skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> U-Geen: no jo, ale když to porovnáš s vedle stojící Imprezou, která ani zdaleka takhle nejede, tak je to srandovní pohled. Nemluvě o tom, když porovnáš, jak to (ne)brzdí...
-> Luky: to jeste jde... mlada bude mit za 17" bubny :))
-> Bukaj: a nemas to v tom ducate len nachuja nastavene? predpokladam ze sa to tam nastavuje uplne stejne ako v kazdych brzdach bez samostavu a to tak ze treba roztvorit spodnu celust (matku na rozperke) a az potom ladit lanovody...
-> Jirik_Tuňák1983: nojo, kde ji vzít takhle v zimě, že... Tak něco ukredýho na netu, kola jsou stejný, brzdy taky
Přední
Přední
-> Luky 08.01.15 09:22:46: Uka fotku těch brzd v 18" kolech.
Jen ze zvědavostě. Díky.

Priviezol som si zrovnané a vyvážené apolla, som zvedavý čo to povie.
-> dragon_cb_cz: tovární asi ne. Jako našel jsem nějakej aftermarket upgrade, snad by se ty kotouče se šestipístkovými třemy do těch 18" kol i vešly... Ale asi za 45 000 Kč
Jo, existujou i levnější, ale tohle mě utkvělo v paměti
Jinak s autem zatím maximální spokojenost, ale má to zatím prd najeto, asi 55 tis/2,5 roku


Jo, existujou i levnější, ale tohle mě utkvělo v paměti

Jinak s autem zatím maximální spokojenost, ale má to zatím prd najeto, asi 55 tis/2,5 roku
-> darklord 07.01.15 17:01:37: No, mé firemní Ducato po koupi (4 roky staré) nebrzdilo ručkou vůbec - zjistil jsem, že ručka je tam přes bubnokotouče, které jsou v háji. Tak jsem pořídil (asi za 6000,-) nové kotouče a pakny, vyměnil, seřídil lanovody a stejně to moc nebrzdilo. Doufal jsem, že si to sedne, ale ani po dvou letech to není ono. Jako ručka brzdí, ale v krpálu u firmy auto rozhodně neudrží.
Oproti tomu starej Jumper, kterej jezdí neustále přetěžovanej, tak ručka u něj brzdí jak čert. A to tam nikdo moc údržbu neřeší - zadní kotouče jsou snad původní...
A druhé firemní Ducato je na tom s ručkou o chlup hůř, než Jumper, ale nesrovnatelně líp, než mé Ducato...
Jinak při parkování ručku zatahuju od doby, kdy jsem jednou zapomněl stočit kola k obrubníku a odpoledne zvonil soused, že máme auto uprostřed silnice...
Asi vypadl kvalt a škodovka vyjela ze svahu z boční ulice, přejela přes T křižovatku, vyskočila předními koly na obrubník a předek zůstal na chodníku, zadek ve vozovce...
Docela klika, že nic nejelo, neparkovalo tam žádné auto, nikdo nešel po chodníku a že byl dost vysokej obrubník - za chodníkem je stráň s převýšením 30 metrů...
Tady napravo jsem parkoval...
www.google.cz/maps/.../da ta=!3m4!1e1!3m2!1sRz2Gcnha n3VJ7R5sAdA6Ww!2e0!6m1!1e1
Oproti tomu starej Jumper, kterej jezdí neustále přetěžovanej, tak ručka u něj brzdí jak čert. A to tam nikdo moc údržbu neřeší - zadní kotouče jsou snad původní...
A druhé firemní Ducato je na tom s ručkou o chlup hůř, než Jumper, ale nesrovnatelně líp, než mé Ducato...

Jinak při parkování ručku zatahuju od doby, kdy jsem jednou zapomněl stočit kola k obrubníku a odpoledne zvonil soused, že máme auto uprostřed silnice...

Asi vypadl kvalt a škodovka vyjela ze svahu z boční ulice, přejela přes T křižovatku, vyskočila předními koly na obrubník a předek zůstal na chodníku, zadek ve vozovce...

Docela klika, že nic nejelo, neparkovalo tam žádné auto, nikdo nešel po chodníku a že byl dost vysokej obrubník - za chodníkem je stráň s převýšením 30 metrů...
Tady napravo jsem parkoval...

www.google.cz/maps/.../da ta=!3m4!1e1!3m2!1sRz2Gcnha n3VJ7R5sAdA6Ww!2e0!6m1!1e1
-> Luky: Máš na své orbitě tohle vozidlo... to se asi poptám na nějaké zkušenosti, je v okruhu "zajímacích" aut
A nějakej tovární upgrade kit k dispozici není?

-> palinator: o mizerné funkčnosti brzd mi ani nemluvte
Mazda6 r. 2011, diesel 132kW/400Nm (takže to docela jede) a má to brzdičky jak z nějaký benzínový 1,6. Zkroucený přední kotouče jsme vyhodili už tak po 40 000 km a ruční brzdy prakticky nebrzdí. Vymýšlet s ní něco za jízdy je zcela zbytečný, a když ji chceš mainstreamově použít při parkování, musíš ji zatáhnout fakt fest a hrozně daleko, skoro až na zadní sedačky...
O srandovním vzhledu brzd ve standardních 18" kolech ani nemluvě

Mazda6 r. 2011, diesel 132kW/400Nm (takže to docela jede) a má to brzdičky jak z nějaký benzínový 1,6. Zkroucený přední kotouče jsme vyhodili už tak po 40 000 km a ruční brzdy prakticky nebrzdí. Vymýšlet s ní něco za jízdy je zcela zbytečný, a když ji chceš mainstreamově použít při parkování, musíš ji zatáhnout fakt fest a hrozně daleko, skoro až na zadní sedačky...
O srandovním vzhledu brzd ve standardních 18" kolech ani nemluvě
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
No, jestli to funguje jako na ploše zadních kotoučů, který vyhnijou i když se s nima brzdí, tak to asi moc nepomůže.
No, jestli to funguje jako na ploše zadních kotoučů, který vyhnijou i když se s nima brzdí, tak to asi moc nepomůže.
-> Dušan: zvonku su kotuce OK, na rucke mi zivot nezavisi
-> U-Geen: zvnutra je aktivna plocha proste vyhnita a rozdrbalo to oblozenie, pakne su snad este tiez originalne akurat holt po smrti
-> U-Geen: zvnutra je aktivna plocha proste vyhnita a rozdrbalo to oblozenie, pakne su snad este tiez originalne akurat holt po smrti
-> Jarda/felda 07.01.15 20:58:06: jo to je dobré nařadi ale pan šef ho jaksi stále nepořídil

-> darklord: to je skoro divny ze to mas opotrebovany. ja to rozebiral u Subaru loni a prislo mi ze ty pakny jsou tam snad puvodni... ono nejak neni proc by se opotrebovavaly :)
-> darklord: Jasně no, je to nakokot vymyšlený. Mělo by se tou ručkou občas zabrzdit, aby to nerezlo... Ale kdo by to dělal...
-> Jarda/felda 07.01.15 20:06:19: jo když jsou zepředu budiž a ne idiocky vzádu kam strčíš tak prst s cočkem nemáš šanci
-> šadesa 07.01.15 19:12:13: povojel odborníky, vyndaji to bez sundání hlavy 

-> darklord: posledni slova pred smrti
-> Matthes, záškodník z TechWebu: problem je ten ze "buben" je vyreznuty a pakny nemaju oblozenie. Na STK sa na krv utiahne lanovod aby to brzdilo v ramci kontroly, a potom ho zase povolim aby sa zbytocne nenatahoval. Az budem riesit nove kotuce tak to spravim, ale zatial ta chvila nenastala.
-> Max 07.01.15 19:26:56: celkem běžná věc jak zaroste není sance jí povolit většinou
-> šadesa: hm, to znám....většinou když se to nejmíň hodí...počítáš že máš za max. hodku hotovo....a ono ne... tak ať to dobře jde ;o)
takže dneska mě přijela na dílnu kia carens s tím euro motorem 2.2crdi že potřebuje vyměnit žhavící svíčky 3šly krásně a jedna lup a z výměny svíček se nakonec stane sundání makovice
-> darklord: A kde mas problem? Nepremavaji ty maly minipakynky v zadnich brzdach? To je fakt vtipny u BMW. Sice tam není mechanickej převod v brzdiči kotouče, ale je to na palici :-)
Taky ručkuju pouze v nákým krpálu jinak vždy kvalt s osobákem. Jinak sem dřív jezdil multikárou, která když se lehce popustila pozadu z kopce a zašlápnul sem brzy a zas pustil tak už držela celou dobu než sem popojel dopředu
Jinak u traktoru dle povahy terénu vetšinou kvalt někdy ručky a pak i klín.

-> darklord: no hej, ale to predokolka nedokaze
-> Placko: na toto mi staci pridat plyn 

-> Placko: 

-> castrol: ani ja, kým nieje sneh a pekná zákruta 

tiež neruckujem
-> Bukaj: cece ja bez rucky fungujem uz odkedy som to kupil, proste neruckuje :)
-> MOLSO: No,mne tak pred pár rokmi utiekol traktor
Rýchlosti išli veľmi ťažko a nepresne, tak som namiesto jednotky dal trojku




-> MOLSO 07.01.15 13:59:08: To není pravda, že to na vyšším stupni udrží komprese bez problémů - postupně se stejně pomalinku dá do pohybu...
... a rozdíl ve vyšším či nižším kvaltu není o kompresi, ale o převodu - síle, která působí od kol na třecí plochy v motoru, respektive obráceně
...a v krpálu bez ručky parkuje jen blbec
... a rozdíl ve vyšším či nižším kvaltu není o kompresi, ale o převodu - síle, která působí od kol na třecí plochy v motoru, respektive obráceně

...a v krpálu bez ručky parkuje jen blbec

-> Tomaso435: jo to vím že se praktikuje, vždyť o tom píšu
Ale když se auto přesouváním posune někam dál, to je taky vtipný 


-> Luky: Kolega vyprávěl, ja byl u bráchy a nechal venku před panelákem auto a dle slov bráchy odbržděné. druhej de ráno auto bylo na druhým konci sidliště, jelikož se tam auta běžně postrkávaj kvuli nedostatečný kapacitě parkoviště :D
-> Luky: Vždycky (krom stání v garáži) nechávám zařazeno, jenže jsem buď zapomněl, anebo to "nezabralo" - když jsem dojel, byly auta dávno přestěhovaný a nikdo nevěděl, co a jak bylo nebo nebylo. Nicméně zadní kola byly za cca 2 cm přesazením panelů.. Dobrý bylo to, že pojišťovna tomu volovi místo nějakých 3 tisíc, který chtěl, přiznala snad ani ne pětikilo na opravu prohnutýho lemu..
-> Jozka: tak pokud nepoužiju ručku, musím použít qalt.
Zcela odbržděným autům na sídlišti jsem nikdy nepřišel na chuť, přijde mi to kapku o hubu. Ale asi jsou místa, kde se to používá běžně, ale tam já se nevyskytuju
Zcela odbržděným autům na sídlišti jsem nikdy nepřišel na chuť, přijde mi to kapku o hubu. Ale asi jsou místa, kde se to používá běžně, ale tam já se nevyskytuju
-> Bukaj 07.01.15 13:17:09: Včera tady nebyla kolegyně, takže jsme s ostatními mužmi zjistili, že také nejsme 100% plynotěsní.
Bohužel se to projevovalo celý den. 


-> vhml 07.01.15 14:14:19: Tobě že by zatuhly lanovody ? 

-> Luky: Ani já ne.. ale kdysi jsem z toho měl menší problém, neb prý se můj služebák (zaparkovanej vedle baráku na rovině na betonových panelech) přes víkend rozjel, přejel napříč chodník, přeskočil obrubník, překonal 2 m ne moc posekanýho trávníku a opřel se do auta, zaparkovanýho na ulici (resp. příjezdový cestě na staveniště)..
Že prý hodně foukal vítr.. ale nejspíš auto roztlačil sám ten trefenej dement, protože potřeboval na svý plečce vyměnit hnilej blatník..
-> MOLSO: Pravdu máš, ale jestli jsem pochopil správně, jde tu o samotný uvedení do pohybu a to je něco úplně jinýho.
Že prý hodně foukal vítr.. ale nejspíš auto roztlačil sám ten trefenej dement, protože potřeboval na svý plečce vyměnit hnilej blatník..
-> MOLSO: Pravdu máš, ale jestli jsem pochopil správně, jde tu o samotný uvedení do pohybu a to je něco úplně jinýho.
-> dragon_cb_cz: Nie. To by človek nesmel používať ručku roky :)
hehe ruční brzdu zatahuju akorát když přehazuju na zimáky 

-> dragon_cb_cz: nebo naopak v zimě zamrzlej, když ručku náhodou použiješ 

-> minno: Ty jsi nikdy nepotkal zatuhlej/zarezlej lanovod?
-> vhml: a čo sa stane lankám, pri ich nepoužívaní? :) Okrem toho, že nič.
-> Luky 07.01.15 14:06:48: Tak to já jí používám úplně všude, i na rovině.
Ono nepoužívat jí je taky pro lanka slušná cesta do záhuby...
Ono nepoužívat jí je taky pro lanka slušná cesta do záhuby...
-> vhml: hele já ručku při parkování skoro nepoužívám. To musí být jó kopec... Spíš si ji šetřím na zatáčení 

A nestačí zatáhnout ručku?




tak si chlapci zaparkujte auto na nejaký krpál, hodte tam nejaký vyšší kvalt a pozorujte čo sa bude diať. auto sa posunie spomalí posunie spomalí .... na nižšom prevodovom stupnni to tá kompresia udrží bez problémov. A aj keď valec nie je 100 % plynotesný, stačí to.