skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
12:45:49
22.02.2015
22.02.2015
eMBébé
Taky přidám něco málo k těm parabolám. Na svou první tyšicofku jsem kdysi namontoval paraboly s textem dole na skle "MADE IN YUGOSLAVIA". Byly v origo jugo krabicích s určením právě pro Škodu 1000 MB. Auto jsem pořídil i s těmito náhradními parabolami.
12:18:19
22.02.2015
22.02.2015
Jozka
-> Bukaj: To opravdu měnily, i na našem pečlivě udržovaným a hojně vším možným opatlávaným vozíku se ocitla v roce 1983 3rd sada.. Ale kdokoliv může z půdy vytáhnout cokoliv, takže není vše ztraceno.
A s tím katalogem divný, chtělo by to spíš dobovej PAL katalog - sortiment, ale na žádný takový z let 60. jsem ještě nenarazil.
A s tím katalogem divný, chtělo by to spíš dobovej PAL katalog - sortiment, ale na žádný takový z let 60. jsem ještě nenarazil.
12:06:23
22.02.2015
22.02.2015
Bukaj
-> Jozka: Asi tak - omrknout co nejvíce originálních vozů - ovšem paraboly byl těžkej spotřebák a i u garážovaných vozů se měnily docela často...
A stejně mi to stále nesedí ke katalogu, kde jsou 3 typy světlometů - do 5. serie, od 6. do 11. serie a od 12. serie.
A 12. serie byla tuším přelom 66 a 67 a na skle 7600.56, které by mělo odpovídat poslednímu na MB zaručeně montovanému sklu je homologace až 68.
Prostě guláš, no...
A stejně mi to stále nesedí ke katalogu, kde jsou 3 typy světlometů - do 5. serie, od 6. do 11. serie a od 12. serie.
A 12. serie byla tuším přelom 66 a 67 a na skle 7600.56, které by mělo odpovídat poslednímu na MB zaručeně montovanému sklu je homologace až 68.
Prostě guláš, no...
11:50:18
22.02.2015
22.02.2015
Jozka
Nicméně mám takovej dojem, že ten chybějící mezičlánek měl sklo celkem podobný tomuto.. (7602.24).. Ale moje zákoutí jsou tím vyčerpaný - až na poslední krabici, ve který byly fakt těžký kusovky, už jsem všechny paraboly shromáždil a prozkoumal. Budem muset v létě poslídit po srazech..
11:47:00
22.02.2015
22.02.2015
Jozka
-> Bukaj: 7602.99 prý (dle technika STK, který léta pracoval v ČSAD) taky nejspíš Karosy.. zato u dalšího dezénu (opět bez parkovačky a homolagací) mám sice taky poznámku "Karosa?", ale fakt nevím..
10:55:06
22.02.2015
22.02.2015
Bukaj
-> Jozka: -> Petr98:
Ujasněme si ta světla, stále v tom mám nějaký guláš...
První provedení je jasné -> Jozka 03.02.15 17:51:03:
Ale jak je to dál?
Vím o dalších třech druzích skel asymetrických parabol, pasujících na MB a zaručeně mi jeden typ schází.
Budu-li vycházet z údajů, uvedených na skle, pak lze určit rok homologace toho kterého typu.
Homologace jsou na skle uvedeny ve formátu rok-pořadí v roce pro každý druh osvětlení.
Například na dnes nejběžnější a nejdostupnější parabole se sklem 7602.34 (zde vlevo -> Petr98 03.02.15 17:33:10: ) je pro CR (tlumené a dálkové) uvedeno 74-04 a pro A (obrysové) 74-05.
Z toho vyplývá, že tento typ skla (paraboly) byl homologován někdy počátkem roku 1974, tudíž, jak jsem se domníval, nikdy nebyl na MB z výroby.
Poslední typ skla, montovaný na MB ve výrobě, byl pravděpodobně 7600.56 (zde vpravo -> Petr98 03.02.15 17:33:10: ) s homologací CR 68-06, tedy rok 1968, asi první půlka.
A ta parabola se sklem 7602.99 (zde vlevo -> Petr98 02.02.15 16:59:09: ) má homologaci až z roku 1983 (CR 83-17 a A 83-18), čemuž i odpovídá složitější vzor na skle. Bůh ví, na co byla původně určena - možná na Zetory...?
Stejným způsobem se dají dovodit i homologace ostatních dílů, podobně označených, přibližně od poloviny šedesátých let (třeba blinkry i tvarová světla na Mkovou škodovku mají homologaci 83-xx atd)
Jen by mne tedy zajímalo, jaký je ten druhý typ skla mezi tím bez obrysovky a tím 7600.56
Další zajímavost je, že to 7600.56 nemá na skle homologaci pro obrysovku (A)...
Ujasněme si ta světla, stále v tom mám nějaký guláš...
První provedení je jasné -> Jozka 03.02.15 17:51:03:
Ale jak je to dál?
Vím o dalších třech druzích skel asymetrických parabol, pasujících na MB a zaručeně mi jeden typ schází.
Budu-li vycházet z údajů, uvedených na skle, pak lze určit rok homologace toho kterého typu.
Homologace jsou na skle uvedeny ve formátu rok-pořadí v roce pro každý druh osvětlení.
Například na dnes nejběžnější a nejdostupnější parabole se sklem 7602.34 (zde vlevo -> Petr98 03.02.15 17:33:10: ) je pro CR (tlumené a dálkové) uvedeno 74-04 a pro A (obrysové) 74-05.
Z toho vyplývá, že tento typ skla (paraboly) byl homologován někdy počátkem roku 1974, tudíž, jak jsem se domníval, nikdy nebyl na MB z výroby.
Poslední typ skla, montovaný na MB ve výrobě, byl pravděpodobně 7600.56 (zde vpravo -> Petr98 03.02.15 17:33:10: ) s homologací CR 68-06, tedy rok 1968, asi první půlka.
A ta parabola se sklem 7602.99 (zde vlevo -> Petr98 02.02.15 16:59:09: ) má homologaci až z roku 1983 (CR 83-17 a A 83-18), čemuž i odpovídá složitější vzor na skle. Bůh ví, na co byla původně určena - možná na Zetory...?
Stejným způsobem se dají dovodit i homologace ostatních dílů, podobně označených, přibližně od poloviny šedesátých let (třeba blinkry i tvarová světla na Mkovou škodovku mají homologaci 83-xx atd)
Jen by mne tedy zajímalo, jaký je ten druhý typ skla mezi tím bez obrysovky a tím 7600.56
Další zajímavost je, že to 7600.56 nemá na skle homologaci pro obrysovku (A)...
19:05:12
15.02.2015
15.02.2015
Bukaj
-> Jozka:
Ten štítek by mne docela dost zajímal, kdybys něco objevil, dej vědět
Ten štítek by mne docela dost zajímal, kdybys něco objevil, dej vědět
17:17:36
15.02.2015
15.02.2015
Jozka
-> Bukaj: Ještě že jsem je na svý MBF zbaběle nemontoval, dopadl bych nejspíš stejně... Jsem si totiž toho "vodorovnýho" obrázku v katalogu předtím ještě nikdy nevšiml .
16:12:13
15.02.2015
15.02.2015
Bukaj
-> Jozka: -> Danster: -> Petr98:
Díky - tak to snad mám správně
Já bych nad tím vůbec nepřemýšlel, jen jsem si nebyl jist, zda do blinkříku patří 2W, nebo 4W žárovička, tak jsem otevřel katalog a ejhle - na obrázku rozkres ve vodorovné pozici a to mne dost znejistělo
Díky - tak to snad mám správně
Já bych nad tím vůbec nepřemýšlel, jen jsem si nebyl jist, zda do blinkříku patří 2W, nebo 4W žárovička, tak jsem otevřel katalog a ejhle - na obrázku rozkres ve vodorovné pozici a to mne dost znejistělo
11:20:44
13.02.2015
13.02.2015
Jozka
-> Danster: Autentický kousek dosti.. A má skvěle namontovanou mlhovku.. "tak teda jo, když to musí být - ale nechci s tím nic mít.."
Jsem pár kusů viděl, zpravidla Benelux, případně UK.. bohužel mě možnost odchylnej štítků trkla až poté, co tu PAV-PO vystavil ten kus z Francie - a od tý doby jako na potvoru nic..
Jsem pár kusů viděl, zpravidla Benelux, případně UK.. bohužel mě možnost odchylnej štítků trkla až poté, co tu PAV-PO vystavil ten kus z Francie - a od tý doby jako na potvoru nic..
10:47:11
13.02.2015
13.02.2015
Danster
-> Bukaj: Zajímavý s tím štítkem a výrobním číslem to jsem nikdy neviděl. Asi tím že exportní MBčko jsem nikdy neměl možnost prostudovat
Podle fotky vypadá že je blinkřík namontován správně viz. kamarádova 68" v nerenovovaným stavu hundertgang.spc-net.cz/ph pBB3/.../file.php?id=4368& am...
Podle fotky vypadá že je blinkřík namontován správně viz. kamarádova 68" v nerenovovaným stavu hundertgang.spc-net.cz/ph pBB3/.../file.php?id=4368& am...
08:50:57
13.02.2015
13.02.2015
Jozka
-> Bukaj: Já ti mám stejně takovej divnej pocit, že na exportních kusech byly ty blinříky spíš takový "fiaťácký", bez toho dělítka..
Koukl jsem i na 110L a R a i tam je dělení blinkru svislé.. ono to vypadá i daleko přirozeněji - je to jako napsat KOBYLA:
skoda-virt.cz/cz/.../1044 1-110r-prototyp
a KOBILA
skoda-virt.cz/cz/.../6320 -olin-skoda-100-hundertka? offset=10
Koukl jsem i na 110L a R a i tam je dělení blinkru svislé.. ono to vypadá i daleko přirozeněji - je to jako napsat KOBYLA:
skoda-virt.cz/cz/.../1044 1-110r-prototyp
a KOBILA
skoda-virt.cz/cz/.../6320 -olin-skoda-100-hundertka? offset=10
07:13:55
13.02.2015
13.02.2015
Bukaj
-> Petr98: Díky
06:49:36
13.02.2015
13.02.2015
Petr98
-> Bukaj: na blinkr se ti po sichte podivam. Mel by byt bez uprav puvodni.
01:02:30
13.02.2015
13.02.2015
Jozka
-> Bukaj: Dle mě správně tak, jaks namontoval, když jsem u svého dumal zda jo, či ne, oživoval jsem si paměť dobovkama a přestože jich není moc, kde šlo rozeznat, tak takhle svisle..
Ale kdybys dneska zavolal během dne, asi by ze mě vypadly leda tak meze výbušnosti čpavku nebo jiná podobná volovina..
O těch ražených číslech vím jen z doslechu, německý MB jsem nikdy neměl možnost prohlýdnout detailně - i ten štítek vidím prvně.. ale dle fontu to vypadá spíš na dílo německýho dovozce.
Ale kdybys dneska zavolal během dne, asi by ze mě vypadly leda tak meze výbušnosti čpavku nebo jiná podobná volovina..
O těch ražených číslech vím jen z doslechu, německý MB jsem nikdy neměl možnost prohlýdnout detailně - i ten štítek vidím prvně.. ale dle fontu to vypadá spíš na dílo německýho dovozce.
00:41:38
13.02.2015
13.02.2015
Bukaj
A pro dnešek do třetice: výrobní štítky
Olík, když jsem jej kdysi jel obhlídnout, než jej koupil současný majitel, neměl štítek na chladičovce (i když dirky tam byly), ale štítek byl přišroubován na pravém předním podběhu v kufru (vedle Gejzíru). Navíc štítek nebyl klasický, jak jej známe z MB (zinek,...), ale je hliníkový a s úplně jiným vzhledem - jakoby byl novější, než vůz...
Je to nějaká specialita pro německý trh, nebo...?
Olík, když jsem jej kdysi jel obhlídnout, než jej koupil současný majitel, neměl štítek na chladičovce (i když dirky tam byly), ale štítek byl přišroubován na pravém předním podběhu v kufru (vedle Gejzíru). Navíc štítek nebyl klasický, jak jej známe z MB (zinek,...), ale je hliníkový a s úplně jiným vzhledem - jakoby byl novější, než vůz...
Je to nějaká specialita pro německý trh, nebo...?
00:29:34
13.02.2015
13.02.2015
Bukaj
Další téma: výrobní číslo karoserie.
Kde všude lze nalézt číslo, kromě klasického místa na chladičovce?
Jsou nějaké zákonitosti pro další čísla (modelový rok, export do určitých zemí,...)?
Na Olíkovi (model 68, export Německo) je číslo karoserie vyraženo i v kufru (viz vyznačené místo na fotce), slyšel jsem, že některá MBčka měla číslo karoserie ještě na (zadním?) podběhu...
Kde všude lze nalézt číslo, kromě klasického místa na chladičovce?
Jsou nějaké zákonitosti pro další čísla (modelový rok, export do určitých zemí,...)?
Na Olíkovi (model 68, export Německo) je číslo karoserie vyraženo i v kufru (viz vyznačené místo na fotce), slyšel jsem, že některá MBčka měla číslo karoserie ještě na (zadním?) podběhu...
00:16:45
13.02.2015
13.02.2015
Bukaj
Zatím jsem je namontoval vertikálně, červíkem po směru jízdy (dozadu), v nejhorším navrtat další dvě dirky na každý blinkr není problém...
00:12:23
13.02.2015
13.02.2015
Bukaj
Tak k dnešku opět pár témat k diskusi...
Za prvé - dnes jsem zjistil, že nemám číslo na Jožku, kterému jsem chtěl volat jakožto člověku, který by mohl znát...
...jak jsou u modelu 68 orientovány blinkříky v blatníku - zda vertikálně, nebo horizontálně.
Pro obě varianty by bylo odůvodnění...
...pro umístění blinkrů jsem vycházel z Dokingova ( skoda-virt.cz/cz/.../6438 -doking-de-luxe ) snímku (viz foto)...
...pro vertikální pozici kromě tohoto snímku (bohužel blinkřík na nepůvodním blatníku) by hovořila logika toho, kam by měl blinkr svítit - dopředu a dozadu, ovšem ten ozdobný hliník je celkem tenký, takže by nemusel vadit...
...pro horizontální orientaci hovoří jednak logika estetická (linie doplňků na voze jsou horizontální a červík, jistící sklíčko by byl směrem dolů skryt pohledům), druhak obrázek z katalogu dílů, kde je blinkr rozkreslen v horizontální poloze...
Za prvé - dnes jsem zjistil, že nemám číslo na Jožku, kterému jsem chtěl volat jakožto člověku, který by mohl znát...
...jak jsou u modelu 68 orientovány blinkříky v blatníku - zda vertikálně, nebo horizontálně.
Pro obě varianty by bylo odůvodnění...
...pro umístění blinkrů jsem vycházel z Dokingova ( skoda-virt.cz/cz/.../6438 -doking-de-luxe ) snímku (viz foto)...
...pro vertikální pozici kromě tohoto snímku (bohužel blinkřík na nepůvodním blatníku) by hovořila logika toho, kam by měl blinkr svítit - dopředu a dozadu, ovšem ten ozdobný hliník je celkem tenký, takže by nemusel vadit...
...pro horizontální orientaci hovoří jednak logika estetická (linie doplňků na voze jsou horizontální a červík, jistící sklíčko by byl směrem dolů skryt pohledům), druhak obrázek z katalogu dílů, kde je blinkr rozkreslen v horizontální poloze...
08:43:00
12.02.2015
12.02.2015
Bukaj
-> zralous: Originál MB startér poznáš podle označení příkonu v koních (0,8 k).
Kilí a novější startery měly už značení v kW (myslím, že 0,6 kW kila, 0,66 kW 105120/130 a 0,8kW cca od modelového roku 88.
Cívky by měly být záměnné, jen původní MB příruba má širší horní lemík kvůli vyšší cívce...
Kilí a novější startery měly už značení v kW (myslím, že 0,6 kW kila, 0,66 kW 105120/130 a 0,8kW cca od modelového roku 88.
Cívky by měly být záměnné, jen původní MB příruba má širší horní lemík kvůli vyšší cívce...
08:08:46
12.02.2015
12.02.2015
zralous
Díky .. zkusím se s tím nějak popasovat. Každopádně při pohledu na Tabiho startér je zřejmé, že jsem si pro MBX schoval startér nový, leč se špatnou cívkou . Doufám, že je rozdíl jen v té cívce, protože stator mám již v laku a al díly v lesku
22:25:04
11.02.2015
11.02.2015
Jozka
-> Bukaj: Když se dělaly GO 1203 motorů v plynových Destách výměnným způsobem, tak ty motory, co se vracely zpět, měly úplně stejnej celošedej look..
22:13:43
11.02.2015
11.02.2015
Bukaj
Taky mám dojem, že z výroby byly startery jinak "namalované", než ND. A taky se mi vybaví repasované startery, když vidím lakovanou přírubu
Každopádně nový startér, co mám doma (ovšem už z dob kila, příkon nemá psaný v koních, ale v kW a má menší cívku) vypadá úplně stejně, jak ten z inzerátu.
Takže buď nové startery byly dodávány v celolaku, nebo při repasi starých nezůstalo nic původního
Ty repasované měly často patrné vyžrání obalu statoru korozí a stopy po pískování pod lakem...
A také mi nseí v inzerátu popis "vyrobeno 1964", neboť mám dojem (opravte mne kdyžtak), že v tomto roce ještě nebyly cívky na statoru nýtovány, ale šroubovány...
Každopádně nový startér, co mám doma (ovšem už z dob kila, příkon nemá psaný v koních, ale v kW a má menší cívku) vypadá úplně stejně, jak ten z inzerátu.
Takže buď nové startery byly dodávány v celolaku, nebo při repasi starých nezůstalo nic původního
Ty repasované měly často patrné vyžrání obalu statoru korozí a stopy po pískování pod lakem...
A také mi nseí v inzerátu popis "vyrobeno 1964", neboť mám dojem (opravte mne kdyžtak), že v tomto roce ještě nebyly cívky na statoru nýtovány, ale šroubovány...
21:56:26
11.02.2015
11.02.2015
Jozka
-> Tabi: To vypadá.. vycházím spíš z dílů, co jsem vyndal z aut (od našeho MB mám i původní startér), než z regálovejch kusů, takže jsem tím limitovanej.. teď trochu spekuluju, ale ND k povalování v regálech mototechny mohly vypadat i lehce jinak, než díly přímo na linku.
Ten inzerát se trochu usvědčuje ohledně barevnosti i popisem - po repasi a rozebrání tam není vidět žádná stopa, takže ho někdo nejspíš pak přestříkal.. (takhle přesně vypadaly repasovaný startéry, který měl na regálech ve skladu dopravák Vodních Staveb na operativní výměny ) - ale za 1500 by byl OK.
Ten inzerát se trochu usvědčuje ohledně barevnosti i popisem - po repasi a rozebrání tam není vidět žádná stopa, takže ho někdo nejspíš pak přestříkal.. (takhle přesně vypadaly repasovaný startéry, který měl na regálech ve skladu dopravák Vodních Staveb na operativní výměny ) - ale za 1500 by byl OK.
21:32:06
11.02.2015
11.02.2015
Tabi
-> Jozka: Tak jsem se díval na ten náhradní startér a AL víko je taky v barvě a vypadá to docela origo,ale?A tady jeden zajímavý inzerát,ale jestli tomu člověk může taky věřit?
auto.bazos.cz/inzerat/... /NOVY-STARTER-MOTORU-NA-SK ODA-1000-MB.php
auto.bazos.cz/inzerat/... /NOVY-STARTER-MOTORU-NA-SK ODA-1000-MB.php
21:05:13
11.02.2015
11.02.2015
Jozka
-> zralous: Jo, to táhlo letovaný vypadá dost amatérsky..
O startérech už tu kdysi tuším už šla řeč, za mě jen že to pastorkový víko AL lakovaný nebylo, zadní víčka pamatuju šedy, černý i v tý olivově zelený, co byla i na dílech podvozku.. a viděl jsem podezřelý množství vysouvacích cívek v barvě modré a některý statory vypadaly, že nebyly nalakovaný vůbec.
Osobně se spokojuju se vzhledem cca viz -> Tabi 11.02.15 20:49:16:
O startérech už tu kdysi tuším už šla řeč, za mě jen že to pastorkový víko AL lakovaný nebylo, zadní víčka pamatuju šedy, černý i v tý olivově zelený, co byla i na dílech podvozku.. a viděl jsem podezřelý množství vysouvacích cívek v barvě modré a některý statory vypadaly, že nebyly nalakovaný vůbec.
Osobně se spokojuju se vzhledem cca viz -> Tabi 11.02.15 20:49:16:
20:49:16
11.02.2015
11.02.2015
Tabi
-> zralous: Taky jsem chvíli přemýšlel jak udělat startér,ale říkal jsem si,že není skoro vidět,tak jsem to potom moc neřešil. Mám doma jeden náhradní,dojdu se podívat jestli je barva i na tom odlitku,myslím,že ne.Jinak po dobu provozování všech škodovek byly snad všechny šedé a jeden černý v poměru tak 15:1.
19:00:54
11.02.2015
11.02.2015
zralous
-> Bukaj: -> Petr98: Ale na to, ze je to original bych si teda býval nevsadil
Kontrolní otázka, jaké barevné provedení měl origo startér na MB? Vždycky se mi dostaly pod ruku jen rezaté, okyslé a zablácené trosky. Nový jako ND jsem viděl celý šedý, na těch demontovaných jsem ale na al. částech žádné zbytky barvy neobjevil, takže myslím, že takhle původní provedení nevypadalo.
Kontrolní otázka, jaké barevné provedení měl origo startér na MB? Vždycky se mi dostaly pod ruku jen rezaté, okyslé a zablácené trosky. Nový jako ND jsem viděl celý šedý, na těch demontovaných jsem ale na al. částech žádné zbytky barvy neobjevil, takže myslím, že takhle původní provedení nevypadalo.
07:48:32
11.02.2015
11.02.2015
Bukaj
-> zralous: Přesně tak, jak píše-> Petr98:
06:01:40
11.02.2015
11.02.2015
Petr98
-> zralous: ano, jedno je stelovaci, jedno spajene. A jedno stelovaci samozrejme vedouci k prepakovani.
22:47:04
10.02.2015
10.02.2015
zralous
-> Bukaj 24.03.14 23:37:46: Vrátím se k tvé fotce táhel na MBX/G.. To je fakt jedno štelovací a druhý na tvrdo spájený? Já to na svém Géčku našel taky tak a celou dobu jsem dumal, jak to šetrně rozpájet a udělat dvě stejný, když to nějakej moula takhle zprasil
22:28:49
10.02.2015
10.02.2015
Duri
-> ondie: preposlal som Ti nejake foto a komunikaciu ohladom tesneni na tvoj mail
16:25:36
10.02.2015
10.02.2015
ondie
-> Jozka:
-> Bukaj: Díky.
-> Bukaj: Díky.
15:04:31
10.02.2015
10.02.2015
Jozka
-> Bukaj: No, u mě origo tak na 95%, auto se v roce 1983 už jednou lakovalo.. takže se mohlo stát, že pokud táta tehdy měl nový těsnění, tak to jetý z něj mohl někdo vymámit podobně jako P blatníky (i s původníma céčkma a blinkrama)..
14:54:53
10.02.2015
10.02.2015
Bukaj
-> Jozka: Porovnával jsem s tím, co jsem vytáhl z Olíka a co tam zaručeně bylo původní od výroby...
14:50:31
10.02.2015
10.02.2015
Jozka
-> ondie: skoda-oldtimer.at/fileadm
in/.../tesnenia-cennik-nov
y.pdf
-> Bukaj: Kdo ví, co je u tohle origo - profil, kterej jsi mi onehdy přenechal, je taky subtilnější, než jsem vypreparoval z našeho rodinnýho vozu..
-> Bukaj: Kdo ví, co je u tohle origo - profil, kterej jsi mi onehdy přenechal, je taky subtilnější, než jsem vypreparoval z našeho rodinnýho vozu..
14:45:34
10.02.2015
10.02.2015
Bukaj
-> ondie: E-shop nemají, komunikace přes mail, nebo se vyskytují na všech větších burzách. Dělají těsnění na tuzemské poválečné vozy...
14:43:19
10.02.2015
10.02.2015
ondie
-> Duri: Byl by nějaký kontakt na ty výrobce těsnění z Prievidzi,mají nějaký e-shop nebo tak něco ? Kterými auty se zabývají nejčastěji ?
14:34:00
10.02.2015
10.02.2015
Bukaj
-> Jozka: Jo, X (K) profil koupen u p. Svobody. Oproti originálu je malinko menší (subtilnější), ale funguje a jak vidno na fotkách, ještě je to moc tlusté...
13:22:00
10.02.2015
10.02.2015
Jozka
-> Duri 10.02.15 12:39:05: Jasně, brzdospojka !
-> Bukaj: Takže ten X (nebo K) už jako jo (Svoboda?)..
-> Bukaj: Takže ten X (nebo K) už jako jo (Svoboda?)..
12:47:09
10.02.2015
10.02.2015
Bukaj
-> Duri: Nojo, to mne nenapadlo - přece model 68 a policajt brzdovky - díky za objasnění
Jinak to těsnění kluci ze Slovenska neměli a kupované je od výrobce někde v okolí Pardubic...
Jinak to těsnění kluci ze Slovenska neměli a kupované je od výrobce někde v okolí Pardubic...
12:40:01
10.02.2015
10.02.2015
Duri
-> Bukaj: a este otazocka? Kto robi tesnenia 16. a 17. serie? Nasi chlapci z Prievidze, ci niekto v CR?
12:39:05
10.02.2015
10.02.2015
Duri
k plavaku brzdovej kvapaliny. Druha strana kabliku by mala byt na kontrolke mazania. Ak to odpojis od baroskopu, mozes ich skusit navzajom prepipat merakom...
12:33:14
10.02.2015
10.02.2015
Bukaj
-> Jozka: Tak moje parketa jsou modely 67 a 68 a ty mají upevňovací šroubky M6 s hlavou 9 mm všechny. To snad jen prvních pár serií mělo na stahovačkách válcovou hlavu s drážkou...
08:52:16
10.02.2015
10.02.2015
Jozka
-> Bukaj: Tohle moc nastudovaný nemám, vždycky jsem do aut vracel, co tam bylo.. ale i to úplně poslední MB, co jsem rozebral, bych řekl, že mělo stahovačky jako moje 1968/01(16.) - snad jen upevňovací šroubky měly o číslo menší hlavičky..
08:41:56
10.02.2015
10.02.2015
Bukaj
-> Jozka: Právě v souhrnném katalogu jsou psaný (a kreslený) tři typy stahovaček a ta klasická s ozubeným vějířem je psaná jen do 12. serie, přitom tu novější stahovačku a linetu skla (prolisovanou) jsem objevil až v druhém MB 68, ale v Olíkovi, ani Levandulce není...
...a je mi divné, že by v katalogu byla tak velká bota?
A kabel je na kostru přístrojovky až moc dlouhý, a tento konkrétní nebyl momentálně zapojený a byl stočený do klubíčka za levou částí palubky...
U těsnění dveří bylo znát, že si trochu sedly už za ten půlden, doufám, že plné sednutí jim nebude trvat dvacet let...
...a je mi divné, že by v katalogu byla tak velká bota?
A kabel je na kostru přístrojovky až moc dlouhý, a tento konkrétní nebyl momentálně zapojený a byl stočený do klubíčka za levou částí palubky...
U těsnění dveří bylo znát, že si trochu sedly už za ten půlden, doufám, že plné sednutí jim nebude trvat dvacet let...