skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> Petr Urban: vsechno co je cerne je zelezo, nohy jsou 80x80x3. Naprosto zbytecne, ale libilo se mi to po strance vzhledu...
-> Jumbo: To jsou ocelový profily na ty nohy ? dost masivní, jaký rozměr? Pekný pane To by stačilo i na motor z sovětského buldozeru ne... :D
-> Jarda: to je na zakazku
. V sobotu som dokoncil spajzku pre P 205 Gti.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MISCHO 01.04.20 17:29:07: to mas na 5 skodovek![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Kedze som skoncil skor v praci pustil som sa do ,,vypuzdrenia ,,
-> Luky: jo tak prasatka se ti zachtelo? No nevim teda...
-> Jumbo: to zní skoro jako pozvánka ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Luky: treba na to taky dojde... ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> hans1: presne tak, cerna cast na leve strane je myslena jako myci cast, zrovna se chystam na silikon...
-> Jumbo: Taky jsem míval, ale nějak se rozdíly časem setřely.. A mytí jsem nepořešil nikdy..
-> StepaNoFUN: Necháme se překvapit..![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> StepaNoFUN: Necháme se překvapit..
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jumbo 31.03.20 18:09:03: takovou krásnou linku nemám ani v kuchyni
To v rohu je mycí stůl na motory?Ten purgasol bych recykloval a nelil rovnou do odpadu,to je věčná škoda...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jozka: tak tohle je na "cistsi" ukony, na spinavou praci mam velky zelezny stul... Daval jsem ho sem par tydnu dozadu...
-> Jumbo 21.03.20 19:36:47:
-> Jumbo 21.03.20 19:36:47:
-> Jozka: Jen je otázkou, čeho pitvy tam budou probíhat. :-D
-> Jumbo: Mě to teda přijde jako operační sál..
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Posledni tyden jsem se nenudil... Uz to zacina vypadat jako dilna...
-> Bukaj 31.03.20 13:54:54: ja taky, tam nemá smysl se nervovat s olejem
-> minno 31.03.20 13:40:17: spis ten hypoidni olej by mel byt..., myslim, ze smykove treni vznika i na pastorek - hreben, ne jen hreben podpera, jasne, ze s hypoidnim diferakem se to neda srovnat
Ono ty prachovky mi kamos prekroutil pri geometrii, ja je nesrovnal a bylo po nich.... :( ale moc kvalitni nebyly.
-> Bukaj 31.03.20 13:54:54: to ma lada, ale dat tam A00, tak s tim v zime nehnu
Ono ty prachovky mi kamos prekroutil pri geometrii, ja je nesrovnal a bylo po nich.... :( ale moc kvalitni nebyly.
-> Bukaj 31.03.20 13:54:54: to ma lada, ale dat tam A00, tak s tim v zime nehnu
-> Matthes, záškodník z TechWebu 31.03.20 11:22:12: A00 jsem dával do maticové převodky - tu utěsnit, aby netekla, to je kumšt...![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 31.03.20 09:43:35: Ovci jsme v tej době měli už skoro 3 roky. Ale GLSa se naskytla tenkrát za rozum, tak jsem jí koupil a zprovoznil na léto. Pak jsem jí na podzim ošetřil spodek na zimu - no a ty tři večery kdy jsem to na tej promrzlej podlaze hangáru dělal byly nejstudenější z celý zimy a sníh pořádně nebyl
Tenkrát začínalo být druhý auto potřeba, se to tak sešlo.
-> Bukaj 31.03.20 10:52:42: No právě na to, že si odjely svý kilometry a týráš to všude možně. Takže v tomhle směru mají nárok. A výstružník u tebe určitě dává větší smysl než u mě![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 31.03.20 10:52:42: No právě na to, že si odjely svý kilometry a týráš to všude možně. Takže v tomhle směru mají nárok. A výstružník u tebe určitě dává větší smysl než u mě
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda: Je tam zopár konštrukčných odlišností. Ja zas nevidím dôvod jazdiť dlhodobo s KO prachovkami, či už je tam olej, alebo vazelína. S olejom aspoň vidno, keď to začne tiecť :)
-> minno 31.03.20 12:00:31: favo ma stejne rizeni (funkcne) a tam je predepsana vazelina, nevidim v tom az takovej problem a diky ni to s roky ko prachovkama alespon vse upne nevyrezlo
Nechápem, prečo všetci do hrebeňa starých škodoviek pcháte vazelínu, keď tam patrí olej...
-> Bukaj 31.03.20 10:52:42: jj, manzety mam ty od Tebe se slepici, tak dam pp90H, ikdyz tu mam pp80H a mozna i 85w140H bych jeste trochu nasel
-> Bukaj: Jo, to máš recht... Nedával si tam ty sám A00? :-)
-> dragon_cb_cz 31.03.20 09:34:06: Na co tím narážíš?
Ještě, že mám v úschově ten Tvůj výstružník
-> Jarda - zrušená registrace 31.03.20 09:43:35: 150 ccm SAE 90
-> Matthes, záškodník z TechWebu 31.03.20 10:00:25: Olejem bobtnají pouze nekvalitní druhovýrobní manžety, originály a kvalitní druhošky (třeba ten mnou doporučovaný Gomet) s tím nemají problém![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 31.03.20 09:43:35: 150 ccm SAE 90
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 31.03.20 10:00:25: Olejem bobtnají pouze nekvalitní druhovýrobní manžety, originály a kvalitní druhošky (třeba ten mnou doporučovaný Gomet) s tím nemají problém
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Jarda: Osobne davam do rizeni plasticke mazivo, olejem bobtnaj manzety.
-> Bukaj 31.03.20 08:39:33: jj, diky, tak to snad pujde, pak jeste sehnat vystruznik, uvidim podle stavu...
nepamatujes si mnozstvi toho oleje? myslim, ze jsem nekdy nekde cetl 0,25l ale ted nevim, jestli to nebylo u lady do prevodky - tu vzdy naleju plnou, tam to neresim
-> dragon_cb_cz 31.03.20 09:34:06: a to uz Ti tam stala ta ovce...
nepamatujes si mnozstvi toho oleje? myslim, ze jsem nekdy nekde cetl 0,25l ale ted nevim, jestli to nebylo u lady do prevodky - tu vzdy naleju plnou, tam to neresim
-> dragon_cb_cz 31.03.20 09:34:06: a to uz Ti tam stala ta ovce...
-> Bukaj 31.03.20 08:23:05:
Ne, na to fakt asi mají nárok, při tvém způsobu používání.
Jinak mě dneska Facebook přinutil zavzpomínat, jaký to bylo, když jsem ještě jezdil škodovku jako spotřebák (resp. když jsem na to tenkrát GLS-u začal chystat). Stejně jako dneska - den před tím krásně a ráno, když jsem chtěl jít měnit výfuk, to vypadalo takhle:
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak mě dneska Facebook přinutil zavzpomínat, jaký to bylo, když jsem ještě jezdil škodovku jako spotřebák (resp. když jsem na to tenkrát GLS-u začal chystat). Stejně jako dneska - den před tím krásně a ráno, když jsem chtěl jít měnit výfuk, to vypadalo takhle:
-> palinator 31.03.20 08:15:25: Takže cestou z Mototechny navštívit Kovošrot?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 30.03.20 19:04:06: Jestli myslíš svislák na autě, tak rejdovou hlavici vyndáš v pohodě po odpojení kuláku z řídící páky a sundání brzdiče(spodní excentr zůstane na rameni), pokud chceš i samotný svislák ven, tak pokud nejde ten horní čep dobrovolně, tak flexa s tenkým řezným kotoučem (1 mm na nerez) a zbytky z ramene odvrtat akučkou
-> minno 30.03.20 19:49:41: Olej měním s převodovkou![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ne, vážně - mám kanystr s popiskem "převodový olej - záběh" a ten vždy naleju do převodovky, kterou jsem měl rozhozenou a něco v ní měnil. Po nějaké době (až je čas) to vypustím a zase sleju do toho kanystru, po usazení hrubých nečistot z otěru je ten olej jako nový. Pak dám novou náplň a vím, že bych ji měl vyměnit do roka a do dne (těch +-40 tisíc najedu za rok).
Ale jak mám dvě červené stotřicítky, tak se mi občas pomíchá, co jsem u které dělal a občas z tohoto důvodu na něco zapomenu, protože jsem to už přece dělal (ale nedojde mi,. že na druhém autě, které stojí v garáži)
A drobnosti se mi na tom většinou nekazí. Štvalo mne nespolehlivé přepínání LPG/benzin, ale to jsem teď snad definitivně vyřešil nahrazením čínských komponent československými
Jinak se na tom kazí spíš estetické věci - ta koroze, která leze pod lakem, sem tam něco začne vrzat či chrastit v interiéru a věci, které podělám sám ať už machrováním (to přece škodovka musí projet) nebo jiným neuváženým zásahem![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> minno 30.03.20 19:49:41: Olej měním s převodovkou
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ne, vážně - mám kanystr s popiskem "převodový olej - záběh" a ten vždy naleju do převodovky, kterou jsem měl rozhozenou a něco v ní měnil. Po nějaké době (až je čas) to vypustím a zase sleju do toho kanystru, po usazení hrubých nečistot z otěru je ten olej jako nový. Pak dám novou náplň a vím, že bych ji měl vyměnit do roka a do dne (těch +-40 tisíc najedu za rok).
Ale jak mám dvě červené stotřicítky, tak se mi občas pomíchá, co jsem u které dělal a občas z tohoto důvodu na něco zapomenu, protože jsem to už přece dělal (ale nedojde mi,. že na druhém autě, které stojí v garáži)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A drobnosti se mi na tom většinou nekazí. Štvalo mne nespolehlivé přepínání LPG/benzin, ale to jsem teď snad definitivně vyřešil nahrazením čínských komponent československými
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jinak se na tom kazí spíš estetické věci - ta koroze, která leze pod lakem, sem tam něco začne vrzat či chrastit v interiéru a věci, které podělám sám ať už machrováním (to přece škodovka musí projet) nebo jiným neuváženým zásahem
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Bukaj 31.03.20 08:23:05: aha, ja tam mel vazelinu, no ted dam smes hypoidniho prevodaku a nejakych vazelin, hypoidni, protoze dochazi smykovemu treni hrebenu a podpery a i to tam mam pekne vydrene, kolik ho tam davas? nejake presne predepsane mnozstvi? jen mam strach, ze mi nekde potece, treba prave kolem te podpery
jo na panvickach to musi byt z tech cepu, ale ty jsou leskle, asi otrene, u jednoho smerem k panvicce citim trochu zvlneni, co by taky clovek chtel u rizeni, ktere ma k 600tis.km
Nj, ty svislaky, me na STK rekl jen pravej a to jsem mu sam rekl, ze kdyz couvam a dupnu na brzdu, ze se mi na predku neco nezda, tak doufam jen vymenit pouzdro (snad jen spodni), taky jsem je mazal. Myslis, ze je realne to udelat na aute po demontazi excentru dole, ze bych to z cepu cele vytahl?
-> palinator 31.03.20 08:15:25: v ulici mela jedna 130 pul mega a do srotu sla kvuli korozi, ten clovek se v tom nikdy nevrtal, ani by to nedokazal, nebyla na LPG, co vim akorat tam uz nebyl puvodni motor, prev. ano
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
jo na panvickach to musi byt z tech cepu, ale ty jsou leskle, asi otrene, u jednoho smerem k panvicce citim trochu zvlneni, co by taky clovek chtel u rizeni, ktere ma k 600tis.km
Nj, ty svislaky, me na STK rekl jen pravej a to jsem mu sam rekl, ze kdyz couvam a dupnu na brzdu, ze se mi na predku neco nezda, tak doufam jen vymenit pouzdro (snad jen spodni), taky jsem je mazal. Myslis, ze je realne to udelat na aute po demontazi excentru dole, ze bych to z cepu cele vytahl?
-> palinator 31.03.20 08:15:25: v ulici mela jedna 130 pul mega a do srotu sla kvuli korozi, ten clovek se v tom nikdy nevrtal, ani by to nedokazal, nebyla na LPG, co vim akorat tam uz nebyl puvodni motor, prev. ano
-> Jarda - zrušená registrace 30.03.20 16:07:37: Ty pánvičky snad nemůžou zreznout, vždyť jsou plastové, ne? Pokud jsou rezaté, tak jedině, že by do řízení vnikla někudy vlhkost a dostala se ke kulovému uložení řídících tyčí...
...ty pánvičky, respektive ty koule řídících tyčí namažu při montáži stejným mazivem, jako hřeben. Vzhledem k tomu, že u škodovek používám dle originálního předpisu olej, tak je to smáčené dostatečně při přelévání oleje z manžet v rejdu...
-> dragon_cb_cz: dále nečte ;-)
Mně zase nepotěšilo, že jsem při přezouvání na letní zjistil vůle v obou rejdových čepech - a to jsem je relativně nedávno dával nové (tak před 4 lety?) a pravidelně 2x ročně mazal. Ale zase za tu dobu na nich je cca 160 tisíc po středočeských tankodromech a nemalá část i po nezpevněných cestách. A to jsem si říkal, že ty svisláky dělám u tohoto auta naposledy
Nicméně předpokládám, že bude potřeba jen vyměnit pouzdra a svisláky budou zdravé.![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
...ty pánvičky, respektive ty koule řídících tyčí namažu při montáži stejným mazivem, jako hřeben. Vzhledem k tomu, že u škodovek používám dle originálního předpisu olej, tak je to smáčené dostatečně při přelévání oleje z manžet v rejdu...
-> dragon_cb_cz: dále nečte ;-)
Mně zase nepotěšilo, že jsem při přezouvání na letní zjistil vůle v obou rejdových čepech - a to jsem je relativně nedávno dával nové (tak před 4 lety?) a pravidelně 2x ročně mazal. Ale zase za tu dobu na nich je cca 160 tisíc po středočeských tankodromech a nemalá část i po nezpevněných cestách. A to jsem si říkal, že ty svisláky dělám u tohoto auta naposledy
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Nicméně předpokládám, že bude potřeba jen vyměnit pouzdra a svisláky budou zdravé.
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> minno:
Taky to bylo nejlepší využití těchto vozů, hodit to do šrotu dřív, než se začnou srát miliony kravin.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Taky to bylo nejlepší využití těchto vozů, hodit to do šrotu dřív, než se začnou srát miliony kravin.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator 30.03.20 20:14:20: celý život á 80 tkm a potom rovno generálka, alebo šrot ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 30.03.20 20:25:19: hele na tu predni napravu jsem nesahnul, kdyz nebudu brat krajni cepy a brzdy 15 let a 350tis.km STK na dva roky to dostalo, ale rekl mi, co by bylo dobre udelat![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 30.03.20 19:04:06: Jel jsem na telefonu vocpoda, ale když už jsem necítil palec a furt jsem ještě nebyl na začátku té encyklopedie závad, už jsem věděl, kdo je pisatelem. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno 30.03.20 20:05:40: ja ho dal i do 5q 4x4, ten uhlovej prevod ma asi 2dcl, tak to vzdy po 30 tis.km upustim a naleju do prev., aby natekl novej, protoze v tom uhlovym prevodu ho mam takovej vzdy horsi, stejne je divne, ze 6q 4x4 ma ten uhlovej prevod asi dvojnasobnou napln
do 6q se musi davat origo olej a v uhlovym prevodu je stale peknej, origo 6q (ma byt i pro 5q 4x4) tak s nim mi to hur radilo, nez s timdle castrolem, tak jsem ho zas vypustil a schoval na nekdy na vymenu na 6q
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> minno:
A reálně ten převodovej olej nevyměnil za celej život auta skoro nikdo a taky to jezdilo.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A reálně ten převodovej olej nevyměnil za celej život auta skoro nikdo a taky to jezdilo.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda: To som uviedol len ilustračne. Ale podľa Andrta sa má prev. olej meniť každých 40 tkm, ale to platí asi len pre PP80/90.
Ja mám Castrol teraz aktuálne len asi 13 tkm, už tak veľa nejazdím. Ale predtým som menil prevodový olej aj častejšie (ani nie tak menil, ako zamieňal
), ale to len z dôvodu testov iných olejov :)) A všetko bolo nahovno, Castrol Syntrans Transaxle 75W90 zvíťazil a už nad tým viac nebudem špekulovať. Ale po 40 tkm ho kľudne znova vymením. U mňa sú to teraz tak 4 roky.
Ja mám Castrol teraz aktuálne len asi 13 tkm, už tak veľa nejazdím. Ale predtým som menil prevodový olej aj častejšie (ani nie tak menil, ako zamieňal
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> minno 30.03.20 19:49:41: Ty menis po 40 Castrol ST 75W90? to ja uz na nem mam 50
a rikal jsem si, ze tech 60 ho necham...
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Bukaj 30.03.20 14:44:47: Poznám tie pocity "zanedbanej údržby". Ale ono to je zanedbaná údržba len z pohľadu škodovky a pocitu, že sa v tom človek musí furt vŕtať, inak sa to rozpadne. Ale nerozpadne. A o to častejšie také pocity prichádzajú, keď sa s tým autom jazdí veľa a popritom sa aj stále serú nejaké drobnosti, ktoré sú pre škodovku typické. A tak človek venuje veľa času dookola tým drobnostiam a to mu dáva pocit, že o auto je postarané a zrazu hups, zistíš že olej v prevodovke už má 42 tis. km a už pred 2 tis. km mal byť vymenený
- musí sa to dohnať a z toho potom pramenia pocity zanedbávania :))
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: nedivim se, ze se mu to na STK nelibilo, byla tam vetsi vule, nez na tom horsim krajnim cepu...
jeste mam vuli na pravym svislaku na tom dolnim pouzdre, premyslim, jestli to taky ted resit, excentr pujde ven dobre, horsi ten vrsek bude, to jsem pred 15 lety pizlal pilkou snad celej den, kdyby byl nejakej figl, jak to udelat na aute bez rozebrani toho vrsku
-> dragon_cb_cz 30.03.20 16:17:08: ono si malo kdo dovede predstavit, jakej jsem mel abstak uz neco udelat na rapidu :) takova mala naplast je se vrtat v elektrice u octy, ale uz jsem vse vychytal a uz jsem nemel co... ale do sundavani hlavy se mi nikdy moc nechtelo a delal jsem to vzdy, az kdyz tlacilo do vody nebo sla voda do spalovaku, na felde pres 100tis.km jezdim cernej temac, semtam se neco dostane do oleje, ale ono se to odpari... proti rapidu ta hlava ma jeste origo gufera a super, takze spotreba oleje na 15tis.km je asi 0,5l jeste jsem nikdy nemusel olej dolit, u rapida uz dolivam kazdy 3 tis.km, ale taky jsem to parkrat poradne prehral, sice neuvaril, ale v Turecku to chlazeni bylo uplne na hrane¨
Tady jsme meli objednane ubytovani v Miskolci-tapolca jardaj.rajce.idnes.cz/Mis kolc%2C_Eger_2011-2012_Rap idem a ja se musel v Buchlovskych kopcich honit s opelem astra, pritelkyne najednou ucitila fridex, rikam asi kohout topeni, no na SK hranicich to uz varilo, na benzince jsem koupil dotesnovak a dotahl hlavu, do Miskolce to dojelo celkem vpoho (700km) tesneni jsem s sebou mel, ale byl jsem linej to tam rozdelat, precijen si clovek chtel uzivat vylet, tak jseme si tam delali vylety po okoli a teple vode... poprve jsem videl neco jako Pamukale (a hned jsem si rikal, ze tam rapid taky musi dojet :) jardaj.rajce.idnes.cz/Tur ecko_Rapidem_2014_-_temer_ 9000_km za dva roky jsem taky tak ucinil. ale k tomu tesneni, no pri tech vyletech to uz varit chtelo, dalsi dotesnovak, cesta domu, no par litru vody jsem tam nalil, u brna mam takovej testovaci kopec, octa ho da na petku, niva na dvojku, rapid s rozjezdem na 3, ale jednou jsem bez chladaku malem nezabrzdil... MTX pri navratu z italie tam melo taky nejakou poruchu, tak tam se udelal trhlina v krouzku tesneni a ja lil litr vody na 10km, auto jak dymovnice, no dojelo, pak jsem s tim chtel jeste jezdit do prace tyden, ze tesneni udelam o vikendu, musel jsem to rozhodit uz v utery a od te doby tam ten elring je, jen jsem mel felda hlavu s vyssim k.p. a doma pripravenou hlavu ze 136X, tak jsem tam hodil tu, s tou feldou to jezdilo trochu lip teda.
jeste mam vuli na pravym svislaku na tom dolnim pouzdre, premyslim, jestli to taky ted resit, excentr pujde ven dobre, horsi ten vrsek bude, to jsem pred 15 lety pizlal pilkou snad celej den, kdyby byl nejakej figl, jak to udelat na aute bez rozebrani toho vrsku
-> dragon_cb_cz 30.03.20 16:17:08: ono si malo kdo dovede predstavit, jakej jsem mel abstak uz neco udelat na rapidu :) takova mala naplast je se vrtat v elektrice u octy, ale uz jsem vse vychytal a uz jsem nemel co... ale do sundavani hlavy se mi nikdy moc nechtelo a delal jsem to vzdy, az kdyz tlacilo do vody nebo sla voda do spalovaku, na felde pres 100tis.km jezdim cernej temac, semtam se neco dostane do oleje, ale ono se to odpari... proti rapidu ta hlava ma jeste origo gufera a super, takze spotreba oleje na 15tis.km je asi 0,5l jeste jsem nikdy nemusel olej dolit, u rapida uz dolivam kazdy 3 tis.km, ale taky jsem to parkrat poradne prehral, sice neuvaril, ale v Turecku to chlazeni bylo uplne na hrane¨
Tady jsme meli objednane ubytovani v Miskolci-tapolca jardaj.rajce.idnes.cz/Mis kolc%2C_Eger_2011-2012_Rap idem a ja se musel v Buchlovskych kopcich honit s opelem astra, pritelkyne najednou ucitila fridex, rikam asi kohout topeni, no na SK hranicich to uz varilo, na benzince jsem koupil dotesnovak a dotahl hlavu, do Miskolce to dojelo celkem vpoho (700km) tesneni jsem s sebou mel, ale byl jsem linej to tam rozdelat, precijen si clovek chtel uzivat vylet, tak jseme si tam delali vylety po okoli a teple vode... poprve jsem videl neco jako Pamukale (a hned jsem si rikal, ze tam rapid taky musi dojet :) jardaj.rajce.idnes.cz/Tur ecko_Rapidem_2014_-_temer_ 9000_km za dva roky jsem taky tak ucinil. ale k tomu tesneni, no pri tech vyletech to uz varit chtelo, dalsi dotesnovak, cesta domu, no par litru vody jsem tam nalil, u brna mam takovej testovaci kopec, octa ho da na petku, niva na dvojku, rapid s rozjezdem na 3, ale jednou jsem bez chladaku malem nezabrzdil... MTX pri navratu z italie tam melo taky nejakou poruchu, tak tam se udelal trhlina v krouzku tesneni a ja lil litr vody na 10km, auto jak dymovnice, no dojelo, pak jsem s tim chtel jeste jezdit do prace tyden, ze tesneni udelam o vikendu, musel jsem to rozhodit uz v utery a od te doby tam ten elring je, jen jsem mel felda hlavu s vyssim k.p. a doma pripravenou hlavu ze 136X, tak jsem tam hodil tu, s tou feldou to jezdilo trochu lip teda.
-> Bukaj 30.03.20 14:44:47: No jo, takový to "the devil you know". Já tomu rozumím, ostatně se Saabem to mám podobně. A rozumím i té nezávislosti, ale cena kterou za to platíš je podle mě značná.
Zase pravda lepší jezdit škodovkou jako spotřebákem než vůbec, jako já
Ale na tvém místě kdy i jezdíš srazy atd bych si spíš hýčkal leštěnku a čas na to vyšetřil tím, že nebudu pořád opravovat ten spotřebák.
Zase pravda lepší jezdit škodovkou jako spotřebákem než vůbec, jako já
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Bukaj 30.03.20 08:03:51: jj, tak futro jsem nechal, je dost tesne... ty bile panve vnitrnich cepu mam uplne rezate a sly na sucho :(, mazes je necim?, ja mam pod tim cervenym plastem smes vazelin :) je tam znatelna A0 a nejaka molyka, proc se to nedostalo i pod ten bilej :/
Manzetu tyce rizeni jen nejak zasilikonuju, stejne nekdy budu muset udelat GO predni napravy, ale to letos nestihnu, tak alespon to rizeni ted, at se s tim da jezdit.
Manzetu tyce rizeni jen nejak zasilikonuju, stejne nekdy budu muset udelat GO predni napravy, ale to letos nestihnu, tak alespon to rizeni ted, at se s tim da jezdit.
-> dragon_cb_cz 30.03.20 14:29:26: pokial ho to furt bavi to opravovat a vozit sa takn e to len dobre
-> MVM 30.03.20 14:55:29: Přesně. Před 10-15 lety to byla brnkačka na chvíli. Dneska to na těch vylítanejch motorech, kde nevíš co tam kdo zkurvil smrdí velikým průserem a vysvětluj to pak zákazníkovi, že to není Tvá vina.
-> Jarda - zrušená registrace 30.03.20 13:06:15: Jenze treba u Volva se delaj rozvody kazdych 150 000 km. Tesneni pod hlavou jsem u nej menil asi po 380 000. To skodovka sotva najede a kdyz uz, tak po 5 generalkach :-)
-> Milan 136 30.03.20 14:41:49: Tak asi.. Dneska riziko nataženych zavitů v bloku ,hlavový šrouby a veškerá onanie s tim spojená,většinou utopený vložky nebo minimálně rozhozeny přesahy. A relativně banální opravy je ojeb. Kterej už málokdo je ochotně zaplatit když mu rekneš adekvátní cifru co jsi na tom nechal času. Když to dělám pro sebe je věc jiná.. Ale ty rozvody jsou v podstatě brnkačka - ale zas jak který auto..
-> dragon_cb_cz: Hele, spíš vždycky jednou za čas dojedu na to, že zbytek roku jsem u toho vozu údržbu zanedbával nebo jsem něco zničil vlastní blbostí. Třeba ta převodovka (zlomená hokejka) nebo spojka, kterou jsem oddělal na jedné předvánoční akci (kácení a následný odvoz dřeva na vleku na pozemku v údolí, kde posledních 10 let neprojelo žádné auto - první fůra šla, to byl svah ještě zmrzlý, ale druhá fůra po rozbahněné pěšině skončila neslavně - nakonec se auto s vlekem nahoru dostalo svépomocí za přispění tlačícího kolegy, ale špalky jsme tahali nahoru ručně
)
To auto mi vyhovuje, že jsem víceméně nezávislý - opravím si co chci a jak chci bez čekání a bez zavážení auta někam do servisu, dílů na provoz mám na pár let, možná desetiletí nasysleno, od auta vím, co čekat, vím, kde jsou jeho slabiny, co počká a co je třeba řešit hned a jen tak mne něco nepřekvapí. Kdybych si pořídil jakékoli jiné auto, tak toto kolečko bych musel absolvovat znovu od začátku...
A do leštěnky to má hodně daleko - hlavně nevypadá dobře co se koroze týče. Sice nosné části jsou dobře ošetřené a v tomto ohledu ok, ale povrchová koroze, která se rozlézá pod lakem od prýskanců apod je hnusná. Zajímavé je to, že části s původním lakem jsou v tomto ohledu daleko méně náchylné, zatímco to, co bylo v minulosti přelakováno - pod tím se té korozi vyloženě líbí...![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
To auto mi vyhovuje, že jsem víceméně nezávislý - opravím si co chci a jak chci bez čekání a bez zavážení auta někam do servisu, dílů na provoz mám na pár let, možná desetiletí nasysleno, od auta vím, co čekat, vím, kde jsou jeho slabiny, co počká a co je třeba řešit hned a jen tak mne něco nepřekvapí. Kdybych si pořídil jakékoli jiné auto, tak toto kolečko bych musel absolvovat znovu od začátku...
A do leštěnky to má hodně daleko - hlavně nevypadá dobře co se koroze týče. Sice nosné části jsou dobře ošetřené a v tomto ohledu ok, ale povrchová koroze, která se rozlézá pod lakem od prýskanců apod je hnusná. Zajímavé je to, že části s původním lakem jsou v tomto ohledu daleko méně náchylné, zatímco to, co bylo v minulosti přelakováno - pod tím se té korozi vyloženě líbí...
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)