
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
-> Pavel64 26.08.16 12:03:58: Jak píše Petr: -> Petr98 26.08.16 12:24:50: na MB to není a pravděpodobně by to mohlo být na tu ŠM dálková parabola (couvačka je jiná, má svislé jemné drážkování).

-> Přema: To nemůžu soudit, asi to trochu víc zbaští, ale jak se to bude chovat, to nevím. Úplně origo musíš mít v tom místě označení karbce Jikov BS 32-23. A datum je na těchto původních vyraženo na přírubě k sacímu potrubí. Jinak to pojede i na ty ostatní. Teď mě napadá, jestli ty novější stovkové nemají ještě ten vstup z filtrboxu (trubička) Když na MB nebude zapojena (není kam) tak jak se to bude chovat.
-> Petr98: díky... to znamená že nemám ani jeden karbec k autu ale na všechny to pojede... ten 1100mb znamená to že to s ním pojede/požere líp/víc?
Dif 24 je 1100MB/110 (CE vyrobený červen 75, viz. vysvětlení níže), ty další: 3170 LB a PC jsou na stovku od modelu 71 s mech. sytičem. Písmenka na nich jsou kódy měsíce a roku výroby Z je rok 70. A rok 71, B rok 72 atd. První písmenka jsou měsíce, ikdyž občas měsíce nedávájí smysl, ale většinou ano. L - leden, U - únor, tzn. Ten první 3170 je leden 72, ten druhý prosinec 73. 2903 je na stovku od modelu 76.
Chlapi jsem tady z toho zase trochu blbý... kdysi jsem sehnal nějaké torza karbeců a myslel si že to bude záměnné.. ovšem každý karbec má jiné značení a ten co byl na embu je dokonce dif 24... vychází mi z toho jen to že to někdo musel na tom autě měnit a ten karbec bude nejspíš z 1100mb?
jinak tady jsou označení všech 4 co mám... 3170 L-B dif23, 3170 P-C dif23, 2903 (nečitelné) dif23, a karbec co byl na autě 3148 C-E dif24
jestli mi někdo vysvětlí co teda mám doma budu rád. Díky
jinak tady jsou označení všech 4 co mám... 3170 L-B dif23, 3170 P-C dif23, 2903 (nečitelné) dif23, a karbec co byl na autě 3148 C-E dif24
jestli mi někdo vysvětlí co teda mám doma budu rád. Díky
-> Pavel64: Pravá, jak jistě víš, je nejdostupnější parabola na MB. Homologace 74 - 05. Tzn. že byla homologována v roce 74. Parabola vlevo zcela jistě není na MB, Homologace 75, bez parkovačky. To bude buď dálková z karosy ŠL nebo couvačka z ní. Samozřejmě první MB neměly parkovačku v parabole, ale měly ji sdruženou s paticí hlavní žárovky. Ale zcela jistětato není na MB. Taky ji mám doma.
Zdravím všechny, hlavně mistra Bukaje
a přikládám konečně foto paraboly údajně z roku 1964. Rozdíl je znatelný... Prosím o Vaše názory a předem díky!

-> Duri: Rádo se stalo.

-> Tabi: Uzasne! Dakujem, dost si ma potesil :) taku mam :)
-> Duri: Před chvilkou jsem byl v garáži a udělal ti slíbené foto.
Když už jsem tam byl,tak jsem stříkl zase trochu oleje nad svíčky a protočil motor.
A k té noze,mám tam také tu nulu.
Ještě jednou napíšu nějaké numera k mé tisícovce,vyrobena 26.10.1968/19 série/č.mot.363175/7.Čísl
a na noze ventilátoru viz foto.

A k té noze,mám tam také tu nulu.


nemá někdo zdejší doma náhodou odkládací košíček na tunel co se dával před řadící páku?
Zdravím..Chtěl bych se zeptat.. sháním opravné plechy na podlahu viz obrázek od jednoho člena virtu...zdá se mě jako by to byly ty z pragos.cz Má s tím někdo zkušenosti ? jak to pasuje jestli se výsledný vzhled nějak liší od původní podlahy? Případně nějaky jiný výrobce? Díky...
-> Tabi: To by ma velmi potesilo, dakujem
-> Duri: Jestli chceš,tak se ti podívám na mojí tisícovce.Mám 19.sérii a 99% dílů na autě je origo.Musím tento týden do garáže zajet,tak se podívám,popřípadě udělám fotku.

Caute, mam otazku ohladom "nohy" vetraku. Mam tu 4. motory od 16. do 19.serie a kazdy ma ine cisla na odliatkoch. Problem je, ze mi to nedava zmysel (niektore museli byt menene).
Rozdiely su v prvom riadku (kazde cislo ine) a u niektorych je v druhom riadku na zaciatku nula.
Hlavne otazky (potrebujem to do 19.serie 1100MBL):
1. ma byt v druhom riadku nula pred cislom? preco niekde je a inde nie?
2. ktore cisla sa vam zdaju prisluchajuce k danemu motoru a serii, a ktore nie
3. ak ma niekto origo motor 19.serie, vie mi napisat cisla?
dik
16.s. - 285593/3
1-169-4 Edit: Pravdepodobne menena
10-111-1134
424338
16.s. - 289738/1
1-169-3 Edit: Pravdepodobne origo
0-10-111-1134
424338
18.s. - 326619/2
2-169-3 Edit: Pravdepodobne origo
0-10-111-1134
424338
19.s. - 355185/2
2-169-4 Edit: Pravdepodobne menena
10-111-1134
424338
Rozdiely su v prvom riadku (kazde cislo ine) a u niektorych je v druhom riadku na zaciatku nula.
Hlavne otazky (potrebujem to do 19.serie 1100MBL):
1. ma byt v druhom riadku nula pred cislom? preco niekde je a inde nie?
2. ktore cisla sa vam zdaju prisluchajuce k danemu motoru a serii, a ktore nie
3. ak ma niekto origo motor 19.serie, vie mi napisat cisla?
dik
16.s. - 285593/3
1-169-4 Edit: Pravdepodobne menena
10-111-1134
424338
16.s. - 289738/1
1-169-3 Edit: Pravdepodobne origo
0-10-111-1134
424338
18.s. - 326619/2
2-169-3 Edit: Pravdepodobne origo
0-10-111-1134
424338
19.s. - 355185/2
2-169-4 Edit: Pravdepodobne menena
10-111-1134
424338
-> Petr98: No jo, byla to hodně improvizovaná výroba od začátku až do konce.. pěkně vidno např. na čalounění.
A úplně poslední kusy zas pozičky mají, protože je stavěli do zbylých skeletů 66-67 po úpravách a opravách - bohužel detaily moc známý nejsou, asi to nebylo nic k chlubení, když se exportní auta vracely ve velkým zpět
.
A úplně poslední kusy zas pozičky mají, protože je stavěli do zbylých skeletů 66-67 po úpravách a opravách - bohužel detaily moc známý nejsou, asi to nebylo nic k chlubení, když se exportní auta vracely ve velkým zpět

-> zralous: nee. Informace pro známého.
-> zralous: , -> Jozka: a největší sranda je, že na štítku to má 1968
-> zralous: , -> Jozka: a největší sranda je, že na štítku to má 1968

-> Petr98 18.07.16 21:12:39: Můj listopad 1967 má lampičky na sloupcích zcela jistě origo.. Ale X bastlili na koleně jako kusovky, tam nikdy nevíš a ani si úplně nejsem jistej, jak č. jejich karosérií a motorů zapadají (nebo nezapadají) mezi sedany..
-> Petr98: Pořídils ixo?
-> Petr98: to bude možná tím, že MBX se nedělaly v MB, ale ve staré fabrice, tuším Turnov, nebo Trutnov.
-> zralous: Díky, vypadá to nedodělávaně, takže to bude správně. Jen to nepasuje se změnami v průběhu výroby. A pak se má člověk v tom vyznat.
-> Petr98: na 99%pozičky. Sice 1100MB 10/68 18. série blinkry, bylo jich jen pár takových.
Někdo MBXů znalý? Bukaj je mimo, ten se teď s náma o své vědomosti nepodělí.
MBX 1000, výroba listopad 67, 15tá série. Pozičky, či blinkry?
MBX 1000, výroba listopad 67, 15tá série. Pozičky, či blinkry?
dá se sehnat žlutá koženka na opravu sedadel? Dík
-> tukanovec83: takže přeci jen ucpaná

-> Bukaj: takže problém způsobila moje následující blbost: udělal jsem komplet repas, vyčištění, složil, nastavil vůli pedálů na 1mm. Pak jsem ale na půdě našel úplně nové pedály, tak jsem si řekl, že si je tam dám, když už, tak ať je to krásný. Ale ejhle, už jsem se vykašlal na znovunastavení vůle. Nové pedály jsou jinak povařené, tlačné tyčky zřejmě jinak dlouhé a problém byl na světě. Stačilo tedy znovu vymezit vůli pedálů na 1mm, pak odsávačka, nastavit pakny a je to beton :) ale díky za rady a za směřování ;) zejtra vyměním zadní prasata, nasadím volant, sedačku, ve středu zasklím přední okno a hurá na STK :)
-> tukanovec83: Problém může být jak v gumičce samotné, tak v poloze pístku, respektive opěrné podložce pístku pod segerovkou v hrdlu válce (když je podložka deformovaná, nebo špatně nasazená, nepustí pístek do "klidové pozice"...)
-> Bukaj: šroub jsem měl nejdříve špatně, ale pak jsem dal ten delší s výřezem. Co tam byl původně. Odpoledne to zkusím s tou stetinou a kdyztak to rozdelam a zkusim jinou gumičku. Problém bude s tou co je na volno a je před ní ta slabá podložka předpokládám
-> tukanovec83: nejde o to, že by byla ucpaná nečistotou, ale hranou gumky pístku. Proto jsem psal o štětině ze smetáku...
...a je právě i o tu malou dirku.
To, že ventil zbytkového tlaku nepustí vzduch víš jak? Pedál je gumový (klade odpor)?
A máš na HBV správný průtokový šroub na připojení trubky? Neucpal jsi šroubem ten ventil?
...a je právě i o tu malou dirku.
To, že ventil zbytkového tlaku nepustí vzduch víš jak? Pedál je gumový (klade odpor)?
A máš na HBV správný průtokový šroub na připojení trubky? Neucpal jsi šroubem ten ventil?
-> Bukaj: cely systém jsem čistil, nevěřím že to bude ucpané...ta velká je průchozí, malá je tak malá, že tam není vidět, dnes to zkusím, ale jak mi tam může natect kapalina, když přes ventil zbytkového tlaku nemůže pryč vzduch?
-> tukanovec83: Vezmi štětinu ze smetáku a vyzkoušej průchodnost direk ve válcích, jak píší kluci - tam asi bude zakopaný pes

-> tukanovec83: Překrytá, nebo odkrytá a ucpaná!!!
-> tukanovec83: Gumičky by tam měly být s takovým šulinkem na straně pružiny, ať je pružina na středu (na pružině je taková "miska" s dírou, právě na ten šulinek)
Nicméně to není příčina nepřítomnosti kapaliny ve válci. Dírka musí být překrytá, jinak by kapalina přeci ve válci byla.
Nicméně to není příčina nepřítomnosti kapaliny ve válci. Dírka musí být překrytá, jinak by kapalina přeci ve válci byla.
-> Petr98: no snad ano, koukal jsem do knížky. Je vykouknutím do pružiny. Gumičky jsem dával z prasátek průměru 19. Na spojce to funguje....dírka tam je, teď jsem sundaval víčko a koukal. Teda v ty velký, ale je to o trochu víc posunuté k pedalum než na spojce ten pistek
-> tukanovec83: Máš ho správným směrem? použil jsi originál díly? Kvůli celkové délce jednotlivých komponentů - aby byla volná dírka pro vtok kapaliny do válce...
poradím mi někdo, jak mám odvzdušnit brzdu? Spojka je v pohodě, ale ten ventilek na brzdě dělá asi neplechu, zkoušel jsem ho i odtlačit, ale nic neteklo :( nemám kompresor, takže než přijde do akce odsávačka, tak se radši zeptám na fintu :)
Ahoj,zeptám se asi rovnou tu. Jak mám to auto odstavené,tak si říkám zda bych neměl jednou za čas třeba ty vyndané sedačky nějak ošetřit (koženkové), nebo je nechat být,mám je vymontované z auta a zabalené v černých pytlích na půdě,kde je přístup tepla a sluníčka. a pak otázka ostatní gumy a tak, co vím tak Jožka ošetřuje glycerínem, já to zatím nijak neřešil,protože stejně asi většinu budu měnit a auto prostě zatím stojí,resp to co z něj zbylo,co se nevešlo do krabic. takže gumy kolem dveří a oken nemám nijak ošetřené, snad to není tak závažný prohřešek :-), u těch sedaček mě jen trošku mrzí,že asi jedna nebo dvě části jsou trošku otlačené od skladování (už jsem tomu zamezil) Mohu doufat,že se to vytvaruje samo zpět nebo ne?
-> Petr98: a já si říkal na co jsou ty manžety co jsem dnes při hledání gumiček do brzdospojky našel:)
-> sliwowitz: Jo, někde tu foto rozdílu bylo. Octávkové mají kulatou díru s rantlíkem, MBčkové oválnou díru bez rantlíku...

-> sliwowitz: myslim, ze tu jsou nekde nafocene vsechny tri druhy. Rozdil je ve velikosti der pro telo svislaku. Kdyztak odpoledne nafotim.
To skorej do oleja nech nabobtnaju :D
Nikdy sa mi to nepodarilo takze tam mam manzety zo stredovych capov.
Potom ma niekto upozornil, ze som sa tam snazil navliect oktavkove.
Viete mi potvrdit/vyvratit/nafotit rozdiel?
Nikdy sa mi to nepodarilo takze tam mam manzety zo stredovych capov.
Potom ma niekto upozornil, ze som sa tam snazil navliect oktavkove.
Viete mi potvrdit/vyvratit/nafotit rozdiel?
-> Jozka: Hodil jsem zkušební manžetu do glycerinu, tak uvidím, co to udělá...
-> Petr98: Prý se to tam dává od závitů (maznice pryč).. a pak přes hlavu přehrnout.. ale vždy jsem zatím návleky (obdobně) jen sundaval, takže neověřeno.. 

-> Bukaj: jj, díky. Zkusim to rozdělat a mrknu na půdu co tam je...
-> Bukaj: Kila taky nevím, měl jsem jen v jednom neoriginál a pěknej - něco jako silnej vatelín do límců).
-> Martin14: Jo, -> Bukaj: matroš popsal výstižně..
-> Martin14: Jo, -> Bukaj: matroš popsal výstižně..

-> Jozka: Peknej jsem spis myslel stav pokud ma uz nejaky leta, jinak to je material presne, jak popisuje Bukaj. Ale na jedne vrstve byla jeste jutova vrstva z jedne strany a ty vypadaji lepe, ale ten klasicky filc je jak prasivka.
-> Jozka: No, všechny MB filcy byly takový dost nechutný - asi jako vnitřek vaťáku dva roky uleželé mrtvoly bezdomovce...
U 105/120 už byly filcy celkem kulturní - sic z recyklátu, ale aspoň to mělo nějakou barvu (převládala modrošedá) a bylo to celkem měkké a prošívané. Co měly kila, netuším, ale asi v těch semdesátejch byl někde přelom těch materiálů...

U 105/120 už byly filcy celkem kulturní - sic z recyklátu, ale aspoň to mělo nějakou barvu (převládala modrošedá) a bylo to celkem měkké a prošívané. Co měly kila, netuším, ale asi v těch semdesátejch byl někde přelom těch materiálů...