-> Jozka: Na litra?
-> gim: Zásadně souhlasím.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> gim: Vypadá to moc dobře.
-> gim: Dovolil bych si souhlasit - sedí tam pěkně.
-> Nwkt 05.03.23 12:51:46: Já ani origo hever v žádné škodovce nevozím. Ne, že bych měl strach o trubku pod prahem, ale nemám ho rád - je nestabilní, hrozí opření o bok dveří či popojetí vozu a spadnutí z heveru a trvá věčnost, než ho vykroutím do potřebné pozice a zase zpět. S tímhle hydraulickým je to většinou raz-dva a zvedám za rameno jen to kolo, které zvednout potřebuju, ať je to jakýkoli vůz.
Tedy pokud zrovna nezastavím tak debilně, jako na té fotce níže, kdy stojím za svažující se krajnicí a hever se mi pod rameno zezadu nevešel, takže jsem jej nacpal zepředu tak blbě (na svažité krajnici nebyl kolmo k ramenu), že to vypadalo, že z něj auto sklouzne...
...ale dopadlo to OK, jen teď na tom PZ kole mám směrovou gumu "proti srsti"...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tedy pokud zrovna nezastavím tak debilně, jako na té fotce níže, kdy stojím za svažující se krajnicí a hever se mi pod rameno zezadu nevešel, takže jsem jej nacpal zepředu tak blbě (na svažité krajnici nebyl kolmo k ramenu), že to vypadalo, že z něj auto sklouzne...
...ale dopadlo to OK, jen teď na tom PZ kole mám směrovou gumu "proti srsti"...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> StepaNoFUN: -> saskyn2: -> Matthes, záškodník z TechWebu: -> Nwkt:
-> Jarda/felda 04.03.23 21:44:59: Pche, prej stoletý - jsou to skoro funglovky - měl jsem je na sobě podruhé...
-> Tom Troll: To je tak, když se člověk chvástá, že na škodovce nikdy neprorazil gumu a že na tom Volvu za to určitě může váha auta...
...no, tak se mi podařilo cvaknout gumu i u škodovky - vnitřní bočnice o hranu výmolu (a hranu ráfku)...![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda/felda 04.03.23 21:44:59: Pche, prej stoletý - jsou to skoro funglovky - měl jsem je na sobě podruhé...
-> Tom Troll: To je tak, když se člověk chvástá, že na škodovce nikdy neprorazil gumu a že na tom Volvu za to určitě může váha auta...
...no, tak se mi podařilo cvaknout gumu i u škodovky - vnitřní bočnice o hranu výmolu (a hranu ráfku)...
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Nwkt: To asi ani ne, spíš se za ně v ideálním případě nezvedá
-> Jarda/felda: Co, jsou jsou to jenom vz62![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda/felda: Co, jsou jsou to jenom vz62
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 04.03.23 21:18:44: já vím, nedávno tu byl![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Bukaj v zime nosi boty ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tom Troll: Proč tu gumu měnil? Stačilo popojet. Je prázdná jenom dole. :-D
-> Syny 03.03.23 23:16:30: To máš všude, jak někdo někde (není to ale pravidlem) kroutí 15 - 20 let, tak už moc nedokáže myslet dopředu, oprostit se od stávajícího stavu a kolikrát se motá v kruhu. Proto je mnohdy lepší řešit některé věci v kruhu progresivnějších lidí a inventář postavit před hotovou věc. Většinou sklapnou uši, najedou na nový systém a ve finále zjistí, že je to lepší.
Za poslední roky se nám to vždy jen potvrdilo.
To jsou zase ty opačné případy, kdy mládí může být jen přínosem. Dědci a báby by dál hnili zaživa.
A to je tady pani, která by se v admin. raději obklopovala starejma bábama nebo tzv. spícími pannami, než mít v teamu mladé holky, které jsou viditelně aktivní, operativní a akční. Dvě takové tam jsou a je to super. Samozřejmě i mezi staršími jsou výjimky, ale znáte to. V mládí je i hrozba, že bude lepší, chytřejší a progresivnější než já.
A já si někdy říkám - už aby to bylo.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
To jsou zase ty opačné případy, kdy mládí může být jen přínosem. Dědci a báby by dál hnili zaživa.
A to je tady pani, která by se v admin. raději obklopovala starejma bábama nebo tzv. spícími pannami, než mít v teamu mladé holky, které jsou viditelně aktivní, operativní a akční. Dvě takové tam jsou a je to super. Samozřejmě i mezi staršími jsou výjimky, ale znáte to. V mládí je i hrozba, že bude lepší, chytřejší a progresivnější než já.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Co sem měl moji 2106, tak svezení je oproti škocně fakt luxus, dojem trochu kazilo maticový řízení, ale jinak opravdu fajn i na dálky(maďarsko atd)
-> Jirik_Tuňák1983: Tak slýchal jsem to hlavně v předchozí práci, což byl (jak píšeš) bývalý závod Škodovky
Ale párkrát (víc než je zdrávo) už větu podobného duchu prohodil i někdo u nás v současné práci a to se Škodovkou společného nemá nic. Holt tenhle přístup má silné kořeny ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> darklord 03.03.23 21:41:00: Ale té bych zrovna dal asi přednost.
-> Syny 03.03.23 21:42:47: Škodovka nebo nějaký její bývalý závod?
-> Syny 03.03.23 21:42:47: Škodovka nebo nějaký její bývalý závod?
-> darklord: To je jak u nás v práci - tam taky často slyším, že když to 40 let funguje dobře, tak není potřeba to měnit ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 03.03.23 21:31:21: to je desive "rv.2004" ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> dragon_cb_cz: lépe než stovka jezdí určitě
a místa je opravdu na rozdávání
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Rudá Máňa: Já to nikdy neřídil, poslední ze tří šlo pak taky k dědovi a od něj asi do šrotu dřív, než jsem měl papíry... Ale vím, že proti Š110L co jsme měli před tím tam bylo daleko víc místa (což jsem vzhledem ke dvěma starším segrám docela ocenil). Táta je měl hodně rád, jezdil tenkrát i 60t km za rok.
-> dragon_cb_cz: je to návykové, ale škodovka je škodovka, i po těch 4000km za volantem tohoto jsem na škodovky nezanevřel a nezanevřu![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Rudá Máňa 03.03.23 20:07:25: Bomba, přesně takovýho jsme měli když mi bylo cca 9? Ze všech tří žíg jsem ho měl asi nejraději... pak nám ho šlohli, ale policajti ho kupodivu po pár měsících našli. Táta už měl jiný, tak s ním pak pár let ještě jezdil děda...
-> Jirik_Tuňák1983: můj také ale ve světle modré![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Rudá Máňa 03.03.23 20:24:48: Můj sen byla vždycky vínová 1500 ve čtyřoku. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Děkuji ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Rudá Máňa 03.03.23 20:07:25: Moc pěknej. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> palinator 03.03.23 12:16:09: To si úplně jako nemyslím. To je takovej náhodně vygenerovanej názor.
Nepřijde mi, že bych sedl do O4 nebo jiného dnešního auta a do pěti minut jsem měl koláče v podpaží, když svítí sluníčko a je 9 stupňů. V té 105S jsem byl smaženej jak vošouch v podstatě okamžitě, kdežto v "moderních" vozech jsem toto nějak nepociťoval.
Naopak bych si troufl říct, že vrstvená akustická a determální skla + obklad macatější vrstvou materiálu (střecha, boční panely) působí jako mnohem schopnější tepelná izolace IN/OUT.
Samozřejmě, když bude 36 stupňů ve stínu, tak bude člověku horko všude. K tomu jsou ale klimatizace a přidružené vychytávky.
Nepřijde mi, že bych sedl do O4 nebo jiného dnešního auta a do pěti minut jsem měl koláče v podpaží, když svítí sluníčko a je 9 stupňů. V té 105S jsem byl smaženej jak vošouch v podstatě okamžitě, kdežto v "moderních" vozech jsem toto nějak nepociťoval.
Naopak bych si troufl říct, že vrstvená akustická a determální skla + obklad macatější vrstvou materiálu (střecha, boční panely) působí jako mnohem schopnější tepelná izolace IN/OUT.
Samozřejmě, když bude 36 stupňů ve stínu, tak bude člověku horko všude. K tomu jsou ale klimatizace a přidružené vychytávky.
Škodovky vyjedou během následujícího týdne, dnes jsem alespoň vytáhl tenhle sovětský povoz...
-> palinator: Náběh přehřátí se mi zdá u 742 fakt pomalejší už jen např. proti Favo nebo Felicii - ale za půl hodiny na slunci při 30°C už je to fakt jedno. A s tím vyvětráním budeš mít nejspíš pravdu.
-> Borderer:
Ono je ve 120 vedro na zdechnutí úplně stejný jako všude jinde, ale tím, že je tam všeobecně málo materiálu, tak to jde líp vyvětrat.
Ono je ve 120 vedro na zdechnutí úplně stejný jako všude jinde, ale tím, že je tam všeobecně málo materiálu, tak to jde líp vyvětrat.
-> Jirik_Tuňák1983: Tohle mne na škodovkách celkem fascinovalo. V zimě to vyhřálo sluníčko víc jak topení, ale přitom v létě v tom nějak extra vedřinec nebyl. Rozhodně menší, než v o dekády novějších autech, kde z nějakýho důvodu řidič odmítl pustit klimu nebo ji to prostě nemělo. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: tak si koupil ? ![135](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/135.gif)
![135](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/135.gif)
Sedím teď ve 105S a je to tedy masakr, jak je tady všechno maličký a subtilní. Otočím se a dosáhnu cestujícím vzadu na nos. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Venku 9 stupňů, sluníčko a po pěti minutách už je v tom horko jako prase. Zajímavé, po tolika letech....
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Venku 9 stupňů, sluníčko a po pěti minutách už je v tom horko jako prase. Zajímavé, po tolika letech....
-> Bukaj: Kua, o den jsem to nestihl... Píšu si do diáře ;)
-> Peca: Jo, ale až v příští sezoně (prosinec - únor)...![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Bukaj: Takže když se s tebou domluvím, že tu mám 1x Pierburg 2E3 a asi 3 Jikov 28-30 LEKR v jetém, ale kompletním stavu, tak bys měl kapacitu a čas se pověnovat repasi, když ti je pošlu? ![171](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/171.gif)
![171](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/171.gif)
-> dragon_cb_cz: On LEKR je poměrně blbuvzdornej karbec, ale těm nejmladším už je 30 let, takže většina z nich už má děravou membránu objemového ovladače startovací přívěry, nefunkční termoventil atd, a vzhledově taky nevypadají moc reprezentativně. A to, co mi sem občas lidi dodají, je většinou dlouhodobě skladovaný hnůj a ne karbec z pojízdného auta. A BS letos nikdo nechtěl, tedy mám dvě objednávky na komplet dodání karbecu 1000MB s termosytičem, ale k tomu jsem se zatím přes čekající ležáky neprokousal. Ještě tu mám tři páry SEDR/EDSR (5 párů SEDR/EDSR už jsem letos dodal) a jeden pár DDSR z T 613 (tam řeším, jak šetrně odstranit barvu - jsou přestříkané barevným lakem), dva páry SSOP (ty naštěstí nespěchají, takže klidně mi tu můžou ležet další rok) a několik dalších SEDR/EDSR, které též nehoří.
-> isti 01.03.23 10:34:20: Tvé dva LEKRy už mám hotové z ledna (tam jsem řešil jen funkčnost a ne estetiku - i vzhledem k tomu, že jim chyběly některé kovové díly a sehnat kompletní LEKR na díly za rozumnou cenu je poměrně oříšek...) a k tomu opískovanému SEDRu jsem se zatím neodhodlal, ale je v pořadí a bude do 14 dnů...
-> isti 01.03.23 10:34:20: Tvé dva LEKRy už mám hotové z ledna (tam jsem řešil jen funkčnost a ne estetiku - i vzhledem k tomu, že jim chyběly některé kovové díly a sehnat kompletní LEKR na díly za rozumnou cenu je poměrně oříšek...) a k tomu opískovanému SEDRu jsem se zatím neodhodlal, ale je v pořadí a bude do 14 dnů...
-> Bukaj:
Pekná práca.Kolko je z toho moje,3-5ks?
![156](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/156.gif)
-> Bukaj: Docela mě překvapuje to množství LEKRů, když všichni tvrdí jak je to blbuvzdornej karburátor nevyžadující údržbu. A žádný BSko?
Jinak ale krása... sice bys si tím asi nevydělal ani na slanou vodu při množství práce co to muselo dát, ale být tvůj zákazník musí být radost![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jinak ale krása... sice bys si tím asi nevydělal ani na slanou vodu při množství práce co to muselo dát, ale být tvůj zákazník musí být radost
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jikov sem, Jikov tam, co já s nima udělám...?
(Dnešní "udělali" je jenom to vyskládání na karton, jinak je to "udělali" od 15. ledna)
Takže končím letošní karburátorovou sezonu (dohromady cca 40 karburátorů za měsíc a půl), jen ještě dodělám pár restů, vydrží-li počasí![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
(Dnešní "udělali" je jenom to vyskládání na karton, jinak je to "udělali" od 15. ledna)
Takže končím letošní karburátorovou sezonu (dohromady cca 40 karburátorů za měsíc a půl), jen ještě dodělám pár restů, vydrží-li počasí
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Dušan 28.02.23 09:11:13: Ďakujem pekne toto som už videl tam ten plech nie medzi blokom a hlavou zaistovacieho šróbu preto to práve zisťujem že treba ten plech zobraziť dole a tak zakrúťiť ten šrób ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)