Rozdíly Mbček - co je originál?

prohledat
3653 příspěvků (zobrazeno 901 až 950) od 28.02.2012 do 27.08.2024, založil/a Bukaj
řadit dle data
15:19:44
14.02.2017
Petr98
Co je zač? Není to origo - nemá číslo ani slepici, ale vypadá jak origo.
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Petr98 vložen 14.02.2017 15:19:44
20:19:01
13.02.2017
hans1
Ten vyšší je z roku 64.Podle spodní hrany nebyly nijak upravovány.Rozdíl není velký cca 3mm ale když je člověk položí vedle sebe je to dost.
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od hans1 vložen 13.02.2017 20:19:01
upraveno 1x, naposled 13.02.2017 20:23:49
18:21:50
13.02.2017
Bukaj
-> hans1: Fakt, jo? Poreferuj o tom víc4
15:37:19
13.02.2017
hans1
-> Bukaj 09.02.17 18:36:23: Děkuji,myslel jsem si to.A dnes jsem vypátral že al plechy pod pozičky se vyráběli ve dvou výškách což jsem také nevěděl.
12:04:43
13.02.2017
Bukaj
-> saskyn2 13.02.17 11:12:05: Pořešit se to určitě dá - napařováním kovu (tuším hliníku) - vždyť už dlouhou dobu někdo (tuším Daves?) vyrábí repliky osvětlení SPZ 100/110 a blinkry na MB víceméně původní technologií4
12:00:38
13.02.2017
Jozka
-> PatRS 13.02.17 11:07:40: Mě kdysi kdesi nabízeli "podlepení" chromovou plastovou fólií s tím, že by to určitě šlo - ale nakonec jsem do toho nešel.
11:31:00
13.02.2017
Petr98
-> PatRS: Listu skoda ma pan Ledr v replice a je velice pekna. Cenu nevim.
11:12:05
13.02.2017
saskyn2
-> PatRS 13.02.17 11:07:40: Mam několik kusů nenachromovaných spodků na 64-68, také by mě zajímalo jestli se to dá nějak rozumně pořešit
11:07:40
13.02.2017
PatRS
zdar kolegovia. Na pragos stranke som narazil na spodky blinkrov pre modely 68-69 ale bez pochromovania. Napisal som im mail a odpoved som dostal ze im to chodi pruhledne a ze zakaznici si to davaju chromovat alebo striekaju chrom.sprejom. Riesil to uz niekto z Vas? Kupovali ste to uz odtial niekto? Listu skoda nemaju.
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od PatRS vložen 13.02.2017 11:07:40
12:19:31
10.02.2017
Petr98
-> Durnbach: ted nechapu, co se ma kde naklepavat. Hribek mozna ano (nemam s hribkem zadnou zkusenost) ale klinek musi byt sevren blatniky pod urovni hrany. Ten nevim jak bych klepal.
12:10:41
10.02.2017
Durnbach
-> Petr98:



Však to píšu, že ta replika od kluků ze Slovenska byla pokaždé jiná. Sice to vycházelo na nějakých 70Kč při větším množství metr s poštou ale originál se dá i naklepat a jim se bohužel nic co by se dalo naklepat vyrobit nepodařilo.



Mají toho hodně ale klínek jsem nikdy nebral, tak nevím jaké má vlastnosti. Jen bylo prostě blbý, když pokaždé přišlo trochu jiné těsnění. Lidi sice byli rádi i za to ale jak se říká: Originál je jen jeden.
11:15:17
10.02.2017
Petr98
-> Durnbach: v replice se da koupit i ten "klinek" treba zrovna od slovaku.
09:36:27
10.02.2017
Durnbach
Ten stovkový ale berou si to i na MB. Ikdyž už pár lidí mi psalo, že tam to nemá co dělat,že tam má být ten jakoby klínek. Ale to je už nesehnatelná věc. To se přestalo dělat skoro před 45 lety.



Ten stovkový se originálně vyráběl ještě do revoluce, mám k němu i papír, kde je datum naskladnění 1986.
09:21:47
10.02.2017
Bukaj
-> Durnbach: A máš originál MB profil, nebo jen ten stovkový?
09:12:01
10.02.2017
Durnbach
Jak třeba řešíte hříbek, tak mám ještě originál A v dostatečné metráži. Dříve jsem bral na renovace tu repliku od kluků ze Slovenska ale co dodávka, to bylo těsnění jiné, někdy měkké jako guma, pak o něco tvrdší a úplně naposledy mi došlo nějaké vyloženě gumové a zhruba o 10% větší než minulé dodávky.



Tak jsem sehnal 30 let starý originál, co jde i naklepat a je klid.
07:50:59
10.02.2017
Bukaj
Já jsem se byl schválně mrknout na muj motor v Gčku a stopy barvy jsem nezaznamenal - ale za á je hlava trochu víc olezlá, než ty na těch fotkách zde a za bé je možné, že není původní...
19:05:42
09.02.2017
Jozka
-> hans1: Nevypozoroval jsem žádnej rozdíl krom dírek na držák SPZ. Dobová praxe byla často taková, že místo předního okyslýho nebo zohýbanýho se dal zadní a dozadu se koupil novej kus.. takovej nárazníkovej koloběh.



A fakt je slepice na G/X hlavě žlutá - jsem si toho doteď nějak nevšiml:
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Jozka vložen 09.02.2017 19:05:42
18:36:23
09.02.2017
Bukaj
-> hans1: iděl jsem několik aut, které měly vzadu pření nárazník a naopak, takže jsem přesvědčen, že jsou jinak identické. Ale pokud chceš ze zadního dělat přední, tak to raději nedělej a s někým ho vyměň 4
17:36:26
09.02.2017
hans1
Mám dotaz k nárazníkům.Liší se opravdu přední/zadní pouze dírami na spz ?Boky jsou jiné to vím ale střed by měl být stejný.Nemám možnost přiložit k sobě a potřeboval bych to vědět na 100% díky.
12:58:19
09.02.2017
Petr98
Taky se priklanim, ze x a g hlava je jen liznuta kvuli kompresi. Jeden origo xg motor se ted snazim ziskat, takze casem nejake poznatky mit budu.
09:51:48
09.02.2017
Bukaj
-> Duri: No, pokud ten vyšší kompresní poměr není udělaný právě tím jiným těsněním pod hlavu pro MBG/X...?
09:46:34
09.02.2017
Duri
-> Bukaj: Predpokladam, ze MBG hlava je povodna. Je na nej rok 68 a auto je tiez z tohto roku. Pytal som sa este jedneho kamarata, co ma MBG, ci ma tiez zltu slepicu a potvrdil, ze ano. Z toho dedukujem, ze to tak znacila fabrika

Na dalsie otazky ti zial neviem odpovedat. Hlavu som este nemal dolu, ale chystam sa na to tento rok. Tak potom mozeme doplnit informacie. Osobne si myslim, ze hlava bude len znizena na vyssi kompresny pomer. Zvysok bude asi ako u klasickej 1000MB. Nafotim, ked to rozoberiem...

Pripadne moze niekto, kto vlastni MBG/X doplnit...
09:40:40
09.02.2017
Duri
1100 MB/X hlava znacena '68 - modra
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Duri vložen 09.02.2017 09:40:40
upraveno 1x, naposled 09.02.2017 09:41:15
09:40:07
09.02.2017
Duri
Farebne rozlisenie hlav 1000 MB a odvodenych typov (hlavy s dvomi zavitmi na konzolku filterboxu):

1000 MB - bez farebneho znacenia

1000 MBG/X - zlta slepica

1100 MB/X - modra slepica



1000 MBG hlava znacena '68 - zlta:
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Duri vložen 09.02.2017 09:40:07
upraveno 1x, naposled 09.02.2017 09:47:34
09:10:09
09.02.2017
Bukaj
-> Duri 08.02.17 21:55:39: Hmm, zajímavé - mohl bys ty fotky dát i sem do tématu "rozdíly MBček..."? 4

Jinak o značení stovkových hlav vím, ale o tom MBG slyším poprvé. Je to původní hlava?

A v čem se vlastně liší hlava pro MB a pro MBG/X? Tvarem spalováku a kanálů? Nebo tvarem/velikostí děr ve vodních či olejových kanálech? A k tomu i otázka navazující - v čem je jiné těsnění pod hlavu pro MBG/X? Tloušťka, nebo právě ty kanálky?
21:13:36
02.02.2017
Minott
-> zralous: "Kdo do toho dneska půjde?",,,ja určite ne,,,3 3

podla mna by každy pri renovacii mal dat do toho"niečo svoje",,aby sa tie auta nepodobaly jak vajce vajcu,,samozrejme aby to nebolo jak päst na oko,,ale je to len môj pohlad na vec,,,4
20:17:09
02.02.2017
zralous
-> Minott: je to také řešení a rozhodně elegantnější, než-li hříbek. Myslím, že zatékání a jízda v dešti nás trápit tak často nebude3 3

Originál je fajn, jenže to máš tuhle spermo mechovku, lakovat v celku vypalovací barvou a hlavně nezapomenout na dobové "stejkance"!!! Kdo do toho dneska půjde?
20:04:47
02.02.2017
Minott
-> zralous: v pohode,ja som mal aj pripravene tie tesnenia všetky,ale osobne sa mi neľúby ze tam velice lahko natečie voda,dokonca by som povedal že to tesnenie je nasiakave,,a nasledne tam voda velice dlho vydrži zakial sa vypari,preto to tam aj hrdzavelo,,



na karosarsky tmel je šanca zatečenia vody skoro nulova,teda ked sa to spravy poriadne,,

aj ked je pravda že za dažda budeme jazdit všetci minimalne3
19:52:44
02.02.2017
zralous
-> Minott: Já lakoval blaťáky zvlášť a na origo mechovku jsem je montoval. Chtěl jsem to dobově, ale nechtěl jsem, aby to praskalo.
22:57:36
01.02.2017
Minott
-> Duri: to som rad,a mne kopec ludi vymývalo mozok že prečo som tam nedal ten hribik,,nedal,,, dal som všetky blatniky na pružný karosarsky tmel,a lakovat budem zmontovane,a po tomto info som uplne spokojny,viem že ten hribik tam aj tak časom nedržal, začal sa podivne krutit vytrčat,aspon čo si pamätám,,,7
22:36:41
01.02.2017
Jozka
-> Bukaj 01.02.17 22:31:08: Odhaduju, že podstatnej faktor bude i materiál potahu, ten slavnej "skorovinyl", kterej se léty asi smsrkává. Mě se tapecy, sluneční clony i polštářky srovnat povedly po intenzivním vlhčení (nad párou apod.) a pár týdnech lisování, ale vždy jen bohužel jen dočasně..
22:32:53
01.02.2017
Bukaj
-> PatRS 01.02.17 22:25:29: Ano. tisícovky a první stovky měly tyto spoje v laku, později (z důvodu koroze holého plechu pod gumou) přešli v AZNP na systém vtloukání klínu po laku...
22:31:17
01.02.2017
Jozka
-> PatRS: Jo, originální provedení je naprostá prasárna, navíc mechovka je vložená prakticky mezi holý plechy.. asi soudruzi naplánovali předem odbyt blatníků, který pak ale nestíhali vyrábět.8
22:31:08
01.02.2017
Bukaj
-> Jozka 01.02.17 22:19:39: Co se kroucení tapeců týče, tak i když jsem svou sadu měl asi tři roky položenou pod těžkým kobercem a zatíženou štosy knih, moc se nesrovnaly. Přitom stejný postup na tapecy 742 funguje parádně za pár dní. Ale to je tím, že ty MB/kilo papundelky jsou zcela zataveny z obou stran v plastu a vlhkost, která je zkroutila, už tam dávno není. Musely by se nějak rozřezat, navlhčit, vyrovnat a vysušit a zase zalepit, což už je trochu vyšší dívčí, než jen osprchovat a šoupnout pod koberec 3
22:25:29
01.02.2017
PatRS
-> Duri: to vazne prelakovane?
22:20:20
01.02.2017
Duri
-> PatRS: Ziadna 1000cka nemala hribik, tesnenie je zapustene cca 2 mm pod hornou urovnou spoja blatnik-skelet a patricne prelakovane, kedze sa to lakovalo spasovane
22:19:39
01.02.2017
Jozka
-> PatRS 01.02.17 20:35:38: Většinou odloženiny z půdy bývají zkroucený ještě mnohem víc.. Zatím jsem ještě nad tímhle jevem nikdy úplně nevyzrál. 8



Posuzovat dobový odstíny je zapeklitý - onehdy mi jeden kolega říkal, jak se sešel se třema dalšíma šedejma auta stejnýho odstínu, všechny 100% správný, receptury, spektrometry.. bla bla bla a každý to auto mělo v podstatě jinou barvu. Osobně si myslím, že to netřeba příliš prožívat, dle pamětníků byly zvyklosti v n. p. Barvy Laky.. řekněme podivné.



Těch tyrkysů je nejvíc od modelu 69 dodneška, všichni to nově lakujou poměrně světlou barvou, což mě ale třeba k obdobnýmu auto, který mám doma, nesedí. Na něm jsou odstíny tři - původní vyšisovanej (ale garážovanej), přes to světlejší celolak, pořízenej po požáru motoru koncem 70. (ten ale mohl degradovat rychleji, nežli původní lak) a pak v palubce a na dalších skrytejch místech zase hodně tmavej odstín, téměř jako tvůj vpravo - na duhou stranu auto, který měl dobově tátovo brácha, si pamatuju o něco světlejší. Ale ne zas až tak, jako vzorek vlevo.. 3 4
22:04:59
01.02.2017
zralous
-> PatRS: měl bych se dostat příští víkend.
22:01:44
01.02.2017
PatRS
-> Bukaj: Cize vsetky rocniky ten typ B a nie klasicky hribik.Diky za rychlu odpoved.
upraveno 1x, naposled 01.02.2017 22:02:43
21:56:54
01.02.2017
Bukaj
-> PatRS: C je správně, ale B je blíže k originálu ;-)
21:51:49
01.02.2017
PatRS
Mam otazku k tesneniam medzi blatniky a skelet. Kamos mi vravel ze prve stovky nemali klasicky hribik a teraz studujem cennik a tam vidim dva druhy. Vid obrazok A a B typ. Ktory je spravny?
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od PatRS vložen 01.02.2017 21:51:49
21:35:56
01.02.2017
PatRS
-> zralous: to by bolo fajn. Lakovat sa bude cca za mesiac.
20:48:09
01.02.2017
zralous
-> PatRS 31.01.17 19:16:56: Mám doma dobový vzorník, pokud by byl zájem a trpělivost, mohu pořídit nějaké foto...
20:35:38
01.02.2017
PatRS
-> Jozka: Tie panely dveri na aute vyzerali celkom dobre napnute. Madla su len 3 a kraje tej svetlej vyplne su trochu vykrucene dovrchu. K tej farbe este.Fotil som to vecer bleskom tak moze byt ze svetlejsi odtien vyzera. Skusim nabuduce cez den to odfotit. Ta svetla by mala byt na 69 a tmavsia na rocniky 65.
20:31:04
01.02.2017
PatRS
Farba povodna na karoserii je ina. Povodne bola pieskova potom cervena a modra. Ale v papieroch je modra tak uz by som siel do tej tyrkysovej 4270 aby to prisluchalo rocniku 69. Menit farbu v papieroch sa mi nechce.
20:12:51
01.02.2017
hans1
-> PatRS 31.01.17 19:16:56: Za mě ta světlejší.No ale pokud to mělo tuto barvu a zachovala se např. pod přístrojovkou tak bych to vzal podle podle vzorníku.
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od hans1 vložen 01.02.2017 20:12:51
13:18:48
01.02.2017
Jozka
-> Bukaj 01.02.17 10:02:29: Přesně !



Tak na krytky blinkrů bych musel šroubovák zkusit, to si fakt nepamatuju.. Na vyobrazení v katalozích se už moc nespolehám, ony třeba i klíče v něm mají naznačenou "obrubu" jako pozdější a přitom neměly. Plus vycházím z toho, že všechny ostatní šroubováky dobový doma mají rukojeti dřevěný (kromě kusu, co byl ve výbavě Minervy), takovouhle blbost, do který nejde ani ťuknout kladívkem, by si tatík určo extra nekoupil.. 3



Plechovky jsem viděl jen kulatý (později se v patrně naprosto stejných prodávaly cucavý bonbóny), asi úplně v každým MB jsem takovou v různým stádiu rozkladu našel (hranatý jak na pigi čaj, jen bez pantu, byly výbavou pro Jawy 20/21). Ale zas mi vrtá hlavou jejich povrchovka - jakýsi pseudopokovení a přes něj bezbarvej lak ??
10:14:16
01.02.2017
Bukaj
A když už tu řešíme tu výbavičku MB - nemá někdo zaručeně původní krabičku se žárovkami? V katalogu je vyobrazena kulatá a já se zatím dopracoval jen k větší hranaté (ale možná je z Octavie).

A další, tak trochu oftopik dotaz (spoléhám na Jožku): Kdy se klíč na matice kol a snímač poklic staly jediným kombinovaným nástrojem? U kila, nebo až u užovky? V naší 120L 1978 byl původně ten kombinovaný a z toho jsem usuzoval, že to tak bylo "odjakživa" (tedy u všech modelů se 14" ráfky s plechovými poklicemi), až o mnoho let později jsem v katalogu pro MB zjistil, že nikoli.

A ten klíč z naší bývalé užovky je doposud jediným exemplářem tohoto provedení klíče, kterým disponuji.
10:06:36
01.02.2017
Bukaj
-> Jozka 01.02.17 07:53:47: Ten můj šroubovák také nevypadá, že by byl obroušený, spíš jen používáním otupený. A co se využití týče, tak u rámečků světel bych neviděl problém - měl jsem na mysli kryty blinkrů - ten Tvůj se mi zdá příliš tlustý na to, aby bez poškození sklíčka dosáhl do drážky vnitřního šroubku krytky blinkru...

...a i vyobrazení v katalogu napovídá tomu, že původní šroubovák z výbavy auta nebyl na konci rozšířen...4
10:02:29
01.02.2017
Bukaj
-> PatRS 31.01.17 19:16:56: Těžko soudit z fotky a navíc na monitoru - to už je pořádnej úlet ve zkreslení odstínu, ale ta vlevo mi na pohled připadá, jako originální odstín po 20 letech šisování na slunku a ta vpravo je trochu blíž originálnímu novému laku, ale možná až příliš tmavá.
Extreme Tyres