Rozdíly Mbček - co je originál?

prohledat
3653 příspěvků (zobrazeno 1901 až 1950) od 28.02.2012 do 27.08.2024, založil/a Bukaj
řadit dle data
21:52:04
20.05.2015
zralous
-> Jozka: Když je řeč o těch větrácích, kde berete ten slaboučkej molitan na ta ona dvířka? I na funglovce je v pytli8
21:50:03
20.05.2015
zralous
08:19:53
19.05.2015
Jozka
-> Bukaj: Nu, smývat to nebudu.. jinak jsem zaznamenal odchylný provedení "dvířek" klapacích - v jendom z větráků nebylo obvyklý provedení, ale dvojitý a bez prolisů (místo malýho plechu s koncem obtočeným kolem osičky plech dvakrát tak velkej a "přeloženej" kolem osky napůl).
23:59:19
18.05.2015
Bukaj
-> Václav Kršek: Černou polomatnou. Pokud zrovna nedošla (některé vozy z prvních let výroby měly béžovokhaki) - viz třea Zraloušovo MB tuším 1966
23:25:07
18.05.2015
Václav Kršek
Chtěl bych se zeptat, jakou měl barvu chladič a chladičový plech na modelech z roku 1969? Zkoušel jsem prohlížet prospekty ale tam nic moc není
17:47:58
18.05.2015
Bukaj
-> Jozka: Zmíněné tam nejsou, ale je to pravděpoobné...
09:26:44
18.05.2015
Jozka
-> Bukaj: Větráky topení tam jsou taky? Jsem teď koukal na to jejich značení LW, LX, MV atd... to bude něco podobnýho, ne ?
06:03:26
18.05.2015
Petr98
-> Bukaj: ja vedel, ze uz jsem to nekde videl 6 Dííík 4
22:27:06
17.05.2015
Václav Kršek
No můžu se pokusit zítra to trochu očistit ocelákem a udělat lepší foto 6 jinak vrak je 1100 MB z února 1969 a byl v takřka originálním stavu co se původních dílů týče 6
21:57:28
17.05.2015
Milan 136
Tak to taky vidim prvne. Ale taky jsem si rikal, co ten drzak vzadu
21:42:45
17.05.2015
Jozka
-> Petr98: 52 A proto je u většiny aut prázdnej.. 3
21:41:24
17.05.2015
Petr98
Prosím, může mi někdo připomenout klíč, jak rozluštit podle písmen ty výrobní údaje na chladiči? Já jsem to kdysi i věděl, ale už jsem to zapomněl a nemůžu to nikde najít. Díky
21:39:18
17.05.2015
Petr98
Tak je to jasné. Vinklík je na tento omezovač
20:53:59
17.05.2015
mirecek.666
-> Václav Kršek: jak se najednou všem ten vrak hodí:-D jinak tohle teda taky vidim prvně
20:46:43
17.05.2015
zralous
-> Václav Kršek: Mohl bys ten držák blýsknout ještě z "levoboku" prosím
14:18:44
17.05.2015
Jozka
-> Václav Kršek: 9 Tak tohle provedení jsem nikdy neviděl.. a je to tak 4x větší díl, nežli jsem si ho dle katalogu představoval.. díky.
13:55:53
17.05.2015
Václav Kršek
13:55:21
17.05.2015
Václav Kršek
zde je to foto, bohužel koroze je svinstvo...
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Václav Kršek vložen 17.05.2015 13:55:21
07:46:24
16.05.2015
Bukaj
Tak mám konečně doma ten svazek o modernizaci MBčka z roku 19681

K nahlédnutí zde:

skoda-virt.cz/cz/.../1113 7-skoda-1968-prehled-moder nizace-mbcek



4
20:08:32
12.05.2015
zralous
-> Bukaj: i já ho měl na červeném MBX, bohužel někde se mi za ta léta držák někam zatoulal, nemám fotku, nevím jak vypadal.. takže jsem dal omezovač i se spojovací trubkou do krabičky, trubice zapojil bez něj a až se někdy někde objeví, tak se tam dodělá. Kára je 20. série
00:28:01
11.05.2015
Bukaj
-> Václav Kršek: Tak šup foto, íky 4
21:36:31
10.05.2015
Václav Kršek
na jednom vraku na díly mám tento omezovač taky, zítra můžu vyfotit4
20:31:04
10.05.2015
Danster
-> Petr98 10.05.15 11:43:51: Mám ho taky na mojí 17 serii. Pamatuju si že když jsem měnil hadice k topení tak jsem taky přemýšlel na co tam je.
19:48:49
10.05.2015
Jozka
-> Bukaj: Pravda, na kostce je spínač.. dneska jsem chvilku hypnotizoval kastli ze 16. série, taky s tímhle držákem a.. nic, nevzpomněl jsem si. Držák přitom vypadá, jako kdyby na něm nikdy nic nebylo, ale to auto určitě mělo 4x22 mm s omezovačem.
18:20:12
10.05.2015
Bukaj
-> Petr98: Tak to bude asi fakt ten držák omezovače, 14. a 15. série ho maj zvlášť...
16:32:33
10.05.2015
Petr98
-> Bukaj: kara je 17ta serie.
15:04:32
10.05.2015
Bukaj
15:04:05
10.05.2015
Bukaj
-> Petr98 10.05.15 11:43:51: Podle mne je to na omezovač. Jaká je ta kastle série?

I dle katalogu to sedí na omezovač. 14. a 15. série měla omezovač jinak uchycený, než 16. a další série. Z obrázku v katalogu vyplývá, že (minimálně jeden typ omezovače) byl dole pod rozvodkou a vedla od něj krátká trubička do rozvodky

Každopádně s omezovačem jsem se "naživo" ještě nesetkal a ani na žádné kastli ten držák neviděl7
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 10.05.2015 15:04:05
11:51:08
10.05.2015
Jozka
-> Petr98: Omezovač je na "kostce", tj. na tom třmínku s nabodovanou maticí, navařeným přes prolis.. jinak bohužel z hlavy nevím, na co to tam je, v těhle místech už jsem se dost dlouho nevrtal..8
11:43:51
10.05.2015
Petr98
K cemu je tento vinklik s dirou? Napada me jedine omezovac brzd. tlaku. Ale jelikoz jsem to nikdy nevidel, tak nevim.
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Petr98 vložen 10.05.2015 11:43:51
11:39:20
10.05.2015
Jozka
-> Danster: Tak.. pokud neznáš detailně historii auta (i u našeho rodinného jsem si těma pásama "z výroby" jistej tak na 90% - nikoliv na 100%), u většiny produkce MB absolutně nemůžeš vědět, jestli auto vyjelo bez pásů nebo s pásama a když bez nich, tak je pak otázka, jestli je majitel doplnil v letech 73/74, před první návštěvou STK o deset let později anebo kdykoliv mezitím nebo předtím..5
10:50:17
10.05.2015
Danster
-> Jozka: ...origo je prostě to, co bylo na daným autě (nebo je v krabici).

S tímhle u pásů naprosto souhlasím4 Je to jak u tý mojí 3/69" čekal jsem že tam budou už ty "letecký" a byli tam ty od motexu, který měl i děda ve svojí 6/66" jen tam byli se šedivým popruhem a v 69" černý popruh. A v jedný hodně schnilý model 69" byli zase ty od Drupolu.
23:55:50
09.05.2015
Jozka
-> Bukaj: Tak do tohohle výzkumu fakt nejdu..3 3

Typicky k těmhle pásům patří šrouby M10x1 (?) nebo 7/16" ve stejný povrchovce, jako mají hliníkový díly (spíš je to lak, ale hodně divnej na tehdejší dobu - a děsně smrdí, když se vezme kartáčem na brusu), ale se dvěma různejma tvarama hlav, ty třetí šrouby v provedení spešl rychlereznoucí pozinku (s náznakem podložky na spodku hlavy) mi přišly jako nějaká nouzovka, ale origo je prostě to, co bylo na daným autě (nebo je v krabici).
22:56:46
09.05.2015
Bukaj
-> Petr98: -> Jozka: Nevím, jak moc velkou vypovíací hodnotu to bude mít, ale v mém MBG 67 byly pásy s plastovými čudly.

A tuším, že jsem zaznamenal rozdíly v tvarech kovových (niklovaných?) kotevních částí těchto pásů a i čtyři různé druhy kotevních šroubů (metrický závit vs UNC a tři různé tvary a povrchové úpravy hlav (zinek, chrom)...
22:06:38
09.05.2015
Jozka
-> Tabi: 47 / 8
19:18:35
09.05.2015
Tabi
-> Jozka: Díly se míchali až dost,myslím,že škodovka byla v tomhle směru přeborník.1 Protože jak vidíme,tak identifikovat origo díly je někdy pěkný oříšek.4
18:02:31
09.05.2015
Jozka
-> Tabi: Jsem právě v autech z 2. půli roku 1968 (možná náhodou) viděl spíš ostatní druhy dobových pásu, nežli tyhle "letecký" moravany. Ale v nejmladším autě, co jsem měl, už plastový čudly byly. A jo, díly přecházely do kil - a taky se často míchaly..
15:51:48
09.05.2015
Tabi
-> Petr98: -> Jozka: Ale říjen 68 už dávali plastové čudlíky,soudím dle mého auta,kde už je mám.Co poslední dobou sleduju,tak hodně dílů,co mám na mém autě,tak se do konce výroby mb moc neměnila a spousta jich dávali do prvních š100/110.
22:58:25
06.05.2015
Jozka
-> Petr98: Tak přechod Moravanů z hliníkových tlačítek na černý plastový snad ještě nikdo nemapoval - soukromě se domnívám, že pokud ten přechod byl ještě v MB éře, tak až někdy ve finále. Určitě ale leden 1968 měl ještě celohliníkový přezky (resp. hliník + ocel).
21:43:23
06.05.2015
Petr98
Jaké mají být vypínací čudlíky na dobových moravanech montovaných do MB? Plast nebo hliník? Já osobně naživo nikdy hliníkové neviděl, ale existujou - z toho soudím, že by do emba měly být hliníkové.
17:40:45
01.05.2015
Bukaj
17:37:06
01.05.2015
Bukaj
-> Martin14:

mělo by to být stejné, myslím, že v Baťovi je někde zmíněno v tabulce utahovacích momentů šroubových spojů motoru...4
14:20:54
01.05.2015
Martin14
Nevite nahodou nekdo, jestli je stejny postup dotahovani hlavy na 1000MB pro stefty jako je pro srouby? Nenapada me zadny duvod proc by to melo byt jinak, ale vic hlav vic vi. Martin
16:24:15
23.04.2015
Jozka
-> Koblet: 10 47 47
10:56:19
23.04.2015
Koblet
-> Bukaj: Držíme Ti všichni palce. 4
21:14:57
22.04.2015
Petr98
-> Tabi: 47
21:06:31
22.04.2015
Tabi
-> dragon_cb_cz: Zajímavá dokumentace,kolikrát by se taková brožura docela hodila.1

-> Bukaj: Tak přihazuj přihazuj.4
19:14:30
22.04.2015
Bukaj
-> dragon_cb_cz 22.04.15 12:47:18: Tak tenhle dokument bych si rád přečetl, přihazuji 4

Pro ostatní: Doufám, že si zbytečně nebudeme zvyšovat cenu - v případě zájmu naskenuji a zveřejním, případně zapůjčím k nahlédnutí4
12:47:18
22.04.2015
dragon_cb_cz
Tohle je celkem zajímavá aukce - když prohlídnete obrázky, tak v tom oficiálně vypadajícím dokumentu najdete i ten napínák rozvodovýho řetězu, kterej se tu řešil: aukro.cz/skoda-1000-mb-19 68-inovace-skodovky-info-i 5287614880.html
Extreme Tyres