skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
15:20:33
25.12.2020
25.12.2020
moucan - zrušená registrace
Tohle už tu bylo? Dneska mi to poslal kamarád.
12:47:34
25.12.2020
25.12.2020
Bukaj
-> Jozka: Tak logické by bylo, aby drátek šel od samečka fastonu na objímce nejkratší cestou - tedy doprava dolů (při pohledu zepředu, tedy doleva dolů při správném názvosloví "po směru jízdy") - u většiny aut, se kterými jsem měl tu čest, to tak také bylo...
12:27:48
25.12.2020
25.12.2020
Jozka
-> Bukaj: Hmm. Nu, odhaduju, že sériová propojka by měla problém nahoru dosáhnout - ale nezkoušel jsem.
12:09:41
25.12.2020
25.12.2020
Bukaj
-> Jozka: Domnívám se, že tak, aby mělo očko kontakt s kostrou (blatníkem), tedy pod rámeček i pod gumku...
...a mrknul jsem do dílenské příručky, kde je sice foto předsériového vozu (s prototypovou šipkou na blatníku), ale kablík vede k hornímu šroubu a očko je pod rámečkem. Sice jsem většinou u těch aut našel kablík od spodního šroubu, ale jak jsem psal - nerozebíral jsem žádné "panenské" MB...
...a mrknul jsem do dílenské příručky, kde je sice foto předsériového vozu (s prototypovou šipkou na blatníku), ale kablík vede k hornímu šroubu a očko je pod rámečkem. Sice jsem většinou u těch aut našel kablík od spodního šroubu, ale jak jsem psal - nerozebíral jsem žádné "panenské" MB...
11:42:34
25.12.2020
25.12.2020
Jozka
-> Bukaj: Doplňující otázka - očko patří "navrch", čili nad rámeček, nebo bylo původně zasuný pod ním? Nacházel jsem v minulosti obě varianty..
10:07:34
25.12.2020
25.12.2020
Bukaj
-> hans1: U kostry je to, jak psal Jožka - pod jedním ze spodních šroubů očko a kablík s fastonem na připojení k objímce žárovky (odkud se přes plechový jazýček kostří patice obrysovky). Od fastonu kablík pokračuje do třípólové "patice" hlavní žárovky.
13:31:11
24.12.2020
24.12.2020
Jozka
-> Bukaj 24.12.20 09:20:40: Nu, před uložením jsem ladil pro větší srozumitelnost a "zadní kapota" mě poněkud vypadla.. Ale napadlo mě, že nahmatám prastarou kovozemedělskou příručku, ze který to dost možná vydedukuju.
-> hans1: Mám tu pár let tři zadní vzpěry in progress, vyrobený "pružiny", nazinkováno.. jen to zbývá snýtovat.
U světel (a kdečeho jiného) jsem taky skončil vždy extra kostrama, tak už si nejsem jistej přesným provedením - ale je to jen přes ty šroubky, jak píšeš - pod vnějším spodním tuším očko, z něj kostra na obrysovku a patici hlavního světlometu. Nic moc fce a ještě to očko překáželo vyjímání i vkládání paraboly.
-> hans1: Mám tu pár let tři zadní vzpěry in progress, vyrobený "pružiny", nazinkováno.. jen to zbývá snýtovat.
U světel (a kdečeho jiného) jsem taky skončil vždy extra kostrama, tak už si nejsem jistej přesným provedením - ale je to jen přes ty šroubky, jak píšeš - pod vnějším spodním tuším očko, z něj kostra na obrysovku a patici hlavního světlometu. Nic moc fce a ještě to očko překáželo vyjímání i vkládání paraboly.
11:09:33
24.12.2020
24.12.2020
hans1
-> Jozka 23.12.20 17:43:04: tento typ zajištění bych měl mít ale nevím co přesně myslíš.
jak bylo řešeno vodivé spojení kostry pro přední světlo?Kostra se bere z objímky-faston a propojí se na násuvnou objímku to je jasné ale kde to bere kontakt s blatníkem ?spoléhalo se pouze na boční dotek třech šroubů co drží hrnec ?V ploše se to nedotýká protože z obou stran je gumové těsnění...Dřív jsem to řešil přímo drátem na kostru ale chtěl bych to mít pokud možno origo.
jak bylo řešeno vodivé spojení kostry pro přední světlo?Kostra se bere z objímky-faston a propojí se na násuvnou objímku to je jasné ale kde to bere kontakt s blatníkem ?spoléhalo se pouze na boční dotek třech šroubů co drží hrnec ?V ploše se to nedotýká protože z obou stran je gumové těsnění...Dřív jsem to řešil přímo drátem na kostru ale chtěl bych to mít pokud možno origo.
09:20:40
24.12.2020
24.12.2020
Bukaj
-> Jozka: Celkem dlouho mi trvalo, než jsem si uvědomil, o jaké vzpěře že je řeč (hledal jsem souvislost s vodní pumpou, neboť v textu níže není specifikována "vzpěra kapoty")
...ale nepotěším Tě - nemám tucha...
...ale nepotěším Tě - nemám tucha...
17:43:04
23.12.2020
23.12.2020
Jozka
-> Bukaj: Dneska jsem kápl na tu rozvolněnou řemenici vodní pumpy a mám jasno - fakt tam žádný svary krom toho mezi nábojem a unášecím kotoučem nikde nejsou. Jen dvě lisovaný misky (mělčí vnější a hlubší vnitřní) vložený do sebe, v nich nasypanej ten náboj s unašečem a 4. nýty.
A když jsem u nýtů - originální délka těch dvou, kterým je na vzpěru (novější variantu jako u kil) nanýtována aretační "pružina", asi známa nebude - což ?
A když jsem u nýtů - originální délka těch dvou, kterým je na vzpěru (novější variantu jako u kil) nanýtována aretační "pružina", asi známa nebude - což ?
13:46:59
19.12.2020
19.12.2020
Jozka
-> Bukaj: Hlavně někdo, kdo si to pamatuje - auta jsem rozebíral i jako první, ale v době, kdy mě zajímala více fčnost, než originalita..
Jinak ty profily s břitama jsou mezi podběh a blatník dost k ničemu, jsou příliš tuhý a usadit s nima Z blatníky tak, aby někde nebyla škvíra, je velice obtížný - spíše sci-fi.
Napadlo mě teď, jestli jsem si před těma 30ti lety instrukční tabule (kus profilu přidrátovenej + čislo profilu) v tý budějovický mototechně náhodou nefotil..
E: Jinak existuje i XXL spermie - výška 1.5 větší, než klasika - ale ta na MB nepatří skoro jistě. Ale s tou ses už nejspíš potkal taky..
Jinak ty profily s břitama jsou mezi podběh a blatník dost k ničemu, jsou příliš tuhý a usadit s nima Z blatníky tak, aby někde nebyla škvíra, je velice obtížný - spíše sci-fi.
Napadlo mě teď, jestli jsem si před těma 30ti lety instrukční tabule (kus profilu přidrátovenej + čislo profilu) v tý budějovický mototechně náhodou nefotil..
E: Jinak existuje i XXL spermie - výška 1.5 větší, než klasika - ale ta na MB nepatří skoro jistě. Ale s tou ses už nejspíš potkal taky..
12:52:22
19.12.2020
19.12.2020
Bukaj
-> Jozka: Tak snad se najde někdo, kdo rozebíral zaručeně původní auto
-> moucan: Prvomodelové kilo mělo dle katalogu stejný profil těsnění kufru, jako MB od 18. série, takže profil "dvoupankáč" - díky za info
Jinak katalogy tvrdí, že MB mělo gumu mezi zadní podběhy a blatníky stejnou po celou dobu a byl to stejný profil (12-342-94840), jako guma kufru od počátku výroby do 17. série - tedy ten profil bez břitů (nepunk) a od 18. série byla jiná guma kufru (profil 12-523-94840) - stejný profil, jako prvomodelové kilo, ale jiná délka).
Dále z katalogů lze vyčíst, že kilo mělo "dvoupankáče" v kufru minimálně do 45. série (nejnovější katalog, který mám, je 1975) a také to, že kilo mělo od počátku výroby minimálně do 45. série jiný profil těsnění mezi zadní podběhy a blatníky (profil 12-802-94840) - že by "trojpankáč"?
-> moucan: Prvomodelové kilo mělo dle katalogu stejný profil těsnění kufru, jako MB od 18. série, takže profil "dvoupankáč" - díky za info
Jinak katalogy tvrdí, že MB mělo gumu mezi zadní podběhy a blatníky stejnou po celou dobu a byl to stejný profil (12-342-94840), jako guma kufru od počátku výroby do 17. série - tedy ten profil bez břitů (nepunk) a od 18. série byla jiná guma kufru (profil 12-523-94840) - stejný profil, jako prvomodelové kilo, ale jiná délka).
Dále z katalogů lze vyčíst, že kilo mělo "dvoupankáče" v kufru minimálně do 45. série (nejnovější katalog, který mám, je 1975) a také to, že kilo mělo od počátku výroby minimálně do 45. série jiný profil těsnění mezi zadní podběhy a blatníky (profil 12-802-94840) - že by "trojpankáč"?
08:00:07
19.12.2020
19.12.2020
moucan - zrušená registrace
-> Bukaj: Dvojpankáče mám jako těsnění kufru a je to 100% origo původní ač 100L prvomodel ale myslim že tam moc změn nenadělali. A spermii jsem teď při sundavání blatníků našel jak ty říkáš mezi podběhem a blatníkem a ještě mezi čílkem blatníku a kastlí. Ale tam už za původnost neručim.
01:52:36
19.12.2020
19.12.2020
Jozka
-> Bukaj: Mám úplně stejný poznatky, jak ty (=chaos).
Všechny tyhle profily mám doma, na 4-obrázku jsem ty spodní vlnovce našel jak v metráži mezi ND, tak i na autech, ale bohužel již rozebíraných..
Takže mohu přispět pouze informací s nevalnou vypovídací hodnotou - totiž. že toho děsně tuhýho trojpankáče mi fakt prodali v roce 1990 v Mototechně v Budweisu (ve speciálním oddělení gumopryžovém) jako těsnění kufru..
Všechny tyhle profily mám doma, na 4-obrázku jsem ty spodní vlnovce našel jak v metráži mezi ND, tak i na autech, ale bohužel již rozebíraných..
Takže mohu přispět pouze informací s nevalnou vypovídací hodnotou - totiž. že toho děsně tuhýho trojpankáče mi fakt prodali v roce 1990 v Mototechně v Budweisu (ve speciálním oddělení gumopryžovém) jako těsnění kufru..
00:46:21
19.12.2020
19.12.2020
Bukaj
...a dále tu mám dva velmi podobné profily - dvojpankáč a trojpankáč
Jeden z nich by měl být mezi zadní podblatníky a blatníky, ale který?
Nebo je to jen evoluce téhož profilu v průběhu výroby? Často je inzerován též jako těsnění kufru - byl někdy v tomto případě na nějakých MBčkách jiný profil, než ten, který znám já (bez "břitů" nahoře, naopak s lehce vpadlým prostředkem)...
Jinak ten dvojpankáč je oproti trojpankáči z o dost měkčího a lehčího materiálu (více vzduchových bublinek v gumě) - platí to pro všechny vzorky z různých zdrojů, takže to není náhoda...
Jeden z nich by měl být mezi zadní podblatníky a blatníky, ale který?
Nebo je to jen evoluce téhož profilu v průběhu výroby? Často je inzerován též jako těsnění kufru - byl někdy v tomto případě na nějakých MBčkách jiný profil, než ten, který znám já (bez "břitů" nahoře, naopak s lehce vpadlým prostředkem)...
Jinak ten dvojpankáč je oproti trojpankáči z o dost měkčího a lehčího materiálu (více vzduchových bublinek v gumě) - platí to pro všechny vzorky z různých zdrojů, takže to není náhoda...
00:39:57
19.12.2020
19.12.2020
Bukaj
Rád bych si ujasnil jednu věc a tou jsou gumové profily, použité v průběhu výroby na MBčkách.
Především mi jde o gumy, které na pohled nejsou vidět - gumy pod blatníky. Ještě se mi nepoštěstilo se šťourat v MBčku, které dosud nemělo sundané blatníky, takže se pod blatníky dá najít ledacos - ale co je "správně"?
Profily na fotce, co se mi dostaly při úklidu pod ruku:
1) vlevo nahoře (pracovní název "one eyed Pacman ghost") - domnívám se, že jde o původní tvar profilu mezi kastli a chladič - je to tak?
2) vpravo nahoře (pracovní název "spermie") - tento je ten jediný? správný mezi podběh a blatníky - je to tak?
3) vlevo dole ("dvouvlnka", "mekáč") - byl tento profil z výroby na nějakém MB? Třeba mezi prahem a patkou blatníku?
4) vpravo dole ("zmije") - a co tento profil? U jakých vozů byl použit ve výrobě?
Především mi jde o gumy, které na pohled nejsou vidět - gumy pod blatníky. Ještě se mi nepoštěstilo se šťourat v MBčku, které dosud nemělo sundané blatníky, takže se pod blatníky dá najít ledacos - ale co je "správně"?
Profily na fotce, co se mi dostaly při úklidu pod ruku:
1) vlevo nahoře (pracovní název "one eyed Pacman ghost") - domnívám se, že jde o původní tvar profilu mezi kastli a chladič - je to tak?
2) vpravo nahoře (pracovní název "spermie") - tento je ten jediný? správný mezi podběh a blatníky - je to tak?
3) vlevo dole ("dvouvlnka", "mekáč") - byl tento profil z výroby na nějakém MB? Třeba mezi prahem a patkou blatníku?
4) vpravo dole ("zmije") - a co tento profil? U jakých vozů byl použit ve výrobě?
20:27:13
22.11.2020
22.11.2020
Jozka
-> moucan: Úplně stejný nejsou, ale možná se liší jen délkou - kilí prvomodelovou jsem sice v ruce nikdy neměl, ale hrdla jo a ty mají u obou aut stejný průměry.
Bohužel z hlavy nevím jistě.. a to jsem dneska manipuloval jak MB s nádrží, tak z kilí nádrže vyříznutou část s nádtrubkama..
Bohužel z hlavy nevím jistě.. a to jsem dneska manipuloval jak MB s nádrží, tak z kilí nádrže vyříznutou část s nádtrubkama..
20:06:51
22.11.2020
22.11.2020
moucan - zrušená registrace
Přifařím se sem s dotazem ať nezakládam nový téma. Budete někdo vědět jakej průměr má MBčková hadice hrdla nádrže a jestli je stejná s hadicí na prvomodelovym hrdle 100vky? Dík.
19:35:22
22.11.2020
22.11.2020
Jozka
-> Bukaj: Tak to fakt nevím.. jsem si nikdy nedělal celkovej přehled změn a úprav, změny číslování či šíbování slepicema sice vnímám, ale vždy jsem jen zkoumal konkrétní tykve.
15:04:04
22.11.2020
22.11.2020
Bukaj
-> Jozka: A není náhodou odlitek stejnej a rozdíl jen v opracování?
12:09:25
22.11.2020
22.11.2020
Jozka
-> SO545 21.11.20 18:41:27: Řekl bych, že tohle číslo odlitku mám na 110 L hlavě - ale nejsem si jistej a teď naprosto netuším, kde mi hlava stojí..
A ani fotku nemůžu najít..
A ani fotku nemůžu najít..
09:19:36
22.11.2020
22.11.2020
hans1
105 oproti 1000covkové(asi i stovkové) hlavě má rozdílné delší vahadla-tyč a nedá se zaměnit (hlava jo, vahadlovka se musí předělat)
08:41:33
22.11.2020
22.11.2020
Bukaj
-> SO545: Koukni na spalováky - pokud budou mít vydutí, je to 110 LS/R, jinak 100od 110 odlišíš změřením "můstků" mezi spalováky. 110 je má užší. Ale přesné hodnoty z hlavy nevím a nemám aktuálně kde oměřit...
08:28:50
22.11.2020
22.11.2020
SO545
-> Bukaj 22.11.20 08:25:39: tak to poznam aj ja ...nafotim spalovaky ?
Niekto ju pretrel a Indian uz nieje oznaceny farebne
Na mojej 100 mam novu hlavu zo 105 a rok 73 ktory som dekodoval aj ja sedi k autu.
Ak by to bola klasicka 100 potesila by. Mal by som motor ako s fabriky.
Niekto ju pretrel a Indian uz nieje oznaceny farebne
Na mojej 100 mam novu hlavu zo 105 a rok 73 ktory som dekodoval aj ja sedi k autu.
Ak by to bola klasicka 100 potesila by. Mal by som motor ako s fabriky.
08:25:39
22.11.2020
22.11.2020
Bukaj
-> SO545: Z těchto dvou fotek poznám jen to, že je to škodovácké OHV a rok výroby 1973...
10:03:02
09.11.2020
09.11.2020
Kilián
-> hans1: ok,díky
14:24:40
07.11.2020
07.11.2020
hans1
-> Kilián: 1000,100-31/27 mm,1100,110-32/28mm,105 31/27mm ale tyto rozměry si ověř,mám to tak zapsáno ale nevím kde jsem ty informace vzal jestli jsem to skutečně měřil
11:06:52
07.11.2020
07.11.2020
Kilián
-> hans1: Ano, časem bych rád repas původní mb hlavy.
A rozměry talířků vyfuk/sací jsou jaké prosím?
Stejné jako 105?
A rozměry talířků vyfuk/sací jsou jaké prosím?
Stejné jako 105?
19:33:25
06.11.2020
06.11.2020
hans1
-> Kilián: 1000,1100,100 má dřík 7,5mm (7,75abnormál )105 7,94mm (8,2 abnormál) asi tam ale budou jiné upevňovací klínky.Otázka je jestli ty ventily chceš na repasi staré hlavy,prvně bych si zjistil pokud jsou dostupné nástroje,vodítka atd.
10:04:22
05.11.2020
05.11.2020
Kilián
ventily sací/výfukové jsou stejné jako se stovkou? dle katalogu nd by asi být měly, ale radši se ptám.
konkrétně na mb 68, 16 serie
konkrétně na mb 68, 16 serie
19:12:46
05.07.2020
05.07.2020
Jozka
-> Minott: Příchytka no.. do obloučku se vejde šroubek a (pamatuju-li se dobře) tak pod něj (?) ta trubička.
16:12:43
04.07.2020
04.07.2020
Minott
-> Jozka 04.07.20 16:02:10: dik, iný som nenašiel,, a nemám predstavu jak to tam držalo,
16:02:10
04.07.2020
04.07.2020
Jozka
-> Minott: Ano, takhle nějak ten plíšek cca vypadá.
15:00:24
04.07.2020
04.07.2020
Minott
Rýchly dotaz,, ako je uchytena trúbka na otváranie nadrze na kasni,, tým "plieskom" co je na foto? Dik za info,,
11:18:45
05.05.2020
05.05.2020
Jozka
-> Bukaj: Bohužel - nevím nic.. co jsem potkal nebo mám, už bylo modernizovaný, nebo rozebraný bez gum. Z jednoho takovýho jsem vyndal směsici podivnou všech možnejch pryží, ale někam jsem je pohodil bez bližšího zkoumání.. vypadaly amatérsky.
Že by na tohle dělali formu je trochu divný, napadá mě teď jedině juknout do katalogu - pokud u toho profilu není uvedená délka a číslo není shodný se sedanama, byla by to jistá indicie.
Že by na tohle dělali formu je trochu divný, napadá mě teď jedině juknout do katalogu - pokud u toho profilu není uvedená délka a číslo není shodný se sedanama, byla by to jistá indicie.
07:30:27
05.05.2020
05.05.2020
Bukaj
-> Jozka: Jinak Ty bys mohl vědít:
Dostala se mi do ruky nová těsnicí guma mezi blatník a kastli - rozměrově bych řekl, že odpovídá zadnímu blatníku MBX - co mne překvapilo je to, že není z metráže, ale je přímo do formy odlitá včetně přesně vyražených otvorů na šrouby a zúžení (zkosení) na začátku blatníku (není oříznuto, je tam vidět spoj formy)...
Dochovalo se Ti nějaké iXo s původními gumkami pro ověření?
Dostala se mi do ruky nová těsnicí guma mezi blatník a kastli - rozměrově bych řekl, že odpovídá zadnímu blatníku MBX - co mne překvapilo je to, že není z metráže, ale je přímo do formy odlitá včetně přesně vyražených otvorů na šrouby a zúžení (zkosení) na začátku blatníku (není oříznuto, je tam vidět spoj formy)...
Dochovalo se Ti nějaké iXo s původními gumkami pro ověření?
21:39:24
04.05.2020
04.05.2020
Jozka
-> blankjones: Tenhle detail už se tu řešil, na těch skoro 70 !stranách" to bude.. ale uznávám, že hledat cokoliv je tady problém.
Konec struny je uchycen úplně stejně, jako na uzavíracím ventilu výměníku topení = dutej váleček s dírkou a závitem + šroubek. Podobně i záchyt na tom držáku..
Konec struny je uchycen úplně stejně, jako na uzavíracím ventilu výměníku topení = dutej váleček s dírkou a závitem + šroubek. Podobně i záchyt na tom držáku..
14:23:30
04.05.2020
04.05.2020
blankjones
Zdravím Vás,
chtěl bych poprosit, jestli někdo z Vás nemá foto původního upevnění ovládacího lanka klapky ventilátoru (1., viz obrázek). Byla zde použita nějaká koncovka lanka nebo byl jen drát uchycen za dírku, nemohu sehnat žádnou fotografii :( A druhá otázka, nemáte někdo navíc vrchní díl uchycení bowdenu (2.)? Popř., jestli nevíte, kde by se dalo sehnat? Moc děkuji!
chtěl bych poprosit, jestli někdo z Vás nemá foto původního upevnění ovládacího lanka klapky ventilátoru (1., viz obrázek). Byla zde použita nějaká koncovka lanka nebo byl jen drát uchycen za dírku, nemohu sehnat žádnou fotografii :( A druhá otázka, nemáte někdo navíc vrchní díl uchycení bowdenu (2.)? Popř., jestli nevíte, kde by se dalo sehnat? Moc děkuji!
15:46:36
21.03.2020
21.03.2020
Jozka
-> Minott 12.03.20 19:35:34: Čísla, cos od prodávajícího dostal, skutečně sedí pro pravej a levej odlitek tělesa strojku (12-113 94109 + 12-114 94109), jsou shodný pro kila i MB a bohužel nemají s číslem z katalogu moc společnýho - jako ostatně dost často .
-> Bukaj 12.03.20 21:22:46: Kilo (sada 110L 71, ale dveře mohly být i starší) má do šneku zalitej úplně stejnej čtyřhran, jako MB - délkou, ale dírku v něm nemá vůbec žádnou - úplně jsem zapomněl, že ty růžice byly přibližně samosvorný.. Tak si to ulož do paměti, já to v pondělí už vědět nebudu..
-> Bukaj 12.03.20 21:22:46: Kilo (sada 110L 71, ale dveře mohly být i starší) má do šneku zalitej úplně stejnej čtyřhran, jako MB - délkou, ale dírku v něm nemá vůbec žádnou - úplně jsem zapomněl, že ty růžice byly přibližně samosvorný.. Tak si to ulož do paměti, já to v pondělí už vědět nebudu..
14:20:20
21.03.2020
21.03.2020
Jozka
-> Minott: Na tom něco bude.. tehdy kdysi jsem posádce vzadu dával rozkaz k aktivaci skoro jen tehdy, když jsem po prosvištění "dálnice" z Phy na Dubenec odlehčoval v létě motoru zatopením v interiéru..
Jinak může být - jsou to čirou náhodou i díly, který umím v úložištích dokonce i lokalizovat..
Jinak může být - jsou to čirou náhodou i díly, který umím v úložištích dokonce i lokalizovat..
10:58:27
21.03.2020
21.03.2020
Minott
-> Jozka 21.03.20 10:39:21: jooo,vtedy ale take horka v lete neboli,,,,
no pomali to možes chystat,,
no pomali to možes chystat,,
10:39:21
21.03.2020
21.03.2020
Jozka
-> Minott: Zničil sis dobrovolně klimatizaci ?
Ty tyčky se dal vykoumat mozkovým myšlením, která kam (přinejhorším mají okýnka snahu se otvírat dovnitř), důležitý je mít dvě různý..
Ty tyčky se dal vykoumat mozkovým myšlením, která kam (přinejhorším mají okýnka snahu se otvírat dovnitř), důležitý je mít dvě různý..
10:25:21
21.03.2020
21.03.2020
Minott
-> Bukaj: -> Jozka 20.03.20 11:46:10: jj, pre opakovanie,, predny lavy a zadny pravy su rovnake,,zadne spodne tycky sa lisia v tom vystupku,,( vrch toho okienka mam),,
v minulosti som tie okienka vyrval a dal som tam 100-ve na tvrdo,,
v minulosti som tie okienka vyrval a dal som tam 100-ve na tvrdo,,
20:34:32
20.03.2020
20.03.2020
Bukaj
-> Minott: Tak mi to nedalo a vyštrachal jsem to, co mám připraveno na jeden vůz i s popisem
Zleva: LP, LZ, PZ, PP (přední jsou na foto orientovány zobáčkem směrem dolů, zadní směrem nahoru)
Jinak co si uvědomuji, tak stovky (snad kromě modelu 70) už neměly kličku, takže ta hřídelka křidélka byla už bez toho zobáčku, takže nepoužitelné pro MB...
Zleva: LP, LZ, PZ, PP (přední jsou na foto orientovány zobáčkem směrem dolů, zadní směrem nahoru)
Jinak co si uvědomuji, tak stovky (snad kromě modelu 70) už neměly kličku, takže ta hřídelka křidélka byla už bez toho zobáčku, takže nepoužitelné pro MB...
20:14:25
20.03.2020
20.03.2020
Minott
-> Bukaj 12.03.20 21:22:46: diki,za osvetu,,,predajca sa zatial nechyta ani z foto,,,
-> Jozka 20.03.20 11:46:10: pohoda,zatial to nemam,,to je ta ked niekto predava a nevie čo,,ako nič v zlom na nho,, ,vobec s tym neponahlam,cakal som kym sa umudri počasie,,ale zas tu uraduje koronak,tak kludne v lete to možme nejako spachat,ked sa to DUFAJME ŠECI dostane do normalu,,
-> Jozka 20.03.20 11:46:10: pohoda,zatial to nemam,,to je ta ked niekto predava a nevie čo,,ako nič v zlom na nho,, ,vobec s tym neponahlam,cakal som kym sa umudri počasie,,ale zas tu uraduje koronak,tak kludne v lete to možme nejako spachat,ked sa to DUFAJME ŠECI dostane do normalu,,
11:46:10
20.03.2020
20.03.2020
Jozka
-> Bukaj: Taky bych řekl, že ty strojky ("převodovky") jsou dost univerzální napříč modelama s tím, že LP=LZ a PP=PZ.. Lišej se jen způsobem zajištění šneku (drátěná pojistka u starších, plechový "víčko" u novějších), nebo šroubkama, rozdíl mezi 1000/100, MBX nebo 1203 je až v nosiči okýnka..
-> Minott: Jestli to není s křížkem po funuse, čísla jsem opsal a zkusím mrknout, co přečtu ve svých zásobách.. nebejt hranic, rovnou bych ti vybral a poslal správný, mám dost..
E: Tak jsem přečetl kulový, musím na ně vzít kartáč..
-> Minott: Jestli to není s křížkem po funuse, čísla jsem opsal a zkusím mrknout, co přečtu ve svých zásobách.. nebejt hranic, rovnou bych ti vybral a poslal správný, mám dost..
E: Tak jsem přečetl kulový, musím na ně vzít kartáč..
21:22:46
12.03.2020
12.03.2020
Bukaj
-> Minott: Doufám, že teď nebudu plácat nesmysly, ale domnívám se, že ten "domeček se šnekem" byl (s drobnými obměnami v čase) stejný pro všechny typy tehdy vyráběných aut (1000 MB, 100, 110, 1203 atd) jen byla levá a pravá strana.
Hlavní rozdíl je v těch hliníkových "křidélkách" na hřídelce - ty se lišily pro jednotlivé modely (a taktéž levé a pravé). Další rozdíly byly v čtyřhrané osce kličky (součást šneka) - byly různě dlouhé, ale tuším, že na MB byly nejkratší, lze tedy v nejhorším případě zkrácením a provrtáním dírky na zajišťovací čípek kličky přizpůsobit i ty delší... Jinak ať ti prodejce pošle fotky a poznáš to (pokud tedy nebude mít foťák jako Isti )
Hlavní rozdíl je v těch hliníkových "křidélkách" na hřídelce - ty se lišily pro jednotlivé modely (a taktéž levé a pravé). Další rozdíly byly v čtyřhrané osce kličky (součást šneka) - byly různě dlouhé, ale tuším, že na MB byly nejkratší, lze tedy v nejhorším případě zkrácením a provrtáním dírky na zajišťovací čípek kličky přizpůsobit i ty delší... Jinak ať ti prodejce pošle fotky a poznáš to (pokud tedy nebude mít foťák jako Isti )
19:35:34
12.03.2020
12.03.2020
Minott
Pani,dotaz,,corona necorona,,,
zhanam mechnizmus na zadne prave dvere na to malé trojuholníkove okienko,,aj tu hriadelku,
na FB som natrafil na typka co by to mohol mat len nevie co vlastne ma,,tak som mu poslal cisla z katalogu co mam na liter
hriadelka - 12-014-92 902
mechaizmus - 12-148-97 630
na tom co ma on je 12-113-94 109
alebo 12-114-94 109
mohlo sa to počas vyroby menit,alebo to je zo s100,co by mohlo teoreticky pasovat??
dik za info,,,
zhanam mechnizmus na zadne prave dvere na to malé trojuholníkove okienko,,aj tu hriadelku,
na FB som natrafil na typka co by to mohol mat len nevie co vlastne ma,,tak som mu poslal cisla z katalogu co mam na liter
hriadelka - 12-014-92 902
mechaizmus - 12-148-97 630
na tom co ma on je 12-113-94 109
alebo 12-114-94 109
mohlo sa to počas vyroby menit,alebo to je zo s100,co by mohlo teoreticky pasovat??
dik za info,,,