dnes mam konecne rovnu /a nosnu/ plochu vo favorite.
8+ tak so robilo jedna radost.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> Tom Troll 27.12.24 18:50:43: to zamrzí, já jsem rád že mě před svátky vykopli
ležel jsem tam tři týdny 


Já se dneska vrátil z nemocnice - na štědrý den tak ve dvě odpo mě nějak začaly bolet záda z předklánění se při mytí nádobí, až jsem si za hoďku volal rychlou kvůli jednoznačnýmu zánětu slepáku.
Svátky za všechny prachy, ale alespoň to bylo zdá se to bez komplikací.
Svátky za všechny prachy, ale alespoň to bylo zdá se to bez komplikací.

Pokakala sa spínačka vo felicii rok 95.Na vrakáči je jeden,čo treba z toho vymontovať aby to u mňa fungovalo?
-> Jarda/felda: Člověče, ani ne - práce tu mám nad hlavu a na díly/repas tu mám několik desítek svých karburátorů...
-> Bukaj 25.12.24 17:49:05: nechceš dalšího sedra na díly/repas ? 

-> isti: On jeden už je hotovej, ale do toho, co je plnej písku, se mi nechtělo...
-> Bukaj: ˝˝Iba˝˝ tretí rok,je na čase ich spraviť.

-> isti: No, pravda - ty tvé dva SEDRy mi tu leží asi o něco déle, než tato SOPka
-> COL: Jo, průtokem vzduchu. Jinak ten vztah jsem od naší poslední debaty na toto téma neřešil. Jen vím, že při měření hraje určitou roli směr protékajícího vzduchu (ale rozdíl není příliš velký - řekněme do 5%) a značení dle soustavy Solex (setiny mm) platí nejspíše jen pro vzdušníky - pro trysky je průměr otvoru při stejné jmenovité hodnotě větší - pravděpodobně kvůli většímu tření kapaliny (paliva) oproti vzduchu.
Nicméně nevlastním kalibrované měrky na trysky, takže přesnou hodnotu průměru otvoru nejsem schopen změřit...

-> COL: Jo, průtokem vzduchu. Jinak ten vztah jsem od naší poslední debaty na toto téma neřešil. Jen vím, že při měření hraje určitou roli směr protékajícího vzduchu (ale rozdíl není příliš velký - řekněme do 5%) a značení dle soustavy Solex (setiny mm) platí nejspíše jen pro vzdušníky - pro trysky je průměr otvoru při stejné jmenovité hodnotě větší - pravděpodobně kvůli většímu tření kapaliny (paliva) oproti vzduchu.
Nicméně nevlastním kalibrované měrky na trysky, takže přesnou hodnotu průměru otvoru nejsem schopen změřit...
-> Bukaj: Ten udelator měří trysky taky vzduchem, že jo? Btw. nezkoumal jsi u trysek vztah mezi udávanou velikosti a skutečným průměrem?
-> Bukaj: Super,kedy môžem vyrraziť pre svoje?
auto na denní ježdění je auto na denní ježdění. pokud se sním chystám na expedici, nebo ve vozovem parku mám auto, který nějak opecovavam,nebo to není taková běžná "klasika" tak to není ten denní spotrebak.
Tak asi můj pohled
Tak asi můj pohled

-> Bery 20.12.24 09:36:35: tak me treba bavi "tunit" to s cim zrovna jezdim nebo to, co chystam na nejakou delsi cestu... 1/4 roku prace kazdy den po praci do noci, nekdy jsem pod autem i usnul a rano sel do prace, at se jednalo o rapida, nivu, MTX nebo trochu i octavku - to bylo pred Bulharskem a stejne je vse uz zase roze*any :), teda niva je nastesti uz pryc a poridil jsem o 14let novejsi jeste vetsi kram plnej elektroniky - ani lanko plynu to nema :)
-> Bery 20.12.24 09:36:35: podpisujem v plnom rozsahu.
chce to mít střízlivý přístup. jsou auta k práci, k běžnému ježdění a pro radost - alespon u mne.
rozumný přístup a zacházení mi u sériovýho auta zaručí slušnou životnost a spolehlivost, ale abych pod tím ležel a něco vylepšoval...na to mám jiný
rozumný přístup a zacházení mi u sériovýho auta zaručí slušnou životnost a spolehlivost, ale abych pod tím ležel a něco vylepšoval...na to mám jiný
-> minno 18.12.24 20:16:29: to bola jedna strana a zadna cast.
Cena je aka je....ale myslim si ze je to cca real.
Polovicu z normocasu stoji moja vyplata.
Toto ma zivy tak ze sa mozem venovat len tomu co ma bavi a nemusim doma spekulovat ako si zarobit bokom.
K nam chodi vela pacientov co si auto prezeraju aj po leziacky....ale su aj taky co maju v pazi , Auto pre nich uz davno nieje majetok....len prostriedok. A asi maju pravdu.
Cena je aka je....ale myslim si ze je to cca real.
Polovicu z normocasu stoji moja vyplata.

Toto ma zivy tak ze sa mozem venovat len tomu co ma bavi a nemusim doma spekulovat ako si zarobit bokom.
K nam chodi vela pacientov co si auto prezeraju aj po leziacky....ale su aj taky co maju v pazi , Auto pre nich uz davno nieje majetok....len prostriedok. A asi maju pravdu.

-> minno 18.12.24 20:16:29: lidem to nedochazi, kolik to stoji a nebo kdyz to musi opravovat nekdo jinej

-> SO545: Fuu, to je na jednu stranu celkom taká vyšpičkovaná cena, ale ak to šlo cez poisťovňu, tak to bude zrejme aj tým. A na druhej strane tej cene aj rozumiem (na dnešnú dobu) - a keď to má byť kvalita, tak tomu aj chápem. Čomu však skrz ceny "pre bežného smrteľníka" nechápem, je to, ako sa gro ľudí chová k svojemu a cudziemu majetku (autá - otĺkanie na parkoviskách).
-> minno 18.12.24 08:15:09: Tu sa lakovali komplet predne nove dvere predny blatnik a zadne dvere pristrek a plastovy kryt zadneho kufra a zadny naraznik. Tusim 1600e len prelak.
U nas stoji diel od 300 do cca 600e podla toho co na naom robis , kde sa nachadza a samozrejme velkost.
Kazdy krok opravy sa foti pre poistovnu , generalne zastupenie znacky a ak chce tak aj pre zakaznika.
U nas stoji diel od 300 do cca 600e podla toho co na naom robis , kde sa nachadza a samozrejme velkost.
Kazdy krok opravy sa foti pre poistovnu , generalne zastupenie znacky a ak chce tak aj pre zakaznika.
-> SO545 14.12.24 12:40:58: Aký je zhruba cenový nástrel takejto opravy? Myslím čisto len lakovanie.
-> Jirik_Tuňák1983 16.12.24 12:32:30: tak to by si sa divil urcite...tento zakaznik je iny pacient....ten ho preberal po leziacky....a v pohode... na svoj vek som vo forme....nemam brucho ani problem sa zohnut.
Takto som zlakoval 100ky aut....jedine kde je trosku problem su auta ako stare CC kde je prah velmi vyskoceny....ale aj tam sa to da pekne nalakovat len je trosku pracnejsie maskovanie.

Takto som zlakoval 100ky aut....jedine kde je trosku problem su auta ako stare CC kde je prah velmi vyskoceny....ale aj tam sa to da pekne nalakovat len je trosku pracnejsie maskovanie.
-> SO545 15.12.24 08:26:56: Divil bych se, kdyby spodní hrana dveří neměla krupici nebo prach. Ale při zavřených dveřích to není vidět.
Stříkám sadou od Motipu už dlouho, ale tuto je pokus za levno, navíc na silně rozpraskané "skla" nástřik dělá docela bordel.je to prostě vapor, dělá to už dneska kde kdo i K2
-> 11mAjA11 15.12.24 19:32:30: co je hrnicek z alegra? ja uz to jen strikam, tim co doporucoval Milan136 a zatim to perfektne drzi rok a pul
predtim to zloutlo do 1/4 roku. Staci 1200 pod vodou a pak striknout www.luckygas.cz/product/.
../6824

Oživení jedněch mrtvol, silně rozpraskané (vlásečnicové praskliny v polykarbonátu, bez možného řešení, to prostě vyřešit nejde), odstranění lakování nahrubo seškrabáním, broušení nasucho 320, na mokro 400, 600, 1000, 1500, 2500, 3000. Následně použity hrníček z allegra 700,-
. Výsledek je lepší než se původně počítalo. Nejvic jebacka broušení, jinak pohoda.

jen co odjely 4 kolky se tahá další sportovní náčiní.to je asi jediná nevýhoda 4 ročních období. jinak mi ta pestrost nijak nevadi
-> Jirik_Tuňák1983 14.12.24 14:49:15: kolegovi zvalchovala bok auta pani, ktera se ucila na parkovisti jezdit, nacouvala mu do toho 2x, oboje dvere promacke (slabe to nebylo, protoze auto odtlacene...), myslel jsem, ze i sloupek se musel hnout, kolegovi jsem rikal, sehnat oboje dvere na vrakaci (fabia2) a doufat, ze to na ten sloupek nejak sedne, nakonec mu raridila sama pani opravu po dohode - nemela ani ridicak a pry se to jen olakovalo...

-> 11mAjA11 14.12.24 20:38:34: skoro ...riesili sa vodicove dvere...vymena.
Zakaznik si nedal povedat ze bez pristreku to nebude ono.
Tak sa lakli ...nalozili a potom som to dal este raz do pristreku.
-> Jirik_Tuňák1983 14.12.24 14:49:15: Ak sa opravoval len vonkajsi povrch...tak dost divne riesenie.
Ale preco nie. Pouzivame prechodove pasky nenajdes ziadne zaprasene miesto ani hranu a menej sa trapis s maskovanim a aj menej lestis. Na tomto aute nebol prach a zakaznik ktory bol trosku -mimo- odisiel spokojny. Kompletne maskovanie zabralo 15min....a cas su peniaze.
Zakaznik si nedal povedat ze bez pristreku to nebude ono.
Tak sa lakli ...nalozili a potom som to dal este raz do pristreku.
-> Jirik_Tuňák1983 14.12.24 14:49:15: Ak sa opravoval len vonkajsi povrch...tak dost divne riesenie.
Ale preco nie. Pouzivame prechodove pasky nenajdes ziadne zaprasene miesto ani hranu a menej sa trapis s maskovanim a aj menej lestis. Na tomto aute nebol prach a zakaznik ktory bol trosku -mimo- odisiel spokojny. Kompletne maskovanie zabralo 15min....a cas su peniaze.
Bych řek že se lakoval primárně blatník a řidičovy dveře a zadní se dávaly do zástřiku.
A to zdemontované z auta prostě nejde udělat.
A to zdemontované z auta prostě nejde udělat.
-> SO545 14.12.24 12:40:58: Takhle namontované na autě? Ženě lakovali v autorizáku bok a dveře měli odstrojenè na stojanech. Blatnik dělali na autě. Pak ještě celé auto rozlešťovali. Cena velmi solidní (šlo z odpovědnostního pojištění nemovitosti - odpadnutí části římsy). Ale byl to servis Fiat pár let zpět.
-> MVM: Ani mi to nepřipomínej :-)
-> Robert 106 11.12.24 20:05:39: Základní seřízení vahadel jsi udelal?
-> palinator 09.12.24 12:33:00: 105ka po dedovi taky tak ostre brzdila, to rikam porad, ze origo je origo... a jestli rusove taky stale nemaji azbestovky?

-> ajok:
Jo
Jo
-> Matthes, záškodník z TechWebu 03.12.24 07:10:27: jj, u octy kdyz jsou teply tak to docela brzdi, ale umyjes auto a o pedal by si clovek zlomil nohu - ty jsou nejnachylnejsi na mokro, jinak jsem dal treba na fabii levne desky kamoka a lehke slapnuti na pedal a brzdi ostreji, ale jak dal na pedal tlacis, tak uz nic moc, no na STK rikal, ze brzdi dobre
Jakou znacku kotoucu a desek jsi dal na focuse? Ja mam na brzdach na octe uz skoro 120tis.km a chtel bych je v lete udelat, na drazkovanych kotoucich brembo max uz nemam skoro ty drazky.
-> palinator 03.12.24 07:15:07: osinek?
Jakou znacku kotoucu a desek jsi dal na focuse? Ja mam na brzdach na octe uz skoro 120tis.km a chtel bych je v lete udelat, na drazkovanych kotoucich brembo max uz nemam skoro ty drazky.
-> palinator 03.12.24 07:15:07: osinek?
-> palinator: Jasny no, kdo to neceka...
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Náběh brzd u mý 120 po výměně posilovače a desek je taky ostrej. Kámoš říká, že je to vlastně asi i závada, že takhle vztekle brzdící škodovku ještě za svou kariéru neviděl.
Náběh brzd u mý 120 po výměně posilovače a desek je taky ostrej. Kámoš říká, že je to vlastně asi i závada, že takhle vztekle brzdící škodovku ještě za svou kariéru neviděl.

-> ajok: A co to je, ze brzdi hur? Ze musis vic tlacit na pedal? To je asi otazka celkovyho naladeni, ne jen hodnotou treni mezi deskama a kotoucema. Kdyz jsem dedovi delal novy brzdy u focuse, tak to bylo o rozbiti huby, na pedal se stacilo podivat a auto zastavilo na par metrech.
Dal jsem na nivu origo brzdove desky, v krabicce autolada, driv modra, dnes sediva s hologramem. Nikdy bych necekal, ze moje nejlepe brzdici auto bude niva. A nejsou nachylne ani na namoceni. A to ma kotouce jak 120ka, i stejne slabe. Na octavku si udelam RS brzdy a brzdi hur, to je paradox, jakto, ze u origo brzd to jde a i rusakum? a vse v druhosce uz se tomu nevyrovna, takhle brzdila nova felda, octavka... na octu jsem sehnal zadni origo desky, predni se mi nedari :/.
-> Milan 136: Tak som to menil zbytočne

Dnes vymena vsetko okolo zadnych brzd...este stastie ze som kupil original pripajacie trubky na kvapalinu....vsetko co je aftermarket.....je viacmenej pruser. Ja vam tu pracu pani mechanici nezavidim. Ale akosi si to sadlo a funguje to.
Není nad to se o víkendu vrhnout na opravy Škody 120 

-> Bukaj 16.11.24 16:39:33: Slitina ementália. 
