![121](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/121.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
proč se to otočilo?![121](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/121.gif)
![121](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/121.gif)
foto profilů,ne že bych měl osobní zkušenost ale výroba oproti jiným dílům je celkem snadná jedná se o vytlačovaný profil což by měl být destička přes kterou se vytlačuje nekonečný profil který se potom nechá zvulkanizovat ale kdo by to kupoval když původních žábrovek se renovuje tak málo.
-> Petr98 28.01.21 10:21:02: Hezký. Já jich mám asi jenom 5 a nějaký rozebraný...![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Kilián: Ví se to zcela přesně 5.12.67
-> michael: a který den udělali ten 250 000 kus aspoň přibližně se ví?
Koukám je to model 68, já mám taky 68ku, tak by mě to zajímalo pro porovnání![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
Koukám je to model 68, já mám taky 68ku, tak by mě to zajímalo pro porovnání
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> Petr98:
![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> Pavel P..: Jojo, spojovák... Co jsem se nasháněl. Pak jsem pár sad koupil. A nakonec jsem jich musel pár rozkuchat.
-> Bukaj: vyřídim... auto jde teď do lakovny, takže skládat bude asi na jaře.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Pavel P.. 28.01.21 09:28:26: Kdyžtak ho pozdravuj a kdyby něco potřeboval, tak ať se ozve![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Petr98: myslim že neni moc lidí kteří by auta dělali tak jako on.... netušim jaké bude dávat těsnění, jestli má třeba původní zachovalé nebo už novější typ.... ale nedávno jsem doma prohledával šuplíky se spojovákem, protože mu chyběli matice M8 na 14ku klíč... že jiný tam dát nemůže.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Petr98: Aha, toho jsem si nikdy nevšiml
Takže to je profil, který překrýval i rantlík...
...beru na vědomí a budu vědět, kdybych na to někde narazil, díky![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
...beru na vědomí a budu vědět, kdybych na to někde narazil, díky
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Bukaj: Tak Ten první typ je často zachycen, v souhrnném katalogu je taky určitě (PrintScreen z internetu)
A fotku gum klapačky nemám, ale mám je dlouhodobě slíbené z jedné nabourané, co měla najeto do 3000 km, takže tam by to mělo jít zkopčit i rozměrově.
A fotku gum klapačky nemám, ale mám je dlouhodobě slíbené z jedné nabourané, co měla najeto do 3000 km, takže tam by to mělo jít zkopčit i rozměrově.
-> Petr98: Jaké byly jiné ty dveřní? Měl jsem za to, že ty nejběžnější dveřní (ve tvaru šišatého D) se v druhovýrobě vyrábějí a používaly se od počátku výroby myslím do 15. série...
...on tedy byl nějaký další profil?
A foto těch nejstarších profilů ke klapačce nemáš?![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
...on tedy byl nějaký další profil?
A foto těch nejstarších profilů ke klapačce nemáš?
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj: Takhle z hlavy pokud dobře vzpomínám, tak dveřní jsou jiné a nějaká nebo nějaké na klapačce.
-> Petr98: Které těsnící gumy máš na mysli?
-> Pavel P..: Sakra, tak už je v tom případě druhé starší, o kterém se ví
Jdu se ožrat ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ne je to fajn, že jsou!
P.S. Renovuje detailně? Protože jen za formy na těsnící gumy, které se na první série nevyrábí, by utratil desetitisíce...
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ne je to fajn, že jsou!
P.S. Renovuje detailně? Protože jen za formy na těsnící gumy, které se na první série nevyrábí, by utratil desetitisíce...
-> Tom Troll: Já vím je to focené v Mladé Boleslavi ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Petr98: kamarád teď renovuje MB ´64 z nultý série...
-> moucan: Nedávno bylo na FB auto z nulté série. Z první série je zde na virtu pár kousků, takže je to klidně možné.
-> michael: Celkem by mě zajímalo zda nějaký z těch aut ještě teď jezdí. ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> SO545: -> Bukaj: Na 105E Ford Anglia jsme taky zvyklí a stejně je vošklivej dodneška - i když už roztomile. Kdežto MB bylo v kontextu doby opravdu pěkný a byť se jednalo o doznívající estetickou etapu, tak do jistý míry i originální..
Dneska jsou taky pěkný vozy - pokud se někomu líbí bojová technika. Ještě trochu upravit poměr ploch v neprospěch prosklenejch a bude to super.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Dneska jsou taky pěkný vozy - pokud se někomu líbí bojová technika. Ještě trochu upravit poměr ploch v neprospěch prosklenejch a bude to super.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> SO545: -> Jozka: Jo, člověk si prostě zvykne. Stejně, jako jsem si zvykl na Favorita, Fábii apod. Ne, že by se mi třeba ta Fábie líbila, ale už mi prostě přijde normální a (mimo oslňování při míjení) už mi nevadí![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Ale stále jsem si nezvykl na ostatní moderní vozy a když vidím nějakou "novinku", tak mám pocit, že to jde od deseti k pěti...
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Ale stále jsem si nezvykl na ostatní moderní vozy a když vidím nějakou "novinku", tak mám pocit, že to jde od deseti k pěti...
-> Jozka 19.01.21 11:51:13: tiez si obcas myslim ze by sa nam asi pacilo ...kde co z vyvoja co by slo do produkcie...ale to ale tam je.
-> Danster: Mám z toho naprosto stejnej pocit, i když si nejsem úplně na 100% jistej, zda to neovlivňuje hluboko zaseknutá finální podoba. Myslím, že ne ale..![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jozka: Ono když člověk vidí ty prototypy a různý změny v průběhu vývoje. Tak je to zajímavý, ale taky je dobře že dost věcí nešlo do seriové výroby. A ten definitivní vzhled je nejlepší jakej z toho mohl vyjít.
-> Danster: Určitě - už jsem to nechtěl psát, ale tohle by bylo dost hnusný, ať se snažím, jak se snažím. Škoda, že se už nedá nejspíš zjistit, zda tohle řešení sestřelila technická stránka (účinnost), ekonomika, nebo estetika..![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> michael 17.01.21 16:26:33: Zajímavý to vidim prvně. Ale ta seriová verze mřížky je hezčí![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> michael 17.01.21 15:10:08: Výborně - skvěle !
Hlavně ty látkový "příplatkový" jsem měl zamlžený, protože koncem výroby se vyskytovaly jen velice sporadicky..
Akorát měli přizvat nějakou ženu.. ta by jim ty "šedý" a "béžový" určitě upřesnila
.
![157](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/157.gif)
Hlavně ty látkový "příplatkový" jsem měl zamlžený, protože koncem výroby se vyskytovaly jen velice sporadicky..
Akorát měli přizvat nějakou ženu.. ta by jim ty "šedý" a "béžový" určitě upřesnila
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 15.01.21 18:39:29: Jo, úplně vidím, jak s tím ty dobový superšišatý Rekordy lomcujou sem tam
.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: možná jo ale sypání ložisek je snadno řešitelné většími .možná to souvisí s otáčkami a velikostí řemenic protože na čerpadlo potřebuje menší řemenici a větší otáčky a na ventilátor menší otáčky a to je řešitelné jen velikostí řemenic.
-> vhml: No, to by musely ty řemeny být stejné, nesměly by být nevyvážené či nestejně napnuté a řemenice dynama by musela mít stejný průměr a odpor v závislosti na otáčkách, jako řemenice ventilátoru...
Myslím, že se jim při testování trhaly hřídelky nebo sypala ložiska, tak dali dvojitou řemenici na kliku![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Myslím, že se jim při testování trhaly hřídelky nebo sypala ložiska, tak dali dvojitou řemenici na kliku
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj 15.01.21 17:47:15: pro ložisko naopak lepší, protože se ty síly budou proti sobě eliminovat.
-> Bukaj: On ten pětiletej vývoj měl něco do sebe - našli během něj spousta slepých uliček a v sérii se jejich značnému počtu vyhnuli..![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Tom Troll 15.01.21 16:48:49: Jo, zajímavé. Karburátor SOP, bakelitový obal ventilátoru topení a chudáci ložiska vodního čerpadla![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> michael 15.01.21 15:34:01: Toto je známé. Podobný interiér má ta zrenovovaná 990, kterou jsem jezdil okukovat k Petrovi na dílnu![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> michael 15.01.21 15:34:01: No, u tohohle si zas vždy říkám - ještě, že se nestalo..![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
E: I když je tam jistá noblesa..
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
E: I když je tam jistá noblesa..
-> michael: -> Bukaj: Tohle je taky jeden zajimavej motorák, dvouřemen na pumpě, ne na klice, ještě jiný odvětrávání skříně, a další. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bukaj:
stejnej tok myšlenek..
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jozka: Jo, taky jsem přemýšlel, jestli je to nějaký "montážní přípravek" neo výztuha, ale to uložení v tmelu svědčí o té druhé variantě...![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bukaj 14.01.21 20:51:50:
trychtýř i aditace.. kabeláž v první sériový variantě o moc úspornější možná ani nebyla - hlavně montážně.. Na tom dalším obrázku mě zaujala trubková výztuha kapoty - tu jsem nikdy předtím snad ještě nikde nezahlýdl
.
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)