skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> saskyn2: A dělá se taky nějaký "proplach" klimošky? Vzhledem k tomu, v jakém stavu byl původní vysoušeč (prohnilý skrznaskrz), aby nebyl bordel v systému...?
-> saskyn2 02.11.23 22:47:05: A třeba běžnou závadu na O2 (zátka vysoušeče) ta sračka stejně neukáže, protože tak vysoko se nedostane 

-> darklord 02.11.23 22:46:09: A venku taky, tak předpokládám že do těch hadic Bukaj nekoukal když měl natlakovanou puštěnou klimu

-> darklord 02.11.23 22:44:04: Přesně a ve finále je z toho vidět stejně hovno, protože malý netěsnosti to neumí, akorát tím jsou ty systémy po letech tak zasraný že to zanese nedej bože ucpe vysoušeč. Do R1234yf je to dokonce zakázaný dávat a přesto to tam některý auta už taky mají nasraný.
-> darklord 02.11.23 22:44:04: Běžně už se dávno nedává. Teda alespoň u nás. Je to jedovaté a ani výrobce to rád nevidí v okruhu.
-> saskyn2: plyn je to len od vyparniku po kompresor 

-> Bukaj: Protože to tam maji skoro všichni, někdo víc někdo mín. Čím starší střep, tím větší možnost že to tam někdo při plnění dal, jsou i oleje do kompresorů co to mají jako příměs. Jinak chladivo jako takové je pro všechny stejné a je to bezbarvý plyn.
-> Bukaj: tak ono ta farba sa tam bezne dava pri plneni aby bolo pripadne hned vidno ze to uteka.
-> saskyn2: No, nemyslím si, že by to barvivo byla látka, kterou tam někdo přidal - když jsem kupoval nějaký náhradní díly od jednoho maníka, který měl na zahradě malé Volvo vrakoviště, tak stejná zelená látka byla v trubkách i u jiných P80...
-> Bukaj: A nemaže se náhodou kompresor olejem co je v chladivu? To buď rád, že to nesepne.
-> Bukaj: Zelený je kontrastní látka když někdo hledal kudy to utíká. Ono je to jedno, stejně se místo tý R12 dává leta normální r134a. A prázdná klima se nespustí.
-> saskyn2: Není tam ani kapka, ale podle stop v trubkách tam bylo nějaké zelenkavé chladivo...
...co se týče těsnosti, tak jediné dvě věci, kterými si nejsem jist (kromě toho nedotaženého spoje) jsou kompresor a výměník v topení - ty jsem nevyndaval ani nerozebíral.
Zkusil jsem dneska po startu po kompletaci motoru zapnout klimu, jestli se sepne spojka na kompresoru, ale nic - asi to má hlídání, že když tam není chladivo, tak nesepne...?
...co se týče těsnosti, tak jediné dvě věci, kterými si nejsem jist (kromě toho nedotaženého spoje) jsou kompresor a výměník v topení - ty jsem nevyndaval ani nerozebíral.
Zkusil jsem dneska po startu po kompletaci motoru zapnout klimu, jestli se sepne spojka na kompresoru, ale nic - asi to má hlídání, že když tam není chladivo, tak nesepne...?
-> Bukaj:
hele jo klidně ti jí naplním, jen to nesmí být jak řešeto a taky pokud v tom veteránu není ještě R12


-> saskyn2 02.11.23 21:29:23: Nepamatuju. Ale pamatuju si, že jsi psal, že mi tu klimu naplníš 

-> saskyn2: to je prostě Bukaj, co je Barko?
-> Bukaj: nebo mě ted napadlo nějakej nekvalitní klíč by šel i ohnout....
-> Bukaj: pamatuješ co jsem ti psal než si to koupil
Jinak nejlepší řešení je Barko


Jinak nejlepší řešení je Barko

-> Pavel P@nkáč: Jo, asi to budu řešit rozřezáním a svařením 27 klíče...
-> Bukaj: takhle z foto jestli na to koukam dobře by to mohlo jít klíčem nasazeným hodně ze šikma, ty převlečné hadice bejvají hodně široké, jestli ne tak z nouze klíč rozříznout a svařit pod nějakým úhlem? jinak takové spešl klíče jsem moc neviděl, vybavuje se mě takovej rovnak na ohejbak na filtr v haldexu u oct. ale ten je "rovný" a není otevřený aby jsi ho nacpal přes trubku...
-> Pavel P@nkáč 02.11.23 20:50:57: No, vytáhl jsem vysoušeč i s hadicí - a ta převlečná matice byla na starém vysoušeči zarezlá, že jsem to dva dny musel prolévat Konkorem, než se mi to vůbec podařilo povolit.
Ale na nový vysoušeč jsem nemohl hadici našroubovat a dotáhnout mimo vůz - protože jsem nevěděl polohu, ve které má hadice být. Ono i takhle to byl slušnej ježek v kleci a trubky jsem tam nandaval na několikrát, vysoušeč byla poslední část klimošky, která šla do vozu...
Ta hadice uprostřed fotky končí vlevo dole převlečnou maticí, to světlé hliníkové pod ní je vysoušeč. Jedinž prostor, kudy se tam dá dostat, je shora mezi hadicí, výstupní trubkou vysoušeče a tím hranatým plastovým tunelem, ve kterém vede svazek elektroinstalace...
Ale na nový vysoušeč jsem nemohl hadici našroubovat a dotáhnout mimo vůz - protože jsem nevěděl polohu, ve které má hadice být. Ono i takhle to byl slušnej ježek v kleci a trubky jsem tam nandaval na několikrát, vysoušeč byla poslední část klimošky, která šla do vozu...
Ta hadice uprostřed fotky končí vlevo dole převlečnou maticí, to světlé hliníkové pod ní je vysoušeč. Jedinž prostor, kudy se tam dá dostat, je shora mezi hadicí, výstupní trubkou vysoušeče a tím hranatým plastovým tunelem, ve kterém vede svazek elektroinstalace...
-> Jirik_Tuňák1983 02.11.23 20:49:54: Najeto (asi) 335480 Km, rok výroby 1997.
-> Bukaj: a čím jsi tu hadici rozdělal?
-> Bukaj 02.11.23 20:49:01: Kolik má ten vůz vlastně najeto a stáří?
Tak dneska jsem u Volva vyměnil rozvodový řemen, kladky, vodní pumpu, chladič, chladicí kapalinu a vrátil do auta trubky, hadice a výparník klimošky. Jen nemám správné vybavení, abych dotáhl převlečnou matici hadice z kompresoru k vysoušeči - chtělo by to nějaký spešl otevřený klíč 27 mm, ale hnedle za vidlicí ohnutý pod úhlem cca 45-60°, abych se tam dostal...
Díky, zkusím nejdřív převodákem a pak tukem co odkazujete.
-> Petrson 31.10.23 21:24:45: zkusil bych třeba práškový grafit, hlavně něco nelepivýho
-> Petrson: To záleží na tom, jak moc jde dobře nasucho. Pokud dobře, stačí převoďák. Pokud hůř, tak tukem. Ideálně pak třeba Liqui Moly LM48.
Měl bych dotaz ohledně svěráku k vrtačce. Našel jsem starej velkej. Byl dost zarezlej tak se mi ho podařilo rozhýbat. Ale čím namazat šroubovici. Olejem nebo tukem?
-> ajok: Viz foto. Všechny závity zadělaný, plný vody. Jinak přesahy ok. Všude jde 0,05mm měrka s lehkou vůli.
-> Borderer 21.10.23 22:20:57: tak s necim takovym jsem se jeste nastesti nesetkal... ale puvodni tesneni v OHV motorech mam jeste u zelenyho MTX, ale zas menim G12 a BAZ ma taky puvodni, no 37 let stabil, to mozna bude jednou zajimave a ta zelena 1.3 s klimou ma taky puvodni, ted se chystam dat G12+
Todle nemelo G12? kdysi u fava se zelenym byly uhnile i kusy vlozek
, nejhorsi tesneni, ktere jsem kdy vyndal, ale srouby celkem sly.
Todle nemelo G12? kdysi u fava se zelenym byly uhnile i kusy vlozek

-> ajok: Ještě sem je neřešil, kouknu na ně zítra. Jinak to bylo šíleně zahnilý, do závitů šla poměrně dlouho chladící kapalina a byly utemovaný bahnem. Takže rány palicí a pokaždé blok v místě šroubů nutno nahřát. Pak sem vzal velkou lidl bouchačku a musel ho vycukat. Povolit, utáhnout, povolit, utáhnout....a po chvíli vždy povolil.
-> Borderer 20.10.23 22:23:11: proc tak dlouho? ja jsem nikdy zadne neurval, jen pri dotahovani natahnul :)
kdyz mam strach, ze bych ho mohl ukroutit, tak mu proste dam poradnou ranu kladivem a slo to vzdy...
Koukam, ze problem je v klasickych mistech, presahy byly OK?
kdyz mam strach, ze bych ho mohl ukroutit, tak mu proste dam poradnou ranu kladivem a slo to vzdy...

Koukam, ze problem je v klasickych mistech, presahy byly OK?
Páteční večer jak vyšitej. Rozborka za 45 minut, povolení 10ti hlavových šroubů 2,5 hodiny. 

-> Bukaj: Tiež sa mi ešte nestalo, že by zatuhli tiahla, tam v podstate ani nemusí byť mazivo. Vždy je problém vo ventile.
-> Klubko_ 19.10.23 09:23:03: No, já takhle běžně dovírám kohout u 130LPG
Ale není to táhly, ale tím, že časem se zabordelí ventil topení nečistotami z chladicího okruhu - i když pravidelně měním kapalinu a mnohokrát jsem dělal výplach systému, vždy se tam po čase objeví kal. A ta štěrbina mezi otočnou a pevnou částí ventilu topení se tím bahýnkem zanese a ventil začne jít velmi ztuha. Pokud ovšem nezačne dřív téct...
Ale u Å mi ventil jde krásně lehce a neteče už pár let, ale to auto najede za rok to, co 130LPG za měsíc...
Každopádně už mám grif, jak snadno a rychle vyměnit těsnění ve ventilu bez demontáže z topení a bez vypouštění většího množství chladicí kapaliny...

Ale není to táhly, ale tím, že časem se zabordelí ventil topení nečistotami z chladicího okruhu - i když pravidelně měním kapalinu a mnohokrát jsem dělal výplach systému, vždy se tam po čase objeví kal. A ta štěrbina mezi otočnou a pevnou částí ventilu topení se tím bahýnkem zanese a ventil začne jít velmi ztuha. Pokud ovšem nezačne dřív téct...

Ale u Å mi ventil jde krásně lehce a neteče už pár let, ale to auto najede za rok to, co 130LPG za měsíc...

Každopádně už mám grif, jak snadno a rychle vyměnit těsnění ve ventilu bez demontáže z topení a bez vypouštění většího množství chladicí kapaliny...

mazal jsem včera táhla topení, protože už to šlo tak ztuha, že jsem musel zároveň tahat za páčku a rukou šmátralkou otevírat kohout na radiátoru.
Jak já to ovládání topení nerad skládám. To přetahování se s těma bowdenama
Ale už to chodí hezky
Jak já to ovládání topení nerad skládám. To přetahování se s těma bowdenama

Ale už to chodí hezky

-> Borderer: Nie že by nefungoval centrál,s alarmom to beží len na druhé tlačítko pre samotný centrál nereaguje.
-> isti: Ne, i obyčejná jednotka má vyvedený dráty na dálku. Žlutý a černý drát na svorkovnici mimořádky, tuším piny 8 a 10. Tzn. bych hledal zradu někde cestou.
edit: A odemyká/zamyká ukostřením toho nebo toho vodiče.
edit: A odemyká/zamyká ukostřením toho nebo toho vodiče.
-> Bukaj 14.10.23 22:26:07: To takhle potkáš škodovku a ta dostane za hodinku lepší servis jak za celou svojí předchozí existenci dohromady 

Mimochodom vymenil som laserline vo felicii,alarm funguje ale nové ovládače neovládajú centrál.Čím to je,potreboval by som jednotku centrálu z auta ktorého to pochádzá?S alarmom to beží len samotný centrál nie.
-> Bukaj: Kdyby měl v sobě každý tolik laskavosti a dobroty jako Ty, to by se žilo na tom světě. Taky pomyslně smekám klobouk
Jinak já asi tohle auto vždy viděl stávat v Londýnské ulici naproti ČS bankomatu. Myslím, že tolik maroonek v centru asi nebylo :)
Jinak já asi tohle auto vždy viděl stávat v Londýnské ulici naproti ČS bankomatu. Myslím, že tolik maroonek v centru asi nebylo :)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: pritlacak. U mne to bylo asi ve 180.
-> StepaNoFUN: To bych se na to moh vysrat...
Jinak kolega ma predfacelift a ted mu rupla spojka ve 144 K. Doufal jsem, ze je hydraulika, alenvypada to na lamelu/pritlacak.
Jinak kolega ma predfacelift a ted mu rupla spojka ve 144 K. Doufal jsem, ze je hydraulika, alenvypada to na lamelu/pritlacak.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: mam. Jen mne to sere, jak je to orezly.
-> StepaNoFUN: Nemas puklice? 
