skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
16:22:30
16.01.2015
16.01.2015
Tabi
-> Jozka: Daleko lepší by bylo,kdyby ty tapece na z.sloupku byli prošité stejně jako je stropnice. Jinak já je mám pěkné,na fotce je jenom odraz blesku od zadního skla,hned vedle gumy.Dal jsem tady fotku pro UB40,protože mu kamarád říkal,že jsou to tapece ze stovky,ale do modelů 69 dávali už tyhle provařené taky.
13:26:43
16.01.2015
16.01.2015
Jozka
-> Tabi: Pěkná lumpárna, tyhle protavovaný díly čalounění, ještě že nemám deLuxe..
Za fotku omluva - neb mám dojem, že jsem jí už jednou někam dával.
Za fotku omluva - neb mám dojem, že jsem jí už jednou někam dával.
21:19:12
15.01.2015
15.01.2015
Tabi
UB40,tady je pár fotek topení a všeho okolo + tapec na zadním sloupku.Vše určitě původní.
09:29:01
13.01.2015
13.01.2015
Petr98
-> Bukaj: dik moc
09:20:41
13.01.2015
13.01.2015
Bukaj
-> Petr98 13.01.15 08:17:10: Takhle.
Ale budou víc o šeda - tyhle už mám napatlaný Regumem...
Jinak jsou to ty dva vlevo - s oválnou dírou. Ty vpravo jsou na Octavii apod - má menší kulák (guma je užší) a kulák má vnější závit (menší kulatá díra v gumě).
Jinak snaž se jich sehnat co nejvíc, při navlékání tutově nějaký roztrháš - bejvaj dost tvrdý a je potřeba je docela fest natáhnout...
Ty octaviácké jdou kdyžtak použít taky, ale je větší pravěpodobnost roztržení.
Ale budou víc o šeda - tyhle už mám napatlaný Regumem...
Jinak jsou to ty dva vlevo - s oválnou dírou. Ty vpravo jsou na Octavii apod - má menší kulák (guma je užší) a kulák má vnější závit (menší kulatá díra v gumě).
Jinak snaž se jich sehnat co nejvíc, při navlékání tutově nějaký roztrháš - bejvaj dost tvrdý a je potřeba je docela fest natáhnout...
Ty octaviácké jdou kdyžtak použít taky, ale je větší pravěpodobnost roztržení.
08:17:10
13.01.2015
13.01.2015
Petr98
Mohl by tu nekdo dat fotku, jak vypadaji ty gumove picince na kulaky? Diky predem
21:59:17
11.01.2015
11.01.2015
Václav Kršek
já mám dvě 1100 MB z února 69, na obou černá ručka, páčky na kanále otočeny směrem vzad (delší černá, kratší bílá)
21:43:31
11.01.2015
11.01.2015
Jozka
Všichni mají černou ručku a určitě i antireflexní palubku a další - jen já mám kulový..
21:28:20
11.01.2015
11.01.2015
Tabi
Dávám jsem do seznamu mojí i s datem narození,Škoda 1000 MB deLuxe vyrobena 26.10.1968,série myslím 19
č.kar.366500,č.mot.363175 /7,barva:8220 ? :-)
Na 99,9 % ručka origo černá barva a páčky sytič+klapka se tváří taky jako origo.Stejné jako Petr98,Bukaj atd.Na 100% to bohužel říct nemůžu,ale vzhledem k tomu jak je auto zachovalé a bez nějakých větších zásahů a úprav,tak tomu i věřím.
č.kar.366500,č.mot.363175 /7,barva:8220 ? :-)
Na 99,9 % ručka origo černá barva a páčky sytič+klapka se tváří taky jako origo.Stejné jako Petr98,Bukaj atd.Na 100% to bohužel říct nemůžu,ale vzhledem k tomu jak je auto zachovalé a bez nějakých větších zásahů a úprav,tak tomu i věřím.
13:48:22
11.01.2015
11.01.2015
Jozka
-> Danster: Super, přitom jste s -> Koblet: zároveň ověřili i o info o kladkostrojích od 04/1969. A když se vyskytovala už 09/68, tak já mám doma po kmotrovi přechodovýho kříížence jak sviňa.
13:41:52
11.01.2015
11.01.2015
Danster
-> Danster 11.01.15 10:41:19: Tak doplňuji taky mám černou ručku a datum výroby 24.3.1969
13:12:46
11.01.2015
11.01.2015
Jozka
-> Bukaj: Jsem se kouknul do kalendáře a ten můj širokosloupek má boleslavský razítko ze čtvrtka 1.8.1968, čili to je začátek 18. série (dle čísla motoru 323xxx přesto vypadá jako 5ti tisící kus ?!), takže krom jiných zbytků z předchozího modelu může mít klidně i "nesprávnou" barvu ručky..
12:20:51
11.01.2015
11.01.2015
Bukaj
-> Danster: -> Koblet: -> Petr98:
Díky, pánové
Takže to vypadá, že model 69 - černá páka
a někdy v březnu/dubnu 69 změna kastle a lanovodů...
Díky, pánové
Takže to vypadá, že model 69 - černá páka
a někdy v březnu/dubnu 69 změna kastle a lanovodů...
11:33:48
11.01.2015
11.01.2015
Koblet
Ručku mám černou a vypadá že je původní. Jinak kladkostroj už nemám, jak píše Danster mám skutečně táhla. Jo a datum výroby je 22.4.1969. Tak snad vám to pomůže ve výzkumu.
10:41:19
11.01.2015
11.01.2015
Danster
-> Jozka: Přesně já u svý březnový 69" mám pořád kladkostroj ale nemůžu si vybavit barvu tý ručky. Ale myslím že kolega -> Koblet: má dubnovou už s lanovodama jako kilo takže stačí když napíše co má za barvu ručky a jestli je origo
02:10:04
11.01.2015
11.01.2015
Jozka
-> Bukaj: Mu tam omylem šoupli kus, co už měli naskladněnej na kila..
Je to zajímavej detail poměrně.. jsem si pák nikdy moc nevšímal a škoda, že mi povodeň umyla identifikaci z mý sbírky pák. Díky tomu je dneska už nemožný tu nejnovější vyselektovat.. Nu, teď ještě najít auto s číslem karosérie 415 500, který by mělo být první s vahadlem (duben 1969), podívat se, jakou má páku a "máme to doma".
Je to zajímavej detail poměrně.. jsem si pák nikdy moc nevšímal a škoda, že mi povodeň umyla identifikaci z mý sbírky pák. Díky tomu je dneska už nemožný tu nejnovější vyselektovat.. Nu, teď ještě najít auto s číslem karosérie 415 500, který by mělo být první s vahadlem (duben 1969), podívat se, jakou má páku a "máme to doma".
01:50:35
11.01.2015
11.01.2015
Bukaj
-> Jozka: Takže mám od majitele potvrzeno, že původní páka z 1100MB 69 je černá - psal mi sms, že ji našel
22:35:24
10.01.2015
10.01.2015
Jozka
-> Bukaj: Mám někde celej chuchvalec těchhle táhloví a je to teda fakt směska. Dokonce obsahuje tam i bambulkovaný nelakovaný, otočený standarně po srsti, takže mě vůbec nenapadlo, že to někdy bylo jinak.. chtěl jsem na to dneska mrknout, ale bohužel - příbuzenstvo nás obsadilo jak Putin Krym a tak jsem se k tomu nedostal..
Jinak bych zdůraznil, že ráhno u ručky nerovná se širokosloupek (model 69), montovalo se až koncem výroby v roce 69 a pokud si pamatuju, tak ani není v souhrnným katalogu z roku 1972 (a ta páka u 742 má jinej čep, než MB a kila, ale urči víš a jen jsi to pominul).
Jinak bych zdůraznil, že ráhno u ručky nerovná se širokosloupek (model 69), montovalo se až koncem výroby v roce 69 a pokud si pamatuju, tak ani není v souhrnným katalogu z roku 1972 (a ta páka u 742 má jinej čep, než MB a kila, ale urči víš a jen jsi to pominul).
20:10:58
10.01.2015
10.01.2015
Bukaj
-> Jozka: -> Danster: Delší je černá a jak jsem psal - u nejstaršího typu MB s nelakovanými páčkami s kulatými bambulkami byly páčky otočené po směru jízdy...
Jinak u většiny MB, co jsem zkoumal, pokud nebyla jedna páčka opačně kvůli sytiči, bylo zapojení stejné
Moje MBG viz foto:
-> Tabi 10.01.15 12:29:50: A šedé páky měly určitě všechny vozy s kladkoručkou (do modelu 68), ovšem my tu řešíme, jestli měly šedou páku i 69ky, nebo se změnou systému lan se změnila i barva páky, která ve stejném provedení (barva i tvar) zůstala ve výrobě až do posledních 742 (1990)...?
Jinak u většiny MB, co jsem zkoumal, pokud nebyla jedna páčka opačně kvůli sytiči, bylo zapojení stejné
Moje MBG viz foto:
-> Tabi 10.01.15 12:29:50: A šedé páky měly určitě všechny vozy s kladkoručkou (do modelu 68), ovšem my tu řešíme, jestli měly šedou páku i 69ky, nebo se změnou systému lan se změnila i barva páky, která ve stejném provedení (barva i tvar) zůstala ve výrobě až do posledních 742 (1990)...?
14:09:28
10.01.2015
10.01.2015
Jozka
-> Danster: Mě teda oklamala.. a snadno, mám to na každým autě jinak (dá se snadno prohodit) a navíc 742 má krátkou černou..
12:52:03
10.01.2015
10.01.2015
Danster
Jak tak koukám tak barvy páček jsou stejně jak u mojí 5/68" jen mám černou páčku delší a tady mě přijde že je delší šedivá -> Bukaj 10.01.15 01:14:03: nebo klame fotka ?
12:44:33
10.01.2015
10.01.2015
Jozka
-> Tabi: No jo, jenomže základní rozdělení je MB - šedý páky, kilo - černý páky.. černý mohly být buď na konci výroby anebo výsledkem modernizace na vahadlo i u těch aut, co ho původně neměly (v rámci posléze ztížené dostupnosti asymetrických brzdových lan).
Jsem snad vždycky pod černou barvou našel zbytky původní šedivý a na 100% vím, že mý auta 01 + 08/1968 měly v originále šedivou páku, přitom obě měly asymetrická lanka. Možná tedy, že změna barvy souvisí (resp. je v souběhu) s vypuštěním kladkostrojů na ručce v roce 1969..
Jsem snad vždycky pod černou barvou našel zbytky původní šedivý a na 100% vím, že mý auta 01 + 08/1968 měly v originále šedivou páku, přitom obě měly asymetrická lanka. Možná tedy, že změna barvy souvisí (resp. je v souběhu) s vypuštěním kladkostrojů na ručce v roce 1969..
12:29:50
10.01.2015
10.01.2015
Tabi
Tak já můžu potvrdit,že páčky mám stejné a ruční brzdu taky černou.Kdysi dávno,kdyš jsem byl ještě dr.voštěp,tak jsme jezdili do lesa z dvouma litrama a ručky byli určitě černý,nepamatuju si,že bych i jinde viděl šedou.
11:30:52
10.01.2015
10.01.2015
Jozka
-> Bukaj: Koukám, že masivní likvidace termosytičů udělala v těch páčkách pěknej bordel, v každým autě je to jinak.. takže má být šedivá delší (topení u řidiče) a černá kratší (klapka) napravo ? Nebyly ty původní nebarvený s bambulkama obráceně - kratší (nelogicky) hned u páky brzdy ?
01:14:03
10.01.2015
10.01.2015
Bukaj
Tak pár ověření z "terénního průzkumu" 1100MB 69 v originálním stavu (Hlavně UB40 nastraží uši - tedy vlastně oči)
Štíty brzd šedé (s černými jsem se dosud nesetkal), páčky topení, jak jsem psal, bohužel nevím, jaká byla původní páka ruční brzdy - před poslední technickou prý měněna a tu původní majitel nemohl zrovna najít a nepamatuje už, jakou měla barvu...
...jinak pojistka kapoty klasická se zúženým profilovaným zobáčkem.
Štíty brzd šedé (s černými jsem se dosud nesetkal), páčky topení, jak jsem psal, bohužel nevím, jaká byla původní páka ruční brzdy - před poslední technickou prý měněna a tu původní majitel nemohl zrovna najít a nepamatuje už, jakou měla barvu...
...jinak pojistka kapoty klasická se zúženým profilovaným zobáčkem.
12:50:00
09.01.2015
09.01.2015
Jozka
Jo - té odchylné délky jsem si kdysi taky všiml, ale napadlo mě snad jen to, že původně neplánovali to těsnění úplně kolem dokola, jinak nic..
12:47:58
09.01.2015
09.01.2015
Jozka
-> Bukaj: Jsem to dvojí provedení pojistek ani nezaznamenal, resp. zaznamenal, ale jinak.. není to až pro kila? Nicméně zkusím mrknout, jestli nenajdu tohle z toho nejnovějšího MB, co jsem likvidoval (s číslem motoru mimo rozsah v katalogu) a přidám ti k tomu související problémek - kapota na MBB, montovaná ve stavu nového ND má tuhle pojistku otočenou o 90°, čili se odjišťuje do strany, nikoliv zpředu dozadu, jak je zvykem..
Na poznámky o profilech taky mrknu.. a opět přitom budu litovat, že jsem si zkraje 90. nenafotil jejich snad 2x1 m tabuli se vzorkama, která tohle (skoro) všechno řešila..
Na poznámky o profilech taky mrknu.. a opět přitom budu litovat, že jsem si zkraje 90. nenafotil jejich snad 2x1 m tabuli se vzorkama, která tohle (skoro) všechno řešila..
11:16:30
09.01.2015
09.01.2015
Bukaj
-> Jozka: -> Petr98: Bezva, tak sem s tím
Jinak další dotaz: Rozdíl pojistek víka zavazadelníku - co, jak, odkdy, proč?
Předpokládám, že ta s širším neprofilovaným zobáčkem je starší provedení (vzhledem k tomu, že i u 105/120 byl stejný tvar zobáčku, jako u té druhé. Ale dokdy se to montovalo, netušíte?
A v čem se lišil tvar kufru do 3. série? Dle katalogu je od 4. série o 10 cm delší těsnění kufru...
Jinak další dotaz: Rozdíl pojistek víka zavazadelníku - co, jak, odkdy, proč?
Předpokládám, že ta s širším neprofilovaným zobáčkem je starší provedení (vzhledem k tomu, že i u 105/120 byl stejný tvar zobáčku, jako u té druhé. Ale dokdy se to montovalo, netušíte?
A v čem se lišil tvar kufru do 3. série? Dle katalogu je od 4. série o 10 cm delší těsnění kufru...
09:49:38
09.01.2015
09.01.2015
Petr98
-> Bukaj: mam to taky rozpracovane......
09:34:58
09.01.2015
09.01.2015
Jozka
-> Bukaj: Mám to (jako skoro všechno) rozpracovaný ve fragmentech a rezignoval jsem na to hlavně proto, že se mi vůbec nedařilo focení těch profilů. Takže mohu být nápomocen .
02:03:55
09.01.2015
09.01.2015
Bukaj
Nedával náhodou už někdo dohromady nějaký seznam gumových profilů, použitých (nejen) na MBčkách, podle číselného označení profilu v katalogu? Myslím tím fotku profilu a u toho číslo, popřípadě popis, kde všude je použito?
Mám v plánu se pokusit něco takového spáchat, tak se nejdřív optám, jestli už to někdo neudělal
Mám v plánu se pokusit něco takového spáchat, tak se nejdřív optám, jestli už to někdo neudělal
20:03:23
07.01.2015
07.01.2015
francomk
-> Petr98: To znie ako prehliadka skokom cez plot
17:09:57
07.01.2015
07.01.2015
Petr98
-> Kocvin: No to asi ne...
16:59:07
07.01.2015
07.01.2015
Kocvin
-> Petr98: Oni dělají exkurze jo?
16:54:06
07.01.2015
07.01.2015
Petr98
Po dnešním živém zhlédnutí musím říct jediné: NÁDHERA!!!
07:46:03
07.01.2015
07.01.2015
Jozka
Zázrak, že se něco takového dochovalo. Skvělé.. jen to teďka nepřešlechtit..
21:47:14
06.01.2015
06.01.2015
Petr98
-> Pavel P..: Z FB, prej na to spadla police v garazi
20:04:59
06.01.2015
06.01.2015
Pavel P..
to má měněnou střechu?
19:12:28
06.01.2015
06.01.2015
Bucin
-> sliwowitz: To je prvý prototyp 3. vyrobený kus. Jourin ho má teď na dílně. Jsou to jeho fotky.
19:11:21
06.01.2015
06.01.2015
Tomaso435
-> sliwowitz: akorát tomu chybí díra ve střeše, jinak dobrý :D
19:10:34
06.01.2015
06.01.2015
Kocvin
-> sliwowitz: To máš z fb ne??
19:10:21
06.01.2015
06.01.2015
vhml
Jourin asi bude tušit :-D
19:10:11
06.01.2015
06.01.2015
m8rinek
-> sliwowitz: Co se zeptat toho od koho jsou fotky? :D