skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> Jarda: Na volnobeh to ma mizernu ucinnost, kde preboha ste prisli na taketo kraviny?
-> dragon_cb_cz 28.02.18 10:12:19: na volnobeh to je nejlepsi, ale vhodne je pri co nejnizsich otackach![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> minno: Různý auta to mají různě, ale o tom, že by se měl zapínat jen na volnoběh slyším poprvý teda...
-> minno: kompresor spina a vypina podla teploty vyparniku a tlaku v systeme. Pri inteligentnejsich autach vypina napriklad aj pri plne stlacenom plyne, aby neuberal vykon ked je ho potreba na kolesach.
-> darklord: Vďaka za opis. Asi to bude tak ako píšeš, pozeral som teraz ako asi to je v aute porozmiestňované a niečo na tom bude. Čiže kompresor sa môže sám vypínať/zapínať aj v lete počas jazdy? Som bol v tom, že spínať by sa to malo len pri voľnobežných otáčkach.
-> Jarda: je nedostatok a nedostatok. Pokial je okruh prazdny a tlakove spinace funguju ako maju tak sa spojka kompresora nezapne. Lenze pokial je v systeme len ciastocny pokles tlaku, kedy chladenie este spina ale uz moc "nechladi" tak vznika prave problem s tym ze kompresor bezi stale (a velmi pravdepodobne nasucho)
-> darklord: ajaj, ja kdxz to zapnu, tak bezi nonstop a pozoroval jsem lehke piskani a prd to chladi... Nekdo mi tvrdil, ze pri nedostatku chladiva nesepne prave vubec, jestli to je, jak rikas, tak jsem tomu zase daval na prdel :/
-> minno 26.02.18 15:45:33: Dnes se mi něco podbného stalo na neškodovce, provozní, leč asi týden stojící. V noci i -15°C...pedál šel poněkud ztuha, i nahoru, olej v servu (nebo převodce) též poněkud ztuhlý.
-> minno: isto tam je tepelne cidlo na vyparniku, ktore je tam prave preto aby vyparnik nezamrzol kvoli vzdusnej vlhkosti. A kedze byva z pravidla este pred radiatorom tak ma isto pod 4 stupne aj ked je motor zohriaty. A ten tvoj kompresor naozaj nebezi nonstop, ale vypina a zapina sa prave na zaklade tohoto cidla (plus mozno este cidla tlaku). Pokial bezi nonstop mas najskor malo chladiva, a hrozi ze ho zadres.
-> minno 27.02.18 12:05:50: Tak som to včera schválne šiel vyskúšať, zapnem klímu pri voľnobežných otáčkach a ručička otáčkomera ani ťuk. Tak som otvoril kapotu, že či vôbec spína kompresor a zistil som, že nespína![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Je možné, že je tam nejaká tepelná poistka a vo veľkom mraze to proste nezapne? Bolo -15°C, ale skúšal som to po 70 km jazdy, kedy bol už motorový priestor vyhriaty.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: fouká teplej vzduch už po 2-3km.... mám tam předehřev s třema žhavičkama v chladicicm okruhu![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> palinator: je dosť zima no , teraz som išiel z -15,5st dole kopcom a klesol len olej trochu inak fajn teplota , pred rokom -18 a tá istá trasa mi Octavia klesla na vode na 50st .. zaujímavé
Tak jsem si dneska změřil při -12st.C za jak dlouho se mi to hrozná nafta ohřeje.... trochu tomu nahrával hustší provoz než obyvkle, nicméně motor byl na 80st. už na Jarově na Spojovací... což je cca 4,5km cesta.... takže nemůžu si stěžovat![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Vyměnil žhavičky, celkem se divím že v -15cti nastartoval...
-> palinator 27.02.18 14:12:09: To je teda dost bída.
-> palinator: V garáži asi -3, venku asi -12, při nájezdu na D1 (6km) už jsem svlíkal bundu, protože tam začínalo bejt docela teplo a teploměr už byl tak na půl cesty k finálnímu bodu... Příhřev to nemá, klima v reverzním módu (kdy větrák jede úplně na plno) puštěná asi jen do Říčan, pak klasicky automatika na 22°C... Největší roli hraje profil trasy - tady je první stoupání v Říčanech a druhý dlouhý právě k D1, když jedu na druhou stranu přes Uhříněves a do Měcholup, kde je to celou dobu prakticky placka, tak to ohřívám daleko dýl...
Blbý spíš bylo, že když jsem přijížděl od Chodova na Pankrác, tak tam to zase docela dlouho pouštím z kopce na neutrál a to už se tomu moc topit nechce
To samý když se pořád stojí na křižovatkách...
EDIT: trasa: en.mapy.cz/s/2qDkQ
Blbý spíš bylo, že když jsem přijížděl od Chodova na Pankrác, tak tam to zase docela dlouho pouštím z kopce na neutrál a to už se tomu moc topit nechce
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
EDIT: trasa: en.mapy.cz/s/2qDkQ
-> Jarda: Bliz realite je asi 0,1-0,2l/100km pri 100W uspore na dennim sviceni. U plynu tak mozna o 0,22l, protoze kazdej lpgeckar narust spotreby na lpg o vic jak 10pct neprizna :-)
-> dragon_cb_cz:
Hmmm.. já dneska z -5°C v garáži a -10°C venku Oct ohříval asi 20 km na tu falešnou provozní teplotu. Příhřev vody funkční, termostat novej, Climatronic zapnutej na 18°C na automat, trochu staženej na větráku.
Je znát, že jsem na Toledu první kilometry jezdil s vypnutým topením, ohřálo se to na skutečnou provozní teplotu nejdéle po 12 km a to to bylo často víc vymrzlý, nemělo příhřev ani chlazenej EGR.
Hmmm.. já dneska z -5°C v garáži a -10°C venku Oct ohříval asi 20 km na tu falešnou provozní teplotu. Příhřev vody funkční, termostat novej, Climatronic zapnutej na 18°C na automat, trochu staženej na větráku.
Je znát, že jsem na Toledu první kilometry jezdil s vypnutým topením, ohřálo se to na skutečnou provozní teplotu nejdéle po 12 km a to to bylo často víc vymrzlý, nemělo příhřev ani chlazenej EGR.
-> Matsoft 27.02.18 13:11:51: proto by to chtelo to nezavisle topeni![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
2 dragon: tak 1/2 l nafty to u vetsiny aut nebude, ale 1/2 l lpg klidne jo![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
2 dragon: tak 1/2 l nafty to u vetsiny aut nebude, ale 1/2 l lpg klidne jo
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Matsoft: To jedeš celou cestu z kopce?
Za 13km už mám ohřátou i naftu...
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> King 27.02.18 09:48:00: no.. mne octa v tehle mrazech prepina az tak po 13-15km
-> Jarda: Jako že tím, že ušetříš nějakých 100W na osvětlení auta ušetříš 0.5l/100km ? to bych chtěl vidět...
Jinak lehkou ztrátu výkonu díky klimě jsem pozoroval akorát u tý naší O1, jinak vůbec... stejně většinou plyn jen lehtám a když je potřeba dát plnej, tak si to auto klimu samo vypne.
Jinak lehkou ztrátu výkonu díky klimě jsem pozoroval akorát u tý naší O1, jinak vůbec... stejně většinou plyn jen lehtám a když je potřeba dát plnej, tak si to auto klimu samo vypne.
-> minno:
Každej má jiný představy o zapnutí sahary. Dvojsahara na Toledu udělala vždycky ránu že to škublo celým autem, pohaslo osvětlení palubky, zarachtal motor jak musel přidat a proklouz řemen na altíku.
A hukot jak prase - za 10 vteřin vychlazeno.
Každej má jiný představy o zapnutí sahary. Dvojsahara na Toledu udělala vždycky ránu že to škublo celým autem, pohaslo osvětlení palubky, zarachtal motor jak musel přidat a proklouz řemen na altíku.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 27.02.18 11:01:54: Nie, je tam manuálna klíma, to znamená len OFF/ON, zapnem a kompresor stále beží. Zmenu otáčok voľnobehu po jej zapnutí takmer nejde pozorovať, len fakt mierne, ako keď sa zapne napr. sahara. Ani na spotrebe to nie je skoro poznať, či klíma beží, alebo nie.
Asi je to dané výkonom kompresora / výkonom klímy. Ale chladí to v lete pekne, viac zimy ako toto fakt nepotrebujem.
Asi je to dané výkonom kompresora / výkonom klímy. Ale chladí to v lete pekne, viac zimy ako toto fakt nepotrebujem.
Já se tedy přiznám se zkušeností, že čím slabší auto, tím více byla zapnutá klima znát. Když jsou velká horka, tak se těm autům obecně moc nechce a když se u slabého motoru přidá ještě klima, tak se stoupání stávají docela veselicí. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> King: Jo a dneska sem si koupil ke svačině jenom jeden rohlík, abych tu ztrátu nahradil. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak co se týče klimy a seriový fel 1.6, tak ztráta výkonu je citelná do cca 3 tisíc otáček. Do města nic moc, na dálnici už si toho všimnu, jen když se soustředim. Což je fuk, protože ve městě mám stejně raději stažený okýnko.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak co se týče klimy a seriový fel 1.6, tak ztráta výkonu je citelná do cca 3 tisíc otáček. Do města nic moc, na dálnici už si toho všimnu, jen když se soustředim. Což je fuk, protože ve městě mám stejně raději stažený okýnko.
-> minno: Já na Xsaře 1.8 66kw tedy pociťuju trochu rozdíl,když je zaplá klima.
-> minno 27.02.18 10:53:56: a neni tam klimatronic? Tam to u firemni octy taky nepoznam
u feldy to je znat hodne, jednou jsem sel ladit lpg, ze co s tim je, ze to nejak nejede a mel jsem zapnutou klimu:), u 1.8t taky, ono jak ji clovek zapne na volnobeh, coz by se melo, tak padaji otacky, nez si to prida...
Rekl bych min. jako 2 altiky :) s klimou mam o vic, jak o 1l vyssi spotrebu, kdezto na denni sviceni max o 0,5 l nizsi...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Rekl bych min. jako 2 altiky :) s klimou mam o vic, jak o 1l vyssi spotrebu, kdezto na denni sviceni max o 0,5 l nizsi...
-> Jarda: Po zapnutí klímy v Punte nepoznám absolútne žiadnu stratu výkonu, a to je tam len 44 kW motor. Je to akoby tam bol len ešte jeden alternátor :)
-> King 27.02.18 10:03:35: no klimu poznam i u obou octavek
njn, mel jsem teda poridit radeji alespon V6 nebo lepe osmival:) stejne me stve, ze mam vsechna auta jen 4 valce :)
Felda jezdi lip nez nejaka 2.0 jednickova octava, temer 100hp a 150Nm na ten benzin s tak lehkym autem slusne hybe a na plyn to jede asi tak, jako kdyz na benzin zapnu klimu, tak jsrm to myslel![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Felda jezdi lip nez nejaka 2.0 jednickova octava, temer 100hp a 150Nm na ten benzin s tak lehkym autem slusne hybe a na plyn to jede asi tak, jako kdyz na benzin zapnu klimu, tak jsrm to myslel
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda: Vif se dela zvlast pro benál a pro naftu. Jizda v aute, ve kterym je poznat zapnuti klimy na vykonu, je masochismus :-)
-> Borderer 27.02.18 08:59:42: U nas -24 felda chytla na podruhe a po 1km uz jela na LPG, jen kontrolka mazani zhasla asi po 20s
Naftova octa na potreti a motor nijak nekouril a slo to ciste.
Jinak ten vif je stejnej do nafty i benzinu? Ja ho nalil do feldy, vymenil jsem filtr, ale bylo KO cerpadlo, tak jsem vymenil jeste to a pak uz zadnou zmenu nepocituju, kdyz dojedu na benzin, tak potom chytne na drc, kdyz dojedu na LPG, tak je to potom horsi.
2 King:
Ja na benzin jezdim celkem dost, protoze mi na nej felda jede asi o jednu klimu vic :), nez na LPG, tak 4-5 nadrzi benzinu rocne spalim jen ve felde.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Naftova octa na potreti a motor nijak nekouril a slo to ciste.
Jinak ten vif je stejnej do nafty i benzinu? Ja ho nalil do feldy, vymenil jsem filtr, ale bylo KO cerpadlo, tak jsem vymenil jeste to a pak uz zadnou zmenu nepocituju, kdyz dojedu na benzin, tak potom chytne na drc, kdyz dojedu na LPG, tak je to potom horsi.
2 King:
Ja na benzin jezdim celkem dost, protoze mi na nej felda jede asi o jednu klimu vic :), nez na LPG, tak 4-5 nadrzi benzinu rocne spalim jen ve felde.
-> Borderer: 10 km na benzin, to je nocni mura kazdyho lpg kolenovrta :-)
-> minno: je to i vlastnost te brzdovky, od LM je brzdovka pro nizsi teploty, mam ji ve felde, udajne je kratsi reakcni doba a tim vyssi bezpecnost :)
-> minno: Já bych řekl, že za to klidně můžou všecky zatuhlý spoje. Když si vezmu, kde všude je vazelína, mrazem ztuhlá pryž atd., tak než se to rozhejbe či lehce ohřeje, chvilku to potrvá. Nevím jak u škodovky, ale u feldy jde v mrazivých dneh prvních pár zařazení ztuha a pak se to rozhejbe.
Jinak co sem udělal. Nastartoval sem.
Dnes ráno u nás -16°C, felda sice chytila na 4 otočení motoru, ale celých 10km odmítala jet na LPG a krystaly v palubním počítači se chovaly strašně vtipně, jak ve zpomanelém záběru.
Jinak co sem udělal. Nastartoval sem.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno: Radenie mám teraz ráno pri -10 tuhé aj na Octavii , stačí pár metrov a ide to pekne , dávam si medziplyny a vzhľadom na to že motor to nepotrebuje tak moc neradím
-> suri: Soused měl na Favoritovi 20 let brzdovku.A v pohodě.
-> Eidy: -> Jarda: -> suri: Je mi potom ale záhadou, prečo v mojej škodovke odjakživa tuhne spojkový pedál už aj pri malom mraze tesne pod nulou. Či valce nové alebo staré, nová/stará brzdovka na to nemá vplyv. Rovnako radiaca páka a jej pohyb, stačí malý mráz a prvé kilometre je to dosť tuhé a to mám v prevodovke moderný olej 75W90.
-> minno: skôr valec na odchode , autá jazdia aj 15 ročné a pôvodná kvapalina a idú ako majú
-> minno 26.02.18 15:45:33: kdyz jsem u nejakyho auta kaslal na brzdovku, tak pri prvnich mrazech jsem slapnul na pedal a utrhl jsem brit![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> minno: To se mi nezdá. Většina aut jezdí s brzdovkou ještě z fabriky a nic netuhne. Jako vyměnit ji můžeš, ale nevsázel bych na to. Co zkusit máznout silikonem gumičky zvenku (pod prachovku). Dá se tam dostat?
Tak ma napadlo, môže brzdová kvapalina už po relatívne krátkej dobe (2 roky) tak zdegradovať (naviazať vodu), že pri silnejšom mraze (-15 °C) kvapalina už čiastočne prituhne?
Ide o hydraulický spojkový systém.
S autom sa jazdí cca 8 tis. km ročne, ale veľa z toho po meste, takže sa dosť spojkuje.
Ide o to, že v zime pred rokom aj pri väčších mrazoch (-25) chodila spojka v pohode, to bola kvapalina v spojke možno pol roka až rok po výmene, teraz bolo len -15 a spojkový pedál sa prvé kilometre jazdy len veľmi neochotne vracia hore. Po zohriatí je to OK, no odstavím auto na pár hodín a je to znova zatuhnuté.
Nejedná sa o škodovku, ale to je jedno.
Ide o hydraulický spojkový systém.
S autom sa jazdí cca 8 tis. km ročne, ale veľa z toho po meste, takže sa dosť spojkuje.
Ide o to, že v zime pred rokom aj pri väčších mrazoch (-25) chodila spojka v pohode, to bola kvapalina v spojke možno pol roka až rok po výmene, teraz bolo len -15 a spojkový pedál sa prvé kilometre jazdy len veľmi neochotne vracia hore. Po zohriatí je to OK, no odstavím auto na pár hodín a je to znova zatuhnuté.
Nejedná sa o škodovku, ale to je jedno.
-> Petuli 19.02.18 21:23:50: hlavně aby z toho obrazku pak nebylo logo hyundaye v 9.měsíci![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Kolegovi v Kyrgyzstanu chtel varit podlahu - uchyceni napravy a kdyz uvidel, ze to jen pali, tak tam tou svareckou udelal alespon diry a obrovskejma sroubama z dulnich stroju mu tam nasrouboval kus plechu, pak se mu to vytrhlo cele, ale dojel, jen kolo mu behalo pres 5cm :). To u me si vzdy pochvalovali, ze je na co varit :)
-> minno: trvá to dýl ale vytvrdne.... v roce 2007 jsem v únoru vyvařoval lem na Rapidu a kitoval když bylo na nule... sice to i hodinu po tom bylo měkký ale druhý den už se dal brousit. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Neni to tak dlouho, co táta vyvařoval ségře Tigru elektrodou a mě na E30 taky něco lepil. Ale COcko uz jsem si koupil a jedno auto uz mam tez vysmrkane. Zbejva uz jen doladit ruce
-> minno: Ne, dal jsem radši trochu víc tvrdidla... ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: Si ho fénoval? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno 23.02.18 07:42:52: Ale zaschnul...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)