skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
Tak to auto je taky jako benefit ne? 10-12 kc za km mi prijde jako zlodejna docela... Hlavne kdyz si to zamestnavatel dava do nakladu.
-> StepaNoFUN 06.01.20 21:30:50: ja netvrdim ze je nieco malo alebo vela...ale kazdy si snad spocita co sa oplati a co uz nie... za osobak by som 12czk/1km urcite nedal.
-> SO545: No tuhle jsme to v praci pocitali tak nejak prubezne, podle servisu, gum, paliva, nejaka amortizace. Je pravda na transity... vyslo nam minimum asi 9kc/km, aby to byla tak nejak nula.
Kazdou chvili prijde nekdo, ze chce pujcit transita. Tak se reklo, ze ano, ale za 10kc/1km.
Kazdou chvili prijde nekdo, ze chce pujcit transita. Tak se reklo, ze ano, ale za 10kc/1km.
-> StepaNoFUN 06.01.20 18:32:16: ak by som mal platit 12kc za 1km v sluzobnom aute ...to si zaplatim taxik
Moja mesacna dochadzka mojim autom do prace 2000km ak by som mal akoze jazdit sukromne za 12kc/km tak to uz je balik. 24000czk to si zaplatim operak a zostane fura penazi na naftu...![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Moja mesacna dochadzka mojim autom do prace 2000km ak by som mal akoze jazdit sukromne za 12kc/km tak to uz je balik. 24000czk to si zaplatim operak a zostane fura penazi na naftu...
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Jarda mluví předpokládám o soukromejch cestách služebním vozidlem, kdežto všichni ostatní o opačným případě - soukromý auto ke služebním cestám.
-> Borderer 06.01.20 13:09:59: těch 12 nejni zase z cesty když by jsi měl počítat i morální zastarávání nového auta ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Luky 06.01.20 13:11:40: to by mi muselo byt umozneno :(
-> King 06.01.20 16:01:28: pritelkyne mela placenou fabii 1.4 mpi lpg dle TP - benzin, ale moc toho s ni nenajezdila :(
-> Borderer 06.01.20 13:09:59: taky jsem se tomu divil...
-> King 06.01.20 16:01:28: pritelkyne mela placenou fabii 1.4 mpi lpg dle TP - benzin, ale moc toho s ni nenajezdila :(
-> Borderer 06.01.20 13:09:59: taky jsem se tomu divil...
-> Borderer: Ale k vyuctovani cestaku za pouziti soukr. auta muzes pouzit cenu PHM uvedenou na uctenkach z pumpy (teda jestli to za poslednich 15 let nezmenili :-) Ja jsem to dokonce musel svyho casu uctenkama na Special dokladovat, protoze nas ekonom vedel a namital, ze mam skodivku-plynivku, ale ja ho vyfakoval, ze LPG mam v OTP jako alternativni palivo, ale primarne jezdim na benzin :-) To somrovani uctenek na benzin u obsluhy obcas nebylo uplne zadara, ale vyplatilo se to. Docela se divim, ze ta pausalni sazba za km vyskocila za 25 let z 3,50 na pouhejch 4,20.
Kdyby měl(a) jezdit pravidelně, tak by si udělala pořádek, ale tak se na to raději vykašlala.
Malá firma, máme tady více věcí jinak, než ukládá zákoník práce. Něco je výhoda (nulová byrokracie) a něco nevýhoda.
Malá firma, máme tady více věcí jinak, než ukládá zákoník práce. Něco je výhoda (nulová byrokracie) a něco nevýhoda.
-> radekp: V podstatě je to daný zákonem a to tak, že:
první část je dle vyhlášky 358/2019 Sb a to:
Sazba základní náhrady za 1 km jízdy podle § 157 odst. 4 zákoníku práce činí nejméně u
a) jednostopých vozidel a tříkolek 1,10 Kč,
b) osobních silničních motorových vozidel 4,20 Kč.
Druhá část: Průměrná spotřeba paliva dle TP * průměrná cena benzínu.
Takže já za feldu mám 4,20 + ((7,3 * 32,00)/100) = 6,54 Kč/km.
edit: tak to vypadá, že v této vyhlášce jsou dané i průměrné ceny pohonných hmot, ač se mohou během roku měnit:
Výše průměrné ceny pohonné hmoty podle § 158 odst. 3 věty třetí zákoníku práce činí
a) 32,00 Kč za 1 litr benzinu automobilového 95 oktanů,
b) 36,00 Kč za 1 litr benzinu automobilového 98 oktanů,
c) 31,80 Kč za 1 litr motorové nafty,
d) 4,80 Kč za 1 kilowatthodinu elektřiny.
první část je dle vyhlášky 358/2019 Sb a to:
Sazba základní náhrady za 1 km jízdy podle § 157 odst. 4 zákoníku práce činí nejméně u
a) jednostopých vozidel a tříkolek 1,10 Kč,
b) osobních silničních motorových vozidel 4,20 Kč.
Druhá část: Průměrná spotřeba paliva dle TP * průměrná cena benzínu.
Takže já za feldu mám 4,20 + ((7,3 * 32,00)/100) = 6,54 Kč/km.
edit: tak to vypadá, že v této vyhlášce jsou dané i průměrné ceny pohonných hmot, ač se mohou během roku měnit:
Výše průměrné ceny pohonné hmoty podle § 158 odst. 3 věty třetí zákoníku práce činí
a) 32,00 Kč za 1 litr benzinu automobilového 95 oktanů,
b) 36,00 Kč za 1 litr benzinu automobilového 98 oktanů,
c) 31,80 Kč za 1 litr motorové nafty,
d) 4,80 Kč za 1 kilowatthodinu elektřiny.
-> radekp:
Počkej, na to je přece paragraf, jaká je minimální cena za km, resp. z čeho se tato minimální hodnota vypočítává ne?
Počkej, na to je přece paragraf, jaká je minimální cena za km, resp. z čeho se tato minimální hodnota vypočítává ne?
-> Borderer: dá se to poslat? Celkem by mě to zajímalo.
Jinak v naší firmě je to celkem sranda. Firemní auta nejsou nikomu fixně přidělené, spíš platí to - kdo dřív příjde, ten jede
. No a jednou kolegyňka neměla čím jet, tak vzala svého Scénica. Pak byla rozhořčena, když jí dali ani né 2Kč/km.
Jinak v naší firmě je to celkem sranda. Firemní auta nejsou nikomu fixně přidělené, spíš platí to - kdo dřív příjde, ten jede
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Luky: To bych bral jako samozřejmost. Spíš by mne zajímala politika firmy a v čem jezdí kolegové. Přijde mi to strašně moc, pokud tím tedy neživí hektolitr V8. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Luky: ktory si sam vyraba ![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> Borderer: tak Jarda asi něčím fplynu ne? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda: 12kč/km? S čím tam proboha jezdíte? Tady to máme vesměs 6-7 Kč/km a auto to zaplatí.
-> Borderer 06.01.20 11:04:59: my mame misto 11,5 kc/km 12![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Celkem překvapení. Přišly nový ceny pro používání soukromého auta pro služební účely... z nějakých 120ti druhů vozidel je tam kromě tý mojí ještě jedna Felicie, ale hatch a 1.3. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
P.S. Přidali mi 2 halíře na kilometr.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
P.S. Přidali mi 2 halíře na kilometr.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Lubes120: no veru ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> castrol 05.01.20 22:48:48: už to má konečne tvar ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Lubes120: parada ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Na podzim po mě někdo chtěl víc info o kolotoči na kastli, tak je to v článcích.
-> Tom Troll: Si dělám prdel. Já měl svýho favorita 89. Tam to bylo zlo![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tom Troll: Měly.
-> MVM: Byl to poface, neměly ty už husí krk jako fileta místo těch kontaktů na boku?
-> Tom Troll 31.12.19 17:59:49: Měl blbě zavrenej kufr..?
Jeden dobrej skutek na zakončení roku - odchytil jsem mladíka ve Formanu (žádnej vrak) a oznámil mu že když couvá tak mu vůbec nesvítěj couvačky, čimž byl překvapenej, poděkoval, a snad to spraví. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> minno: na to isté som sa chcel tiež opítať![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno: pre istotu
ale nie presne som čakal takú reakciu na to ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> david 105: Si zapadol? Či načo tá cipovina na ťažnom oku?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Kuladmin: nie kupovana a dokaze 200x240mm
-> castrol: domaci vyroba to 3D?jak velky dily to umi?
-> minno: Ja som lepil všetky spoje tenkej hadice,je toho dosť.A teraz aj u kúrenia,síce tie hadice od motora ku kúreniu) nie sú klasické vrúbkované ale niečo lepšie čo nestvrdne ale už majú svoje roky.
Teraz na vianoce som menil tesnenie pod hlavou a bol to problém dať dole z domčeka termostatu.
Teraz na vianoce som menil tesnenie pod hlavou a bol to problém dať dole z domčeka termostatu.
-> SO545: Ja som používal u 136 motorov g12-ku,na jar som prešiel na g11-ku ale nezlepšilo sa to.Hlavne pri motore kde je vela spojov bol stále únik(nie velký ale stálý)
-> isti 30.12.19 15:06:59: hadice kúrenia pri motore som lepil chemoprénom, lebo som to inak nevedel utesniť (pomohlo).
-> SO545 30.12.19 15:45:30: Za oných časov som ani ja na 120 neriešil nikdy žiadne úniky. Ale doba sa zmenila :) A aj materiál hadíc sa zmenil, takže ani to nerobí dobrotu. A komponenty ako radiátor môžu už po 30-40 rokoch vypovedať službu, ako aj mne a ako vidno, aj istimu vypovedalo.
Inak mne aktuálne už konečne zas nikde nič netečie ani neslzí, už asi pol roka
Klop, klop.
-> SO545 30.12.19 15:45:30: Za oných časov som ani ja na 120 neriešil nikdy žiadne úniky. Ale doba sa zmenila :) A aj materiál hadíc sa zmenil, takže ani to nerobí dobrotu. A komponenty ako radiátor môžu už po 30-40 rokoch vypovedať službu, ako aj mne a ako vidno, aj istimu vypovedalo.
Inak mne aktuálne už konečne zas nikde nič netečie ani neslzí, už asi pol roka
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> isti 30.12.19 14:09:21: ako to robite ?? mal som 120 neexistuje aby nieco niekde tieklo...max mazivo z vodnej pumpy a trosku orosene tesnenie motora...ale mikdy som neriesil nemrzku.
Ale mal som tam a aj v terajsej skodovke G10 na pohodu. Tie nove v tychto vrakoch dobrotu nerobia a nejdu velmi utesnit ani na novych dieloch.
Ale mal som tam a aj v terajsej skodovke G10 na pohodu. Tie nove v tychto vrakoch dobrotu nerobia a nejdu velmi utesnit ani na novych dieloch.
-> minno: Ty si použil chemoprén na utesnenie hadíc?
-> Jarda/felda 29.12.19 20:49:57: Dobre vedieť,ešte z toho ostalo na podobné akcie.
-> minno 30.12.19 08:04:38: Posledná druhoška,krivý je na zahodenie a jeden pustím ďalej.Mám iba dve CZ a jeden CS s bielým plastom.
-> Bukaj 30.12.19 08:47:41: Ani u tohto neunikala značne kvapalina u radiátora ale všade inde
Občas som cítil ˝˝fridex˝¨¨pri zapnutom kúrení a neustále sa robil povlak na sklách.Dúfám že je to na dlho vyriešené.
-> minno 30.12.19 08:04:38: Posledná druhoška,krivý je na zahodenie a jeden pustím ďalej.Mám iba dve CZ a jeden CS s bielým plastom.
-> Bukaj 30.12.19 08:47:41: Ani u tohto neunikala značne kvapalina u radiátora ale všade inde
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: Alespon sis inhalaci fridexu zabil vsechny bacily v dychacich cestach :-D
-> Jarda: Tak, tak. Se mi z toho dělalo špatně, ale nakonec mne zima přesvědčila, že zatopím![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 30.12.19 08:47:41: ono to dela i takovej povlak na celnim skle a dychat to taky asi nebude uplne zdrave
-> MVM 29.12.19 13:50:31: Mělo by jít vytáhnout normálně, ale tuším, že ne u všech bowdenů. Myslím, že starší 1000MB/100 bowdeny byly napevno s lankem...
-> minno: -> isti: Radiátor mi tekl dlouhá léta u Å - on ten únik nebyl velký, kapalina znatelně neubývala, ale kdykoli jsem dal páčku topení na teplý vzduch, z výdechů smrděl fridex, což mne štvalo natolik, že jsem radiátor letos před Hnačovem vyměnil. Od té doby mi z výdechů smrdí tmel (speciální tmel na lepení a těsnění pod vodou), který se mi mimo použití v jezírkových technologiích osvědčil i na těsnění motorů, převodovek a v tomto případě jsem jej použil na dotěsnění spár, aby při zavřené klapce obtoku všechen vzduch šel přes výměník a nikoli kolem molitanu kade-tade![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno: -> isti: Radiátor mi tekl dlouhá léta u Å - on ten únik nebyl velký, kapalina znatelně neubývala, ale kdykoli jsem dal páčku topení na teplý vzduch, z výdechů smrděl fridex, což mne štvalo natolik, že jsem radiátor letos před Hnačovem vyměnil. Od té doby mi z výdechů smrdí tmel (speciální tmel na lepení a těsnění pod vodou), který se mi mimo použití v jezírkových technologiích osvědčil i na těsnění motorů, převodovek a v tomto případě jsem jej použil na dotěsnění spár, aby při zavřené klapce obtoku všechen vzduch šel přes výměník a nikoli kolem molitanu kade-tade
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno 29.12.19 23:36:21: na ladaforu radi uzavrit hadici, dat tam ventilek, ponorit do vody a foukat, kde to bude bublat![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> isti: poslednú čo?
Krivé a divné sú Vika![78](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/78.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Krivé a divné sú Vika
![78](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/78.gif)
-> minno: Vieš ako to je,lutoval som originál
Urobil som inventúru v noname radiátoroch,jeden bol divný,druhý totálne krivý
tak som vybral poslednú.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> isti 29.12.19 20:41:21: nový si dal origo? Aj mne už dlhšie tieklo (slzilo) od kúrenia, stále som myslel (aj to tak vyzeralo) že to niekde okolo hadice (kolena) a furt som to riešil a nakoniec to bolo radiátorom. Dal som cez leto nový a mám pokoj. Ale nenašiel som miesto kadiaľ to unikalo.
-> Jarda: ja ne a odstranenej byl vodou. Stejně jako barva atd...