skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
-> Jozka: šroub do plechu s válcovou hlavou 2,6 x 10mm
-> Jozka: Co vím, tak určitě vrut do plechu.
-> zralous: skoda-virt.cz/cz/.../1730
87-palivomer-1000mb
Nechce se mi trápit paměť a u baráku samý auta bez štítků.. upevňovací šroubky jsou M3 (3.5 ?) normální metrický, nebo tam má být nějakej "vrut" ?
Nechce se mi trápit paměť a u baráku samý auta bez štítků.. upevňovací šroubky jsou M3 (3.5 ?) normální metrický, nebo tam má být nějakej "vrut" ?
-> hans1: -> Bukaj: Kulaté patenty? Že bych něco zaspal?
-> hans1: Podle katalogu do 7. série

-> Václav Kršek 23.02.17 19:41:46: Já jsem to udělal uplně stejně.Nevíte někdo do jakékého čísla nebo roku se používaly takové kulaté patentky na elektrice(přístrojovka,pa
livoměr)někde jsem o tom četl ale za boha nevím kde.
-> Minott: 

-> Jozka:
na zaver-je zaujimave jak môžu vyzerat dve rovnake veci,jednu by si si dal do poličky a druha patrí do koša,,,

na zaver-je zaujimave jak môžu vyzerat dve rovnake veci,jednu by si si dal do poličky a druha patrí do koša,,,

-> Václav Kršek: Jo, určitě se dá implantovat manžeta jakákoliv vhodná a vzhledem k zpravidla letnímu provozu nemusí být otvor kolem táhla ani tak natěsno, jako by asi měl být origo.
-> Jozka 23.02.17 19:39:25: já jsem měl na záslepce špatnou manžetu, tak jsem tam s pár úpravama instaloval manžetu z poloosy z felicie a funguje to

-> Minott: Kdo si hraje, nezlobí..
Myslím, že tohle pořešit pro tebe nebude žádnej velkej problém.

Myslím, že tohle pořešit pro tebe nebude žádnej velkej problém.
-> Jozka: amerika hole baby,,,maš u mna pivo,,,
chapem,vnutorna diera je len na tu tyč riadenia,,
ja som tu navulkanizovanu gumu celu odstranil,tomu zakladovemu plechu neni nič,,už mam aj predstavu jak to poriešim,,,
ps.: tušim aj ty rad kresliš načrtky,vykresy,,,

chapem,vnutorna diera je len na tu tyč riadenia,,
ja som tu navulkanizovanu gumu celu odstranil,tomu zakladovemu plechu neni nič,,už mam aj predstavu jak to poriešim,,,

ps.: tušim aj ty rad kresliš načrtky,vykresy,,,

-> Minott: Velkej průměr "měchu" je o dost menší, než ten v plechu, aby "to chodilo".
-> Jozka: keby si nieco nasiel budem rad za foto,aby som sa mal od coho odrazit,,,este ma napadla manžeta čo je na riadiacej pake v interiery,lebo na tom plechu je dost velka diera,,,
-> Minott: Po fotce mrknu, jestli někdo nebude rychlejší.. v jednu dobu, kdy tohle bylo hrozně drahý, jsem "léčil" dvěma plochejma gumkama a průchodkou volantový (řídící)tyče pro užovku (která byla k mání za pár kaček a luxusně pasuje).
Páni,ma niekto nejake rozumne foto tohoto-"uplny zakryt vzduchoveho kanalu"
tento môj kusok to ma už zasebou,,tzv. je nasračky...
jedna sa mi hlavne o tu prechodku na radiacu paku,jak vypada,,jakeho je tvaru,
dik za info,,
tento môj kusok to ma už zasebou,,tzv. je nasračky...
jedna sa mi hlavne o tu prechodku na radiacu paku,jak vypada,,jakeho je tvaru,
dik za info,,

Dotaz na barvu nitě prošití tapeců př. podběhů u de-luxů. Viděl jsem jak černou, tak bílou... ale mělo to nějakou souvislost s modelovou posloupností, nebo si to šili, jak se jim zrovna chtělo?
-> Petr98: Tak ono dobově to taky plácalo kdejaké výrobní družstvo, o tom dneska nemáme ani šajnu...

-> Bukaj: Právě právě. Hranatá oka... Po preparování ani stopy
-> Petr98: Napadlo mne, jestli to není originál s odpreparovaným druhým pláštěm a azbestovou výstelkou (slepice a číslo byly na přídavném plášti), ale nesedí mi na tom ta hranatá oka...
Co je zač? Není to origo - nemá číslo ani slepici, ale vypadá jak origo.
Ten vyšší je z roku 64.Podle spodní hrany nebyly nijak upravovány.Rozdíl není velký cca 3mm ale když je člověk položí vedle sebe je to dost.
-> hans1: Fakt, jo? Poreferuj o tom víc

-> Bukaj 09.02.17 18:36:23: Děkuji,myslel jsem si to.A dnes jsem vypátral že al plechy pod pozičky se vyráběli ve dvou výškách což jsem také nevěděl.
-> saskyn2 13.02.17 11:12:05: Pořešit se to určitě dá - napařováním kovu (tuším hliníku) - vždyť už dlouhou dobu někdo (tuším Daves?) vyrábí repliky osvětlení SPZ 100/110 a blinkry na MB víceméně původní technologií

-> PatRS 13.02.17 11:07:40: Mě kdysi kdesi nabízeli "podlepení" chromovou plastovou fólií s tím, že by to určitě šlo - ale nakonec jsem do toho nešel.
-> PatRS: Listu skoda ma pan Ledr v replice a je velice pekna. Cenu nevim.
-> PatRS 13.02.17 11:07:40: Mam několik kusů nenachromovaných spodků na 64-68, také by mě zajímalo jestli se to dá nějak rozumně pořešit
zdar kolegovia. Na pragos stranke som narazil na spodky blinkrov pre modely 68-69 ale bez pochromovania. Napisal som im mail a odpoved som dostal ze im to chodi pruhledne a ze zakaznici si to davaju chromovat alebo striekaju chrom.sprejom. Riesil to uz niekto z Vas? Kupovali ste to uz odtial niekto? Listu skoda nemaju.
-> Durnbach: ted nechapu, co se ma kde naklepavat. Hribek mozna ano (nemam s hribkem zadnou zkusenost) ale klinek musi byt sevren blatniky pod urovni hrany. Ten nevim jak bych klepal.
-> Petr98:
Však to píšu, že ta replika od kluků ze Slovenska byla pokaždé jiná. Sice to vycházelo na nějakých 70Kč při větším množství metr s poštou ale originál se dá i naklepat a jim se bohužel nic co by se dalo naklepat vyrobit nepodařilo.
Mají toho hodně ale klínek jsem nikdy nebral, tak nevím jaké má vlastnosti. Jen bylo prostě blbý, když pokaždé přišlo trochu jiné těsnění. Lidi sice byli rádi i za to ale jak se říká: Originál je jen jeden.
Však to píšu, že ta replika od kluků ze Slovenska byla pokaždé jiná. Sice to vycházelo na nějakých 70Kč při větším množství metr s poštou ale originál se dá i naklepat a jim se bohužel nic co by se dalo naklepat vyrobit nepodařilo.
Mají toho hodně ale klínek jsem nikdy nebral, tak nevím jaké má vlastnosti. Jen bylo prostě blbý, když pokaždé přišlo trochu jiné těsnění. Lidi sice byli rádi i za to ale jak se říká: Originál je jen jeden.
-> Durnbach: v replice se da koupit i ten "klinek" treba zrovna od slovaku.
Ten stovkový ale berou si to i na MB. Ikdyž už pár lidí mi psalo, že tam to nemá co dělat,že tam má být ten jakoby klínek. Ale to je už nesehnatelná věc. To se přestalo dělat skoro před 45 lety.
Ten stovkový se originálně vyráběl ještě do revoluce, mám k němu i papír, kde je datum naskladnění 1986.
Ten stovkový se originálně vyráběl ještě do revoluce, mám k němu i papír, kde je datum naskladnění 1986.
-> Durnbach: A máš originál MB profil, nebo jen ten stovkový?
Jak třeba řešíte hříbek, tak mám ještě originál A v dostatečné metráži. Dříve jsem bral na renovace tu repliku od kluků ze Slovenska ale co dodávka, to bylo těsnění jiné, někdy měkké jako guma, pak o něco tvrdší a úplně naposledy mi došlo nějaké vyloženě gumové a zhruba o 10% větší než minulé dodávky.
Tak jsem sehnal 30 let starý originál, co jde i naklepat a je klid.
Tak jsem sehnal 30 let starý originál, co jde i naklepat a je klid.
Já jsem se byl schválně mrknout na muj motor v Gčku a stopy barvy jsem nezaznamenal - ale za á je hlava trochu víc olezlá, než ty na těch fotkách zde a za bé je možné, že není původní...
-> hans1: Nevypozoroval jsem žádnej rozdíl krom dírek na držák SPZ. Dobová praxe byla často taková, že místo předního okyslýho nebo zohýbanýho se dal zadní a dozadu se koupil novej kus.. takovej nárazníkovej koloběh.
A fakt je slepice na G/X hlavě žlutá - jsem si toho doteď nějak nevšiml:
A fakt je slepice na G/X hlavě žlutá - jsem si toho doteď nějak nevšiml:
-> hans1: iděl jsem několik aut, které měly vzadu pření nárazník a naopak, takže jsem přesvědčen, že jsou jinak identické. Ale pokud chceš ze zadního dělat přední, tak to raději nedělej a s někým ho vyměň 

Mám dotaz k nárazníkům.Liší se opravdu přední/zadní pouze dírami na spz ?Boky jsou jiné to vím ale střed by měl být stejný.Nemám možnost přiložit k sobě a potřeboval bych to vědět na 100% díky.
Taky se priklanim, ze x a g hlava je jen liznuta kvuli kompresi. Jeden origo xg motor se ted snazim ziskat, takze casem nejake poznatky mit budu.
-> Duri: No, pokud ten vyšší kompresní poměr není udělaný právě tím jiným těsněním pod hlavu pro MBG/X...?
-> Bukaj: Predpokladam, ze MBG hlava je povodna. Je na nej rok 68 a auto je tiez z tohto roku. Pytal som sa este jedneho kamarata, co ma MBG, ci ma tiez zltu slepicu a potvrdil, ze ano. Z toho dedukujem, ze to tak znacila fabrika
Na dalsie otazky ti zial neviem odpovedat. Hlavu som este nemal dolu, ale chystam sa na to tento rok. Tak potom mozeme doplnit informacie. Osobne si myslim, ze hlava bude len znizena na vyssi kompresny pomer. Zvysok bude asi ako u klasickej 1000MB. Nafotim, ked to rozoberiem...
Pripadne moze niekto, kto vlastni MBG/X doplnit...
Na dalsie otazky ti zial neviem odpovedat. Hlavu som este nemal dolu, ale chystam sa na to tento rok. Tak potom mozeme doplnit informacie. Osobne si myslim, ze hlava bude len znizena na vyssi kompresny pomer. Zvysok bude asi ako u klasickej 1000MB. Nafotim, ked to rozoberiem...
Pripadne moze niekto, kto vlastni MBG/X doplnit...
1100 MB/X hlava znacena '68 - modra
Farebne rozlisenie hlav 1000 MB a odvodenych typov (hlavy s dvomi zavitmi na konzolku filterboxu):
1000 MB - bez farebneho znacenia
1000 MBG/X - zlta slepica
1100 MB/X - modra slepica
1000 MBG hlava znacena '68 - zlta:
1000 MB - bez farebneho znacenia
1000 MBG/X - zlta slepica
1100 MB/X - modra slepica
1000 MBG hlava znacena '68 - zlta:
-> Duri 08.02.17 21:55:39: Hmm, zajímavé - mohl bys ty fotky dát i sem do tématu "rozdíly MBček..."?
Jinak o značení stovkových hlav vím, ale o tom MBG slyším poprvé. Je to původní hlava?
A v čem se vlastně liší hlava pro MB a pro MBG/X? Tvarem spalováku a kanálů? Nebo tvarem/velikostí děr ve vodních či olejových kanálech? A k tomu i otázka navazující - v čem je jiné těsnění pod hlavu pro MBG/X? Tloušťka, nebo právě ty kanálky?

Jinak o značení stovkových hlav vím, ale o tom MBG slyším poprvé. Je to původní hlava?
A v čem se vlastně liší hlava pro MB a pro MBG/X? Tvarem spalováku a kanálů? Nebo tvarem/velikostí děr ve vodních či olejových kanálech? A k tomu i otázka navazující - v čem je jiné těsnění pod hlavu pro MBG/X? Tloušťka, nebo právě ty kanálky?
-> zralous: "Kdo do toho dneska půjde?",,,ja určite ne,,,
podla mna by každy pri renovacii mal dat do toho"niečo svoje",,aby sa tie auta nepodobaly jak vajce vajcu,,samozrejme aby to nebolo jak päst na oko,,ale je to len môj pohlad na vec,,,


podla mna by každy pri renovacii mal dat do toho"niečo svoje",,aby sa tie auta nepodobaly jak vajce vajcu,,samozrejme aby to nebolo jak päst na oko,,ale je to len môj pohlad na vec,,,

-> Minott: je to také řešení a rozhodně elegantnější, než-li hříbek. Myslím, že zatékání a jízda v dešti nás trápit tak často nebude
Originál je fajn, jenže to máš tuhle spermo mechovku, lakovat v celku vypalovací barvou a hlavně nezapomenout na dobové "stejkance"!!! Kdo do toho dneska půjde?


Originál je fajn, jenže to máš tuhle spermo mechovku, lakovat v celku vypalovací barvou a hlavně nezapomenout na dobové "stejkance"!!! Kdo do toho dneska půjde?
-> zralous: v pohode,ja som mal aj pripravene tie tesnenia všetky,ale osobne sa mi neľúby ze tam velice lahko natečie voda,dokonca by som povedal že to tesnenie je nasiakave,,a nasledne tam voda velice dlho vydrži zakial sa vypari,preto to tam aj hrdzavelo,,
na karosarsky tmel je šanca zatečenia vody skoro nulova,teda ked sa to spravy poriadne,,
aj ked je pravda že za dažda budeme jazdit všetci minimalne
na karosarsky tmel je šanca zatečenia vody skoro nulova,teda ked sa to spravy poriadne,,
aj ked je pravda že za dažda budeme jazdit všetci minimalne
