Dneska sem konečně rozhejbal auto po výměně poloosy, ložisek atd. No, řekněme, že sem odstranil X zvuků, pazvuků od ložisek, který byly po smrti a kvílivej zvuk z převodovky (mokrý 5Q) se zdá bejt snad už takovej, že mne to donutí ji znovu vyndat z auta.

Nicméně teoretická před dovolenou a rád bych, jestli mi to potvrdíte nebo vyvrátite.
Pískot, se zvyšující se rychlostí nabírá na frekvenci až jakoby se zdá, že kolem 2 500 otáček zmizí. Onen zvuk to vydává pouze při deceleraci nebo akceleraci. Jakmile vyřadím, zvuk zmizí, jakmile pouze udržuji rychlost, zvuk se taktéž nekoná.
Moje úvaha: Kdyby v převodovce byly KO ložiska, hvízdá to pořád a s rostoucími otáčkami převodovky se to zvyšuje. Projev spíš sedí na opotřebená (či nesednoucí si) ozubená kola - hvízdá, když jsou zuby v záběru. A jelikož se zvuk při jízdě na neutrál nemění, diferenciál můžu vyloučit. Z toho mi vychází závěr, že nehrozí fatální kolaps převodovky, maximálně se bude zvuk zhoršovat.
Dále, předpokládejme, že to jsou tedy ozubená kola. Dá se nějakým způsobem zjistit, který pár kol za tohle může, když se při skládání všechny jevily OK?
edit: Kvílivej zvuk z převodovky je přímo úměrný rychlosti auta a nemá vliv zařazený rychlostní stupeň. Tzn. to hvízdá stejně při rychlosti 50km/h na trojku, čtyřku i pětku.