skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> StepaNoFUN: Aj mne sa už pár krát zakusol ale s týmto som ináč neporadil.
-> hans1: Mi nemluv... Mě osobně nikdy flexa nic vážnějšího neudělala (drobnejch zranění rukou, modřin od rozlítlýho kotouče a návštěv očního nepočítaně)...
Ale před několika lety jsem prakticky dělal stavbyvedoucího na jedný stavbě (přišel jsem k tomu jako slepej k houslím a nechtěně - celý vedení si vzalo dovolenou ve stejnej termín a pár dní jsem tam byl vedoucím) a když jsem po 3 hodinách práce vylezl zplavenej jako myš (venku asi 40°C ve stínu a my byli na sluníčku) ze 7m hluboký šachty se slovy - pánové, máte to dovařený, rozepřený, je potřeba ta karisíť zaříznout o 2 pole (20cm) po obvodu. Je mi jedno jak to uděláte, jsou tu pákovky, je tu flexa... Já se jdu napít a dát si cigáro...
A já kokot jsem jim tam nechal svoji 115tku, ale o výkonu skoro 1kW... :-/
Jeden z mladejch si stoupnul na žebřík (samo že bez jištění) a jal se řezat. Jednou rukou... Ta silná flexa s 1mm kotoučem se mu kousla a jak kopla a neudržel ji, tak mu udělala 10cm díru do tváře. :-/ Viděl jsem jen jak flexa zmizela v šachtě, on vyběh po žebříku nahoru...
A pak to už bylo rychlý - telefon, sanita, vyplácaná celá lékárnička, zahozený triko... Následně policajti... :-/
Naštěstí se to ukecalo, že uvázanej byl (vazáky jsme tam měli, protože jsem dva dny předtím tu šachtu vyřezával autogenem, a řekl jsem, že přes ten asfalt to neřežu, dokud nebudu v sedáku uvázanej na bagru, aby mě kdyžtak vytáhli), flexa měla kryty (dokonce mi ji chtěli zabavit jako předmět doličný, ale nedal jsem ji, se slovy - ty woe a čím asi tak budu dělat? Zejtra ráno v 8 tu je mix s betonem)... A jelikož kousek od stavby byla zubní chirurgie s plastikou, tak mu to docela pěkně a rychle ošetřili...
Takže nakonec to proběhlo v klidu, ale dodneška si říkám, že jsem mu měl kokotovi říct, ať si to nejdřív nařeže zvrchu "po sekcích" a pak ať jde teprve na žebřík...
Ale před několika lety jsem prakticky dělal stavbyvedoucího na jedný stavbě (přišel jsem k tomu jako slepej k houslím a nechtěně - celý vedení si vzalo dovolenou ve stejnej termín a pár dní jsem tam byl vedoucím) a když jsem po 3 hodinách práce vylezl zplavenej jako myš (venku asi 40°C ve stínu a my byli na sluníčku) ze 7m hluboký šachty se slovy - pánové, máte to dovařený, rozepřený, je potřeba ta karisíť zaříznout o 2 pole (20cm) po obvodu. Je mi jedno jak to uděláte, jsou tu pákovky, je tu flexa... Já se jdu napít a dát si cigáro...
A já kokot jsem jim tam nechal svoji 115tku, ale o výkonu skoro 1kW... :-/
Jeden z mladejch si stoupnul na žebřík (samo že bez jištění) a jal se řezat. Jednou rukou... Ta silná flexa s 1mm kotoučem se mu kousla a jak kopla a neudržel ji, tak mu udělala 10cm díru do tváře. :-/ Viděl jsem jen jak flexa zmizela v šachtě, on vyběh po žebříku nahoru...
A pak to už bylo rychlý - telefon, sanita, vyplácaná celá lékárnička, zahozený triko... Následně policajti... :-/
Naštěstí se to ukecalo, že uvázanej byl (vazáky jsme tam měli, protože jsem dva dny předtím tu šachtu vyřezával autogenem, a řekl jsem, že přes ten asfalt to neřežu, dokud nebudu v sedáku uvázanej na bagru, aby mě kdyžtak vytáhli), flexa měla kryty (dokonce mi ji chtěli zabavit jako předmět doličný, ale nedal jsem ji, se slovy - ty woe a čím asi tak budu dělat? Zejtra ráno v 8 tu je mix s betonem)... A jelikož kousek od stavby byla zubní chirurgie s plastikou, tak mu to docela pěkně a rychle ošetřili...
Takže nakonec to proběhlo v klidu, ale dodneška si říkám, že jsem mu měl kokotovi říct, ať si to nejdřív nařeže zvrchu "po sekcích" a pak ať jde teprve na žebřík...
-> isti: To je tak, když se Ti ten kotouč zakousne v řezu... Známe... Ale ještě se mi nestalo, aby to nešlo zevnitř podržet úzkým klíčem a pak vzít velkejma sikovkama. Teda jednou jsem nahřejval přední matici autogenem, ale to bylo na průměru 230mm a zakousnul (a rozletěl) se silnej kotouč...
Vlastne to patrý do dvoch tém naraz ale dám to sem,dnes som kvôli výmene kotúča musel rozobrať karbobrúsku

-> minno: v podstatě jo, protože jsem neměl stahovák tam jsem musel vyndat poloosu a když jsem měl venku poloosu tak jsem vyndal i rameno obrousil jsem to a natřel
-> minno: ked mu kuknes do karty pochopis co sa deje
-> Rock 08.05.17 21:28:38: na kolísku si to dával len kvôli výmene ložísk, alebo sa pracovalo aj na inom?
-> palinator: hmm toto čaká aj mňa , ale nové dvere , už čoskoro dúfam
-> isti: vlečka nebude 

-> Rock: A kedy dáváš vlečku?



Socháme metal-free dveře...
-> Bukaj 07.05.17 11:45:20: u zluteho rapida opravoval podlahu minuly majitel (nastesti jen nalepenim) casti PC bedny
mel jsem strach, co po odlepeni najdu a on problem byl jinde, podlaha celkem OK a byla jen utrzena od vyztuhy na ktere jsou sedacky...

Dneska s bandou FCC v Lužné u Rakovníka aneb tři muzea v jeden den 

-> suri 07.05.17 22:30:30: Na kamínky přímo mířené to asi úplně nefunguje, ale na prach a šikmo letící to funguje určitě. Navíc je to dobrá ochrana laku jako takového.
-> Tuner#2: všetko je to fajn ale od kamienkov a iného to nezachráni , nijak extra to už neprežívam , raz dvakrát do roka carnauba wax sonax a po prdeli , lesk je ako bol na novom , a ten otrieskaný zvyšok od kamenia nemá aj tak význam riešiť
michael to občas přehání obzvlášť u toho spotřebáka, nicméně správné mytí, dekontaminace, leštění a správné zavoskování je opravdu potřeba pokud má lak za něco stát i po letech. Z fabriky se to rozhodne nedělá a i ten nejtvrdší vosk nepřežje déle než rok...
-> Tomaso435: jak se to vezme. Mam jiny nazor
-> Milan 136: a funguje to a vypadá dobře po spoustu let :D
-> michael: pekna prace
-> Tomaso435: z fabriky to neni namatlany nicim...
-> Tomaso435: z fabriky to neni namatlany nicim...
-> Jožynek : Používám přírodní vosky Dodo Juice.
-> michael: aký vosk používaš?
-> Tomaso435: Ale jezdím a z výroby na tom nic není.
-> michael: a na co když s tim nejezdíš :-D bych to nechal tak jak to bylo namatlaný z výroby.
-> minno 04.05.17 10:00:40: tak prave teraz som nato pozrel. su OK.
urcite by som im nevenoval dalsiu lakovaciu pozornost.
urcite by som im nevenoval dalsiu lakovaciu pozornost.
-> Pavel P..: Tady u toho auta byl problém ten, že jednak plechy z ACI byly ponechány v přepravní základovce a hlavně to, že prahy a spodky blatníků byly pře lakem nastříkány nepřelakovatelným asfaltovým prostředkem, takže se lak odfoukl a pod lak se dostala vlhkost a ten asfaltový sajroš už to nezachránil, když tam vlkhost byla uzavřená.
Jinak nebýt těchto oprav a toho, že bývalý majitel docela brutálním způsobem opravoval promáčklou podlahu u řidiče (čtverec z trojky plechu) a taky zavařil vyseklé díry pro odtok roztoku při forézním máčení kastle - dle toho, jak to vypadá, tak asi elektrodou), tak je to na provozní škodovku poměrně zachovalá kastle. Vnitřní výztuhy prahů jsou docela v cajku, totéž platí o podlahách a dně kufru. Opravy tam nutné budou, ale spíš bude víc práce s odstraněním zásahů kutila (vyvrtané díry všude možně i nemožně, zprasená podlaha atd), než zásahů brouka korozníka. A taky auto bylo ťuknuté na level zadní nosník, tak tam to bude chtít trochu porovnat, ale snad nic vážného. A vyklepat přední podběh - je promáčklej od něčeho v kufru...
No, a samozřejmě sehnat všechny panelové díly kastle - dveře, zadní kapotu a čelo (pravej přední blatník vypadá solidně a přední blatníky, čelo a kapotu mám)
Jinak nebýt těchto oprav a toho, že bývalý majitel docela brutálním způsobem opravoval promáčklou podlahu u řidiče (čtverec z trojky plechu) a taky zavařil vyseklé díry pro odtok roztoku při forézním máčení kastle - dle toho, jak to vypadá, tak asi elektrodou), tak je to na provozní škodovku poměrně zachovalá kastle. Vnitřní výztuhy prahů jsou docela v cajku, totéž platí o podlahách a dně kufru. Opravy tam nutné budou, ale spíš bude víc práce s odstraněním zásahů kutila (vyvrtané díry všude možně i nemožně, zprasená podlaha atd), než zásahů brouka korozníka. A taky auto bylo ťuknuté na level zadní nosník, tak tam to bude chtít trochu porovnat, ale snad nic vážného. A vyklepat přední podběh - je promáčklej od něčeho v kufru...

No, a samozřejmě sehnat všechny panelové díly kastle - dveře, zadní kapotu a čelo (pravej přední blatník vypadá solidně a přední blatníky, čelo a kapotu mám)

-> Bukaj: To papírový přední čelo jsem už taky viděl a blatníky taky... to je tim když si někdo myslí že ta údajná kataforeza mu vydrží jako nástřik tlumexu...a nalakuje to jen zvenku.
podobně zpuchlý čelo jsem měl i na svém rapidu kam ho původní majitel tak jak ho koupil v Aci a za dva roky jsem z něj trhal tu kataforezu jak cáry papíru...
podobně zpuchlý čelo jsem měl i na svém rapidu kam ho původní majitel tak jak ho koupil v Aci a za dva roky jsem z něj trhal tu kataforezu jak cáry papíru...

-> Vojťas: za tuhle sumu aby ne ...
-> Bukaj: porad nechapu proc si ho koupil
takovou pastiku

Takhle papírové přední čelo jsem ještě neviděl u žádné škodovky. Ale stejně, jako u těch prahů a blatníku je na vině nevhodné kombinace nátěrových hmot pod lakem...
-> minno 04.05.17 10:00:40: ja daval na feldu pred zimou zadni pruziny combi VIKA :) no na druhe je mam taky a za 4 roky jsou radne orezle
Je to jedina VIKA vec na celym aute... teda dve pruziny :)

Je to jedina VIKA vec na celym aute... teda dve pruziny :)
-> SO545 20.04.17 20:40:22: Už si sa na to pozeral? :)
Karolína je ještě v práci, takže jsem ještě před chvílí utápěl žal v koupelně. Ležel jsem ve vaně, poslouchal muziku, chroustal brambůrky, zapíjel je pivem, četl si Autotip Classic a psék si vedle vany lízal pipinu. 

-> Syny: My jsme se shodli, že by alespon mohli navalit modýlek, přesně toho mixu (včetně barev) co mám já 

-> King: Tak se na ne muze zamestnavatel obratit se stiznosti a ve vetsine pripadu dostane pristi servis zdarma nebo nejakej jinej bonus. Alespon tak to chodi u koncernu, kdyz ses pro ne trosku zajimavej zakaznik (tedy vetsinou firma co tam servisuje flotilu aut pravidelne). Vlastni zkusenost...
-> Syny: V tomhle Dejva tak trochu chápu, protože si dost dobře neumím představit v dnešní době situaci "není náhradní díl, oprava za 12 dní ". Tohle bych pochopil možná někdy kolem roku 1987 v období budování rozvinuté vy-víte-jaké společnosti, ale dneska ?
Když mi na mašině odejde něco hodně exotickýho, tak druhej den to mám u zákazníka z německýho skladu. Když mi před deseti lety (nejspíš) kuna prohryzla hadici v motoru, tak značkovej servis taky neměl, ale za chvíli se v show roomu objevil mechoš, něco ukrad z vystavenýho TDCi a za půl hodiny jsem moh frčet :-)
Když mi na mašině odejde něco hodně exotickýho, tak druhej den to mám u zákazníka z německýho skladu. Když mi před deseti lety (nejspíš) kuna prohryzla hadici v motoru, tak značkovej servis taky neměl, ale za chvíli se v show roomu objevil mechoš, něco ukrad z vystavenýho TDCi a za půl hodiny jsem moh frčet :-)
-> Syny: Kdyby řekli rovnou, že to bude skoro za 14dní - tak by to tak dopadlo
Ale když už to v tom servisu je, těžko se bude blokovat další auto na to, aby se to přetáhlo na tyči....

-> David29 02.05.17 22:00:06: Tak kdyz jses ty tak gramotnej a byla to dle tebe takova prkotina, tak proc sis to neopravil sam? Koupit lanko, nastrkat do bowdenu, u prevodovky postelovat a za dve hodky frcis, ne? Usetril bys firme plno penez, sobe volno, dostal pasaka, premie a byl hrdina 

-> Tommyk: Servis může za to, že to nemůžou opravit (třeba nějak dočasně, než ND bude) a musí mermomocí čekat na ND, kterej není - notabene, když slibovali jak druhej den okolo 16h díl dorazí a pak ti jen řeknou - Není, nevíme kdy bude, nevíme kde ho seženeme, naserte si....
Bejt to moje auto a bejt závislej na výdělku, bavíme se o tom, že bych byl cca 70tkč v mínusu
Bejt to moje auto a bejt závislej na výdělku, bavíme se o tom, že bych byl cca 70tkč v mínusu
-> Jarda: Tak ono by bejvalo stačilo to prasklý vytáhnout, do bovdenu nasoukat nový a u převodovky si s tím pohrát, aby to chodilo... Práce max. na dvě hodiny a finančně jsme na pár stovkách, kdyby se koncovej díl udělal z nerezu...
Ne, v Mercedesu to radši nechaj hnít 11dní na parkovišti a pak to zkasírujou... A měnili i ten druhej (chodí to v páru). Kdyby třeba namazali aspon podvozek, nebo udělali prostě nějakou drobnonst navíc... Ne
Fakt, doprdele s celejma autorizovanejma servisama... Paka negramotný
Ne, v Mercedesu to radši nechaj hnít 11dní na parkovišti a pak to zkasírujou... A měnili i ten druhej (chodí to v páru). Kdyby třeba namazali aspon podvozek, nebo udělali prostě nějakou drobnonst navíc... Ne
Fakt, doprdele s celejma autorizovanejma servisama... Paka negramotný
-> David29: servis nemůže za to, že je některý díl nedostupný...
Nevím proč by to měli opravovat zadarmo.
Nevím proč by to měli opravovat zadarmo.