-> minno:
Docela by stálo za to tu myšlenku rozvést a zjistit, kolik celkovýho bordelu na silnici kde vzniká. Vždycky mě totiž zajímalo, jak se z krásně čistýho sněhu stane během chvíle černá hnusná sračka, která špiní všechno, na co přijde. A přitom v létě se nic podobnýho nepozoruje. Zajímalo by mě, kolik "špíny" je způsobeno třeba obrusem pneumatik, vozovky nebo brzd, k tomu samozřejmě spad pevnejch částic z emisí motorů.
Navíc bych prosil neházet "starý" do jednoho pytle, neboť jsem majitelem starého (EURO3) a ještě staršího (EURO2) dieselu. Ještě starší diesel je na tom, uznávám, dost bídně, nicméně emisema legálně na hraně projde. Konstrukčně téměř stejný "jenom starý" (tvých zmiňovaných 15 let) diesel by moh ale možná leckterýho novějšího zástupce s EURO4 nebo vykuchanýho EURO5 školit, jak maj vypadat emise dieselu. A to tam je mnohem víc, než sériových 90 koní.
Je to prostě o údržbě a o celkovým technickým stavu - k čemu je nějaká úroveň, na kterou bylo auto konstruováno jako nový, když se provozem dostane o několik kategorií úplně mimo?
Prostě si musim obhájit, že jsem koupil starou šlupku (proti kterejm je tady i v médiích založenej boj) za peníze, za který by mohlo bejt auto o 5 let novější (ve stejný třídě, podobný motorizaci, výbavě), ale pochybuju, že by obecně fungovalo lépe nebo bylo v lepším stavu.
