skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> Bukaj: Dělá to jenom u delších slov. Je to nějakej bug na kterej jsem odkazoval asi před rokem... Ale asi se tu chybu Evžovi nedaří najít.
-> ochoda: tak prepojku ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> castrol: Když oni jsou funkční. A já už do funkčních věcí nehrabu. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> ochoda: tak jedine rozobrat
-> castrol: On ten jeden je zeshora, tím by to asi šlo. Ale dělat to na složenejch brzdách, no nevim.
-> ochoda: mam pocit ze sa to nejak cez odvzdusnovak prevrtavalo
-> Bukaj: Priznam se, ze mereni sbihavosti na STK jsem jeste nezazil - svetla/blinkry - cukacka/jama - brzdy/rucka - kontrola nastaveni svetel - povinna vybava/identifikatory - samolepka/protokol....nas
hle za mesic :-)
-> ochoda: netuším ako, len viem, že sa to tak robí.
-> minno: A netušíš jak složitý je to provrtat?
..nebo spíš jak? Jediný co mě napadá tak skrz ten horní odvzdušňovák. Jenže mi tak došlo, že to bych ty brzdy musel rozebrat. Sakra práce.
..nebo spíš jak? Jediný co mě napadá tak skrz ten horní odvzdušňovák. Jenže mi tak došlo, že to bych ty brzdy musel rozebrat. Sakra práce.
-> minno 25.04.15 13:41:05: No, u nás zase nemají přístroj na měření varu brzdovky...
...a upřímně - nechtěl bych, aby se mi někdo vrtal v nádobce s brzdovkou a něco do ní strkal...![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
...a upřímně - nechtěl bych, aby se mi někdo vrtal v nádobce s brzdovkou a něco do ní strkal...
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> ochoda: prevŕtať okruhy a druhý vývod zaslepiť.
Nic kloudnýho sem nenašel a nevím kam s tím. Kdysi jsem tu někde viděl jak někdo měl 4p brzdy na jednu hadici, ale bez propojek. Nevíte o tom někdo něco víc? Díky
-> Bukaj 25.04.15 13:23:50: Tak ten postup STK u nás takmer rovnaký, až na tú zbiehavosť. Myslím, že u nás na to ani len nemajú prístroj. A bod varu brzdovej kvapaliny sa kontroluje tak, že technik dá dole víčko z nádržky s brzdovkou, do brzdovej kvapaliny v nádržke ponorí meraciu žhaviacu sondu pripojenú káblom k meraciemu prístroju, a tam mu ukáže nameraný bod varu. V tej sonde je "žhavič", ktorý lokálne v okamihu nahreje brzdovku na určitú teplotu a podľa toho to zosníma. Z brzdovky sa pritom zadymí
.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bukaj 25.04.15 13:23:50: Netušíte, proč se místo konce uvozovek objevuje nápis "?![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> minno 25.04.15 12:39:21: -> Jarda/felda 25.04.15 12:59:12: Zatím na všech STK, na kterých jsem kdy byl (Horoměřice, Radotín, Březová), kontrolovali vždy totéž:
Najedeš na linku, předními koly na desky "pneumatocukátoru&qu ot;, pod autem je jáma, technik vleze pod auto, řekne, abys stoupl na brzdu, zacuká tím "pneumatocukátorem&q uot;- zkontroluje vůle v nápravách, zkoukne stav podvozku, brzdového (palivového) vedení, výfukového potrubí atd. Pak řekne, abys jemně cukal volantem sem a tam - kontrola vůlí v řízení. Někdy Tě vyzve, abys šel mrknout, co je kde špatně...
...pak popojede s autem z jámy k přístroji na měření sbíhavosti řízené nápravy (jednoduché digitální zařízení - po každé straně auta sloupek s displejem a sklopným otočným ramenem, které přiloží k boku pneumatiky a displej ukáže sbíhavost (či rozbíhavost s mínusem) v milimetrech. Jednoduchým součtem sbíhavosti obou kol spočítá celkovou sbíhavost. nemusí být volant přesně ve vodorovné poloze...)
Pak popojede na válcovou zkoušečku brzd...
...a z ní na plac se zrcadly za autem a regloskopem před autem, kde zkontroluje osvětlení, povinnou výbavu a identifikátory (VIN, typ motoru, tažné...) a vylepí známku.
Na některých STK ještě kontrolují hladinu brzdové kapaliny v nádržce.
-> minno 25.04.15 12:39:21: Jinak by mne zajímalo, jak technik u vás zkontroluje bod varu brzdovky?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Najedeš na linku, předními koly na desky "pneumatocukátoru&qu ot;, pod autem je jáma, technik vleze pod auto, řekne, abys stoupl na brzdu, zacuká tím "pneumatocukátorem&q uot;- zkontroluje vůle v nápravách, zkoukne stav podvozku, brzdového (palivového) vedení, výfukového potrubí atd. Pak řekne, abys jemně cukal volantem sem a tam - kontrola vůlí v řízení. Někdy Tě vyzve, abys šel mrknout, co je kde špatně...
...pak popojede s autem z jámy k přístroji na měření sbíhavosti řízené nápravy (jednoduché digitální zařízení - po každé straně auta sloupek s displejem a sklopným otočným ramenem, které přiloží k boku pneumatiky a displej ukáže sbíhavost (či rozbíhavost s mínusem) v milimetrech. Jednoduchým součtem sbíhavosti obou kol spočítá celkovou sbíhavost. nemusí být volant přesně ve vodorovné poloze...)
Pak popojede na válcovou zkoušečku brzd...
...a z ní na plac se zrcadly za autem a regloskopem před autem, kde zkontroluje osvětlení, povinnou výbavu a identifikátory (VIN, typ motoru, tažné...) a vylepí známku.
Na některých STK ještě kontrolují hladinu brzdové kapaliny v nádržce.
-> minno 25.04.15 12:39:21: Jinak by mne zajímalo, jak technik u vás zkontroluje bod varu brzdovky?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Michal N 283 - zrušená registrace 25.04.15 12:33:26: u nás sa udomácnilo označenie "loď". Lebo keď do toho sadneš, tak sa cítiš ako na palube veľkej lode. Predné okno 2 metre pred tebou.
-> Westas - zrušená registrace 25.04.15 00:27:57: Tak vetrania v škodovke by som sa fakt nebál
A ak tými zakrytými výrezmi pod zadným oknom myslíš otvory v tom plechu pod platom, tak len pre info, eMká tam tieto výrezy už tiež nemali.
-> Bukaj 25.04.15 07:29:47: Tak to teda čumím, že niekde na STK kontrolujú aj geometriu náprav
Nikdy sa mi nestalo, že by to merali. U nás sa kontrolujú akurát svetlá, bod varu brzdovky, brzdy, vôle v nápravách a prípadne to, čo technikovi buchne do očí pri optickej kontrole podvozku a hotovo.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 25.04.15 07:29:47: Tak to teda čumím, že niekde na STK kontrolujú aj geometriu náprav
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Michal N 283: to by sedelo ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> castrol: jeden moj kamoš tomuto autu vymyslel dobré meno....že chlebík![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: no ale len tak trocha
-> castrol: Tomu se rika nasrat si do bot.
-> Bukaj:
Jo tak to jsi natrefil dobře, pan Mikulka je pohodář
Taky mám Horoměřickou STK rád. Přes spolužáka, jehož otec vlastní právě část Jistabu, jsem se tam dostal na praxi do servisu a občas tam chodím přes prázdniny na výpomoc. A má to právě tyhle výhody, že třeba zrovna pan Mikulka mi tam ozkoušel jestli mi brzdí brzdy, když jsem se v tom hrabal, aby mě pak nevypálili na STK. Taky to tam nešmelim, ale přecijen se hodí, když je technik tvůj kámoš/znáš se s nim a případně přimhouří oko třeba s podmínkou okamžitý opravy, abys nemusel platit opravnou. Sice jsem to naštěstí nikdy nepotřeboval, ale co by kdyby ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> EDoZoNe: Dle protokolu pan Mikulka Jiří. Do Horoměřic jezdím víceméně pravidelně s různými vozy už víc, jak 10 let - je to pro mne sice dost z ruky (zvláště od doby, kdy jsem se přestěhoval za Prahu - dřív jsem kolem jezdil často k tátovi o Libčic), ale díky rozumné otevírací době (dokonce i v sobotu) a prakticky nulovým čekacím dobám je to pro mne jasná volba, i když mám STK kilometr od bydliště (ovšem nedělají tam ME LPG a otevíračka o čtyř a v pátek o půl jeenácté, v sobotu zavřeno).
Jinak také tam jednoho technika znám osobně, ovšem nevyužívám toho (až na případ, kdy mi tam před lety omylem vylepili blbě procvaklou (o rok míň) známku - to jsem si ji nechal poslat po kamarádovi, abych tam nemusel jezdit)...
-> dragon_cb_cz 25.04.15 09:06:18: Tak uvidíme, jak se kamarád popere se sháněním jiné vlečky, ale pokud bys měl nějaká rozumná ramena "navíc", tak sděl cenu a domluvíme se...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jinak také tam jednoho technika znám osobně, ovšem nevyužívám toho (až na případ, kdy mi tam před lety omylem vylepili blbě procvaklou (o rok míň) známku - to jsem si ji nechal poslat po kamarádovi, abych tam nemusel jezdit)...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz 25.04.15 09:06:18: Tak uvidíme, jak se kamarád popere se sháněním jiné vlečky, ale pokud bys měl nějaká rozumná ramena "navíc", tak sděl cenu a domluvíme se...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj: Jé hele Horoměřice. Koho jsi měl jako technika? S pár lidma se tam znám ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bukaj 25.04.15 07:29:47: No konečně
Jinak nějaký remena na repas bych měl a nějak se k tomu nemám, tak jestli je potřebuješ...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
... odpoledne jsem ještě vytáhl z kastle kamarádovu vlečku na repas...
...a zjistil, že nepůjde do komaxitu, ale do šrotu...
Levé rameno skrz, pravé papírové, příčka papírová, jeden vnitřní unašeč vymlet na tisícihranu, poloosy odjeté...![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
...a zjistil, že nepůjde do komaxitu, ale do šrotu...
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Levé rameno skrz, pravé papírové, příčka papírová, jeden vnitřní unašeč vymlet na tisícihranu, poloosy odjeté...
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
...čemuž předcházela noční rychlorepase zadních brzd (končil jsem v jednu ráno). Cestou na TK přibržďovalo PZ kolo (nové pakny se ne zcela vešly do zánovního bubnu), nejdřív to táhlo dost doleva, za chvíli mírně doprava, ale než jsem dojel z domova přes ME (LPG) na STK (cca 60 km celkem), tak si to sedlo a kromě házejících bubnů nebylo připomínek
A na rozdíl od druhovýrobních paken asbestové originály brzdí jak čert
Trochu větší sbíhavost (3 mm) jsem doladil hned po vyjetí z linky STK, netěsnost nápravy - klasika gufera na suchém pětikvaltu...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Trochu větší sbíhavost (3 mm) jsem doladil hned po vyjetí z linky STK, netěsnost nápravy - klasika gufera na suchém pětikvaltu...
Dnes som očalúnil zadne plato, nie žeby bolo zničené, no ten papier mi prišiel nevkusný, navyše v rohoch sa už zvlnilo a spolu so snahou o zvýšenie odhlučnenia mi to prišlo ako ideálne riešenie. Len mám obavy aby príliš neutrpelo vetranie, lebo som zakryl zadné výrezy pod oknom. Až ho zajtra nahodím, nahodím aj foto. Čus bus a bru noc. ![21](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/21.gif)
![21](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/21.gif)
uz len nalakovat kapotu a doladit geometriu a hura slalomovat
Měl jsem dovolenou tak jsem jel do KT.Foceno na velkou vzdálenost
-> Jirik_Tuňák1983 24.04.15 13:52:50: jo, takže u nás obou je termín úkonu v nedohlednu, protože než se dostanu k octávce, tak se určitě vysere něco jinyho s vyšší prioritou ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Klubko_ 24.04.15 13:39:40: To já nemůžu, musel bych uklidit moc věcí abych se k němu dostal.
Jenom vytáhnout hadici, natáhnout se k vypínači, prostrčit ruku k odkalováku a udělat kočičí hřbet pro výměnu filtru je zcela vyhovující. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> castrol 22.04.15 17:13:09: tohle se chystém udělat i tomu mymu...až dodělám motorku a opravím drobnosti a octávce
-> palinator: v libereci
to máš kosek
kolik sebou ? no něják se domluvíme
![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jirik_Tuňák1983:
Tak já je ani teď nemám moc draho.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Tak já je ani teď nemám moc draho.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> palinator 23.04.15 21:55:25: A ještě kolik $ sebou. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> lukáš008:
Takže kam mám jezdit?![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Takže kam mám jezdit?
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Pavel P..: To mám v plánu, jen sem neznal rozměr.
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> ochoda: nech stočit dvoupístkový kotouče.. 4p se už blbě sháněj
-> Pavel P..: Díky ti dobrý muži. Mám problém, že mi ráfek drhne o třmen u 2p, a stejnej ráfek jezdí Stepan na 4p a má to v cajku, takže možná rovnou přestavim na 4p, pokud seženu někde za solidní cenu.
-> ochoda: 247mm
-> sekicz: "Mmmm žatecký to je dobrý."
...nevíte někdo průměr kotoučů na 4p? Díky
...nevíte někdo průměr kotoučů na 4p? Díky
-> MOLSO: ale jo ,dokončíš zelenú a budeš renovovat
po dlouhé řadě pracovních neúspěchů a setkáními s blbci se mi povedlo sehnat si místo na STK
tak se začíná dařit ![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> castrol: dakujem za pozvanie
ja si doma fuknem s mojim 2valcom
snad raz bude tiez taky pekny ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Tommyk: noo len som ho nafukol
dik
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
dik