-> saskyn2: nemenované vršovice jop? tam boli aj naprd kladky ...
osobne by som tam dal niečo rozumné , tj contitech a podobne , prípadne originál
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> Bukaj 27.02.17 07:33:40: jj, ja na nich obrousil jen dolni 1/4 a natrel jsem to zinkovym epoxem a striknul bezbarvym lakem, sroub jsem rariznul zaroven s matici, abych za to zase nekde nechytnul

-> Jarda: Taky mám dojem, že škodovácké tlumiče z osmdesátých let zničí spíš stání a nečinnost, než jezdění. Vyteklé jsou spíše rarita (v důsledku nepoužívání a oxidace chromu na pístnici) a často bývají hnusné zvenčí, ale přesto fungují dobře.

-> Durnbach 26.02.17 22:05:10: jj, do feldy...
-> Bukaj 26.02.17 23:58:27: na rapidu tlumice zadni pul mega a jsou OK, ale asi pul zivota to auto jezdilo jen na perech, protoze tlumice vubec nebyly chyceny dole v ramenech, tak aby fungovaly... to byl tenkrat rozdil v jizdnich vlastnostech, kdyz jsem je pripojil :)))
-> Bukaj 26.02.17 23:58:27: na rapidu tlumice zadni pul mega a jsou OK, ale asi pul zivota to auto jezdilo jen na perech, protoze tlumice vubec nebyly chyceny dole v ramenech, tak aby fungovaly... to byl tenkrat rozdil v jizdnich vlastnostech, kdyz jsem je pripojil :)))
Dneska po nějaké době zase půlden strávený nad (tedy spíše pod) autem...
cíl: vyřešit akutní resty z loňska - vyměnit ohnutou páku řízení po kolizi se skálou, vyměnit silentboky řízení, zkontrolovat přední nápravu...
...páka vyměněna, zjištěn zarezlý jeden pístek na 4P brzdiči (provizorně rozhýbán), zjištěna závada levého tlumiče (překvapivě nikoli vyteklý, ale strašně těžce šel zatlačit, ač by měl jít zatlačit lehčeji, než vytáhnout, dokonce na pístnici je vidět v místě nejčastějšího styku s guferem zakalení) - tlumiče z devadesátých let - ještě rozebiratelné, černé s nálepkou Škoda Auto a.s., na autě cca 5 let a 60-80 tisíc km. druhý tlumič byl OK. Nahrazeny tlumiči Gabriel RED RYDER made in USA - jsem zvědav, jak si představují amíci tlumič pro škodovku
Dále zjištěna deformace pravého třmenu hřebenového řízení (rána do skály byla slušná) - ten také vyměněn spolu s oběma silentbloky. Jinak to vypadá, že ještě pár let v denním provozu na místních tankodromech a škodovka se mi rozpadne - je vidět uvolňování bodových svarů karoserie a dokonce některé šroubové spoje na přední nápravě vyžadovaly dotažení...
A mám dojem, že se v zimě sype na silnice čím dál větší svinstvo - to, jak škodovka sešla po této zimě, se nedá srovnat snad s žádnou sezonou v devadesátých letech, kdy byly zimy podobné jako ta letošní a se škodovkou jsme měli v zimních měsících podobné nájezdy km...
cíl: vyřešit akutní resty z loňska - vyměnit ohnutou páku řízení po kolizi se skálou, vyměnit silentboky řízení, zkontrolovat přední nápravu...
...páka vyměněna, zjištěn zarezlý jeden pístek na 4P brzdiči (provizorně rozhýbán), zjištěna závada levého tlumiče (překvapivě nikoli vyteklý, ale strašně těžce šel zatlačit, ač by měl jít zatlačit lehčeji, než vytáhnout, dokonce na pístnici je vidět v místě nejčastějšího styku s guferem zakalení) - tlumiče z devadesátých let - ještě rozebiratelné, černé s nálepkou Škoda Auto a.s., na autě cca 5 let a 60-80 tisíc km. druhý tlumič byl OK. Nahrazeny tlumiči Gabriel RED RYDER made in USA - jsem zvědav, jak si představují amíci tlumič pro škodovku


A mám dojem, že se v zimě sype na silnice čím dál větší svinstvo - to, jak škodovka sešla po této zimě, se nedá srovnat snad s žádnou sezonou v devadesátých letech, kdy byly zimy podobné jako ta letošní a se škodovkou jsme měli v zimních měsících podobné nájezdy km...

-> ozzman1000: Jednou jsem něco takového viděl, byl to kazový řemen, pamatuju se, že se nějak nepovedla jedna várka origo řemenů a mělo to jít do šmelcu a nějakej jantar to vyšmelil a prodal jednomu nejmenovanému vrakovišti, kteří to pak prodávali dál. Následek byl myslím celkem slušný počet potkanů

-> Milan 136:
je to 1.6 16V, takto to vyzerá...celkovo v tom priestore je veľa gumového prachu. Začínam tušiť nejaký vážnejší problém
je to 1.6 16V, takto to vyzerá...celkovo v tom priestore je veľa gumového prachu. Začínam tušiť nejaký vážnejší problém

-> palinator:
je to Febi... ono na tom obrázku trochu vidieť, že akoby nejaký cudzí predmet vyrobil na ňom zhruba 2-3 mm od kraja po obvode takú drážku. Na jednom mieste (asi 10cm) je ten remeň natrhnutý a rozdvojený. Pozeral som kladku ale nikde som žiadne iné poškodenie nenašiel.
je to Febi... ono na tom obrázku trochu vidieť, že akoby nejaký cudzí predmet vyrobil na ňom zhruba 2-3 mm od kraja po obvode takú drážku. Na jednom mieste (asi 10cm) je ten remeň natrhnutý a rozdvojený. Pozeral som kladku ale nikde som žiadne iné poškodenie nenašiel.
Klasika 1.4 16V
Ale ta prasklina, rizlina je divna...
Na tom remenu je videt drazka. Jak vypada kladka?
Ale ta prasklina, rizlina je divna...
Na tom remenu je videt drazka. Jak vypada kladka?
-> ozzman1000:
To vidim a vidim dokonce 2 rozvoďáky, ptám se na výrobce.
To vidim a vidim dokonce 2 rozvoďáky, ptám se na výrobce.

-> palinator:
rozvoďák
rozvoďák
-> ozzman1000:
Co je to za řemen?
Co je to za řemen?
dal som dole dekel, že spravím kontrolu a toto
. Stalo sa to po 20 tis a cca 1,5r.

-> Jarda:
To si dával do Feldy? Já běžně sady el. oken mám. Ale většinou el. stahovačky jsou na opravu a teď jeden blbec vytrhal z auta el. tak kabeláž je taky odstříhaná. Běžně to mám alespoň se svazky do dveří.
To si dával do Feldy? Já běžně sady el. oken mám. Ale většinou el. stahovačky jsou na opravu a teď jeden blbec vytrhal z auta el. tak kabeláž je taky odstříhaná. Běžně to mám alespoň se svazky do dveří.
konecne dokoncena el. okna, ale to bylo sr*ni, vse protahnout, napajet a donastavit, jak to bylo ustrihany, vzal jsem to jednim vrzem s el. vyhrevem sedacky, protoze doted jsem ho mel provizorne do zasuvky :) a bovdeny stahovacek jsem zafixoval pomoci flexibilnich dlah
chodi to celkem pekne... pri te prilezitosti jsem dvere radne vevnitr vytrel rezistinem.
Tak a ted jeste udelat ten panel klimy a vypinani pytlů...

Tak a ted jeste udelat ten panel klimy a vypinani pytlů...
-> Matsoft: Ano přesně tak. Musím říct že spokojenost 

-> dwojta36 22.02.17 20:02:27: koukam Komaxit Jirkal Nestrasovice, ze?!
-> saskyn2: 

-> dwojta36: dobre nafoť, veľmi by ma potešili 
prípadne maila mám v karte :)

prípadne maila mám v karte :)
-> Bukaj: Zavazadla ani vidět nejsou, ty oči jo - nu, já se z toho Karla Marxe odmaskuju pro jistotu raději až v průběhu března.
-> Jozka: Marodím (na těch fotkách je to vidět - zarudlé oči a pytle pod nima) a bylo mi dnes trochu líp, tak byl na to čas. Až mi bude dobře, tak na takovýhle malichernosti čas mít nebudu

-> Bukaj 23.02.17 21:58:05: Když slyším, jak venku fičí, bych řekl, že jsi měl ještě počkat.. 

-> Bukaj 23.02.17 21:58:05: Od zítřka tedy bez turbanu, ja? 

-> Bukaj: pipíškovej knír? 

Vypadá to, že začíná jaro, tak jsem sundal škodovce dečku z masky...
...a pak i sobě
...a pak i sobě

-> polino120: Kdyby jsi o ně měl zájem tak se můžem nějak domluvit... Rad bych aby někomu dělali radost. Ale jedna je trošku malinko prasklá. můžu nafotit...
-> Mr._Nosferatu: sak jo ,tvoje auto
-> dwojta36: neboli by tie pôvodné veľké puklice na predaj? 

-> Jarda: Dal jsem tam pruh 1mm plechu.
-> castrol: Nemyslím si, měl jsem to v plánu už od koupě.
-> castrol: Nemyslím si, měl jsem to v plánu už od koupě.
-> Mr._Nosferatu: bola skoda do toho vrtat
-> Mr._Nosferatu 22.02.17 22:04:36: mas to pod tim nejak vyztuzene?
-> palinator: Vyhazovat určitě nebudu... Možná je taky oživim a buď si je nechám nebo je nechám někomu jinymu ať mu dělají radost 

-> dwojta36:
Ale poklice nevyhazuj, budou se ti v budoucnu hodit, až tě nový kola začnou nudit.
Ale poklice nevyhazuj, budou se ti v budoucnu hodit, až tě nový kola začnou nudit.

-> palinator: Přesně jak říkáš
Plán byl dotočit video až na diskách budou bačkory ale prostě jsem to nevydržel a zajímalo mě jak budou vypadat na autě 


-> dwojta36:
Dávat na auto kola bez gum to mi přijde jako když neodoláš pokušení.
Dávat na auto kola bez gum to mi přijde jako když neodoláš pokušení.

-> darklord 22.02.17 13:24:05: -> dragon_cb_cz 21.02.17 23:17:04: zde s vami musim souhlasit...
-> Jumbo: neverim, ze kdyz v rodinne firme nebudes plnit plan, ze tam budes jeste po zkusebce
a to, ze proplaceji dojizdeni, to je bomba, s tim jsem se na vysocine jeste nesetkal, max. nejaky prispevek
a i s tim by se mi tu vysmali

-> Jumbo: neverim, ze kdyz v rodinne firme nebudes plnit plan, ze tam budes jeste po zkusebce


-> Jumbo: Clovek si musi prejst srackami v korporacii aby vedel nasledne ocenit malu firmu. Dnes uz by som nazad nesiel ani za dvojnasobne prachy co mam teraz. Ako uz bolo napisane, korporacie svojou tazkopadnostou daleko prevysuju statnu spravu, a pokial nemas dostatocne v pici, tak ta z toho skor ci neskor bude bolet hlava. Ako trafika pred dochodkom dobre, ale inak...
-> Jumbo: jestli si aspon castecne myslis, ze mas nektere schopnosti lepsi nez ostatni tak si cestu nahoru najdes. Finance na startu bych nebral jako hlavni faktor. To je vec, ktera se muze velmi rychle zmenit.
-> dragon_cb_cz: Diky za nazor... Presne trefils to, co resim...
-> Jumbo: Záleží jak moc zvládáš pocit absolutní bezmoci... v korporátu tě dříve či později nutně potká. Spíš dříve. I v korporátu se dá prosadit, to zase jo, rozdíl je podle mě spíš v tom, že si moc nepomůžeš - sice budeš mít lepší peníze, ale proti tomu megasoukolí budeš bezmocnej stejně.
Možnost narazit na zmrda je pochopitelně i v menší firmě, ale přijde mi, že v korporátu je to nakonec tak nějak jistota - tam či onam, nad tebou, vedle tebe či pod tebou - to je jedno. Bude tam, budě tě srát a ty s ním nijak nepohneš.
Osobně pro to jít dělat do korporátu vidím jedinou výhodu - finance. Což není tenhle případ... takže nevidím snad žádný. Na "stabilitu" moc nevěř - ekonomika se zhoupne blbým směrem a korporát bude první, kdo bude nemilosrdně řezat do živého a bude jedno, kdo co umí. To spíš menší firmy se snaží zuby nehty si schopné lidi udržet.
Ale oboje to jsou pozice mně úplně cizí, třeba je to na nich jinak.
Možnost narazit na zmrda je pochopitelně i v menší firmě, ale přijde mi, že v korporátu je to nakonec tak nějak jistota - tam či onam, nad tebou, vedle tebe či pod tebou - to je jedno. Bude tam, budě tě srát a ty s ním nijak nepohneš.
Osobně pro to jít dělat do korporátu vidím jedinou výhodu - finance. Což není tenhle případ... takže nevidím snad žádný. Na "stabilitu" moc nevěř - ekonomika se zhoupne blbým směrem a korporát bude první, kdo bude nemilosrdně řezat do živého a bude jedno, kdo co umí. To spíš menší firmy se snaží zuby nehty si schopné lidi udržet.
Ale oboje to jsou pozice mně úplně cizí, třeba je to na nich jinak.
-> Dušan: To vim a beru to jako jeden z argumentu. Na druhou stranu je otazka, jak se clovek v korporatu muze prosadit...
-> Jarda: Pokud si matně pamatuju, tak chvíli po koupi auta svítilo, ale pak sem měnil žárovku podsvitu topení a najednou přestalo...tyhle patice fungující, že na náhodné pozici zaručují kontakt nenávidím...
-> Jumbo: korporat ma vice vyhod do budoucnosti + to dojizdeni
Tak jsem se dnes definitivne rozhodl, ze koncim v praci a zitra dam vypoved. Mam dve nabidky co dal a nevim pro kterou se rozhodnout:
1.) Siemens, projektovy manazer, 35 000 mesicne hrubeho, 1,8 km od baraku.
2.) 3P, obchodni manazer, 30 000 mesicne fix (i kdybych nic neprodal), pri splneni planu 40 000 mesicne, pri preplneni vic. Dojizdeni 40 km (30 min) jednim smerem, ale dojizdeni proplaci.
Mam ted dilema co dal. Na jednu stranu korporat Siemens, kde bych mel mesicni fix, ale nedostal bych se moc k obchodovani ani ven na sluzebky. Stabilni zamestanavatel, ktery spolu ale nese vsechny problemy velke korporace. Ja druhe strane zavedena rodinna firma, ktera ma vlastni vyrobu, pry i dobre jmeno na trhu a mlady maly kolektiv. Mel bych dostat hromadu zakazniku po obchodakovi, co odchazi a celkove je tam vsechno daleko otevrenejsi a uprimnejsi.
Co myslite? Korporat nebo rodinna firma? A nezna nekdo z vas nejakou z tech firem z doslechu, nebo osobne?
1.) Siemens, projektovy manazer, 35 000 mesicne hrubeho, 1,8 km od baraku.
2.) 3P, obchodni manazer, 30 000 mesicne fix (i kdybych nic neprodal), pri splneni planu 40 000 mesicne, pri preplneni vic. Dojizdeni 40 km (30 min) jednim smerem, ale dojizdeni proplaci.
Mam ted dilema co dal. Na jednu stranu korporat Siemens, kde bych mel mesicni fix, ale nedostal bych se moc k obchodovani ani ven na sluzebky. Stabilni zamestanavatel, ktery spolu ale nese vsechny problemy velke korporace. Ja druhe strane zavedena rodinna firma, ktera ma vlastni vyrobu, pry i dobre jmeno na trhu a mlady maly kolektiv. Mel bych dostat hromadu zakazniku po obchodakovi, co odchazi a celkove je tam vsechno daleko otevrenejsi a uprimnejsi.
Co myslite? Korporat nebo rodinna firma? A nezna nekdo z vas nejakou z tech firem z doslechu, nebo osobne?