-> krtecek: Návštěvu ti nabízel -> Bukaj: , já se minimálně do konce roku ze ZČ kraje těžko odlepím..
Ještě mě napadlo, že indicie pro rozlišení předních DeLuxe sedáků jsou krom potahovýho materiálu též dírky po (trochu) samořezných šroubcích v rámu sedadla, na který se dával krycí plech.. a taky že k zeleným barvám se dávaly sedačky nejspíš žlutý..
-> Jozka: tak štítek jsem teda nefotil...to až půjdu do garáže příště... no, už jsem napsal do škoda muzea ať mi řeknou jak to vyjelo z linky ..s těma sedačkama máš určitě pravdu...kor když jsou zaměnitelné....a teď mi prosím ještě někdo vysvětlete jak je to stěma madlama...a kdo je kde vyrábí jako repliku
-> krtecek: De Luxe bys měl mít i na typovým štítku, pokud se zachoval originální, nejen v TP.. Strop i sloupky máš ovšem originální pro MB (kilí DeLuxe stropnice nemá zdaleka tolik prošívanejch "lamel" - a nesedí do MB ani počtem výztužnejch drátů).
Koženka deluxová je echt koženková (nikoliv ve vinylu smočenej hadr) i na potahu palubky a dramaticky se liší i provedení zadního plata (ovšem z roku 67 mám důvěrně ohmataný jen MBX-y)..
Ale ta "proleženina" na okraji sedáku spolujezdce (původně byla určitě řidičská - levá) je typicky "standardní" .
-> doking: tak ty jsi přesně jeden ze dvou lidí od kterých jsem tu barvu zjistil přesně takovou barvu to auto mělo co já si ho pamatuju...to co je na mých fotkách je už asi 3.lak ...ten druhej je JAKUZA s jeho "letadlem"..ale ten přiznal, že si nechal namíchat 5911 nebo 5909..prostě o číslo bokem skoda-virt.cz/cz/.../1792
-letadlo-skoda-1000mb
-> krtecek: Já mám na svém autě v kartě BAL5910,či jak je to označní,prostě tu lahvovou zelenou,blatníky nejsou určitě původní,ale ten zbytek by měl být, i když jsem našel nějaké stopy po štetci,pod okapničkami,resp jako na krycích hliníkových lištách okapniček,ze spodní hrany.
Je tam sifon ...titulní stranu nafocenou nemám...ale troufám si tvrdit, že bych se i vsadil o to, že na té titulce nějaký razítko bylo...protože mám takovej dojem, že jsem tehda nadával na to, že na tak důležitej dokument někdo neumí natisknout razítko rovně
-> krtecek 19.11.18 11:00:12: V TP v první kolonce v rámečku "tov. značka, typ" máš buď napsáno "Škoda 1000 MB De Luxe", nebo jen "Škoda 1000 MB" (případně číselné označení typu, nebo modelový rok).
Většinou ještě vozy De Luxe měly na titulní straně TP razítko "DE LUXE"
Vrchní dva TP standard (model 69 a 66), titulní strana De Luxe modelu 67
-> Bukaj: u toho skla není barva, al karosářskej tmel pod barvu...a zbytek je medvědí hovno na utěsnění skla, protože to starý těsnění je na prd...strýcovo nouzové řešení...stejně jako sanitární silikon, kterej jsem včera našel pod rámečkem světla bože, co tam ještě najdu za výdobytky
-> Bukaj: no pod palubní deskou je stejná jak na fotce co jsem poslal...tam jsem se díval..ostatní jsem ještě nerozebíral bo už je zima...takže tam neřeknu...mám techničák oskenovanej a projížděl jsem ho x krát...slovo De luxe ani Standard není nikde...a s těma prahama...hádat se nebudu..možná to fakt mělo...ale ne určitě za mého života...tohle auto jezdilo po Přerově jen jedno..a to byl můj děda...poznávací znamení...zelená barva...a poklice z 110R žadná jiná taková tu nebyla
-> krtecek: Jinak z toho mála fotek, které máš v kartě auta bych řekl, že klidně mohlo být bílé (světle šedé) - zdá se mi, že u gumy zadního skla se zelená loupe a objevuje se světlá barva...
...kdybys chtěl, tak až někdy pojedu kolem Přerova, mohl bych se stavit a probrali bychom to...
-> krtecek: Tak původní barvu bys našel třeba v místech, kde obvykle nikdo nelakuje - pod čalouněním palubky, pod zadním platem, pokud je původní stropovice, tak pod jejími lemy, na sloupcích atd. Jestli máš původní techničák, tak tehdy se do něj ještě barva karoserie nepsala, ale měl bys z něj vyčíst, zda se jedná o De Luxe - pokud je ta stropovice a čalounění C sloupků původní, tak to De Luxe bude a tedy i určitě byly Al lišty prahů...
Z auta se toho dá zjistit spousta i bez techničáku...
-> Bukaj: no tu stránku jsem právě prolezl celou a proto jsem zmatený jak lesní včela ve sklince od sirupu...problém je, že já si spoustu věci nepamatuju, bo jsem byl děcko, takže jsem tomu nevěnoval pozornost....a máti taky ne..v techničáku o barvě nic napsané není někde jsem zaslechl informaci, že z linky to vyjelo toho 23.9.67 v bílé barvě...ale tvrdí mi, že to vždycky mělo zelenou a né jinou..proto je to Rosnička...já jsem dohledal, že ta zelená by měla být ta "flašn grýn" 5910...ale nikdo mi to nepotvrdí ...stejně tak si nejsem jistý jestli je to Delux nebo standard protože to nemám odkud vyčíst...lišty z venku na prazích to nikdy nemělo..sedačky červený koženkový byly vždycky stejně jako prošívaný strop...u tapecí si nejsem jistý...
...vyčistit to jde, ale fleky od lepidla, rzi a čehokoli, co se obtisklo do koženky (guma) atd neodstraníš. Na čištění se mi osvědčil buď prací prášek v horké vodě, nebo třeba cif...
-> krtecek 19.11.18 09:54:37: Nejsem si z fotky 100% jist, ale připadají mi jako z verze Standard - jaká je původní barva vozu? Podle barvy určíš i interiér, který se k té či oné barvě dával...
Stropnice byla prošívaná i na 1000mb ne?. Nebo je to taky výsada kil? btw...slyšel jsem, že prej ty sloupky neumí dneska nikdo ušít prošívané..jen bez toho..co je na tom pravdy?..dá se to prát? nebo nějak vyčistit?
Tentokrát dotaz z interiéru..předpokládám, že ten černý tapecírung je z kila a nepatří tam...bohužel tohle je jedna z věcí, kterou si jako děcko nepamatuju, že by tam bylo něco jiného
-> Bukaj: aha..špunt..tak ten tam asi evidentně nemám ...no me je jasný, že ta slípka je z levýho blatníku...ale já bych si toho ani nevšim kdybych neměl vedle sebe vyskládaný další 3 tady ty čelový lišty se znakem kde je to správně...někdo tam proste vrzl co měl zrovna po ruce když si vezmu, že jsem za celý tohle nastrojený čelo dal 1000,- a chtěl jsem původně jen tu spodní lištu, která mi chyběla a blbě se shání...tak to byl dobrej kauf a levicová slípka mě ani nebolí
-> krtecek 04.11.18 13:27:26: Tu díru mají všechna čílka a jejím významem je to, že je v ní gumový špunt (stejný, jako v podlaze a jinde na MB až Feldách - záslepka dutin) a ten špuntík funguje i jako dorázek...
Slepice se šipkou doleva je z lišty na levém blatníku (aby zobáček směřoval po směru jízdy a slepice "necouvala"...*
1*
Dneska jsem sundával všechny chromový nesmysly co jsem mohl, abych je mohl nechat dát nachromovat. Když pominu to, že jsem se zarazil nad protáčejícím se a rezavým šroubem u obrouček světel, které jsem nemohl sundat, všiml jsem si na rezervní klapačce, že je dole uprostřed pěkná díra. Od rzi asi nebude. To tam tak patří? K čemu to je? ...ještě jedna taková zajímavost...jeden by řekl, že je to klapačka z anglické verze, protože slípka se čučí doleva :D
-> hans1 29.10.18 18:02:22: Mlhovky 603 měly tuším ten univerzální "přídavnej" rozměr 112 mm, ale tatrovácký 3-oka ani 4-oka zmapovaný vůbec nemám, je to možný.
-> Jozka 29.10.18 11:34:42: + pokud se nemýlím byly i jako dálkové nebo mlhové na tatře 603.koupil jsem je na MB a později podle čísla a podle absence parkovačky zjistil že je na 603.
-> krtecek 29.10.18 12:24:48: Pokud bys byl absolutní hnidopich na originalitu, tak 1000MB měla v průběhu výroby několik typů parabol, které se dnes ovšem dost blbě shánějí v jakémkoli stavu, natož nové. Asi nejsnáze se shánějí paraboly, vyráběné v 70. a 80. letech coby náhradní díl, případně, jak psal Jožka - paraboly určené pro Karosy atd.
Jinak tímto "tématem" se již nějakou dobu zaobírám a kdybychom šli do hloubky, je to na dlouhé povídání...
Co máš za modelový ročník?
Edit: Jinak na fotce, kterou vložil Jožka, je komplet světlomet včetně hrnce na Karosu Šx, neboli poslední v PALu vyráběný typ asymetrické paraboly tohoto rozměru ;-)
-> krtecek: Jasný - bohužel doby, kdy se všude válely mraky parabol i celých kompletů na Karosy (dokonce i halogenových), už jsou minulostí..
Na nákupy bych si ale nastudoval desény skel, resp. homologační a jiný značky, pokud to není "v oku", ono těch 135 mm se nikde přesně nenaměří (spíš se to bere odhadem, asi to bude "čistej" průměr odrazový plochy nebo tak něco) a náhodní prodejci dost často netuší, co prodávaj. A koupit omylem třeba přídavný dálky na ŠL/ŠM je pak celkem k ničemu, i když namontovat se dají..
-> Jozka: tak hrnec je mi jasný, rámeček taky, těsnění taky...šlo mi převážně o tu parabolu..protože všude se valí hromada na 100ku, ale na litr ee... jako, ne že by rosnička neměla dobrý, ale víš jak...syslit se musí
Mohl bych mít další ze svých záludných dotazů? Jaký je prosím rozdíl v parabolách popř. hrncích...nebo řekněme ve světlech jako komplet mezi MB a 100/110...?? snažil jsem se vygooglit na netu nějaké info, ale opět jsem neuspěl
-> Jozka: No právě, že ten prostor je dle mého netknutý. Je sice jen v červeném základu, ale jinak neporušený. Minimálně dno. "strop" nevím. Nechtělo se mi už zohýbat. Jako cvičil jsem s tím jak sviňa s brankou asi 5min a pak jsem to vzdal. S tou šířkou pneu jsi mě dostal. Abych se přiznal tak tohle jsem nesledoval ani to nenosím v hlavě. Musím ještě pošéfovat. Si nedokážu představit, že bych tam to kolo tlačil až by tam byl nový lak
-> krtecek: Do prostoru pro náhradní kolo se bezpečně vejde jen originální 155-80(82)/14".
Na plochu vychází prakticky jakákoliv 14" dobře, i nejetá, jen je třeba "obejít" s kolem hrdlo nádrže (+dát stranou horní zajišťovací pásek) a zasunout až do prolisu v mostu nápravnice.
Problém je ovšem šířka pneu, resp. světlá výška toho prostoru - pokud někdo dno kufru prošlápnul, nebo si na autě zasvařoval (např. při opravě - výměně podběhu), tak je dokonce problém i s originálem, natož potom s něčím soudobějším, co má sice běhoun nominálně šíře 155, ale kolo jako takový spíš odpovídá šířce 165 mm.
U dvou aut se mi i origo dobová rezerva vejde jen s tlakem do 1.5..
Ahoj...Nevím jak svůj dotaz směřovat tak se když tak omlouvám pokud je ve špatné kategorii...ale...včera jsem v rámci "garážového tetrisu" potřeboval přemístit nějaké věci a chtěl jsem nacpat 1 kolo od Rosničky (1000mb) do toho prostoru pod kufrem a nevím co jsem dělal špatně nebo co tam zavazelo, ale nebyl jsem schopen. Tam se vleze jen nějaké konkrétní kolo?? Mám všechny 14"
-> Minott: Ona asi většina výroby měla kolík obrobenej z plnýho materiálu. Sice úplně nevím, odkud sestava s tímhle vylisovaným bazmekem pochází, ale mám za to, že jsem o "pozdní sběr" z roku 1969 = snaha cosi ušetřit na výrobních nákladech..
-> Danster: tak myslím si, že můžu s čistým svědomím říct, že Rosnička má všechny díly funkční jen co se týče estetiky tam na tu nebylo hleděno, protože prostě strýc na to neměl peníze...takže si troufám říct, že moje rekonstrukce bude spočívat ve většině případů pouze v tom, že to budu muset demontovat otryskat/oškrábat a udělat nové laky. Jediný problém, který jsem zatím našel a ten budu muset nechat odbordelníkovi je rezavej "banán" v kufru
-> krtecek: Záleží v jakym je stavu ten chladič. Koupit novej je o štěstí nebo jetej, aby měl tu nízkou vaničku s víčkem ve prostřed a ten nechat repásnout. Ten spodek a hořejšek když je lesklej tak je jen vyleštěnej. Origo to bylo v černý matný. Já měl na chladiče docela štěstí stačilo jen pořádně propláchnout vodou, zkulturnit ty plechy a fungujou bez problému.