skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> Nwkt: ta střecha přijde na to poloauto vedle?
Sundal truckamana, kterej nebyl dole tak 5 let a trochu rozhejbal příčku
-> Jarda: A prej že je to nedostatkovej díl...

-> Bukaj 24.01.17 19:23:36: jj je to tak a podle prednich svetej

a kdyz by tomu nekdo neveril, tak to je alespon cesky auto, protoze upravce se stava vyrobcem


a kdyz by tomu nekdo neveril, tak to je alespon cesky auto, protoze upravce se stava vyrobcem

-> Jarda - zrušená registrace 24.01.17 17:53:21: Jakej ban? Vždyť na fotce je škodovka, ne? Tedy soudím podle zrcátka...

-> Jarda: si si tam mohol dat usit potahy do auta
-> castrol 24.01.17 17:49:09: clovece, ani jsem si to tam neuzil, bylo to u nejake kozeluzny a delalo se mi blbe od zaludku...
sakrys, mel jsem odstranit cast fotky nebo asi brzo dostanu od Stepana ban, ... :/

sakrys, mel jsem odstranit cast fotky nebo asi brzo dostanu od Stepana ban, ... :/
-> Jarda: no len ked pouzijes ten silicon na tech chladic aj tak to musi zavadnut tak to mas casu na kafe a cigaro 

-> castrol 24.01.17 17:34:22: ja ji vozil, ale nepouzil jsem, tuba silikonu je univerzalnejsi reseni... :)
-> Bukaj: nevozim mam len zakladnu vybavu 

-> skodoukolemsveta.cz: Nedalo - to by musela mít lepidlo. Ale roubovat jde zase prozměnu s izolačkou - vyzkoušeno 

-> Jarda - zrušená registrace 21.01.17 09:22:29: Až na Rapidy, to je vždycky porod se k tomu dostat... Moc se mi líbí jak jí mám teď jako BMW...jen analogicky obráceně samozřejmě.
-> Bukaj 24.01.17 12:30:41: Dá se s ní případně i roubovat že...:-)?
-> Bukaj 24.01.17 12:30:41: Dá se s ní případně i roubovat že...:-)?
-> castrol: Já nevím, jak Ty, ale teflonku nosím v příručním zavazadle vždy a všude
Což tedy o kompletním sortimentů všech O-kroužků říct nemůžu...

Což tedy o kompletním sortimentů všech O-kroužků říct nemůžu...

-> Bukaj: tak ale ze by mal zrovna pri ruke teflonku....?
-> Nwkt: -> castrol: Tak znáte to - nový O-kroužek není běžně po ruce, když zjistíte únik a provizorní řešení fungují nejlépe a nejdéle...
...a nevidím v tom žádnou prasečinu - je to rozumné a čisté řešení.
Prasečinou bych nazval, kdyby to bylo opatlané silikonem, nebo omotané izolačkou...
...a nevidím v tom žádnou prasečinu - je to rozumné a čisté řešení.
Prasečinou bych nazval, kdyby to bylo opatlané silikonem, nebo omotané izolačkou...

-> Bukaj 23.01.17 11:00:04: ale prasacina
-> David29: Jenže baterie není jen voda
A o ten chemickej proces jde...

A o ten chemickej proces jde...
-> Bukaj: Omotat páskou místo novýho Okroužku?
sorry, to je ale prasečina
navíc to čidlo stejně nefungovalo. Takže nový čidlo, novej Okroužek, novej zajíšťovací plast a normálně to těsní


-> Nwkt 23.01.17 10:52:11: A co je na tom špatně? Levné, rychlé, jednoduché, funkční...

-> Nwkt: No mě na GLi vysloveně přikazují v dílenské příručce čidla do sacího omotat teflonovou páskou :-D
-> David29: S těma jednoduchejma analogiema typu "akumulátor - voda" bych byl přece jenom trošku opatrnější ;-)
-> Burák: jenže to nebylo značkou baterky ale značkou toho pekáče kam jsi je strkal 

-> vhml: Starline dobrý. Na jarním revivalu jsem kupoval 3 

-> Nwkt 21.01.17 12:34:52: Stačí odendat všechno tlumení a nabarvit motorák na černo. To by se sdivil jak to pak topí
-> Jarda - zrušená registrace 21.01.17 13:32:08: Dan z Mariánek, měl tady kdysi bílé Fávo.

-> Jarda - zrušená registrace 21.01.17 13:32:08: Dan z Mariánek, měl tady kdysi bílé Fávo.
-> MB_CML: Věř, ta baterka se za 20min neprohřeje. Aby se dalo mluvit o teplotním šoku, musel bys tu baterku ponořit do horký vody na XY minut
Jinak baterka není živý tvor a ani stroj, kterýmu by teplotní šoky nějak vadili. Je to jen chemickej proces, kterej se v závislosti na teplotě mění - ale samotnej proces.
Vodě taky nevadí, když ji vařící strčíš do mrazáku nebo kus ledu hodíš do čaje - jen postupně mění skupenství, ale samotnou vodu to nijak nepoškodí
Jinak baterka není živý tvor a ani stroj, kterýmu by teplotní šoky nějak vadili. Je to jen chemickej proces, kterej se v závislosti na teplotě mění - ale samotnej proces.
Vodě taky nevadí, když ji vařící strčíš do mrazáku nebo kus ledu hodíš do čaje - jen postupně mění skupenství, ale samotnou vodu to nijak nepoškodí
-> palinator: tak tam jsou asi spíš teploty dalkeo vyší, když tam není žádnej nápor jak ten vzduch dostat do piče :-D
-> Jarda: downgrade :-D
-> Jarda: downgrade :-D
-> Tomaso435 21.01.17 13:34:41: a proto mam u zlutyho rapida baterku v motorovem prostoru?

-> Tomaso435:
On je u Š105-136 motorovej prostor přeplněnej jen co je pravda.
On je u Š105-136 motorovej prostor přeplněnej jen co je pravda.

-> Pavel P..:
Myslim, že bych to poznal okamžitě, ještě než by se baterka začla vařit, protože moje dobíjecí soustava nikdy nepřesáhla 13,6 V při zapnutejch světlech, takže věřim, že původní žárovky by nějaké (pro mou škodovku) astronomické hodnoty napětí >14,5 V určitě nevydržely a popraskalo by všechno okamžitě.
Myslim, že bych to poznal okamžitě, ještě než by se baterka začla vařit, protože moje dobíjecí soustava nikdy nepřesáhla 13,6 V při zapnutejch světlech, takže věřim, že původní žárovky by nějaké (pro mou škodovku) astronomické hodnoty napětí >14,5 V určitě nevydržely a popraskalo by všechno okamžitě.

-> Jarda - zrušená registrace 21.01.17 09:22:29: tak kde to tam chceš jinde mít? :-D to auto je tak nedomyšlené že na baterku zbylo místo prostě tam :-D
-> Jirik_Tuňák1983 21.01.17 12:34:17: kterej Dan?
-> Nwkt 21.01.17 12:34:52: v létě 

-> Jirik_Tuňák1983: Horko ve škodovce? 

-> palinator 21.01.17 11:01:36: Jak říká Dan. Ve správném autě musí být horko, kravál a smrad oleje a spálenýho benzínu. Všechno toto Škodovka splňuje v plné míře. 

-> palinator: baterku ucejtíš až se ti posere regler a začne to přebíjet, to poznáš hned...
-> saskyn2:
Tak zrovna u Š105-136 vevnitř cejtíš uplně všechno (benzín, olej, někdy i fridex), jen ne baterku.
Tak zrovna u Š105-136 vevnitř cejtíš uplně všechno (benzín, olej, někdy i fridex), jen ne baterku.

-> saskyn2 21.01.17 10:43:09: já si v r2014 narychlo koupil baterku Starline, protože nebylo před závodama jinýho zbytí. Od tý doby jezdila ve Fabii a pořád se mi nějak nezdála a v teď v mrazech se ani po dobití nechytá
Jinak baterka vevnitř je strašně príma, Toušík by mohl vyprávět když jim loni na Šumavě odešel regulátor a baterka začala vevnitř na RZ, pod náporem 18voltů, vařit.

Jinak baterka vevnitř je strašně príma, Toušík by mohl vyprávět když jim loni na Šumavě odešel regulátor a baterka začala vevnitř na RZ, pod náporem 18voltů, vařit.
Jo jo, čuchat smrady z baterky v interieru je maximálně výhodný
To jestli baterie uvnitř/v kufru vydrží déle nedokážu moc posoudit, protože v životnostech baterií jsou velké rozdíly, třeba origo koncernovou baterku jsem jednou měnil po 12ti letech(u motoru), zatím co obyčejná baterka z obchodu běžně vydrží třeba jen záruku a jde kukat.

vidite, jak jsou zadohraby promyslene, kdyz maji baterky v interieru 

-> palinator: To ano, ale co se stane uvnitř baterky, která je promrzlá na -5 a během 20min se ohřeje na +25?
Tak jsem myslel ten mráz...
Běžně se baterie do modelů skladujou v lednici.
Jinak jasně, vedro je horší než zima. Zvlášť v dnešní době stupidních bezúdržbových baterek se dříve odpaří voda, desky budou na vzduchu a baterka je tatam...
Tak jsem myslel ten mráz...

Jinak jasně, vedro je horší než zima. Zvlášť v dnešní době stupidních bezúdržbových baterek se dříve odpaří voda, desky budou na vzduchu a baterka je tatam...
-> StepaNoFUN: My jsme je měnili bez demontáže sedačky... Jen se dala nadoraz dopředu a krásně jsem se k nim dostal
EDIT: No jo, ale my tam nemáme příčku, bo je to verze 1+8. S příčkou jsi fakt asi v hazjlu
EDIT: No jo, ale my tam nemáme příčku, bo je to verze 1+8. S příčkou jsi fakt asi v hazjlu
-> MB_CML:
Hmmm, to s tim mrazem je podle mě blbost. V mrazu klesá kapacita, ta se po ohřátí obnoví, v mrazu klesá samovybíjení a životnost roste. Samozřejmě nesmí zůstat vybitá aby se neroztrhla mrazem. Spíš bych nižší životnost u motoru dával těm změnám teplot a hlavně že v motorovým prostoru bejvá pekelný vedro.
Hmmm, to s tim mrazem je podle mě blbost. V mrazu klesá kapacita, ta se po ohřátí obnoví, v mrazu klesá samovybíjení a životnost roste. Samozřejmě nesmí zůstat vybitá aby se neroztrhla mrazem. Spíš bych nižší životnost u motoru dával těm změnám teplot a hlavně že v motorovým prostoru bejvá pekelný vedro.
-> Jirik_Tuňák1983: No čím to?... Baterkám moc nesvědčí velké změny teplot. Zvlášť pak mráz. Což se v motorovém prostoru děje. Kdežto v interiéru zvlášt teď v zimě to trvá o mnoho déle, než promrzne, proto. Taky ikdyž venku je -10, tak v interiéru máš cca o 5stupňů víc. Nebavím se teda o autě, které týden stojí...
-> StepaNoFUN 20.01.17 15:20:24: Akorát, že auta mají často vedle spínače otevírání zadního víka gumovou záslepku, po jejímž vyjmutí tam jde strčit klíč.
Kdo to neví a má ji tam, tak si to dělá zbytečně složitý.
Musím ale říci, že auta od doby, od které mají baterie v krytých boxech a nebo ještě lépe v kufru nebo interiéru, tak originální původní baterie vydrží o 1 - 2 roky déle než nekryté v motorovém prostoru. Čím to?


-> Jirik_Tuňák1983: BMW to tak maj hodně. Sranda je, když Ti ta baterka klekne tak, že nefunguje ani centrál. :-) Odemknout auto klíčem, otevřít kapotu, připojit druhou baterku přes kabely, odemknout auto centrálem, otevřít kufr a teprve měnit baterku...
Mimochodem Ford Transit má baterku taky pod sedačkou. Dokud tam byla jen jedna (napříč), šla vyndat bez demontáže sedačky. U posledních se start/stopem jsou dvě po dýlce a to už bez demontáže sedačky fakt nejde...
Mimochodem Ford Transit má baterku taky pod sedačkou. Dokud tam byla jen jedna (napříč), šla vyndat bez demontáže sedačky. U posledních se start/stopem jsou dvě po dýlce a to už bez demontáže sedačky fakt nejde...
-> 11mAjA11 20.01.17 09:33:57: To mám na Volfíkovi a má to i kolega na BMW. Obě auta baterka v kufru. Docela jsem na to čuměl, páč jsem to viděl do té doby poprvé.