skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> Nwkt: To spíš ne, než jo. Jestli je to 2G/3G, tak ani Airbagy...
-> Jarda: hurá i dveře?
Maxidot RS budiky funguji, jak maji (skoro). Moc dekuji Nwkt![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Eidy: Teď z focuse jsem dal oba stejně daleko od středu a motor visel tak nějak rovně, ale chápu jak to myslíš, na něco by to určitě špatný nebylo. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> stepan: To je mi jasný. Ale když vyndaváš motor z auta, tak je potřeba ho naklánět průběžně. Záleží teda z jakýho auta.
-> Eidy: Nepřijde mi to potřebný, závěsný oka si můžu posunout ručně a zajistit každý samostatně utažením šroubu.
-> stepan: Pěkný. Ještě dodělat závitovku na posuv zavěšení a bude to dokonalý. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Sice už včera, když jsem viděl, za kolik se dá balancer koupit a jak vypadá, tak jsem si ho radši za zlomek ceny vyrobil:
-> King 23.09.19 22:48:14:
Já s odběrem problém nemám, nakokot to startovalo i po dlouhý jízdě. Možná je vyhoněnej startér a silná baterka řeší problém po sovětsku.
-> Borderer:
Jsem rád za pojem "zbytkový magnetismus". Krásná věc.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda:
To se mi stalo letos na 120. 12letá Varta Silver 52 Ah, několikrát vybitá na sračku k 7 V. Sulfatovaná jak prase, ale díky výrobním parametrům se s tím prala dlouhou dobu statečně. V posledních chvílích jsem si ale všimul, že po neúspěšným přemáhání komprese se ta baterka začala hned vařit.
Doufám teda, že někde není zkrat, spíš ne, dávám to na vrub zoufalému stavu elektrod. Vtipná byla jízda s autem s baterkou s účinkem mizernýho kondenzátoru, kde nejdřiv po roztlačení auto chodilo do doby, než se zaply světla a když se baterka trochu oživila, tak osvětlení i zapalování fungovalo, ale když otáčky klesly pod volnoběh, auto se ponořilo do takřka tmy.
Pro kolemjdoucí jistě zajímavá podívaná. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Já s odběrem problém nemám, nakokot to startovalo i po dlouhý jízdě. Možná je vyhoněnej startér a silná baterka řeší problém po sovětsku.
-> Borderer:
Jsem rád za pojem "zbytkový magnetismus". Krásná věc.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda:
To se mi stalo letos na 120. 12letá Varta Silver 52 Ah, několikrát vybitá na sračku k 7 V. Sulfatovaná jak prase, ale díky výrobním parametrům se s tím prala dlouhou dobu statečně. V posledních chvílích jsem si ale všimul, že po neúspěšným přemáhání komprese se ta baterka začala hned vařit.
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Borderer 24.09.19 07:37:25: me jednou tak brutalne, ze jsem problikl protijedouci auto, ze nesviti a auto prestalo jet :) vypl jsem svetla a dojel jsem 50km domu, ale to teda ana nedobijelo
Jinak jednou jsem dal peroxid do baterky, 3 tydny na expedici fungovala paradne, prijel jsem domu a za tyden uz jsem nivu neotevrel ani dalkou, baterka total mrtva...
Jinak vcera jsem na ovci vycistil a vyvoskoval ruzky blatniku. No mel jsem to udelat uz loni, spolujezdcuv origo uz ma pupinek :/ Vetsi strach jsem mel z meneneho na ridicove strane a ten je teda netknutej. Na te spolujezdcove strane kanalek origo zalepenej origo plastizolem, takze to nemohlo odtekat :( Samo jsem vyhodil ten kus nasaklej houby, co tam davaji...
Jinak jednou jsem dal peroxid do baterky, 3 tydny na expedici fungovala paradne, prijel jsem domu a za tyden uz jsem nivu neotevrel ani dalkou, baterka total mrtva...
Jinak vcera jsem na ovci vycistil a vyvoskoval ruzky blatniku. No mel jsem to udelat uz loni, spolujezdcuv origo uz ma pupinek :/ Vetsi strach jsem mel z meneneho na ridicove strane a ten je teda netknutej. Na te spolujezdcove strane kanalek origo zalepenej origo plastizolem, takze to nemohlo odtekat :( Samo jsem vyhodil ten kus nasaklej houby, co tam davaji...
-> palinator: Na druhou stranu tohle je docela fajn. Mne umřela baterka tím stylem, že jsem v klidu doma nastartoval, ujel asi 100 km a zaparkoval na parkovišti před ředitelstvím našeho podniku. Proběhlo jednání, skočili jsme do auta, otočil jsem klíčkem a udělalo to jen "he - he" a konec.
Díky bohu za zbytkový magnetizmus v altíku a že nás někdo z vedení firmy roztáhnul. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 23.09.19 22:39:29: divim se, ze niva dojela z UA s pridrenou salkou a z chinskych hranic s udetonovanym motorem a ko tesnenim pod hlavou, ani jsem tam moc vody nelil, se zadnou prevodovkou jsem u zadne skodovky problem nemel... vlastne jedinej problem bylo tesneni pod hlavou, rapid shit temac a vysokej kp, u lady me prevody natrapily hodne, nez se to vychytalo, ale treba z BiH dojela na 3 kvalty 1,3,5
-> King 23.09.19 22:51:21: jo jeli jsme do Miskolce a v Buchlovskejch kopcich me chtel nekdo predjet s astrou, tak rikam, ze me zadnej sopel predjizdet nebude, no nepredjel, dokud jsem neucitil fridex, pak tuna dotesnovaku, pretazeni hlavy, vyhozeni termostatu a dojel do Miskolce i z5
A jeste jsme si v okoli delali vylety, takze 2 tis.km
Uz to je taky davno... jardaj.rajce.idnes.cz/Mis kolc%2C_Eger_2011-2012_Rap idem a dva roky na to se rapit pidival na skutecne pamukale :) zbyva jeste jeloustoun :)
-> King 23.09.19 22:51:21: jo jeli jsme do Miskolce a v Buchlovskejch kopcich me chtel nekdo predjet s astrou, tak rikam, ze me zadnej sopel predjizdet nebude, no nepredjel, dokud jsem neucitil fridex, pak tuna dotesnovaku, pretazeni hlavy, vyhozeni termostatu a dojel do Miskolce i z5
A jeste jsme si v okoli delali vylety, takze 2 tis.km
Uz to je taky davno... jardaj.rajce.idnes.cz/Mis kolc%2C_Eger_2011-2012_Rap idem a dva roky na to se rapit pidival na skutecne pamukale :) zbyva jeste jeloustoun :)
-> Bukaj: Na ty D1 je to se skodnou fakt hned, to muzu potvrdit :-) Zvlast, kdyz se clovek do kopecka nahani kilošede na LPG s formanem plnym jeptisek :-) Apple si nejspis vzpomene.
-> palinator: Ja mam v bawu myslim stejnou baterku (jeste po puvodnim majiteli) a ze zacatku super, ale pak to slablo a auto obcas brblalo, ze je nizky napeti v siti. Tak jsem nejdriv podeziral tu zaslouzilou Exidku, ale napadlo me prdnout do kufru multimetr a merit odber po zamknuti. Ze zacatku ten odber zpusobne klesal, jak ten blazinec postupne “usinal “, ale kdyz to po pul hodine zralo z baterky 250mA, tak jsem usoudil, ze baterka je v tom nevinne. A samozrejme to byla tradicni bolest mnichovskejch kombajnu - shitozni kabelaz do 5. dveri, kdy kvuli zlamanymu kabliku neusne nejaka jednotka (antena DO v 5. vratech). To odpoledne jebani se s trafopajkou v kufru me bude strasit jeste dlouho, ale co by jeden chtel za 1,6 mega :-)
-> Jarda: No vidíš, já mám taky zatím kliku (ťuk, ťuk) - když mi vadná svíčka poškodila píst a vložku, dojel jsem na tři válce, když jsem očesal stálej převod v převodovce, tak jen dva zuby a také jsem dojel...
Jen kdysi dávno (2007) jsem na D1 uvařil motor v Å takovým způsobem, že mne těch 100 km domů musel dotáhnout Rapid![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jen kdysi dávno (2007) jsem na D1 uvařil motor v Å takovým způsobem, že mne těch 100 km domů musel dotáhnout Rapid
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> darklord 23.09.19 12:47:30: tak me se jeste nestalo, ze by mi pri provozu kleknul motor, ze bych nedojel![165](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/165.gif)
![165](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/165.gif)
-> dragon_cb_cz: U Parama dokonce SAE 40, jinde nevim..
-> King:
O nedůstojnosti mi něco povídej. Od koupě Octavky v ní byla donedávna polomrtvá baterka, která v zimě měla už hodně namále, teď už ale dožívala i v létě. V konečný fázi byly starty stylem "překonej první kompresi a vítězství je naše"
Bohužel průvodním jevem luxusního podpětí v síti bylo samovolné uzamčení zadních dveří a kufru. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Teď je tam 85 Ah Exide Premium a motor se bojí klíčku.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
O nedůstojnosti mi něco povídej. Od koupě Octavky v ní byla donedávna polomrtvá baterka, která v zimě měla už hodně namále, teď už ale dožívala i v létě. V konečný fázi byly starty stylem "překonej první kompresi a vítězství je naše"
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Teď je tam 85 Ah Exide Premium a motor se bojí klíčku.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Borderer: extrém to je, ale když není jiná možnost
-> Mr._Nosferatu: Předehřívání motoru pomocí tření pístních kroužků o válce mi přijde takový dost extrémní. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator: i předkomůrkový to zvládne, ale vybije baterku
-> palinator: Tak ono vždycky nějak nakonec blafne, ale je to takový...nedůstojný![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> King:
Do -15°C musí správnej přímovstřikovej diesel startovat bez jediný funkční žhavičky.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Do -15°C musí správnej přímovstřikovej diesel startovat bez jediný funkční žhavičky.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> dragon_cb_cz: Jo,já jsem si splet zimu/leto v označení. O M6AD v hundrtce víme vše :-) Ale to dobrodružství zimních startů se dá užít s baworem, kde je myslím 0W30, ale 3 nefunkční žhavičky :-)
-> King: ten olej nie je pri -20 moc pouzitelny, to beriem. Ale vzhladom na vyuzitie auta je to jedine vhodne riesenie, ktore poskytuje dost velky "safety margin" za cenu nepouzitelnosti v zime, ktora nie je podstatna. Napriklad ani stierace by som nepotreboval, ale to by sa zase tazko vysvetlovalo dopravakom. Do auta, s ktorym planujem jazdit aj v zime lejem to co pise vyrobca - 5W30 na leto a 0W20 na zimu.
-> King: No, vzhledem k tomu že filtr mi nerozlouskla ani M6AD (což je SAE30?) v mrazu, tak silně pochybuju, že by to měla udělat 10W-60 (která má studenou viskozitu nižší než cokoliv, co se do škodovek dobově dávalo).
-> darklord: Tak ten tvůj olej asi při -20 bude pěkná vazelínka, takže to není tak nepravděpodobný. Auto, který v zimě nejezdí pro část z nás exotika :-)
-> Jarda - zrušená registrace 23.09.19 10:25:37: nejak nerozumiem tomu co pises. Vzhladom na to ze tebe sa deju kdejake nezmyselne zavady nemam naozaj obavu ani o auto ani o filter. Ked uz pre nic ine, tak pre to ze v zime nemam dovod s tym autom ani ist z garaze.
-> King: Tak s tímhle bych se docela ztotožnil, protože se mi nechce opět sahat do motoru. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> darklord 23.09.19 10:04:36: s tim olejem jeste v zime otevres filtr, jako se to stalo me![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Borderer: Bral bych to trosku s rezervou - mam v garazi kompresurek na foukani kol a dobastlil jsem k nemu olejovej tlakomer ze skochtle. Bylo mi trosku divny, ze kdyz fouknu galusky “jenom “ na 7 atm, tak ze jsou jak sutr a na kostkach se me to snazi pripravit o plomby :-) Tak jsem to pracne konfrontoval s drahym merakem tlaku, co mam na hematologii a ten budik ukazuje o cca 25-30 procent min, nez je realita - orientacni meridlo.
-> Borderer: Normalne 1.4 OHV v 742 bloku, akurat po poslednom zadreti je vsetko nove vonave. Olej 10W60 shell, na 4 atm je uz ked sa roztoci starter predtym ako to drapne. Za tepla je tam ~1.5 pri 100C oleji vo vani.
-> Borderer: Když je motor těsnej a čerpadlo taky, tak to není problém.
-> darklord: Co máš za motor a olej, že ti to maže za studena a na volnoběh přes 3atm?
-> radekp: ![158](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/158.gif)
![158](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/158.gif)
-> T: jj, webovka je pres bok buginy ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> radekp: nějaká půjčovna nebo co ? ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Siel som do garze skusit odvzdusnit brzdy, ale zistil som ze sam zvladnem len predok na vodicovej strane, tak ked uz som tam bol, konecne som spachal drziak na tlakomer, nech neni len tak pohodeny pod palubkou.
Dneska jízdy v závodním kart crossu. Super to bylo. Táta jel druhý, já třetí, tak jsme ještě neměli moc rozbitou trať.
Jeli jsme v mx5, celkem 600km.
Jeli jsme v mx5, celkem 600km.
-> dragon_cb_cz: Ty nový jsou snad (kola určitě) tytéž (původní zásoby), tak snad to bude OK
V nejhorším pak vyměním jen řetěz a kola nechám.
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Bukaj: No já bych je tam právě nechal, možná by vydržely víc než ty "nový".
-> vhml 16.09.19 10:42:20: No, je v tom taky nostalgie a slib bývalému majiteli, že auto bude žít.
Před časem se mne ten známej zeptal, jestli bych se nemrknul na jeho kilo, které mu stojí několik let na zahradě a případně ho zprovoznil a vyjádřil se k tomu, jestli to má cenu.
Před 14 dny jsem to auto viděl a vyjádřil jsem se, že to cenu nemá, ale po přemlouvání jsem povolil, že jestli bude chtít, tak mu ho aspoň rozpohybuju, aby to jezdilo, brzdilo, řadilo a tak, ale že ten hnůj, který dřív bývala karoserie, půjde mimo mne![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Před časem se mne ten známej zeptal, jestli bych se nemrknul na jeho kilo, které mu stojí několik let na zahradě a případně ho zprovoznil a vyjádřil se k tomu, jestli to má cenu.
Před 14 dny jsem to auto viděl a vyjádřil jsem se, že to cenu nemá, ale po přemlouvání jsem povolil, že jestli bude chtít, tak mu ho aspoň rozpohybuju, aby to jezdilo, brzdilo, řadilo a tak, ale že ten hnůj, který dřív bývala karoserie, půjde mimo mne
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: ok :) kazdopadne motor krasnym stavu a preju dalsi spokojeny kilometry!
-> Bukaj 16.09.19 10:38:32: není snažší si za cenu vrakoidního kila koupit do lesa za stejnou cenu kombíkovou fabii? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Sita 16.09.19 10:38:02: Víc jsi se spletl v odhadu počtu nasyslených sad, než ve věku...
Správný poměr byl (před použitím této sady) 4/38![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Správný poměr byl (před použitím této sady) 4/38
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz: Protože už jsem to měl rozebraný a připravený nový rozvody. Tyhle schovám na další použití - kupříkladu teď na podzim budu jednomu známému zprovozňovat vrakoidní kilo (na jezdění do lesa a jako trenažér pro mladýho), tak je třebas lupnu tam...![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
dragon_cb_cz: tak vis jak, kdyz ma clovek nasysleno "20 sad" a je mu kolem 40ti, tak mu zacina dochazet, ze je muze menit i kdyz to ani neni treba :D
Bukaj: pletu se moc v tom odhadu? ;)
Bukaj: pletu se moc v tom odhadu? ;)
-> Bukaj: Nechci na tebe nic přivolávat, ale zrovna tady bych se klonil k variantě "když to funguje, tak do toho nehrabej"... pokud takhle dobře držely, proč je tam nenechat.
... a když jsem mrknul na rozvody, tak jsem zjistil, že to rozebírám zbytečně, protože jim nic nebylo - opotřebení minimální
No, ale když už jsem to měl rozebrané, tak jsem rozvody vyměnil, s nimi i kolečko náhonu rozdělovače na vačce a také pastorek komínku rozdělovače. Tak zase za dalších 200 tisíc...
Původní rozvody viz foto:
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
No, ale když už jsem to měl rozebrané, tak jsem rozvody vyměnil, s nimi i kolečko náhonu rozdělovače na vačce a také pastorek komínku rozdělovače. Tak zase za dalších 200 tisíc...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Původní rozvody viz foto: