skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
09:27:44
19.04.2014
19.04.2014
Bukaj
-> doking: Asi auto stálo dlouho na slunku - ten plast, ze kterého jsou madla, je jednak velmi křehký a druhak tvarově nestabilní a vyšší teploty nesnášející. Ale tři takto stejně deformovaná madla - to je podivné...
22:17:06
18.04.2014
18.04.2014
doking
aukro.cz/b329-3-x-madla-d
veri-skoda-1000mb-i4160958
256.html nejsou ty madla nějaká divně lomená?
23:24:45
14.04.2014
14.04.2014
j_j
-> Bukaj: první neměly červa....kdy se to lámalo? k barvě poziček - mám světle červnou (ekl) a ty hezky tmavě rudý si nechávám...klasika barevná odlišnost - jak jim to přišlo pod ruku..
23:23:35
14.04.2014
14.04.2014
Jozka
-> Bukaj: Asi jsem neměl štěstí 66-69 jsem narazil jen na tenhle.. ty zapojení byly tak nějak, to už se mi vykouřilo, nicméně tenhle kus je asi z MBM, kde byl instalovanej úplně holej v rámci přípravy na mlhovky.
No, teda ty okapy, to mě překvapuje, toho jsem si nikdy nevšiml.. holt jsem moc mladej..
No, teda ty okapy, to mě překvapuje, toho jsem si nikdy nevšiml.. holt jsem moc mladej..
23:21:42
14.04.2014
14.04.2014
Petr98
-> Bukaj: Díky
23:12:13
14.04.2014
14.04.2014
Bukaj
-> Petr98 14.04.14 22:04:48: Jinak pokud si dobře pamatuju, je to patrné z nějaké fotky přímo v manuálu k MBčku
23:06:49
14.04.2014
14.04.2014
Bukaj
-> Petr98: První modely měly okapničkové lišty trojdílné - asi z technologických důvodů, že neuměli udělat zakončení, nebo nevím proč, ale samotná lišta byl jen profil a na koncích byly nasunuté ty zakulacené koncovky. Vše hliník. Taky jsem se docela divil, když jsem to viděl poprvé...
-> Jozka 14.04.14 22:27:28: Tenhle spínač, co vím, měly snad všechny MB od modelu 66 dál, měnilo se zapojení elektroinstalace poziček, na prvních modelech snad svítila vždy jen jedna strana (myslím, že podle páčky blinkrů, jako to měly stovky a moderní VW, ale teď si tím nejsem jist), novější MB měly tu páčku, která se ráda zabodává do kolene
-> Jozka 14.04.14 22:27:28: Tenhle spínač, co vím, měly snad všechny MB od modelu 66 dál, měnilo se zapojení elektroinstalace poziček, na prvních modelech snad svítila vždy jen jedna strana (myslím, že podle páčky blinkrů, jako to měly stovky a moderní VW, ale teď si tím nejsem jist), novější MB měly tu páčku, která se ráda zabodává do kolene
22:38:21
14.04.2014
14.04.2014
Petr98
-> Jozka: No Gereg to ve změnách uvádí, i jinde jsem to nejspíš četl/slyšel, ale nikdy jsem to neviděl...
22:31:58
14.04.2014
14.04.2014
j_j
-> Jozka: to je "von" ! mám ho na pozičky (model 1967)
22:27:28
14.04.2014
14.04.2014
Jozka
-> Petr98: To znám akorát ze 105/120 - plastovej bazmek dovnitř do CR lišt.. něco takového by mělo být i na MB ?
Jinak ten origo přepínač doplňkovej MB (a asi nejen MB) "pod levý koleno" mi přišel pod ruku..
Jinak ten origo přepínač doplňkovej MB (a asi nejen MB) "pod levý koleno" mi přišel pod ruku..
22:04:48
14.04.2014
14.04.2014
Petr98
Ví někdo, popř. mohl by mi někdo ukázat, co se myslí koncovkou ozdobných lišt okapových žlábků...?? Nikdy jsem to neviděl.... Dík
19:33:04
11.04.2014
11.04.2014
Jozka
-> Martin14: Asi až od 10. série se myslím měnila houkačka a řekl bych, že co do velikosti jsou stejný..
15:30:56
11.04.2014
11.04.2014
Martin14
Tuší někdo z vás jaký je rozdí mezi elektrickou houkačkou 1-7 serie a dále? V katalogu je to rozdělené ale to je vše co jsem našel. Navíc jedina houkačka co tu mám se mi pod nárazník nevejde. Byla ať už houkačka na 1000MB od 8 serie nebo 100 větší než pro první MB?
20:24:51
10.04.2014
10.04.2014
Jozka
-> Bukaj: To máš kliku, mě po seriózním zinkování zrovna z těhle šroubů do plechu skoro nikdy nic nezbyde.. resp. jsou o dvě velikosti menší..
16:21:32
10.04.2014
10.04.2014
Martin14
Potrebuju radu. Ted se snazim rozchodit brzdova svetla na 1000MB rok 64. Problem jsem nasel v tlakovem spinaci po zadni sedackou(spínal tvrde na kostru a nekdo ho radeji odpojil z pojistkove skrinky nez to opravit). Problém je v tom ze jakykoliv spinac co jsem nasel tak je to jiny typ. To co jsem z toho vyndal bylo oznaceni OTK 852049. Ten mam i nahradni ale ani s nim to nechodi. Cili nez to rozeberu znovu, je tenhle spinac pouzitelny nebo ne?
A musi se po vymene spinace odvzdusnovat cely system? Prijde mi to zbytecke, ale rad si poslechnu nazory jinych.
A musi se po vymene spinace odvzdusnovat cely system? Prijde mi to zbytecke, ale rad si poslechnu nazory jinych.
06:46:04
10.04.2014
10.04.2014
Bukaj
-> skoda 120ls: Hm, taky jedu ze zásob starejch, nově zinkovanejch....
21:03:57
09.04.2014
09.04.2014
Jozka
-> skoda 120ls: Stejný a ani podobný šroubky se alespoň co vím dnes běžně nevyskytujou (i když se určitě najde jako vždycky někdo, kdo bude tvrdit, že u nich jako normálka i v sámošce), budeš muset někam do speciálky a i tam nejspíš objednat. Mě bylo řečený, že by snad tyhle se zápustnou čočkovou hlavou uměli objednat i v nerezu, ale zatím jsem to odložil..
20:13:26
09.04.2014
09.04.2014
Tom.MBG
panove mam problem kde sezenu sroubky do plechu na plochej sroubovak .shanim ty jak se davaji do hlinkovech list na vnitrnim prahu.kdyby je nekdo sehnal tak je koupim v jihlave to nemaji diky
19:32:28
29.03.2014
29.03.2014
Jozka
-> Bukaj: No to mě na tom mate taky.. ale vždycky na autech i na houkačkách pravidelně nalezeno toto, co dělá dojem podomácku opracovaného válcovaného U - on to teda taky je válcovanej profil.. zbylý všechny držáky úplně na všechno jsou přitom ohýbaný.. tedy co si vybavuju..
14:33:07
29.03.2014
29.03.2014
Bukaj
-> Jozka: Mohly by...
jen v tom novém zinku se mi zdají příliš hranaté...
jen v tom novém zinku se mi zdají příliš hranaté...
11:48:12
29.03.2014
29.03.2014
Jozka
Chaos, chaos, chaos.. všechno pomíchaný se vším.. mohly by tohle být originální držáky PAL Fanfar pro MB nebo LS ?
23:16:43
26.03.2014
26.03.2014
Bukaj
-> skoda 120ls: No, ta konzole struny plynu bylo také to poslední, co mi chybělo...
...tedy když nepočítám pružinku a plíšek, o kterých tu šla řeč a které mi chybí dodnes...
...tedy když nepočítám pružinku a plíšek, o kterých tu šla řeč a které mi chybí dodnes...
19:41:22
26.03.2014
26.03.2014
Tom.MBG
-> Bukaj: tak ty kloubky tam nekdo daval jiny asi puvodni meli vuli.az budu v garazi tak cvaknu..
me hlavne chybi ten spodni dil tahlovi kde je chycena struna a bovden plynu.
me hlavne chybi ten spodni dil tahlovi kde je chycena struna a bovden plynu.
07:06:35
26.03.2014
26.03.2014
Petr98
-> dragon_cb_cz: začínám být rád, že jsem takovýto nový, sehnal za šest kil. A to se mi zdálo hodně....
06:33:56
26.03.2014
26.03.2014
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Mně tedy moc nepoužitej nepřipadá...
01:28:33
26.03.2014
26.03.2014
dragon_cb_cz
Už nevím kde jsme to řešili ten přídavný držák výfuku na MBčkách - tady je dokonce jeden nepoužitý kousek, bohužel za nesmyslnou cenu: aukro.cz/b578-vyfuk-skoda
-1000mb-s100-nepouzity-i40
94525911.html
21:41:10
25.03.2014
25.03.2014
Bukaj
-> Petr98: No, vypadá to, že to bude jak jsem psal, až na to, že jsem pako a myslel jsem něco jiného, než jsem napsal...
Jdu to opravit...
Jdu to opravit...
21:36:04
25.03.2014
25.03.2014
Petr98
-> Bukaj: ještě toto jsem cvaknul, je to pasovinka, ale kde drží nevím. Ale teď se dívám, že ta fotka je úplně naprd
21:33:45
25.03.2014
25.03.2014
Bukaj
-> Koblet: Jo, s Olinem jsem kdysi něco řešil, ale z téhle fotky není patrné, jaká pružina tam je a kam vede...
Asi to vše bude spolu s filtrboxem, rozdvojkou a tím "plíškem" pod matkou držáku filtrboxu...
Asi to vše bude spolu s filtrboxem, rozdvojkou a tím "plíškem" pod matkou držáku filtrboxu...
21:14:00
25.03.2014
25.03.2014
Bukaj
-> Petr98 25.03.14 19:20:57: Rozdvojka je stejná, jen moje je lesklejší - je nová a navíc nově pozinkovaná
Ten katalogovej snímek znám, ale neviděl jsem to naživo, ten plíšek, nebo spíš pásovinku - tipuji, že plíšek by se vymačkal od pružiny, případně by se o něj přebrousila pružina. Nemám ani pružinku, ani ten plíšek a nevim, kam se má přesně přidělat, potřeboval bych nějaké zaručeně původní auto na okouk...
Ten katalogovej snímek znám, ale neviděl jsem to naživo, ten plíšek, nebo spíš pásovinku - tipuji, že plíšek by se vymačkal od pružiny, případně by se o něj přebrousila pružina. Nemám ani pružinku, ani ten plíšek a nevim, kam se má přesně přidělat, potřeboval bych nějaké zaručeně původní auto na okouk...
06:05:40
25.03.2014
25.03.2014
Petr98
-> Bukaj: odpoledne cvaknu
23:36:34
24.03.2014
24.03.2014
Bukaj
-> Petr98:
Takhle vypadají origo táhla a rozdvojka paliva. Každé táhlo je jiné - štelovací je jedno s kratší tyčkou a druhé s delší.
Mne by zase zajímala fotka originálu uchycení rozdvojky paliva k hlavě a totéž s vratnou pružinkou táhel - tam je nějaký plíšek s okem pod šroubem hlavy, nebo jak je to řešené?
Takhle vypadají origo táhla a rozdvojka paliva. Každé táhlo je jiné - štelovací je jedno s kratší tyčkou a druhé s delší.
Mne by zase zajímala fotka originálu uchycení rozdvojky paliva k hlavě a totéž s vratnou pružinkou táhel - tam je nějaký plíšek s okem pod šroubem hlavy, nebo jak je to řešené?
23:24:23
24.03.2014
24.03.2014
Bukaj
-> Petr98: Jo, táhlo předního karburátoru je napevno scínované - u zadního se doladí vůle dle předního štelovátkem
21:42:56
24.03.2014
24.03.2014
Petr98
-> Bukaj: A je origo, že jedno táhlo není štelovatelné??
20:52:36
24.03.2014
24.03.2014
Bukaj
-> skoda 120ls: To, co jsem poslal, je zaručeně původní. Ale byly dva typy táhloví, nicméně se lišily snad jen vratnou pružinou (starší provedení ji nemělo), tudíž na osičce byly jen tři packy (všechny s kloubky), namísto čtyř (tři s kloubky, čtvrtá s dírou na pružinu). Ale velikost kloubků byla u všech stejná. Dej sem foto těch Tvých táhel, ať vidíme, co je to zač
19:36:39
24.03.2014
24.03.2014
Tom.MBG
-> Bukaj: jo jo posilal ale dostalo se mi do ruky tahlovi kde byli vsude m5 a velky kloubky..tak se mi to zdalo divny
18:43:47
23.03.2014
23.03.2014
Bukaj
-> skoda 120ls: M4
Neposílal jsem Ti náhodou jeden kloubek s tím čepem ke karburátoru?
Neposílal jsem Ti náhodou jeden kloubek s tím čepem ke karburátoru?
18:40:06
23.03.2014
23.03.2014
Tom.MBG
zase prispeju do mlyna nevi nekdo jaky jsou kloubky na tahlovi plynu mbg mbx? jestli m 4 nebo m 5?
dekuji
dekuji
17:46:31
23.03.2014
23.03.2014
Jozka
-> Bukaj: Mohlo by být, stopy po spojení - oddělení jsem hledal, sice to nevypadá, že by byly, ale jako nedodělek se to vyskytnout teda klidně mohlo..
-> Petr98: Od modelu 1968 by to mělo být takhle vedený.. 100% doložen mám leden 1968 bez odbočky do meziprostoru.
-> Petr98: Od modelu 1968 by to mělo být takhle vedený.. 100% doložen mám leden 1968 bez odbočky do meziprostoru.
17:12:19
23.03.2014
23.03.2014
Koblet
-> Petr98: Ani jsem nevedel ze to bylo i jinak.
17:10:14
23.03.2014
23.03.2014
Petr98
Chtěl jsem použít svazek elektro a až teď jsem si všiml, že svazek k levé zadní svítilně jde už po zadním čele v mot. prostoru a ne v meziprostoru u zad. tlumičů. Kdy se to měnilo? Neví někdo??
16:52:04
23.03.2014
23.03.2014
Bukaj
-> Jozka: Zatím jsem se s ničím takovým nesetkal. Ale De Luxe mosazný štítek je vlastně "slepen! (spájen) ze dvou částí, takže by nebyl problém udělat mosazný štítek bez "De Luxe"
14:26:10
23.03.2014
23.03.2014
Jozka
První ročníky embéček měly štítek na zadní kapotě mosaznej (jako později deluxy) namísto hliníkovýho obvyklýho ?
23:22:38
17.03.2014
17.03.2014
Jozka
-> Petr98: No na každým držáku jedna a pravděpodobně "dovnitř", tj. pravá nalevo od držáku a levá napravo. Tada takhle to bylo na 110LS a na MB předtím nejspíš stejně, tím si ale bohužel na 100% jistej nejsem.