skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> saskyn2: A těch 7 už od novýho stavebního zákona prý neplatí. Jenom 2 od hranice.
A nebo si zaplatit (a se sousedem dohodnout) výjimku. Pak si můžeš na hranici pozemku postavit klidně barák.
-> StepaNoFUN: 7m ne? Ale to se týká jen obytných staveb, na tyhle malý kde není potřeba povolení ani se nepíšou do katastru se to nevztahuje si myslím a stačí ty dva od hranice.
-> saskyn2 28.07.25 22:44:59: ale 5 mezi stavbama. Takze jestli ma soused neco 2m od plotu...
-> Pavel P..: jo máš samozřejmě pravdu stačí 2m.
-> saskyn2: od hranice pozemku musí být 2m... počítám s tim

-> Jirik_Tuňák1983: Ekšn je tu už rok ale ešte som tam nebol.Musím to navštíviť

-> Pavel P..: hele jestli jsou to ty sousedi kokoti jak si jednou vyprávěl tak víš o tom že od plotu 3m, aby tě pak neudali.
-> Jarda/felda: bude ale vedle

-> isti 28.07.25 15:04:52: Pak je akorát všechno vymaštěný, čistič brzd je lepší. V ekšnu stojí 50,- korun.
-> Pavel P..: Ja používám védéčko.
-> Pavel P.. 27.07.25 22:37:50: nechtělo by to ještě nějakou střechu ?
Tak jsem dnes rozhejbal a zprovoznil obě popelnice... naposled se to startovalo v listopadu 2023. Přesun na nový místo a hlavně likvidace vosího hnízda pod kapotou.... čistič brzd funguje bezvadně

-> mishom: Pokud by to nebylo znatelny, tak asi jedine test spalin v chladicim okruhu. Je to jen napd ale... prijde mi to logicky, ze je tam bublina a pri prvnim otevreni termostatu zmizi.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Je to mozne, ako to zistim? Voda sa nestraca, v expanzke nic nebublinkuje ako pri fuknutom tesnini pod hlavou
-> mishom: Nezavzdusnuje se ti to?
Vymenil 88°C termostat ktory, postupne zacal pri prvom otvoreni za studena otvarat az okolo 110°C a nasledne sa drzal normalne.
...novy termostat robi presne to iste, akurat ze ani po prvom otvoreni nedrzi stabilne 88°C...
...novy termostat robi presne to iste, akurat ze ani po prvom otvoreni nedrzi stabilne 88°C...

-> Syny: A píšem snáď, že sa s tým idem o niečo pokúšať? :-) To len pomôcka, ak by bolo náhodou potreba, hlavne predok - približné nastavenie/kontrola, v prípade potreby.
Viacprvok vzadu mám a na geoške v servise som bol pred mesiacom.
Viacprvok vzadu mám a na geoške v servise som bol pred mesiacom.
-> minno: Jestli mas vzadu viceprvek, tak se na todle stejne vykasli a dej to nekam na geo.
Ten pocit, keď si vyrobíš prípravok na kontrolu zbiehavosti na škodovke a potom škodovku predáš a kúpiš si Golfa
O 1 cm širší rozchod a je to nepoužiteľné.
Na škodovke som mal k dobru tak 15 cm asi

O 1 cm širší rozchod a je to nepoužiteľné.
Na škodovke som mal k dobru tak 15 cm asi

-> SO545: Ona tá náprava nie je vyslovene nebezpečná, pri správnej údržbe a používaní...ale...no veď vieme.
-> ajok 25.07.25 19:36:02: mal som kyvku v 2autach...najazdil cca 300000km a ano obcas menil gufero a raz lozisko. Ale to bolo v dobach pred internetom... a nemal som sa ako dozvediet ze je to nebezpecne.
Na starom Branisku ...som nastval kde ake auto 90rokov.
Na starom Branisku ...som nastval kde ake auto 90rokov.

-> Robert 106: S tými pásikmi v odraze vyzerá ako zadné vyhrievané
-> ajok: Ja si spomínam po zástavbe vlečky, aký som mával za jazdy fajn pocit z bezpečnosti

-> ajok: Ja si spomínam po zástavbe vlečky, aký som mával za jazdy fajn pocit z bezpečnosti

-> minno 21.07.25 13:37:49: ja mel vzdy z kyvky strach, proto jsem nikdy se zadnym kyvkovym autem nenajel vic, nez 3500km :)
-> minno: A teď si ještě všimni, že na tom bubnu plným oleje chyběl z výroby i sběrnej plech…
Proste někdy se to sejde. 


-> Borderer 21.07.25 18:14:43: Opačne nasunutý klín,poznám to

-> vhml: - Systematické závery -> 0
- Riešenie? Kyvka->vlečka
Za mňa neriešiteľný problém. Vymeniť za nápravu z iného vozu, kde olej netiekol. Nehrabať sa v tom a dúfať, že to ešte chvíľu vydrží. Je to vec medzi nebom a zemou.
- Riešenie? Kyvka->vlečka

Za mňa neriešiteľný problém. Vymeniť za nápravu z iného vozu, kde olej netiekol. Nehrabať sa v tom a dúfať, že to ešte chvíľu vydrží. Je to vec medzi nebom a zemou.
-> minno 21.07.25 13:21:11: jaké vlastne byly zavery? má to nejakej systematicke reseni?
-> Borderer: moje druhé meno je Sibyla, teší ma
Pár rokov života mi tento typ problému vzal, no
skoda-virt.cz/cz/.../1034 70-kyvkova-zaludnost-olej? poffset=0

Pár rokov života mi tento typ problému vzal, no

skoda-virt.cz/cz/.../1034 70-kyvkova-zaludnost-olej? poffset=0
-> Borderer 19.07.25 16:21:42: Klasika
A o pár málo tkm zas.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 19.07.25 17:16:11:

-> Matthes, záškodník z TechWebu 19.07.25 17:16:11:

-> Enggik: Přesně tak. Nakonec z toho byla docela fajn víkendová akce.
-> Nwkt: Tady to začalo roztrženým bubnem, pokračovalo nakopnutou poloosou a pak přišlo mrazení, že na tom sou nápravy z eMka a to já nevedu.
Nakonec sem vyhrabal jednu jetou a naštěstí to fungovalo.
-> Nwkt: Tady to začalo roztrženým bubnem, pokračovalo nakopnutou poloosou a pak přišlo mrazení, že na tom sou nápravy z eMka a to já nevedu.

-> ajok 20.07.25 06:49:35: je zajimave, ze jak pisu s rapidem nebo nivou se clovek uplne zzije a jezdeni je s tim strasne navykove, to se mi nedeje ale u octy, tam tu jizdu beru spis jako nutnost, ikdyz jede... a proc jsem nejel do italie radeji rapidem? jen kvuli klime... ale premyslim, ze pojedu rapidem na ladasraz, tam to jednou i obdivovali (madari, cesi ne, Marcel mi dokonce rikal, ze driv na ladasrazu nejakou skodovku zapalili - smutne) a precijen to je rychlejsi, nez se tam drkotat nivou
-> vhml: Já je kupoval naštěstí vloni, letos je jejich cenovy rozpětí skoro na dvojnásobku, takže bych si to rozmyslel.
-> COL 18.07.25 20:22:42: ty jo husty gumy. Jen teda ta cena je pekelna jenom za to aby to bylo seriova guma v "tradicnim" designu
Ukoncil dovolenou, za 14dni pres 7 tis.km dvema autama, temer bez zavady, teda u octy zacal trosku zlobit termostat, ale v tech hicech to pod 80°C neslo, tak jsem neresil a u nivy zas trochu blbnul nove namontovany plyn, ale kdyz jela, tak... no poprve jsem s nivou jel 150kmh :)
Uz me trochu stvalo, jak ji kolega porad porovnaval s kodiaqem a vzdy koncil vetou, todle bych si teda nekoupil :) no a nakonec pry ta zadni sedacka neni uplne nepohodlna, to pritelkyne na zadni sedacku v nive nadava hrozne. Kdyz si na to clovek zvykne, tak ano je hlucnejsi, nez octa, i nez rapid, takhle seriova nema jizdni vlastnosti vubec spatne a nakonec se s tim clovek uplne zzije a nedivim se, ze jsem s ni dal tenkrat za mesic a pul 17300km
Uz me trochu stvalo, jak ji kolega porad porovnaval s kodiaqem a vzdy koncil vetou, todle bych si teda nekoupil :) no a nakonec pry ta zadni sedacka neni uplne nepohodlna, to pritelkyne na zadni sedacku v nive nadava hrozne. Kdyz si na to clovek zvykne, tak ano je hlucnejsi, nez octa, i nez rapid, takhle seriova nema jizdni vlastnosti vubec spatne a nakonec se s tim clovek uplne zzije a nedivim se, ze jsem s ni dal tenkrat za mesic a pul 17300km
-> Borderer: To auto je mi povědomé
Petr Zima? 


-> Matthes, záškodník z TechWebu: strženým závitem na poloose to začalo všechno 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Huš 

-> Borderer: Vaclav takhle zacal neco delat na skodovce, uz nevim co, no a skoncilo to snad az srotaci 
Ja jel dedovi vymenit olej v motoru a skoncilo to komplet brzdama vpredu vzadu, komplet spojkou, vymenou manzety na rizeni, nejaky kulaky...

Ja jel dedovi vymenit olej v motoru a skoncilo to komplet brzdama vpredu vzadu, komplet spojkou, vymenou manzety na rizeni, nejaky kulaky...

Přijel kamarád, ze uděláme gufera vzadu na erku…tak i ložiska…poloosu…buben… 

-> darklord: Přesně jak píšeš, mám stejnou zkušenost. jak vložím okno za dolní lem tak strašně vyjede nahoru. Rohy kladou velký odpor. Takže většinou přehnu právě ty rohy a tím jsem jakž takž ve středu ale stejně to na mě pak působí dojmem, že sklo je pár mm ke straně a guma se nechce hnout ani omylem.
Jinak začínám tak od spodku.
V knížce píšou přitlačit na místě a vytáhnout špagátem.
A pal jsem ještě narazil na tohle:
Jinak začínám tak od spodku.
V knížce píšou přitlačit na místě a vytáhnout špagátem.
A pal jsem ještě narazil na tohle:
-> Bukaj 17.07.25 08:51:37: 10 rokov som mal zadne okno na coupe nakrivo. Nic si samo nesdlo, musel som to na viackrat prerovnavat aby bolo vo vsetkych rohoch spravne.-> Robert 106 16.07.25 22:28:35: na to asi neni univerzalne riesenie, proste zalozit celu spodnu hranu, potriafat rohy, potom hornu hranu (inak to ujde zase dohora), a nakoniec boky. Idealne mat k ruke pomocnika, ja som lietal z auta/do auta pol dna kym sa mi to podarilo nasadit k spokojnosti
-> minno 16.07.25 13:52:49: Bolo by to nerentabilné na hnilú kasňu ťahať nové trubky
-> Bukaj: To nebude trávou,to je sol od kolies.
-> Bukaj: To nebude trávou,to je sol od kolies.
-> isti 16.07.25 09:47:24: Takto dopadne zanedlouho každé auto, které stojí na trávě/zemině/jiném povrchu, který propouští půdní vlhkost...

-> Robert 106: Proto to přehrnuješ odspodu nahoru a ne od strany ke straně.
Jde tomu pomoci boucháním dlaní nebo měkkou gumovou paličkou (ještě obalenou hadrem kvůli ne/poškrábání skla) - do zadního můžeš bušit ad libitum...
...jinak okno si časem samo sedne v rámu tak, jak se mu to nejvíc líbí...
Jde tomu pomoci boucháním dlaní nebo měkkou gumovou paličkou (ještě obalenou hadrem kvůli ne/poškrábání skla) - do zadního můžeš bušit ad libitum...
...jinak okno si časem samo sedne v rámu tak, jak se mu to nejvíc líbí...
