzdit. Jinak bohužel kvalita šla dolů i o originálních brzd, třeba zadní kotouče novějších koncernů od cca 2015 hnijou naprosto strašně.
-> King 31.08.24 22:47:49: Ja mam teda jinou verzi, poustim do nej 10 baru a funguje dobre..
-> Milan 136: -> saskyn2: ...a propos, kdyz uz jsme u tech brzd - da se dneska z toho druhovyrobniho hnoje vybrat neco, co by mohlo po rozumnou dobu simulovat funkci brzdovejch hadicek?
-> Matthes, záškodník z TechWebu 31.08.24 19:55:49: No, hodil by se...tenhle sranda pneumatickej bazmeg, pokud se nakrmi rozumnym prurezem privodni hadice, tak si s kolovym sroubem poradi, ale neni to uplne 100procentni, zvlast po zime.
-> Milan 136 31.08.24 19:42:56:
Ta krabicka je od senzoru opotrebeni desticek, tak to snad aspon do STK vydrzi. Jinak ten klicovej zbytek je Brembo, o kterym si nedelam velky iluze, ale na predku to uz asi 2 roky funguje.

-> Robert 106: A proč zrovna tento? Já teda Avrko používám v autě taky, ale bohužel spíš z historických důvodů. Dříve ATmega128, pak AT90CAN128. Ale teď to cítím jako brutální kouli na noze. Má to sice docela hezké a krásně zdokumentované periferie (až na CAN), ale je jich málo. Když k tomu pripoctu skromné paměťové možnosti, jednourovnove přerušení, 8 bitovou architekturu, tak při potřebě alespoň elementární abstrakce je strasnej pain na tom udělat něco, co bude rozumně rychle fungovat. Takže pokud se mi povede dodělat novou verzi zapalování, bude s 32bitovym armem od NXP, což při 10 nasobnem taktu muže prinest zrychleni v rozsahu 10-100x.
btw. proč nepouzivas něco s CANem? Pokud bys chtěl s něčím někdy komunikovat, máš to hotové na overenem standardu. Podobně LIN, pokud bys chtěl někdy připojit nějaké senzory/akční členy, co vyskytují na trhu.
btw. proč nepouzivas něco s CANem? Pokud bys chtěl s něčím někdy komunikovat, máš to hotové na overenem standardu. Podobně LIN, pokud bys chtěl někdy připojit nějaké senzory/akční členy, co vyskytují na trhu.
-> Milan 136 31.08.24 19:42:56: tak ma natrénované
-> COL: ATmega328P
-> King: My jsme s kamosem delali brzdy na jeho Tipu. Poprve jsem vyzkousel ten bateriovej utahovak Parkinson a fakt vali dobre. Baterka z Alzy 6Ah a vybila se sotva o pulku.