skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> minno: tak muzes zase povolit komenty...
Fotky a dokumentácie prestavieb a úprav prípadne na požiadanie




-> Petrson: Vraj je aj na virte, alebo sem chodí ako neregistrovaný člen, neviem.
Karta zatiaľ ostáva.
Karta zatiaľ ostáva.
-> minno 02.08.24 17:18:04: je to někdo z virtu?
A necháš kartu nebo ji smazes?
Abych si kdyžtak stáhl nějaký fotky.
A necháš kartu nebo ji smazes?
Abych si kdyžtak stáhl nějaký fotky.
-> isti: Ostala na Orave.
-> minno: Tak sa pochvál že kto ktorého okresu to putuje.
-> Kilián: Ďakujem. Ľutovať určite nebudem, lebo... Lebo.
No vidíš, tak prepadnutá technická je jeden z tých dôvodov. Na SK nereálne mať auto bez TK. Iba ak dočasne odhlásiť. A ak už auto odhlásiť, na čo ho vlastne mať.
No vidíš, tak prepadnutá technická je jeden z tých dôvodov. Na SK nereálne mať auto bez TK. Iba ak dočasne odhlásiť. A ak už auto odhlásiť, na čo ho vlastne mať.
Ja skoro premejslim, ze kilo taky prodam... za asi 8 let najelo tak 5km...
-> minno: Tak Ti přeji, ať jsi bez škodovky spokojený a nikdy nelituješ.
Rád jsem koukal k Tobě do karty. Já bych svoji 1305tku nikdy pryč nedal. Akorát mi na ní i na garde propadla technická a neni čas to obnovit. Snad brzo si už auta nastěhuji domů a bude více času jezdit atd… letos mám nejhorší nájezd za 15 let :(
Rád jsem koukal k Tobě do karty. Já bych svoji 1305tku nikdy pryč nedal. Akorát mi na ní i na garde propadla technická a neni čas to obnovit. Snad brzo si už auta nastěhuji domů a bude více času jezdit atd… letos mám nejhorší nájezd za 15 let :(
Co jste dnes udělali... Predal škodovku
Predať ju, to chcelo veľkú odvahu. Ale ešte väčšiu odvahu (do ďalších rokov života) by znamenalo nechať si ju.

Predať ju, to chcelo veľkú odvahu. Ale ešte väčšiu odvahu (do ďalších rokov života) by znamenalo nechať si ju.
-> palinator 24.07.24 12:07:21: Ne, jen téměř 40 let stání na ulici v Praze...
-> darklord 24.07.24 19:04:53: Ne, stále první majitel (80 let), původní velký i malý TP
Jinak to auto by bylo zdravé, nebýt toho, že do něj zatékalo a stála tam voda na podlahách a v kufru. Podlahy jsou možná zachránitelné, ale dno kufru je KO...
...je to první škodovka, kterou znám, která neshnila zvenčí, ale zevnitř.
Přední blatníky, P kapsy, prahy, podběhy, nosníky, nápravy - netknuté, jen jeden zadní lem už prokvetl kvůli bordelu v kapse a rožky dveří pučí. Jinak je kastle úplně zdravá, dokonce i původní nezdeformované přední čelo...
-> darklord 24.07.24 19:04:53: Ne, stále první majitel (80 let), původní velký i malý TP

Jinak to auto by bylo zdravé, nebýt toho, že do něj zatékalo a stála tam voda na podlahách a v kufru. Podlahy jsou možná zachránitelné, ale dno kufru je KO...
...je to první škodovka, kterou znám, která neshnila zvenčí, ale zevnitř.
Přední blatníky, P kapsy, prahy, podběhy, nosníky, nápravy - netknuté, jen jeden zadní lem už prokvetl kvůli bordelu v kapse a rožky dveří pučí. Jinak je kastle úplně zdravá, dokonce i původní nezdeformované přední čelo...
-> palinator: 

-> Bukaj: to neni karlosova?
Vosy se odstěhovaly! Buď je nakrklo vyrušení, nebo jim doběhl nějakej biorytmus..
-> Bukaj:
Asi často Tempo...
Asi často Tempo...

Ne, nekoupil jsem to, jen se majitel konečně domohl servisu - dneska na sbor jsem jel stopem (a pak MHDčkem) a ze sboru vyzvednout auto...
Je to následek této akce: -> Bukaj 14.10.23 22:26:07:
Jinak je to jedna z posledních pražských "ulicovek", 105 S, první majitel a stále v provozu (na chatu a zpátky).
A taky je to úplně první kyvkové auto, ve kterém za jízdy slyším hučení zadních ložisek (jako v mé první stotřicítce, když jsem ji pořídil)
A má nádhernou patinu (původní lak mahagon, to bílé, co pod ním prosvítá, je originál základovka):
Je to následek této akce: -> Bukaj 14.10.23 22:26:07:

Jinak je to jedna z posledních pražských "ulicovek", 105 S, první majitel a stále v provozu (na chatu a zpátky).
A taky je to úplně první kyvkové auto, ve kterém za jízdy slyším hučení zadních ložisek (jako v mé první stotřicítce, když jsem ji pořídil)

A má nádhernou patinu (původní lak mahagon, to bílé, co pod ním prosvítá, je originál základovka):
-> George_S: To spíš zlatý starý Oply, kde šla spojka vyměnit během hodiny spodem, absolutně bez námahy. 

-> Tom Troll: tak tenhle víkend jsem z bráchou taky měnil spojku, a řazení. A řeknu vám že to byl oser, zlatá 130tka. Na kineťaku jsem zjistil že je praskla manžeta ale řekli jsme že jí necháme na jindy, že to jen prasácky obalíme strečkou. Ale když jsme vysazovali převodovku s poloosami tak se roztrhla manžeta vnitřního kloubu té delší poloosi. Takže jsme nakonec museli z Mšena u Mělníka jet do Prahy do Auto Kelly. Tak jsme tedy koupili všechny čtyři manžety. Takže když jsme vyměnili manžety tak nasadit převodovku zpátky byl taky porod, musel jsem ještě oddělat spodní konzoli silen bloku převodovky, abych ji tam mohl nasunout rovně. Jenže nechtěl zalest zadní spodní šteft do toho zasraneho ocelového pouzdra, tak musela pomoc truhlářská svěrka. No dneska to budu ještě zkompletovavat.
-> Klubko_ 21.07.24 21:54:00: Ano, zapomněl jsem tak půlku věcí, které jsem musel koupit jinde a domů jsem přijel za 4 hodiny. 
Zajímavé bylo, že paní nebo slečně bylo tak 36 let odhadem. Ale fakt kus.

Zajímavé bylo, že paní nebo slečně bylo tak 36 let odhadem. Ale fakt kus.
-> Jirik_Tuňák1983 21.07.24 21:36:05: a nachodil jsi o mnoho víc, nežs původně předpokládal, že? 

-> Tom Troll 21.07.24 13:33:30: Jsem se krátce zamyslel.. a ani neee. 

-> 11mAjA11: Spíš jenom povolovačka, dotahovat s timhle něco jinýho jak kola bych si tu opravdu netroufl 

Co ta utahovacka Aku to je podfuck 

Včera jedna spojka, romaticky jen s ručním nářadím a bez přípravků. Nestýská se zdejšímu osazenstvu po takových akcích občas? 

Včera úspěšná STK bez závad na nově zrepasovaném vozíku.... a hned první fůra do kompostárny

-> Robert 106 11.07.24 21:45:37: Tak to sa mi páči, som zvedavý na final stav.
A podsvícení. Svítí to naprosto parádně. Na foto to není úplně vidět.
-> Syny:
S autem s klasickou ruční brzdou ale ručku buď zatáhnu, když vim, že budu delší dobu stát a nebo když zastavim na rovině, tak tu brzdu prostě pustim, abych právě nepálil lidem do očí. Tahat za tlačítko ručky mi jde nějak proti pajšlu a na zastavování na rovině si člověk musí dávat bacha, aby zastavil samovolně... Navíc jakmile už si člověk záměrně přisvítí tím AH, tak už to nejde vypnout jinak než tlačítkem ručky a zatočením pístků.
S autem s klasickou ruční brzdou ale ručku buď zatáhnu, když vim, že budu delší dobu stát a nebo když zastavim na rovině, tak tu brzdu prostě pustim, abych právě nepálil lidem do očí. Tahat za tlačítko ručky mi jde nějak proti pajšlu a na zastavování na rovině si člověk musí dávat bacha, aby zastavil samovolně... Navíc jakmile už si člověk záměrně přisvítí tím AH, tak už to nejde vypnout jinak než tlačítkem ručky a zatočením pístků.
-> palinator 10.07.24 10:41:49: Todle jsem taky moc nepochopil, ale autohold maji jen auta co maj el. rucku a tu O3 nema. Pritom hill holder to ma...
-> vhml 10.07.24 10:36:51: Bohuzel nema...
-> palinator 10.07.24 10:11:03: Nevim no, ale kdyz jsou zabrzdeny kola, prijde mi dobre, ze sviti brzdovky. Nekde tu driv padlo, ze nekterym autum nesviti i kdyz stojej na AH, ale se vsema co jsem s AH ridil vzdy svitily. A jak pises, kdyz stojis na klasickej brzde, tak taky svitej, tak to mas fuk. Na prejezdu si zatahnu rucku, no. Ono ten AH ji po nejakej dobe zatahme sam taky.
-> vhml 10.07.24 10:36:51: Bohuzel nema...
-> palinator 10.07.24 10:11:03: Nevim no, ale kdyz jsou zabrzdeny kola, prijde mi dobre, ze sviti brzdovky. Nekde tu driv padlo, ze nekterym autum nesviti i kdyz stojej na AH, ale se vsema co jsem s AH ridil vzdy svitily. A jak pises, kdyz stojis na klasickej brzde, tak taky svitej, tak to mas fuk. Na prejezdu si zatahnu rucku, no. Ono ten AH ji po nejakej dobe zatahme sam taky.
-> Milan 136:
A už jsem zase v prdeli. Autohold nemá s ručkou nic společného ne? Vždyť to zabrzdí zadní kola přes bazmek ESP nebo co, ne? Nebo je to kouzlo toho elektromechanickýho posilovače v novejch autech?
A už jsem zase v prdeli. Autohold nemá s ručkou nic společného ne? Vždyť to zabrzdí zadní kola přes bazmek ESP nebo co, ne? Nebo je to kouzlo toho elektromechanickýho posilovače v novejch autech?
-> vhml 10.07.24 10:36:51: Ne. O3 má klasickou mechanickou ručku.
-> Syny 09.07.24 21:54:02: o3 nemá autohold? jako na passatu je to skvělý, že to funguje včetně automatický ručky. Prostě jak auto jednou zastaví, tak stojí a nikam samo nepojede.
-> Syny 09.07.24 21:54:02: o3 nemá autohold? jako na passatu je to skvělý, že to funguje včetně automatický ručky. Prostě jak auto jednou zastaví, tak stojí a nikam samo nepojede.
-> Syny:
Tak ten autohold a svícení brzdovek mi přijde fakt debilní. Když vim, že jsem poslední, tak přišlápnu brzdu. Jak často se mi to stane oproti tomu, že za mnou stojej auta a pálim jim to do xichtu?
Když autohold vypnu, tak se auto nezabrzdí, musim šlápnout na brzdu a svítim do xichtu znova. Jediný řešení je ručně zabrzdit ruční brzdu a to se mi fakt chce, ojebávat elektrický třmeny. Když je auto v rovině, tak s tim vyjebávám tak, že těsně před zastavením tu brzdu pustim, aby autohold nereagoval.
Tak ten autohold a svícení brzdovek mi přijde fakt debilní. Když vim, že jsem poslední, tak přišlápnu brzdu. Jak často se mi to stane oproti tomu, že za mnou stojej auta a pálim jim to do xichtu?
Když autohold vypnu, tak se auto nezabrzdí, musim šlápnout na brzdu a svítim do xichtu znova. Jediný řešení je ručně zabrzdit ruční brzdu a to se mi fakt chce, ojebávat elektrický třmeny. Když je auto v rovině, tak s tim vyjebávám tak, že těsně před zastavením tu brzdu pustim, aby autohold nereagoval.
-> David29: Ruční brzdu nebo volič na P můžeš dát i u auta co má autohold
Navíc ten autohold jde vypnout nebo zapnout, takže netušim co tě trápí. A proč maj u stojícího auta svítit brzdovky? Třeba proto, aby bylo vidět, že stojí? Kolikrát, když stojím poslední někde v koloně nebo na světlech (tim spíš někdy mimo město u nějakých mobilních semaforů), tak schválně na té brzdě stojím (a nezatahuju ručku i když vím, že to bude třeba na dýl), aby ty brzdovky svítily a bylo vidět, že stojím. Když budeš někde urpostřed kolony u přejezdu, tak si ten autohold můžeš klidně vypnout a zatáhnout ručku nebo dát volič na P.
Ale je paradox, že nadáváš na svítící brzdovky, ale z 2x21W si právě děláš 6x21W brzdových světel

Ale je paradox, že nadáváš na svítící brzdovky, ale z 2x21W si právě děláš 6x21W brzdových světel

-> David29 09.07.24 21:58:36: Si misim, že dřív to bude za názory než za svítící světla. 

-> Syny: Ne, je to debilní funkce.
Nechci aby svítli brzdovky, tak použiju něco, abych nestál na brzdě - ve starším autě ruční brzda (nebo volič do P), v moderním autohold.
Význam, proč mají svítit brzdová světla když dávno stojím (a ještě stát budu) vážně jako netuším
Třeba na železničním přejezdu fakt super, to bych se nedivil kdybych dostal přes držku, než projede vlak
Nechci aby svítli brzdovky, tak použiju něco, abych nestál na brzdě - ve starším autě ruční brzda (nebo volič do P), v moderním autohold.
Význam, proč mají svítit brzdová světla když dávno stojím (a ještě stát budu) vážně jako netuším

-> David29: Tak zrovna svícení brzdovek s autoholdem je docela logická a správná věc, řekl bych. Autohold drží auto zabržděný, takže to že řidič nemá nohu na brzdě, je celkem účel té funkce. Že svítí brzdovky je dobře, když je auto zabržděný. A určitě bych to nenazýval debilní funkcí. Naopak, je do dobrá věcička a jde vypnout/zapnout dle potřeby. Je to jedna z věcí, co mě třeba pěkně štve, že nemá O3 ani po FL...
-> Jirik_Tuňák1983: Ne.
Musel bych mít nějaký vyzkoušený, nejsou úplně levný. Za prvé zda-li by to nehlásilo chybu, a za druhé jestli svítí hezky do světla a ne bodově a jestli něco vydrží
-> Syny: Prostě se mi líbí, když to svítí hezky celý jako u amerik a tyhle světla k tomu vybízej
-> darklord: No, myslím si že ty žárovky svítí pořád o level méně, než některá brzdová světla i diodových lamp.
Navíc nemám debilní funkci autoholdu, kdy svítí brzdový světla, i když na brzdě vůbec nestojím...
Musel bych mít nějaký vyzkoušený, nejsou úplně levný. Za prvé zda-li by to nehlásilo chybu, a za druhé jestli svítí hezky do světla a ne bodově a jestli něco vydrží
-> Syny: Prostě se mi líbí, když to svítí hezky celý jako u amerik a tyhle světla k tomu vybízej
-> darklord: No, myslím si že ty žárovky svítí pořád o level méně, než některá brzdová světla i diodových lamp.
Navíc nemám debilní funkci autoholdu, kdy svítí brzdový světla, i když na brzdě vůbec nestojím...
-> Syny: a nema tam nahodou automat? Lebo toto vypada ako snaha na kazdom semafore v noci vypalit sietnicu chudakovi za sebou...
-> David29 09.07.24 21:06:46: A dal jsi tam diodové žárovky, aby to moc nebralo?
-> David29: Prosimtě a k čemu je to dobrý? Tobě přijde, že to nebylo (a nebo dokonce teď není) vidět, že tam potřebuješ rozsvítit všechno co tam je?
Já dneska zprovoznil dvojvláknovku ve vnitří části světel.. Nevím proč, z fabiky tam je dvojvlákno, ale zapojená je jen obysovka 
Ale není to klasická patice, takže drátek jsem připájel prostě na žárovku
No a váhám, jestli mlhovkám přidat jen funkci brzdovek, nebo tam dát dvojvlákno a taky z toho udělat obrysovky....

Ale není to klasická patice, takže drátek jsem připájel prostě na žárovku

No a váhám, jestli mlhovkám přidat jen funkci brzdovek, nebo tam dát dvojvlákno a taky z toho udělat obrysovky....