
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
UVMV 1100 GT
-> Tuner#2: a profil dvěří, cca 10 cm pod bočním oknem je hrana. Jen rozvor to má nějakej dlouhej 

-> petr s: Taky si myslím
Díky

-> Tuner#2: To bude jedno z nich
-> petr s: A to auto i dnes žije? Vím že jsou dvě závodní, červené s tím jezdí Denisa (Bauerovo dcera) a to bílé. Je to jedno z nich po opravě?
-> Tuner#2: To bude švecovo auto ten jezdil okruhy
-> Luky.: Všechny indicie, kola, zrcátka, okno, volant, sedačky tomu nasvědčujou, že to nebude nějaká "obyč" placka 

-> Tuner#2: já myslim že je to ono
-> MATTESS: JJ stará dobová fotka, ani nevím zda to je na 100% to auto.
-> jezkos 04.02.11 09:49:39: Víme
-> jezkos 04.02.11 09:49:39: Víme

-> m8rinek: to by ses ale zadlužil hodně... 

-> jezkos: sic jsem si říkal, že se kvuli autu nezadlužim, ale kvuli tomuhle bych to i udělal...
-> Tuner#2: to je staršího data?
-> Luky.: To nevím, jen mám nepodloženou informaci, že to bylo na okruhu v Havířově. Sázel jsem na Petra zda nebude něco vědět.
-> Tuner#2: co to, kdo to, kde to? 

Vytahuju kostlivce, ale pokud je to to co si myslím, tak název sedí 

-> Pepino RS: No tenhle motor stojí v Muzeu před Rkem.
-> Athlonek: no hlavne to hle neni motor z UVMV 1100GT.. bo to mnelo saci mezi vackama.. tohle je prototipovej 8 ventil 2xOHC..

Tohle auto je muj sen,pekny foto

-->ps:no to jo,Kugelfischer,a hlavně Lucas-ten byl v té době používaný ve více vozech,a i na motorech Škoda(třeba Ondřejíkova verze v upravě AVON).Dokonce se používaly mechanické vstřiky Avia(spider Moskvič ROOTs).Byly to ale všechno prototypy-které jezdily buď v jediném exempláři",a nebo se na nich neustále ladily závady.
Myslím,že náš nejperspektivnější motor té doby,je ten řadový stojatý 4válec 1x OHC,zkonstruovaný Františkem Fidrmucem do Škody 720.Ten motor prostě předběh veškeré konstrukce u nás v té době realizované o celou generaci.
Myslím,že náš nejperspektivnější motor té doby,je ten řadový stojatý 4válec 1x OHC,zkonstruovaný Františkem Fidrmucem do Škody 720.Ten motor prostě předběh veškeré konstrukce u nás v té době realizované o celou generaci.
Jinak jak píše U-Geen,i z toho obrázku dole(který je mimochodem z časopisu AutoMobil),je vidět,že ty kabely jdou vždycky vedle sací"větve"potr
ubí,ke každému válci-čili ej to na střídačku.Samozřejmě dávat jiskru do sání-by bylo asi k ničemu;o).
Ten"výkres"pros tě mate.
Ten"výkres"pros tě mate.
-> lubor: Tam bylo plánováno vstřikování kugelfischer
-> ps: ja bych spis rek za ta svicka bude hodne hluboko :-) nez v sacim. Takze podle nakrasu pravdepodobne "na stridacku" vstrik a vedle zahloiubena svicka.
-->ps:já nejsem strojař,a o motorech a jejich konstrukci toho vím relativně"málo"
.Musíš ale vycházet z toho,že v té době se musela omezení daná výrobou různě obcházet,a to za pomocí všelijakých technických fines-a právě Mackerle patřil co se týče motorů a jejich konstrukce v naší republice,spolu s ing.Milošem Dvořákem CSc,ing.Františkem Fidrmucem(oba AZNP)-a samozřejmě ing.Ondřejíkem (Avon)-k absolutní špičce.
Nevím,jak to přesně fungovalo-ale určitě to fungovalo tak,jak to tehdy oni chtěli;o)!
Nevím,jak to přesně fungovalo-ale určitě to fungovalo tak,jak to tehdy oni chtěli;o)!
-> lubor: A můžeš mě vysvětlit co bude mět za význam svíčka v sacím potrubí?
-->Grzyly:Máš pravdu,jsou to svíčky-a kabely k nim.To sací je určeno pro 2 Weber 40 DCOE(které tam z nějakého důvodu nejsou namontované-nevím proč).Jinak ta hlava,a její konstrukce byla zcela podřízena stávajícímu bloku(ten je téměř nezměněn oproti sérii),a to tak,aby nebylo nutno předělat celou výrobní linku-což by samozřejmě nebylo možné.A protože u systému 2 x OHC musí jít svíčka"mezi ventily"-je ta konstrukce krkolomná,jak jen to jde-a vypada.Jsem si ale jistý,že líp to za tehdy daných podmínek už něšlo vymyslet.Jinak ten motor dosahoval v zamýšlené sérii-takto vybaven výkonu 67 KW-z objemu 1150ccm.
Byla to zajímavá koncepce-ale jako vždy,ani na toto prostě nebyly peníze,a tak se s výrobou nikdy nepočítalo-motor nepřekročil stádium prototypu.Autorem hlavy a na ní navazující upravy bloku je ing.Jan Mackerle-puvodně zaměstnanec vývoje Tatra Kopřivnice,pak UVMV Praha.
Byla to zajímavá koncepce-ale jako vždy,ani na toto prostě nebyly peníze,a tak se s výrobou nikdy nepočítalo-motor nepřekročil stádium prototypu.Autorem hlavy a na ní navazující upravy bloku je ing.Jan Mackerle-puvodně zaměstnanec vývoje Tatra Kopřivnice,pak UVMV Praha.
-> ps: takže na tom černobílým obrázku není zakreslená svíčka? Protože na těch barevnejch ty kabely vedou přesně vedle toho sání.
-> Gryzly: Nepochopil to bylo plánované vstřikování
Pochopil jsem to dobře že to mělo svíčku v sacím traktu ještě před ventilem? Jak by to fungovalo?
-->Tom:Před 6ti lety bylo jedno bíle, v závodní úpravě s SPZ Nový Jičín( majitelem byl dokonce snad onen člověk,který tady má vyfocené to červené na Apollech) nabízeno za cca 600 000(přesně už to nevím-je to dávno).Mělo dělítka a motor Alfa 1300 GTA.
Jinak ty dvě závodní dole,jsou od Bauera.S tím červeným jezdí jeho dcera Denisa,a s tím druhým střídavě on a nebo jeho manželka.Teď je už ale nějakou dobu není na tratích vidět.
Jinak ty dvě závodní dole,jsou od Bauera.S tím červeným jezdí jeho dcera Denisa,a s tím druhým střídavě on a nebo jeho manželka.Teď je už ale nějakou dobu není na tratích vidět.
Pěkný autíčko, zajímala by mě reálná prodejní hodnota.

-> lubor: To červený závodní obr: uvmv_5 má 130 zavodní motor.
-> Bedřich: červené a bílé 

Tak tyto auta jsem v Novém Jičíne potkal dvě.:)
-->Athlonek:No hezký-ale tan Mackerleho motor s koncepcí 2 x OHC v 1100 GT nikdy fyzicky nebyl.Neopustil stadium prototypu,a brány výzkumného ústavu.V tomhle voze byly puvodně zamýšlené škodovácké motory 1107ccm,1150 ccm(oba s 1 Weber 40 DCOE),a pak 1289 ccm(litinový 8 mi kanál a 2x Weber),a nakonec Alfa romeo 1300 GTA(1600 GTA)-ale to jen na závody(Jiří Švec) už jako vůz skupiny B6(původní B5).
A tohle je postavený na podvozku čeho? Taky kila?