skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
22:23:02
15.06.2014
15.06.2014
dragon_cb_cz
-> Petr98: Jednoduše, pokud je vedení do tý nohy ucpaný, tak se kliková skříň tlakuje a pak lítá olej okolo měrky, víček atd...
22:18:27
15.06.2014
15.06.2014
Petr98
-> skoda 120ls: noha ventilátoru je pouze na odvětrávání klikové skříně. Nechápu jak se ti toto mohlo přihodit. štelování termosytiče.... No pokud je vyčištěn a řádně chodí, pokud máš průchozí kanálky v karburátoru, tak se šteluje natáčením bakelitového víčka. Ale to asi víš....
20:43:14
15.06.2014
15.06.2014
Tom.MBG
panove dneska prvni start meho mbgcka...ja mam radost.
ale taky mi vyprskal olej ventildeklem a problem je asi v noze od ventilatoru komplet pricpany
nevi nekdo jak vystelovat automatickej sytic?
ale taky mi vyprskal olej ventildeklem a problem je asi v noze od ventilatoru komplet pricpany
nevi nekdo jak vystelovat automatickej sytic?
16:25:47
14.06.2014
14.06.2014
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Ale prd, jen říkám, že tohle je jediná "definitivní" informace kterou mam, ale že tomu anglánovi bude k prdu....
12:00:30
14.06.2014
14.06.2014
Petr98
-> Bukaj: tAky mam ted kupce na mou 69ku a chce predelavat na pravostranak
09:37:29
14.06.2014
14.06.2014
Bukaj
-> dragon_cb_cz: A to en tAngličan předělává levostranné MB na pravostranné?
01:27:53
13.06.2014
13.06.2014
Jozka
-> dragon_cb_cz: Teda ty máš záludný hlavolamky.. Pokud motorek etc. není celej otočenej, aby kýval (a asi tedy i točil, ne ?) naopak, bude muset být uvnitř nějaká modifikace dle -> Bukaj: ..
00:15:33
13.06.2014
13.06.2014
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Hmm Jako Cedrych píše, že vzhledem ke komplikovanosti předělávky těch kotvících míst atd je lepší to prostě nepředělávat, ale to toho anglána asi neuspokojí
00:13:02
13.06.2014
13.06.2014
Bukaj
-> dragon_cb_cz:
Nevím, jen hádám, ale asi bude opačně šnek a příslušná kolečka v převodovce motorku.
Jinak v 90. letech se pravácké díly na škodovky daly koupit ve výprodejích za směšné ceny, protože to tu bylo k ničemu (pamatuju, jak jsem za 10 Kč koupil 2 pravostranná světla na Mko (ovály), vyndaval jsem skla a lepil na paraboly levostranná skla z původních vysleplých světel z naší 120L.
A pak na STK jim nějak nešlo seřídit světla na regloskopu
Docela jsem se tomu divil, že by objímka parkovačky na druhé straně tolik ovlivnila odraz světla od paraboly...
Nevím, jen hádám, ale asi bude opačně šnek a příslušná kolečka v převodovce motorku.
Jinak v 90. letech se pravácké díly na škodovky daly koupit ve výprodejích za směšné ceny, protože to tu bylo k ničemu (pamatuju, jak jsem za 10 Kč koupil 2 pravostranná světla na Mko (ovály), vyndaval jsem skla a lepil na paraboly levostranná skla z původních vysleplých světel z naší 120L.
A pak na STK jim nějak nešlo seřídit světla na regloskopu
Docela jsem se tomu divil, že by objímka parkovačky na druhé straně tolik ovlivnila odraz světla od paraboly...
00:00:26
13.06.2014
13.06.2014
dragon_cb_cz
-> Bukaj: No to jo, ale jsou (dle Cedrycha) jinak i montážní body atd - nemůže to být celé jen otočené (a jiná táhla)? Jde mi o konkrétní rozdíly, aby si to ten anglán mohl případně přestavět (a zda mu bude případně levostraný motorek k něčemu když zaplatím poštovné). Případně nemáte někdo pravácký motorek navíc?
22:43:37
12.06.2014
12.06.2014
Bukaj
-> dragon_cb_cz: směr otáčení
Vždyť praváci mají opačně ramínka stěračů...
Vždyť praváci mají opačně ramínka stěračů...
22:35:49
12.06.2014
12.06.2014
dragon_cb_cz
Rychlý dotaz kvůli britskému kolegovi - netušíte někdo, v čem je rozdíl mezi motorkem stěračů pro leváka a praváka? Podle katalogu jsou různý, ale dál kde je motorek rozkreslenej na jednotlivý části žádnej rozdíl vyznačenej nejni...
21:17:40
11.06.2014
11.06.2014
Jozka
-> Petr98: Tak jim zkus nakukat, ať ti udělaj něco mezi RAL 6033 a RAL 6044 v kladivu... to jsou Mint + Pastel tyrkysy, některý filtry jsou víc mínt, některý víc pastel..
21:10:16
11.06.2014
11.06.2014
tubelles1100
scontent-b-cdg.xx.fbcdn.n
et/hphotos-xpa1/.../103803
11_571787479609602_5510499
189150972514_n.jpg
Fotka z internetu, že by snad origo MBT?
Fotka z internetu, že by snad origo MBT?
10:49:43
11.06.2014
11.06.2014
Petr98
To jste mě nepotesili. Nebudu u toho, jak se to bude dělat. Snad po telefonu uspěju
00:05:13
11.06.2014
11.06.2014
Jozka
-> Bukaj: No, to je vono, tyrkysový ! To je dle mě jen divná zelená Teda ty tmavý tyrkysy - světlý jsou zas spíš "modrý"..
Třeba na MBM jsem měl stovkovej ke stovkovýmu motoru a byl krásně světle zelenej a přitom shora nikdy ani špinavej nebyl, na užovce zas špinavej byl a přitom i po umytí tmavší, hodně do modra byl na naší lednový 68-ce.. fakt těžko říct - asi bych to nechal na vkusu každého soudruha, kolik modrý tam napere, protože jedno je jistý - hammerite je zelenej moc..
Třeba na MBM jsem měl stovkovej ke stovkovýmu motoru a byl krásně světle zelenej a přitom shora nikdy ani špinavej nebyl, na užovce zas špinavej byl a přitom i po umytí tmavší, hodně do modra byl na naší lednový 68-ce.. fakt těžko říct - asi bych to nechal na vkusu každého soudruha, kolik modrý tam napere, protože jedno je jistý - hammerite je zelenej moc..
23:48:29
10.06.2014
10.06.2014
Bukaj
-> Jozka: Se zelím!
Jasně, že se filtrboxy lehce liší barvou, ale spíš je to dle mé teorie způsobeno tím, jak moc se do ní zažrala špína (hlavně mastnota) z motorového prostoru. Zachovalejší kusy byly bez ohledu na rok výroby fakt spíš tyrkysový, ale rozhodně ne zelený. Naopak hodně zahnojené filtrboxy byly i po řádném vyčištění lehce do žluta (tedy do zelena, a to nejen kladívkové, ale i pozdější modré). Tuším, že až po první 105/120 se v AZNP drželi kladívkové barvy filtrboxu i banja a výrazné změny odstínu jsem nezaznamenal...
Jasně, že se filtrboxy lehce liší barvou, ale spíš je to dle mé teorie způsobeno tím, jak moc se do ní zažrala špína (hlavně mastnota) z motorového prostoru. Zachovalejší kusy byly bez ohledu na rok výroby fakt spíš tyrkysový, ale rozhodně ne zelený. Naopak hodně zahnojené filtrboxy byly i po řádném vyčištění lehce do žluta (tedy do zelena, a to nejen kladívkové, ale i pozdější modré). Tuším, že až po první 105/120 se v AZNP drželi kladívkové barvy filtrboxu i banja a výrazné změny odstínu jsem nezaznamenal...
23:18:12
10.06.2014
10.06.2014
Jozka
-> Bukaj: Se šípkovou ! Hele, ty filtrboxy jsou světlezelený, tmavězelený, zelený do modra, modrozelený.. to určitě nikdy nebyl jeden jedinej odstín.. Já třeba opravoval taky hammeritem a do tmavýho kladívkovýho kapal stříbrnej kladívkovej, dokud jsem to netrefil.. Byl to kus z MBX - ty mám tři a každej má malinko jinej odstín..
21:58:45
10.06.2014
10.06.2014
Bukaj
-> Petr98: Modrozelenej
Odstín jsem trefil prakticky přesně namícháním bleděmodrého kladívkového Hammeritu s tmavězeleným. Poměr nevím, ale cca 6:1 (přimíchával jsem tmavězelený do plechovky s bleděmodrým a dělal zkušební nátěry na originál filtrbox, dokud to nebylo ono...)
Pak jsem opravoval prýskance na originálním filtrboxu u MBčka a na první pohled to není vidět (jen malinko odlišná struktura kladívkování).
Odstín jsem trefil prakticky přesně namícháním bleděmodrého kladívkového Hammeritu s tmavězeleným. Poměr nevím, ale cca 6:1 (přimíchával jsem tmavězelený do plechovky s bleděmodrým a dělal zkušební nátěry na originál filtrbox, dokud to nebylo ono...)
Pak jsem opravoval prýskance na originálním filtrboxu u MBčka a na první pohled to není vidět (jen malinko odlišná struktura kladívkování).
18:15:29
10.06.2014
10.06.2014
Jozka
-> Petr98: Zelenej..
18:12:55
10.06.2014
10.06.2014
Petr98
Jaký je odstín vzduchových filtrů v MB? Teďka se mi bude dělat kladívkáč do Géčka a nevím, zda má být modrý nebo zelený...???
12:13:39
09.06.2014
09.06.2014
Václav Kršek
-> Bukaj 03.05.14 11:20:45: aukro.cz/skoda-1000-100-1
10-starter-i4301783245.htm
l není náhodou tohle ten startér? vim že ty otvory na uchycení v přírubě nesedí, ale řekl bych, že to bude nějaká skříženina MB startéru a Octavy možná jen pro prototypy
08:20:22
09.06.2014
09.06.2014
Jozka
-> Bukaj: Jaj - to máš pravdu, ta rozdílná šířka pruhů mě vůbec nedošla... to jsem u žádnýho MB fakt neviděl.. asi mě zmátl ten šedivej rám, jsem zvyklej na černý L+LS.
Ty průchodky veliký a přitom stejně tvarovaný jako táhlový mám taky - ale o jejich původu nemám nejmenší tušení.
Ty průchodky veliký a přitom stejně tvarovaný jako táhlový mám taky - ale o jejich původu nemám nejmenší tušení.
06:40:07
09.06.2014
09.06.2014
Bukaj
-> Jozka: Hele, nevim jistě, kila neznám, ale MB mělo sedačky s pravidelným vrubováním, tyhle s různou šířkou pásků měly asi až kila...
A když jste tu řešili gumky omezovačů dveří - netušíte, z čeho mohou být gumky tvarově identické, ale o dost větší? Průměr větší, než kovová padesátikoruna...
A když jste tu řešili gumky omezovačů dveří - netušíte, z čeho mohou být gumky tvarově identické, ale o dost větší? Průměr větší, než kovová padesátikoruna...
00:19:19
09.06.2014
09.06.2014
Jozka
Detail desénu.. rám je šedivej - mají úplně všechny kila rámy předních sedaček černý ?
15:55:10
08.06.2014
08.06.2014
Petr98
-> Bukaj: Nee, ožvýkané to není, mají to všechny kola, vyfotím, ptž. mi utíkají dvě kola tak to cvaknu
14:53:07
08.06.2014
08.06.2014
Bukaj
-> Petr98: O zakulacených hranách nic nevím, nebylo to spíš ožvejkaný?
A taky čepy ramen jsou jiný (závit M10 vs M12 u pozdějších serií) a k tomu pochopitelně i matice...
...
...kdyby někdo potřeboval nový čepy horních ramen na prvomodely, rád vyměním za totéž na 67
A taky čepy ramen jsou jiný (závit M10 vs M12 u pozdějších serií) a k tomu pochopitelně i matice...
...
...kdyby někdo potřeboval nový čepy horních ramen na prvomodely, rád vyměním za totéž na 67
13:43:43
08.06.2014
08.06.2014
Petr98
Další poznatek. První série neměly excentry brzd 17ku šestihran, ale 14ku s dost zakulacenými hranami
15:07:10
06.06.2014
06.06.2014
Tom.MBG
-> Petr98: dik uz je to koupeno aspon nemusim letet 30km do garaze
22:26:14
05.06.2014
05.06.2014
Jozka
-> mirecek.666: Že bychom dali postupně dohromady sadu ? Taky mám nějakej díl někde - snad zadní opěradlo..
21:33:26
05.06.2014
05.06.2014
Petr98
-> skoda 120ls: pozicka má m3
19:48:07
05.06.2014
05.06.2014
Tom.MBG
Nevi z vas nekdo jakej rozmer sroubku do pleku prijde na pridelani pozicek a jakej rozmer zavitu ma ten cervik co drzi krytku pozicky??Diky
21:01:52
01.06.2014
01.06.2014
mirecek.666
sice to sem nepatří, ale jsou tady ti nejzasvěcenější:-) nechtěl by někdo zadní sedák na na MB tmavě modrý? Zadarmo v celkem dobrym stavu
22:09:08
31.05.2014
31.05.2014
Jozka
-> Petr98 31.05.14 10:24:11: Jojo, to vlevo je pro průchod potrubí mostem nápravnice..
-> Petr98 31.05.14 10:52:21: Dvě "špičky" má těsnění kufru Š100/110, gumy pod zadní blatníky mají nejmíň tři a zpravidla jsou o něco tvrdší.. ale v principu se dají kufrový gumy 100 nebo 1000 s těma na podběhy vesele zaměňovat.
-> Petr98 31.05.14 10:52:21: Dvě "špičky" má těsnění kufru Š100/110, gumy pod zadní blatníky mají nejmíň tři a zpravidla jsou o něco tvrdší.. ale v principu se dají kufrový gumy 100 nebo 1000 s těma na podběhy vesele zaměňovat.
20:27:23
31.05.2014
31.05.2014
jerrom
-> Petr98: mohla by být okolo kufru (škoda 100), nebo mezi podběh a zadní blatník
10:24:11
31.05.2014
31.05.2014
Petr98
Takze vlevo průchodka brzd. trubek pod HLBV a vpravo teda dotazy dveří??
23:06:31
30.05.2014
30.05.2014
Václav Kršek
-> Medák 29.12.13 18:33:40: dneska jsem na motoru mojí 1100 MB z roku 1969 našel přesně ten samý nálitek
19:31:57
30.05.2014
30.05.2014
Petr98
Takže dle mých zásob: všechny krátké (model 69) mají kulatou gumku, a dlouhé: 6 kousků čtverec a dva kousky kulatá gumka. Nepředpokládám a i to tak vypadá, že ty dva doma nikdo nepřelepoval...... Ale nevím. Statisticky má teda Jozka pravdu a já se tímto omlouvám
13:22:22
30.05.2014
30.05.2014
Jozka
-> Bukaj: Mladej kluk, no.. Já zas mechy viděl až kdoví kdy, předtím při různých demontážích z provozovaných aut či vraků samý ty gumový hadičky neprůchozí..
08:20:41
30.05.2014
30.05.2014
Tom.MBG
panove prosim vas dal by mi sem nekdo fotku zapojeneho prepinace na pozicky.
mam tam hromadu dratu a nevim co stim.nejakej nouma to vytrhal a napajel draty od mlhovky.
nasel jsem 2draty nezapojeny zlutej a bilej ty sou smotany do sebe a pak tam je privod od pojistky a 4draty ktery jsou po 2 spojeny fastonem a nevim kam je pichnout.dik
mam tam hromadu dratu a nevim co stim.nejakej nouma to vytrhal a napajel draty od mlhovky.
nasel jsem 2draty nezapojeny zlutej a bilej ty sou smotany do sebe a pak tam je privod od pojistky a 4draty ktery jsou po 2 spojeny fastonem a nevim kam je pichnout.dik
00:35:12
30.05.2014
30.05.2014
Bukaj
-> Petr98:
Fakt na všech origo blinkrech, které mi prošly rukama, byly tyhle pěnový gumky
A lepit Chemoprenem...
Fakt na všech origo blinkrech, které mi prošly rukama, byly tyhle pěnový gumky
A lepit Chemoprenem...
21:54:51
29.05.2014
29.05.2014
Jozka
-> Petr98: Dával jsem na 4-6 místech "kapky" chemoprenu, čistě jako fixaci pro montáž, ona si tam gumka zvykne, přilne a dle mě víc nebo líp netřeba..
20:59:49
29.05.2014
29.05.2014
Petr98
A čím to lepit? Poradíte někdo?
20:30:59
29.05.2014
29.05.2014
Jozka
-> Petr98: Vyzkoumat a hlavně vyměnit..
20:19:38
29.05.2014
29.05.2014
Petr98
-> Jozka: schválně to proberu, protože jsem teď vzal další dlouhý a zase ten čtvercový hnus....
20:10:51
29.05.2014
29.05.2014
Jozka
-> Petr98: Jsem si taky původně taky myslel, že to bylo naopak, neb osobně jsem tuhle mřížkovanou mechovku viděl prvně až na 69 blinkrech, ale ta někdejší diskuse mě zviklala..
20:04:29
29.05.2014
29.05.2014
Petr98
-> Jozka: řekl bych dle skladu, že naopak
19:24:24
29.05.2014
29.05.2014
Jozka
-> Petr98: A asi jsme se přiklonili k tomu, že tenhle spékající se humus byl první varianta, později opuštěná ve prospěch provázku z pevnější pryže.. nebo naopak ?