-> minno: Hergot! Se zelím!
Komprese má za následek to, že pokud je auto v pohybu, zpomalí jeho pohyb. Ano, v optimálním případě (jak jsem popsal dříve) by komprese vůz i zastavila a udržela v klidu. Ale spalovák nikdy není 100% plynotěsný, takže ve výsledku to, co drží auto v klidu je tření a gravitace. Tření součástí a náplní v motoru, převodovce, ložiskách, kolech, pneu vs. vozovka atd.
Proč myslíš, že je tak obtížné roztlačit vůz (odbržděný, odkvaltovaný) na rovné silnici?
Dost záleží i na sklonu terénu a dalších věcech, ale obecně bych si troufl tvrdit, že tam, kde se nepohne z místa auto s kvaltem, tam se totéž auto nepohne ani bez svíček. Bez kvaltu pravděpodobně ano, neboť v motoru je takové tření, které v součtu všech tření, držících vozilo v klidu nebude zanedbatelné.
Jinak jistota je kvalt, ručka a špalky pod kola
Třeba u nás před firmou kvalt a ručka u některých vozů nestačí (například firemní Ducato)
