skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
Ellring na 105/120 sa ako aftermarket snáď ani nevyrába.
-> Jarda/felda 09.05.25 11:10:43: ten se snad uz nedělá ne?
Ale ellring byl taky černej.
Me se nejvíc osvědčilo těsnění od kaliny. Se silikonovým proužkem.
Na favu je 12 let.
Ale ellring byl taky černej.
Me se nejvíc osvědčilo těsnění od kaliny. Se silikonovým proužkem.
Na favu je 12 let.
-> ajok: Elring mám jen na 130 a jedno na 120, ale na 105 jsem měl jen různý dobový Asbestose, Tesnity, pak nějaké celoplechové a Temac. Dal jsem Temac, protože mi připadal nejrozumnější (s těmi silikonovými proužky mezi olejovými a vodními kanály).
Při aplikaci jsem použil osvědčenou metodu potření dosedacích ploch na hlavě a na bloku mazacím tukem...
Tak uvidíme, jak to dopadne...
Při aplikaci jsem použil osvědčenou metodu potření dosedacích ploch na hlavě a na bloku mazacím tukem...
Tak uvidíme, jak to dopadne...
-> ajok 09.05.25 03:09:16: Takých 105LX je plný virt
-> Bukaj 09.05.25 06:50:03: Tolko práce pre zhoršenie jazdných vlastností
-> Bukaj 09.05.25 06:50:03: Tolko práce pre zhoršenie jazdných vlastností

-> Bukaj 09.05.25 07:21:33: tak jestli jsi dal elring, tok 0,05 je jeste uplne v pohode

-> Matthes, záškodník z TechWebu 09.05.25 07:13:58: Těsnění nebylo ruplý, bylo původní a na ten věk v celkem ok stavu, jen mu zjevně moc neprospělo to, že motor ležel několik let vyndaný z auta bez chladicí kapaliny.
Kdybych to řešil poctivě, tak skončím generálkou, protože přesahy nebyly nic moc (sice všechny stejné, ale cca 0,05 mm), asi to dost papá olej, ale činná plocha vložek je v normě a vyndavat a překroužkovávat písty - na to nebyl čas (říkal jsem si, že pokud budou nějaké přesahy, nebudu do toho hrabat a pokud přesahy nebudou, tak holt budou vložky muset ven). A vložky byly v bloku asi solidně přirostlé - myslím, že kdybych je vyndal, skončí to jako obvykle novou pístní sadou...
A hlavu jsem přebrousil ručně na tušírovací desce, tak snad to aspoň chvíli vydrží...
Kdybych to řešil poctivě, tak skončím generálkou, protože přesahy nebyly nic moc (sice všechny stejné, ale cca 0,05 mm), asi to dost papá olej, ale činná plocha vložek je v normě a vyndavat a překroužkovávat písty - na to nebyl čas (říkal jsem si, že pokud budou nějaké přesahy, nebudu do toho hrabat a pokud přesahy nebudou, tak holt budou vložky muset ven). A vložky byly v bloku asi solidně přirostlé - myslím, že kdybych je vyndal, skončí to jako obvykle novou pístní sadou...

A hlavu jsem přebrousil ručně na tušírovací desce, tak snad to aspoň chvíli vydrží...
-> Sita: Ne 

-> Bukaj 09.05.25 06:50:03: Ruply tesneni bez srovnani hlavy?
-> Bukaj 09.05.25 06:50:03:
doufam, ze ted uz prijmes

-> isti 08.05.25 22:55:47: Rozebíral jsem to kvůli tomu že tam byl motor z Favorita a pětikvalt - vracel jsem to do původního stavu...
Včera jsem si rovnou střihl tu výměnu těsnění pod hlavou - nedalo mi to...

Včera jsem si rovnou střihl tu výměnu těsnění pod hlavou - nedalo mi to...

-> isti 08.05.25 22:55:47: jako, ze by z toho udelal 105 LX?

-> Bukaj 07.05.25 22:55:49: Mal si to rozobraté a nedal si tam 5q s vlečkou?Že ťa hamba nefackuje

-> palinator: ako sa to vezme

-> minno:
To pětikvalt taky, ne?
To pětikvalt taky, ne?

-> isti 07.05.25 22:40:29: To čo je 
-> Bukaj 07.05.25 22:55:49: 4q je haluz no, od 50 do 140 kmh automat

-> Bukaj 07.05.25 22:55:49: 4q je haluz no, od 50 do 140 kmh automat

Možná bych mohl vzít do Běšin, nebo tak. Materiál je ASA
-> Matthes, záškodník z TechWebu 07.05.25 23:02:34: neblazni vzdyt to je normalni moderni auto... trabanta na Tebe
jo petka mi u BAZe taky hrozne chybi, pamatuji, jak kamarad kdysi chtel do vyjete 120 slusny 105 motor, ze to bude usporne, uz jsem tu o nem psal, to byl ten, co po 50km sundaval vanu a menil salky na jedne ojnici, protoze mel cep kliky v takovem stavu, ze mu ty salky zral, no spostu toho na tom udelal, vc. naprav a pak mu odesla prevodovka, tak to hodil do srotu a koupil feldu na splatky

-> Bukaj 07.05.25 22:55:49: Tyjo, na to, ze takovou trasu jezdim skoro kazdej tejden, tak predstava, ze jedu 105 me dost desi. To bych vecer doma asi vypadl ze dveri na zem a uz nevstal 

Já zase dneska testoval stopětku po technické.
Po českých a moravských (převážně) okreskách jsem od rána najezdil přes 700 Km
Zjistil jsem, že Mková 105L není až taková lemra, jak jsem se domníval, že mi po letech jezdění se stotřicítkami bude připadat, taky jsem zjistil, že dálniční známku na ten vůz kupovat nebudu (nad 80 km/hod už vozu znatelně chybí pětka a je to nekomfortní cestování), navzdory tomu, že motor trochu tlakuje do chladicího okruhu, tak i když jsem jej vůbec nešetřil a dával tomu, co se vejde, tak spolehlivě drží teplotu (tedy těsnění pod hlavou vyměním, až na to bude čas a nálada) - jen mi vadí hlučný průchod vzduchových bublin přivřeným ventilem výměníku topení
A nakonec jsem za tuto první ostrou jízdu sečetl průměrnou spotřebu paliva a vyšlo mi krásných 6,4 litru na sto (což při mém poměrně ostřejším testovacím jízdním stylu příjemně překvapilo...
).
Jen v první ostřejší zatáčce jsem to málem poslal přes boudu - na kyvku jsem po těch deseti letech s vlečkama poněkud odvykl...
Po českých a moravských (převážně) okreskách jsem od rána najezdil přes 700 Km

Zjistil jsem, že Mková 105L není až taková lemra, jak jsem se domníval, že mi po letech jezdění se stotřicítkami bude připadat, taky jsem zjistil, že dálniční známku na ten vůz kupovat nebudu (nad 80 km/hod už vozu znatelně chybí pětka a je to nekomfortní cestování), navzdory tomu, že motor trochu tlakuje do chladicího okruhu, tak i když jsem jej vůbec nešetřil a dával tomu, co se vejde, tak spolehlivě drží teplotu (tedy těsnění pod hlavou vyměním, až na to bude čas a nálada) - jen mi vadí hlučný průchod vzduchových bublin přivřeným ventilem výměníku topení

A nakonec jsem za tuto první ostrou jízdu sečetl průměrnou spotřebu paliva a vyšlo mi krásných 6,4 litru na sto (což při mém poměrně ostřejším testovacím jízdním stylu příjemně překvapilo...

Jen v první ostřejší zatáčce jsem to málem poslal přes boudu - na kyvku jsem po těch deseti letech s vlečkama poněkud odvykl...

Spravil som otočku Dun Streda-Rimavská Sobota-Kriváň-Žiar nad Hronom-Zlaté Moravce-Dun Streda za 11hod s obvyklím gps systámom
Mal som iba dva faullov,oblasť Kriváňa som neoblúbil.

-> saskyn2 05.05.25 22:16:57:
No.. Žere to celý basy, ale už se mi několikrát stalo, že jsem ucpal oba automaty.
Pak je blbý, když člověk zvoní na skladníka, kterej si někde honí péro a člověk čeká a čeká...
No.. Žere to celý basy, ale už se mi několikrát stalo, že jsem ucpal oba automaty.

-> StepaNoFUN: Už proběhly zprávy o koumácích, co nalili pivo do igelitek a prázdný flašky vrátili.
Až neuvěřitelný, co ty lidi napadne. 


-> Milan 136 06.05.25 10:13:04: a prazdny bedny to nebere. Teda alespon automaty, ktery jsou uvnitr na prodejnach. Nasli se totiz koumaci, co na prodejne prerovnali lahve, vzali prazdnou basu a nakup byl zdarma.
Takze v prepravce musi bejt alespon polovina lahvi. Kdyz je tam nejaka jina, tak ti je to oznaci a ty davas samostatne.
Takze v prepravce musi bejt alespon polovina lahvi. Kdyz je tam nejaka jina, tak ti je to oznaci a ty davas samostatne.
-> saskyn2 06.05.25 09:06:35: Lidl, Globus normálně bere celý plný. Ale umí ten scanner poznat, že tam je třeba jiná flaška a může Ti to vrátit. Pak to musíš dát flašky samostatně a pak prázdnou bednu.
-> Milan 136 06.05.25 06:00:55: Fakt? Tak to si mě dostal, já myslel že to skenuje každou láhev. Já zas tak nechlastám abych to jel po celých basách, tak tyhle novoty tak neznám

-> COL 06.05.25 00:45:10: to mi dela u klimove feldy 1.3 mpi, prijedu do prace a pusti se vetrak a tak cekam s nastartovanym, dokud se nevypne
Jinak, ze by mi ten rapid opravdu vic chladil, kdyz jsem vycistil 20 lete usazeniny, ale tomu se mi nechchce uplne verit...

Jinak, ze by mi ten rapid opravdu vic chladil, kdyz jsem vycistil 20 lete usazeniny, ale tomu se mi nechchce uplne verit...
-> Bukaj: Co si vybavuji, tak mi "120tkovy" spínač točil vetrakem skoro furt, 136tkovy ne. Ten rozdíl bude asi právě v té vypinaci teplotě, 136 bude mít menší hysterezi.
-> COL: Ono bylo několik verzí termospínače - užovky (a snad ještě první M1) měly velký spínač TH460, vyznačující se značnou nespolehlivostí, pak byly ty TH470 ve dvou verzích (85 a 95°C) a další varianty (TH471, 472, ...), které vypadají stejně, mají stejnou spínací teplotu, ale nejspíše jinou teplotu vypínací...
...katalogy uvádějí pro 135/6 jiný termospínač, ale nedohledal jsem, čím se liší od TH470.
Ale zatím se mi nedostal do ruky žádný termospínač se spínací teplotou vyšší, než těch 95°C.
...katalogy uvádějí pro 135/6 jiný termospínač, ale nedohledal jsem, čím se liší od TH470.
Ale zatím se mi nedostal do ruky žádný termospínač se spínací teplotou vyšší, než těch 95°C.
-> Bukaj 05.05.25 21:22:41: K 88C okruhu byl přeci jiný spínač dochlazovani než k 80C, ne?
-> palinator 05.05.25 18:56:12: Hele a to tě tam nechaj přes zavíračku až do rána abys to stačíl všechno nastrkat do avtomatu, nebo máte nějaký lepší kam to jde strkat po celých basách

-> Bukaj 05.05.25 21:22:41: me s novym calorostatem ukazuje 80 a se starym wahlerem ukazoval trochu min., ale driv s tim wahlerem (to byl teda trochu jinej motor) ukazoval 90 a kdyz jsem tomu daval, tak lezla teplota ke 100, ted se sotva dostane pres 90, vys jsem to nedostal... tak ja nevim, jestli budik, cidlo nebo termostat, na chladici uz mi nespina, to musim rucne
-> Tomaso435 05.05.25 16:03:47: To ntuším. Termostaty používám origo Wahlery a ty byly jen ve dvou provedeních - 80°C pro vozy s litinovým pětikanálem a 88°C pro vozy s hliníkovým osmikanálem. 83 ani 85°C jsem nikde neviděl, jen polské voskové termostaty pro Š 100/110 (a 1000/1100) byly myslím 82°C.
A termospínače používám origo TH470 - byly též dva typy - klasika se spínací teplotou 95°C a "tropický" 85°C
Jinak ten Wahler jdu vylovit z koše - zkjevně kecá budík teploty a termostat fungoval dobře - i s novým Calorstatem ukazuje 70°C a po výměně termospínače (95°C) sepne ventilátor, když je na budíku ručička lehce přes 80°C...
A termospínače používám origo TH470 - byly též dva typy - klasika se spínací teplotou 95°C a "tropický" 85°C

Jinak ten Wahler jdu vylovit z koše - zkjevně kecá budík teploty a termostat fungoval dobře - i s novým Calorstatem ukazuje 70°C a po výměně termospínače (95°C) sepne ventilátor, když je na budíku ručička lehce přes 80°C...

-> Syny: tak potrebujem jedno väčšie a jedno menšie 

-> castrol 05.05.25 18:58:27: Zase dalsi?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: keď som si auto riešil v marci bolo mi povedané 4 mesiace
-> castrol 05.05.25 18:58:27: a co kupujes?, ja vim tajny... ted kolega kupoval cupru a pak jsem zjistil, ze byvaly sef z minule prace ji uz ma taky

-> castrol: Otazka odkial ide. Ja na transita z turecka cekal docela dlouho 

mne dnes písala automobilka :
Dobrý deň pán Zachar,
Vozidlo má vyrobené VIN číslo a bude cestovať na Sk.
Dobrý deň pán Zachar,
Vozidlo má vyrobené VIN číslo a bude cestovať na Sk.
Já potřeboval projet Ovci, tak jsem vytěžovačkou půlku svého spoření vykešoval. 

-> Sita 05.05.25 17:08:12: Tak hlavne at jsi spokojenej :)
-> Sita 05.05.25 17:08:12: v Rakousku to zamnou, za rapidem otocili policajti a par km za mnou jeli, ale jel jsem podle predpisu a zezadu vypada jeste celkem dobre, tak me nezastavili... ted jsem nadaval, ze to zamnou otaceji i u nas a ja zapomnel svitit :), nastesti jsem se jim ztratil v hustem provozu a dojeli me, az kdyz jsem to nechal nastartovany se svetlama u zmrzliny :), tak jen projeli a koukali...
-> Bukaj 05.05.25 09:04:41: parada
, me se same 0 asi nikdy nepodari, u peknejch aut mivam 2, a nejmin 1 jsem mel u vraku felda combi, ale tomu technikovi to tenkrat bylo jedno, no taky uz byl odejit
a rapid mel jen 3 a policajti, kdyz me hned staveli, tak neverili...
-> Bukaj 05.05.25 09:04:41: parada


-> Sita: Gratulujem, nech dobre a dlho slúži.
Toho parkovacieho automatu by som sa teda ja bál, že to nedopadne dobre, viď. Syny.
Toho parkovacieho automatu by som sa teda ja bál, že to nedopadne dobre, viď. Syny.
-> Syny 05.05.25 17:01:46: ja vim, psal jsi to tu, ale sezona se blizi a ja tu Boru uz na provoz po Rakousku, dalnicich, atd, opravovat nechci, uz ji naraficim jen na posledni STK a na provoz kolem komina.... Na 2022 bych financne nedosahl (uz i tady strasne krvacim), leda koupit neco socialniho (kvuli detem a tomuhle motoru jsem chtel automat) a O3 uz jsem nechtel...
-> Sita 05.05.25 16:48:12: Jo, parkovaciho asistenta mam taky a u kolmeho stani to malem poslal do auta vedle. Vic jsem to radsi nezkousel
Od O4 z roku 2020 a 2021 jsem byl Nwktm durazne odrazovan

Od O4 z roku 2020 a 2021 jsem byl Nwktm durazne odrazovan
