
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> vhml: -> Přema: Můj předpoklad je, že máš originál úzkou nápravu se šnekovým řízením. Nemusí to být jen vymačkané dorazy. Dělávalo to taky, když se geometrie dělala do jedné strany, vlastní zkušenost. To značí, že když měla kola větší rozbíhavost, tak se to seřídilo jednou stranou a to je výsledek. Vyzkoušej od rovného postavení kol, kolik otáček volantu přesně máš doleva a pak doprava. Nebude to úplně stejné. Dál můžeš mít volnější klouby na řídící tyči, případně větší vůli na pomocném čepu.

-> afro100: Jo, asi nějakou takovou chemii zkusím... sice jsem slyšel stížnosti, že prý některým lakům dává pěkně na prdel, ale na těch kolech není moc co zkazit....
-> Jarda/felda: Pokud výměna zahrnuje víc než prosté vycvaknutí a zacvaknutí nového nebo podobně triviální operaci, tak to asi řešit nebudu, neb na to prostě nebude čas...
-> palinator: Vyskočilo to když s tím jel chvíli před tím, než jsem dorazil já... když jsem přijel, tak to zrovna měl napíchnutý. Vím, že levý zadní kolo a v tej oblasti se pokud vím nic nedělalo... párkrát to při jízdě zhaslo, ale většinou ne.
-> Jarda/felda: Pokud výměna zahrnuje víc než prosté vycvaknutí a zacvaknutí nového nebo podobně triviální operaci, tak to asi řešit nebudu, neb na to prostě nebude čas...
-> palinator: Vyskočilo to když s tím jel chvíli před tím, než jsem dorazil já... když jsem přijel, tak to zrovna měl napíchnutý. Vím, že levý zadní kolo a v tej oblasti se pokud vím nic nedělalo... párkrát to při jízdě zhaslo, ale většinou ne.
-> dragon_cb_cz 25.04.15 22:35:34:
Nevim co ti na ní dělali, ale projdi jestli jsou všude zacvakaný konektory k čidlům ABS. Případně rychlá diagnostika.
Nevim co ti na ní dělali, ale projdi jestli jsou všude zacvakaný konektory k čidlům ABS. Případně rychlá diagnostika.

-> Přema 26.04.15 16:00:49: vymačkané dorazy
Natřel jsem auto odrezovačem a čekám na zázrak, třeba ta rez opravdu zmizí. Jinak dotaz: při zatočení volantem do leva, se mi levé kolo otírá o vnitřek podběhu( tam co je nádrž). Prvé to nedělá. Čím to může být?Kola jsou při vyrovnání podél auta v rovině obě stejně.
-> Bukaj: Jsem postupně či střídavě jezdil na 4. různý STK ve dvou krajích po roce 1990 a vloni se mi po mnoha letech stalo, že měřili nejen sbíhavost, ale možná i odklon (nevím úplně jistě, tlachal jsem s druhým technikem trochu opodál). Ale za bolševika to v předchozí (5.) stanici měřili vždycky.. ale "playlist" by měli mít všichni stejnej
.

-> dragon_cb_cz 25.04.15 22:35:34: tak hold koupíš za dvě stovky nový čidlo
Tak oktávka vyzvednutá ze servisu, bohužel chvíli před předáním se na ní rozsvítila kontrolka ABS.... no do zimy to počká
Vyhrabal jsem z garáže rok a půl odložený letňáky (loni jsem dojížděl starý zimní), přezul to, trochu je vypucoval (ale na některejch místech ten brzdnej prach jen vodou a hadrem dolů nechce
), skoro vypadaj, že se za ně nemusím stydět... Pak zkušební projížďka a hned je to nějaký veselejší, když to v zatáčkách tolik neklouže a s čerstvým oleje motor nezní tak dejchavičně... už mi to auto chybělo 



Nasadil sem nějakej ten chrom a světla a naučil kalkulačku fotit:
Rozebral jednu vrakoidní 130 a 105 mohl jsme si vzít co jsem chtěl a vše jen za 600 :D 4xpřístrojovka,sedačky rapid,emkové zadní světla, 4xdveře z druhé škodovky jak nové, zadní kapota, filtrbox,směrovky,karbec,
volant, nové lucasy,koberec šedý,2 autorádia,středový tunel, ....příště beru další věci ( nápravy,převodovka atd..... 

-> Bukaj: Dělá to jenom u delších slov. Je to nějakej bug na kterej jsem odkazoval asi před rokem... Ale asi se tu chybu Evžovi nedaří najít.
-> ochoda: tak prepojku 

-> castrol: Když oni jsou funkční. A já už do funkčních věcí nehrabu. 

-> ochoda: tak jedine rozobrat
-> castrol: On ten jeden je zeshora, tím by to asi šlo. Ale dělat to na složenejch brzdách, no nevim.
-> ochoda: mam pocit ze sa to nejak cez odvzdusnovak prevrtavalo
-> Bukaj: Priznam se, ze mereni sbihavosti na STK jsem jeste nezazil - svetla/blinkry - cukacka/jama - brzdy/rucka - kontrola nastaveni svetel - povinna vybava/identifikatory - samolepka/protokol....nas
hle za mesic :-)
-> ochoda: netuším ako, len viem, že sa to tak robí.
-> minno: A netušíš jak složitý je to provrtat?
..nebo spíš jak? Jediný co mě napadá tak skrz ten horní odvzdušňovák. Jenže mi tak došlo, že to bych ty brzdy musel rozebrat. Sakra práce.
..nebo spíš jak? Jediný co mě napadá tak skrz ten horní odvzdušňovák. Jenže mi tak došlo, že to bych ty brzdy musel rozebrat. Sakra práce.
-> minno 25.04.15 13:41:05: No, u nás zase nemají přístroj na měření varu brzdovky...
...a upřímně - nechtěl bych, aby se mi někdo vrtal v nádobce s brzdovkou a něco do ní strkal...
...a upřímně - nechtěl bych, aby se mi někdo vrtal v nádobce s brzdovkou a něco do ní strkal...

-> ochoda: prevŕtať okruhy a druhý vývod zaslepiť.
Nic kloudnýho sem nenašel a nevím kam s tím. Kdysi jsem tu někde viděl jak někdo měl 4p brzdy na jednu hadici, ale bez propojek. Nevíte o tom někdo něco víc? Díky
-> Bukaj 25.04.15 13:23:50: Tak ten postup STK u nás takmer rovnaký, až na tú zbiehavosť. Myslím, že u nás na to ani len nemajú prístroj. A bod varu brzdovej kvapaliny sa kontroluje tak, že technik dá dole víčko z nádržky s brzdovkou, do brzdovej kvapaliny v nádržke ponorí meraciu žhaviacu sondu pripojenú káblom k meraciemu prístroju, a tam mu ukáže nameraný bod varu. V tej sonde je "žhavič", ktorý lokálne v okamihu nahreje brzdovku na určitú teplotu a podľa toho to zosníma. Z brzdovky sa pritom zadymí
.

-> Bukaj 25.04.15 13:23:50: Netušíte, proč se místo konce uvozovek objevuje nápis "?

-> minno 25.04.15 12:39:21: -> Jarda/felda 25.04.15 12:59:12: Zatím na všech STK, na kterých jsem kdy byl (Horoměřice, Radotín, Březová), kontrolovali vždy totéž:
Najedeš na linku, předními koly na desky "pneumatocukátoru&qu ot;, pod autem je jáma, technik vleze pod auto, řekne, abys stoupl na brzdu, zacuká tím "pneumatocukátorem&q uot;- zkontroluje vůle v nápravách, zkoukne stav podvozku, brzdového (palivového) vedení, výfukového potrubí atd. Pak řekne, abys jemně cukal volantem sem a tam - kontrola vůlí v řízení. Někdy Tě vyzve, abys šel mrknout, co je kde špatně...
...pak popojede s autem z jámy k přístroji na měření sbíhavosti řízené nápravy (jednoduché digitální zařízení - po každé straně auta sloupek s displejem a sklopným otočným ramenem, které přiloží k boku pneumatiky a displej ukáže sbíhavost (či rozbíhavost s mínusem) v milimetrech. Jednoduchým součtem sbíhavosti obou kol spočítá celkovou sbíhavost. nemusí být volant přesně ve vodorovné poloze...)
Pak popojede na válcovou zkoušečku brzd...
...a z ní na plac se zrcadly za autem a regloskopem před autem, kde zkontroluje osvětlení, povinnou výbavu a identifikátory (VIN, typ motoru, tažné...) a vylepí známku.
Na některých STK ještě kontrolují hladinu brzdové kapaliny v nádržce.
-> minno 25.04.15 12:39:21: Jinak by mne zajímalo, jak technik u vás zkontroluje bod varu brzdovky?
Najedeš na linku, předními koly na desky "pneumatocukátoru&qu ot;, pod autem je jáma, technik vleze pod auto, řekne, abys stoupl na brzdu, zacuká tím "pneumatocukátorem&q uot;- zkontroluje vůle v nápravách, zkoukne stav podvozku, brzdového (palivového) vedení, výfukového potrubí atd. Pak řekne, abys jemně cukal volantem sem a tam - kontrola vůlí v řízení. Někdy Tě vyzve, abys šel mrknout, co je kde špatně...
...pak popojede s autem z jámy k přístroji na měření sbíhavosti řízené nápravy (jednoduché digitální zařízení - po každé straně auta sloupek s displejem a sklopným otočným ramenem, které přiloží k boku pneumatiky a displej ukáže sbíhavost (či rozbíhavost s mínusem) v milimetrech. Jednoduchým součtem sbíhavosti obou kol spočítá celkovou sbíhavost. nemusí být volant přesně ve vodorovné poloze...)
Pak popojede na válcovou zkoušečku brzd...
...a z ní na plac se zrcadly za autem a regloskopem před autem, kde zkontroluje osvětlení, povinnou výbavu a identifikátory (VIN, typ motoru, tažné...) a vylepí známku.
Na některých STK ještě kontrolují hladinu brzdové kapaliny v nádržce.
-> minno 25.04.15 12:39:21: Jinak by mne zajímalo, jak technik u vás zkontroluje bod varu brzdovky?

-> Michal N 283 - zrušená registrace 25.04.15 12:33:26: u nás sa udomácnilo označenie "loď". Lebo keď do toho sadneš, tak sa cítiš ako na palube veľkej lode. Predné okno 2 metre pred tebou.
-> Westas - zrušená registrace 25.04.15 00:27:57: Tak vetrania v škodovke by som sa fakt nebál
A ak tými zakrytými výrezmi pod zadným oknom myslíš otvory v tom plechu pod platom, tak len pre info, eMká tam tieto výrezy už tiež nemali.
-> Bukaj 25.04.15 07:29:47: Tak to teda čumím, že niekde na STK kontrolujú aj geometriu náprav
Nikdy sa mi nestalo, že by to merali. U nás sa kontrolujú akurát svetlá, bod varu brzdovky, brzdy, vôle v nápravách a prípadne to, čo technikovi buchne do očí pri optickej kontrole podvozku a hotovo.

-> Bukaj 25.04.15 07:29:47: Tak to teda čumím, že niekde na STK kontrolujú aj geometriu náprav

-> Michal N 283: to by sedelo 

-> castrol: jeden moj kamoš tomuto autu vymyslel dobré meno....že chlebík

-> Matthes, záškodník z TechWebu: no ale len tak trocha
-> castrol: Tomu se rika nasrat si do bot.
-> Bukaj:
Jo tak to jsi natrefil dobře, pan Mikulka je pohodář
Taky mám Horoměřickou STK rád. Přes spolužáka, jehož otec vlastní právě část Jistabu, jsem se tam dostal na praxi do servisu a občas tam chodím přes prázdniny na výpomoc. A má to právě tyhle výhody, že třeba zrovna pan Mikulka mi tam ozkoušel jestli mi brzdí brzdy, když jsem se v tom hrabal, aby mě pak nevypálili na STK. Taky to tam nešmelim, ale přecijen se hodí, když je technik tvůj kámoš/znáš se s nim a případně přimhouří oko třeba s podmínkou okamžitý opravy, abys nemusel platit opravnou. Sice jsem to naštěstí nikdy nepotřeboval, ale co by kdyby 



-> EDoZoNe: Dle protokolu pan Mikulka Jiří. Do Horoměřic jezdím víceméně pravidelně s různými vozy už víc, jak 10 let - je to pro mne sice dost z ruky (zvláště od doby, kdy jsem se přestěhoval za Prahu - dřív jsem kolem jezdil často k tátovi o Libčic), ale díky rozumné otevírací době (dokonce i v sobotu) a prakticky nulovým čekacím dobám je to pro mne jasná volba, i když mám STK kilometr od bydliště (ovšem nedělají tam ME LPG a otevíračka o čtyř a v pátek o půl jeenácté, v sobotu zavřeno).
Jinak také tam jednoho technika znám osobně, ovšem nevyužívám toho (až na případ, kdy mi tam před lety omylem vylepili blbě procvaklou (o rok míň) známku - to jsem si ji nechal poslat po kamarádovi, abych tam nemusel jezdit)...
-> dragon_cb_cz 25.04.15 09:06:18: Tak uvidíme, jak se kamarád popere se sháněním jiné vlečky, ale pokud bys měl nějaká rozumná ramena "navíc", tak sděl cenu a domluvíme se...

Jinak také tam jednoho technika znám osobně, ovšem nevyužívám toho (až na případ, kdy mi tam před lety omylem vylepili blbě procvaklou (o rok míň) známku - to jsem si ji nechal poslat po kamarádovi, abych tam nemusel jezdit)...

-> dragon_cb_cz 25.04.15 09:06:18: Tak uvidíme, jak se kamarád popere se sháněním jiné vlečky, ale pokud bys měl nějaká rozumná ramena "navíc", tak sděl cenu a domluvíme se...

-> Bukaj: Jé hele Horoměřice. Koho jsi měl jako technika? S pár lidma se tam znám 

-> Bukaj 25.04.15 07:29:47: No konečně
Jinak nějaký remena na repas bych měl a nějak se k tomu nemám, tak jestli je potřebuješ...

... odpoledne jsem ještě vytáhl z kastle kamarádovu vlečku na repas...
...a zjistil, že nepůjde do komaxitu, ale do šrotu...
Levé rameno skrz, pravé papírové, příčka papírová, jeden vnitřní unašeč vymlet na tisícihranu, poloosy odjeté...
...a zjistil, že nepůjde do komaxitu, ale do šrotu...

Levé rameno skrz, pravé papírové, příčka papírová, jeden vnitřní unašeč vymlet na tisícihranu, poloosy odjeté...

...čemuž předcházela noční rychlorepase zadních brzd (končil jsem v jednu ráno). Cestou na TK přibržďovalo PZ kolo (nové pakny se ne zcela vešly do zánovního bubnu), nejdřív to táhlo dost doleva, za chvíli mírně doprava, ale než jsem dojel z domova přes ME (LPG) na STK (cca 60 km celkem), tak si to sedlo a kromě házejících bubnů nebylo připomínek
A na rozdíl od druhovýrobních paken asbestové originály brzdí jak čert
Trochu větší sbíhavost (3 mm) jsem doladil hned po vyjetí z linky STK, netěsnost nápravy - klasika gufera na suchém pětikvaltu...


Trochu větší sbíhavost (3 mm) jsem doladil hned po vyjetí z linky STK, netěsnost nápravy - klasika gufera na suchém pětikvaltu...
Dnes som očalúnil zadne plato, nie žeby bolo zničené, no ten papier mi prišiel nevkusný, navyše v rohoch sa už zvlnilo a spolu so snahou o zvýšenie odhlučnenia mi to prišlo ako ideálne riešenie. Len mám obavy aby príliš neutrpelo vetranie, lebo som zakryl zadné výrezy pod oknom. Až ho zajtra nahodím, nahodím aj foto. Čus bus a bru noc. 

uz len nalakovat kapotu a doladit geometriu a hura slalomovat
Měl jsem dovolenou tak jsem jel do KT.Foceno na velkou vzdálenost
-> Jirik_Tuňák1983 24.04.15 13:52:50: jo, takže u nás obou je termín úkonu v nedohlednu, protože než se dostanu k octávce, tak se určitě vysere něco jinyho s vyšší prioritou 

-> Klubko_ 24.04.15 13:39:40: To já nemůžu, musel bych uklidit moc věcí abych se k němu dostal.
Jenom vytáhnout hadici, natáhnout se k vypínači, prostrčit ruku k odkalováku a udělat kočičí hřbet pro výměnu filtru je zcela vyhovující. 


-> castrol 22.04.15 17:13:09: tohle se chystém udělat i tomu mymu...až dodělám motorku a opravím drobnosti a octávce