![52](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes našli
-> Tomaso435: A pak je to autorizovaný servis který ti originální díl prodá asi třikrát dražší než ho lze sehnat.
Autorizak Ti ten dil proda za cenu, ktera je normalni. Pokud s nima mas nejakou ramcovou smlouvu, tak minus sleva, pripadne nekdy vyjde lip napr sleva na dily pro auta starsi 5ti let.
To ze se na trhu obcas objevej totozny dily z nejakyho vyprodeje, nebo corky je vec jina.
Ad hodinovka v atorizaku - ano stoji nesmysl, ale neplatis ruzny pokusy a omyly. Na vsechno jsou normohodiny a je jedno, jestli to mechanik dela pul hodiny, nebo se s tim sere celej den.
Autorizak Ti ten dil proda za cenu, ktera je normalni. Pokud s nima mas nejakou ramcovou smlouvu, tak minus sleva, pripadne nekdy vyjde lip napr sleva na dily pro auta starsi 5ti let.
To ze se na trhu obcas objevej totozny dily z nejakyho vyprodeje, nebo corky je vec jina.
Ad hodinovka v atorizaku - ano stoji nesmysl, ale neplatis ruzny pokusy a omyly. Na vsechno jsou normohodiny a je jedno, jestli to mechanik dela pul hodiny, nebo se s tim sere celej den.
-> StepaNoFUN 27.01.25 08:46:38: když se podívám tady po širokém okolí jsou to většinou takový ty servisy který si buď hrajou na velký servis a mají dokonce náhradní vozidlo A nebo to jsou takové ty malé servisy typu pronajatá velká dvougaráž s umaštěným týpkem od oleje a zahulená garáž jakmile on je uzeš dveře.
Všichni tyhle ty objednávají Auto Kelly elit ACI a podobný sračky.
Drtivý většině případů je ten díl který používáj totální šmejd za cenu normálního dílu případně menší šmejd který je dražší než originál.
Taková ženská která přinese auto s tím že je to rozbitý opravte to tak opravdu nemá páru o tom jestli chce díl originální nebo Taiwan....
A pak je to autorizovaný servis který ti originální díl prodá asi třikrát dražší než ho lze sehnat. Plus celkem rozumná hodinovka a záruka.
V podstatě si ani nemáš Jak vybrat no
Všichni tyhle ty objednávají Auto Kelly elit ACI a podobný sračky.
Drtivý většině případů je ten díl který používáj totální šmejd za cenu normálního dílu případně menší šmejd který je dražší než originál.
Taková ženská která přinese auto s tím že je to rozbitý opravte to tak opravdu nemá páru o tom jestli chce díl originální nebo Taiwan....
A pak je to autorizovaný servis který ti originální díl prodá asi třikrát dražší než ho lze sehnat. Plus celkem rozumná hodinovka a záruka.
V podstatě si ani nemáš Jak vybrat no
-> StepaNoFUN 27.01.25 08:46:38: Jo přesně, já většinou ani na výběr nedávám, musím držet záruku a na ty čínský sračky to fakt nechceš. To raději pak řeknu at si ten díl teda koupí a doveze. Naštěstí nedělám takový ty úplný starý vrány kde každej šetří každou korunu, takže těch co chtějí to nejlevnější je absolutní minimum. Někdy je problém že novej díl je nesmyslně drahej nebo nedostupnej a když vím že to je věc co se moc nesere tak to raději doporučím z vrakáče než čínu. Zrovna dneska přijede borec na stahovačku a reprák B8. Reprák stojí nový 800 není co řešit, ale přední stahovačku vidím ko poprvé a nová origo stojí 5500, tak chtěl čínu, rozmluvil jsem mu to a raději sehnal od kluků z testovaček mírně jetou.
-> Tomaso435: servis pouziva ty dily, ktery je zakaznik schopnej a ochotnej zaplatit.
Kdyz jsem delal na servisu, tak jsem daval lidem na vyber. Original, dil znackovej, kterymu verim, nebo cina. A u tech nejlevnejsich sracek z ciny (na kterejch hromada lidi trvala) jsem upozornoval, ze zaruka na dil ano (protoze ze zakona), ale pokud se to posere vinou vadnyho dilu, tak ze praci platej znovu. Stejne na ty cine dost lidi trvalo. Tak se mi treba stalo, ze jsem si spojku na fabii dal po 1000 km znovu. Rozlitnul se novej pritlacak. To jsem jaksi montazi z principu nemohl zkurvit.
Kdyz jsem delal na servisu, tak jsem daval lidem na vyber. Original, dil znackovej, kterymu verim, nebo cina. A u tech nejlevnejsich sracek z ciny (na kterejch hromada lidi trvala) jsem upozornoval, ze zaruka na dil ano (protoze ze zakona), ale pokud se to posere vinou vadnyho dilu, tak ze praci platej znovu. Stejne na ty cine dost lidi trvalo. Tak se mi treba stalo, ze jsem si spojku na fabii dal po 1000 km znovu. Rozlitnul se novej pritlacak. To jsem jaksi montazi z principu nemohl zkurvit.
-> MVM 26.01.25 23:55:41: ještě bych k tomu přidal, takový ten nešvar....
Ti zodpovědní dávají pořád auto do servisu. Akorát servis servisuje neustále z čínských dílů a kvalita práce je na bodu mrazu, takže i nový díl zkurvií.... tudíž to auto tam je de facto pořád dokola s tím samým.
Ti zodpovědní dávají pořád auto do servisu. Akorát servis servisuje neustále z čínských dílů a kvalita práce je na bodu mrazu, takže i nový díl zkurvií.... tudíž to auto tam je de facto pořád dokola s tím samým.
-> saskyn2 26.01.25 22:37:47: O tom neni pochyb s ja taky na jednu stranu souhlasim s tim jak to myslíš. Nicméně jsou auta který stojí pod širákem oreventivni údržba žádná, lidi do toho sednou a jezdí. A jezdí tak dlouho dokud to jde. Tzn. V lepším případě se to auto usmrtí samo a k někomu na dílnu se to dostane zavčas. (Ovšem kvůli EGR např. pochybuju že někdo sundá kola a podíva se na obložení.. Jen příklad)
Ti zodpovědnějši si uvědomí že se technická blíží a auto nechají aspoň u někoho na tu technickou připravit. No a ten zbytek na to sere..A prostě to přijede na STK rovnou z ulice.
Ti zodpovědnějši si uvědomí že se technická blíží a auto nechají aspoň u někoho na tu technickou připravit. No a ten zbytek na to sere..A prostě to přijede na STK rovnou z ulice.
me zakony na zaklade kolektivni viny proste nebavi a neni to jen stk...
mimochodem kamarad delal v roce cca 2002 v behem studii v sydney brigadne pizza drivera, samozrejme bez pojisteni a jednou za volantem usnul, projel plot a napalil to nekomu do baraku. Byl soud, castku uz si nepamatuju, jen vim ze mu nikdo z CR nemusel pomahat (rodice treba). Dostal splatkovej kalendar a splatill to z ty brigady. A to tam byl jen dva roky...
mimochodem kamarad delal v roce cca 2002 v behem studii v sydney brigadne pizza drivera, samozrejme bez pojisteni a jednou za volantem usnul, projel plot a napalil to nekomu do baraku. Byl soud, castku uz si nepamatuju, jen vim ze mu nikdo z CR nemusel pomahat (rodice treba). Dostal splatkovej kalendar a splatill to z ty brigady. A to tam byl jen dva roky...
-> MVM 26.01.25 22:11:16: Není normální s takovým autem vůbec jezdit a hlavně by si ten majitel měl uvědomit že nejvíc ohrožuje v první řadě sebe. Stát tu přeci není proto aby buzeroval všechny protože jeden je debil. A teda když si to takhle hezky zmínil tak asi víš, že s autem co popisuješ není problém tu technickou dostat, jen to není zadarmo. A to je přesně ono co říkám, kdyby stát nevodil lidi za ručičku, (a nejen)tím jím nevyprázdnoval kapsu, pak by z ekonomických důvodů nemuseli jezdit v takový vráně.
-> Tom Troll: Já měl v servise taky válce a taky jsem prošlapnul válec na Rapidovi, praskla mi hadička od předního kola, urvaná ručka x krát (lanovody - resp.zborcený shnily bowden).
Upřímně je mi to celý nějak jedno dokud si svoje auta pohlídám i bez nutnosti stk,protože to řeším nejak průběžně. Spíš mi jde o ten zbytek lidi.
Upřímně je mi to celý nějak jedno dokud si svoje auta pohlídám i bez nutnosti stk,protože to řeším nejak průběžně. Spíš mi jde o ten zbytek lidi.
-> MVM: Já byl jednou svědkem že technik na STK na válcích prošlápnul brzdovou trubku. ![36](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/36.gif)
![36](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/36.gif)
-> saskyn2 26.01.25 21:15:18: Takže je normální když přijede na technickou auto který ma tvrdý třmeny a nebo jednu destičku na plech? Nebo ten zadek třeba nebrzdí vubec?
Na školách smyku jsem zažil že na třech autech odešlo ABS. Jednou při krizovym brzdění praskla brzdová trubka.
Neříkám že se jinde neděje apokalypsa. Ale šroty taky potkávat nechceš. A kdo donutí ty lidi aby ta auta byla aspoň trochu v normě. ?
Jo pokud by se jezdilo jen v 5.letych autech do 100tis km.. tak možná jo ( Ale ani to neni zaruka že soudobý pětiletý sráč bude dostatečně funkční)
Na školách smyku jsem zažil že na třech autech odešlo ABS. Jednou při krizovym brzdění praskla brzdová trubka.
Neříkám že se jinde neděje apokalypsa. Ale šroty taky potkávat nechceš. A kdo donutí ty lidi aby ta auta byla aspoň trochu v normě. ?
Jo pokud by se jezdilo jen v 5.letych autech do 100tis km.. tak možná jo ( Ale ani to neni zaruka že soudobý pětiletý sráč bude dostatečně funkční)
Sita a Borderer mají v tomhle pravdu, je to jen další desátek a kdo ví jak to funguje tak musí souhlasit. Technický stav má na dopravních nehodách naprosto minimální podíl, konec konců v zemích kde žádná stk není se žádná apokalypsa taky nekoná. Monohem lepší by bylo kdyby lidi nebyli tak chudý aby museli udržovat pojízdný vraky, jenže to by se jim ty peníze nesměli z kapes vytahovat zbytečný ptákoviny mezi který mimo jiné patří i ta stk![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> Borderer 26.01.25 18:48:33: no tak to ja radsej budem chodit na stk, a ked ma dakto rozbije tak to poistovna vycaluje (aj ked to tiez neni terno) ako sa roky sudit s nejakou sockou co aj tak nikdy nebude mat ani korunu.
Pro ty, co leta nosí v hlavě otázku, jak panty a omezovače na kupé snášejí opotřebení na dveřích co jsou o půlku těžší jak ty ze sedanu.
Také jsem při té příležitosti zrychtoval zámek, nýbrž z mojí zkušenosti málokdo ocení, když je kupé schopno s mrtvým omezovačem za člověkem zabouchnout dveře a poté je zamknout, a nechat člověka u krajnice s běžícím motorem venku.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
Také jsem při té příležitosti zrychtoval zámek, nýbrž z mojí zkušenosti málokdo ocení, když je kupé schopno s mrtvým omezovačem za člověkem zabouchnout dveře a poté je zamknout, a nechat člověka u krajnice s běžícím motorem venku.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Borderer: Nemyslim si že by to naše společnost zvládla. Lidi se obecně nechtějí starat o nic. (Teď neřeším lidi jako jsme my tady,nebo kteri maji péči o auto jako zábavu). Prostě mi přijde že se zvětšuje pocet lidi který řeší velkost displeje,dotykový ovládání. Ale ostatní neřeší,nebo resp jim nedochází že by to řešit měli. Znam lidi co neumí otevřít kapotu,lidi co by v životě nevyměnili kolo,lidi co neviděli auto zespoda. (Se obloukem dostavam někam že někteří lidi by vůbec neměli mít řidičák)
-> darklord: Tresty by musely být tak velké, aby to donutilo majitele vozu se o ně starat. Takže ano, nemáš? Vědomě si jezdil s autem, kterému kulak mlátil už půl roku, vyskočil a vzal si auto v protisměru? Tvůj problém, plať do konce života.
-> Tomaso435: Ne, ale za zpuchřelou hadici, která bouchla, ano.
-> Tomaso435: Ne, ale za zpuchřelou hadici, která bouchla, ano.
-> MVM: no ved prave...
Ja mam na STK vlastnj názor protože sám mám automobilní průmyslovku,brácha je technik. Takže k tomu mam blizko.
Nutno ale říct, že lidi obecně na auta serou na údržbu a jezdí dokud to jde. Je mnoho lidí kteří se technickou řídí a údržbu dělají po dvou letech, tzv "vyměním olej před technickou" .. atd.
Tak stejně preventivně se kroutí že to ještě vydrží atd. Nebýt toho, ze jim někdo pohrozí a nebo to vyrazí na měsíc, tak by do toho auta nedali ani kačku a srali by na to tuplovaně. To samý úpravy a jiny zbastlený opravy.
Nutno ale říct, že lidi obecně na auta serou na údržbu a jezdí dokud to jde. Je mnoho lidí kteří se technickou řídí a údržbu dělají po dvou letech, tzv "vyměním olej před technickou" .. atd.
Tak stejně preventivně se kroutí že to ještě vydrží atd. Nebýt toho, ze jim někdo pohrozí a nebo to vyrazí na měsíc, tak by do toho auta nedali ani kačku a srali by na to tuplovaně. To samý úpravy a jiny zbastlený opravy.
-> Borderer 26.01.25 17:59:46: vies mi povedat ako by si platil skodu zo svojho? A kolko ludi by si mohlo dovolit napriklad zaplatit skodu 30-50 mega?
-> Borderer 26.01.25 17:59:46: jako ze by sis šel za výrobce brzdových hadiček co při sešlápnutí vyletí ze zálisu z koncovky, sednout za 2 roky? .....
-> StepaNoFUN: Ale Sita má pravdu. Stk je jen odpustek aby si mohl dva roky jezdit a na závady se vyhazuji zpravidla hejlové z ulice, co tam nikoho neznají. Vraky jezdi dál, ale platíme všichni. Taky by se mi mnohem více líbil model, STK dobrovolná, ale jakmile uděláš průser skrze technický stav vozu, tak hradíš 100 procent škody ze svého a v případě zranění klidně basa.
Já teď našel před STK na obou stranách taky překvápko..takže výměna za hezké zachovalé záložní kusy..
Lehce čára přes časový rozvrh, ale udělat se to musí..co už..
Lehce čára přes časový rozvrh, ale udělat se to musí..co už..
-> StepaNoFUN: ok, ale mluvime o tom proto, ze je i pres zazracnou STK potkavas, coz ja vnimam jako dukaz o nefunkcnosti. Pokud mluvis o stavu po zruseni, tak viz USA, AUS, atd...
-> Sita: Stk to resi velmi jednoduse. Pokud jsou v napravach, nebo ulozeni diry, cepy na odpis, brzdy na sracku, tak to stk vyradi z provozu tim, ze ji proste nedostanes. Koupil sis opicku, musis se o ni starat a mit na banany. To uz mne min serou nadlimitni emise (pokud to fakt neni dymovnice, kde saze sbiras na lopatku a placas si z nich doma brikety), nez auta opravdu v bordelu. To proste na silnici potkavat nechci.
-> palinator: proc do individualni prepravy tahas hromadnu?
u svyho auta vim ze je ok, rucim si za to, nepotrebuju k tomu sikanu od nedouku z stk...
u verejny dopravy si cestujici treba priplati za tenhle servis... to je jins debsta
a pak jsem si nevsiml, ze by existolava zeleznicni nebo letecka policie... tenhle argument ti proste neberu...
u svyho auta vim ze je ok, rucim si za to, nepotrebuju k tomu sikanu od nedouku z stk...
u verejny dopravy si cestujici treba priplati za tenhle servis... to je jins debsta
a pak jsem si nevsiml, ze by existolava zeleznicni nebo letecka policie... tenhle argument ti proste neberu...
-> StepaNoFUN 26.01.25 11:21:25: jasny ale jaka je pravdepodobnost a jak tohle resi stk? Tyhle vraky at resi pcr v provozu, stk je zbytecnost, akorat krasnej monopolni business pro par podnikavcu...
-> Milan 136: tak to je asi jasnej pripad, snad ho brzo zahlidne PCR...
-> Milan 136: tak to je asi jasnej pripad, snad ho brzo zahlidne PCR...
-> Sita:
Můžeme to zavést i na železnici a po úspěšném zkušebním provozu i v letectví. Ušetří to takovejch peněz že to za pár mrtvých stojí...
Můžeme to zavést i na železnici a po úspěšném zkušebním provozu i v letectví. Ušetří to takovejch peněz že to za pár mrtvých stojí...
-> Sita: Az Te nekdo spali protoze to proste prestalo brzdit, nebo tomu upadlo kolo, protoze shnily ulozeni, nebo rameno...
-> Sita 26.01.25 10:40:16: Je to laguna v hrozným stavu. Všechny kapaliny z toho tečou proudem, nesvítí půlka auta, hulí to, shnilý na sračku i na nápravách. Stabilizátoru úplně uhnil, každou chvíli to nejde nastartovat. Jako sorry, ale takovej sráč nemá na silnici co pohledávat.
-> Milan 136: totalni vrak si predstavuju jako neco co je nekde desitky let odstaveny, prorostly koprivama. Pokud ho to dlouhodobe vozi do prace, tak to jen dokazuje jak zbytecna cela STK (ktera by to okamzite vyradila z provozu) je.
Ja bych nechal povinny jen emise, technickou jen dobrovolne, pojistovny by platnou stk mohly motivovat bonusama, atd...
Ja bych nechal povinny jen emise, technickou jen dobrovolne, pojistovny by platnou stk mohly motivovat bonusama, atd...
-> Sita 24.01.25 11:39:02: Ze třeba jezdí totálním vrakem, kterej nemá nejmenší šanci tou STK projít?
-> Jumbo 24.01.25 12:52:56: Ano takhle to je..
Prošlá technická neni to samý jako technicky nezpůsobilý vozidlo. Viz jak píše
-> StepaNoFUN:
Prošlá technická neni to samý jako technicky nezpůsobilý vozidlo. Viz jak píše
-> StepaNoFUN:
-> ajok 24.01.25 12:20:44: v podstatě rozhoduje, záleží na jeho klasifikaci přestupku ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Milan 136 24.01.25 11:23:21: jo hlásí se to až při třetím ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Milan 136: JO? A kdy to bylo? Já dostal naposledy dvě pokuty v rozmezí dvou týdnů před pár lety, kdy jsem využil "kovid" prodloužení platnosti TK o 10 měsíců a ještě o dva další přetahoval...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> ajok: www.cebia.cz/pruvodce/jiz
da-bez-stk-co-vam-hrozi
Řekl bych, že Cebia to bude mít ověřené...
Řekl bych, že Cebia to bude mít ověřené...
-> ajok: A není to prostě o tom, že když máš auto v cajku, tak jen zaplatíš odpustek ale když máš šrot a chytěj tě, máš body dolů a papíry do čistírny?
Kolik bodů dostanete za jízdu bez STK?
Jízda s propadlou technickou kontrolou se řadí mezi závažnější přestupky, a proto za ni můžete kromě pokuty dostat i 5 trestných bodů. Tento počet bodů může mít výrazný vliv na vaše oprávnění řídit. Abyste se vyhnuli zbytečným komplikacím a udrželi své řidičské oprávnění v pořádku, pečlivě sledujte platnost technické kontroly a nenechte ji propadnout.
Muzete, tomu nerozumim, preci policista nerozhoduje kolik da bodu za prestupek.
Jízda s propadlou technickou kontrolou se řadí mezi závažnější přestupky, a proto za ni můžete kromě pokuty dostat i 5 trestných bodů. Tento počet bodů může mít výrazný vliv na vaše oprávnění řídit. Abyste se vyhnuli zbytečným komplikacím a udrželi své řidičské oprávnění v pořádku, pečlivě sledujte platnost technické kontroly a nenechte ji propadnout.
Muzete, tomu nerozumim, preci policista nerozhoduje kolik da bodu za prestupek.
-> Milan 136 24.01.25 11:23:21: Co je na tom kolegovi pitomyho? Me teda prijde vic hloupy to vnimani STK jako nejaky svatosti...
-> Bukaj 24.01.25 11:16:26: nebjvavalo, je to tak porad. Zalezi na koho narazis a co vyhodnoti jako stav technicky nezpusobily. Propadla STK to automaticky neznamena a je to tak dobre... Uz jen proto jak dnes STK fungujou.
-> Bukaj 24.01.25 11:16:26: Technicky nezpůsobilé vozidlo: řízení vozidla, které je technicky nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích tak závažným způsobem, že bezprostředně ohrožuje ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích - 5 bodu
Tak to nezamnenujte s propadlou STK. U nas v praci kolegyne loni za 300,-
Auto v top stavu, jen proste nemelo STK, protoze se na to zapomelo.
Tak to nezamnenujte s propadlou STK. U nas v praci kolegyne loni za 300,-
Auto v top stavu, jen proste nemelo STK, protoze se na to zapomelo.
-> Bukaj 24.01.25 11:16:26: Pitomýho kolegu chytli už 2x bez stk a jen dostal pokutu.
-> StepaNoFUN 24.01.25 11:08:22: Bejvávalo. Od začátku loňského roku je to za body a správní řízení.
A to v době, kdy všechny policejní vozy mají automatickej bonzovací systém, fakt nechceš![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
A to v době, kdy všechny policejní vozy mají automatickej bonzovací systém, fakt nechceš
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> StepaNoFUN 24.01.25 11:08:22: to uz je 6b a papiry do cistirny... naposled tak dopadla jedna pani v Hlinsku za praskle celni sklo a par dni propadlou STK![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Jarda/felda 24.01.25 10:27:38: pred STK jsem chtel po sousedovi, at koukne, jestli se mi blokuji obe zadni kola a on, ze to je OK a pak kdyz jsem prijel, tak rika proslo to?, ja koukal jen na jedno svetlo
, brzdovky - to couvnu k necemu prosklenymu
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> ajok 24.01.25 09:51:21: Počkej... To se něco změnilo? Jízda bez STK je bez bodů a s pokutou do 2500,- Kč na místě. Většinou to spraví pokuta do 500,- a varování.
Za 5 bodů a flastr je jízda s vozidlem bezprostředně ohrožujícím bezpečnost provozu.
Za 5 bodů a flastr je jízda s vozidlem bezprostředně ohrožujícím bezpečnost provozu.