Rozdíly Mbček - co je originál?

prohledat
3653 příspěvků (zobrazeno 2801 až 2850) od 28.02.2012 do 27.08.2024, založil/a Bukaj
řadit dle data
23:08:40
17.03.2014
Petr98
-> Jozka: jako každá na jedné straně?? Jak jinak, že....6
22:57:04
17.03.2014
Jozka
-> Petr98: Jako jiný houkačky, tj. na držácích nárazníku v těch otvorech cca pr. 9mm..
22:50:04
17.03.2014
Petr98
Kde jsou origo umístěné fanfáry??
23:21:49
06.03.2014
Bukaj
-> Koblet: Myslím, že lištu v laku měl až širokosloupkový tourist 6
11:12:03
06.03.2014
Jozka
-> Koblet: I ti Touristi se v čase lehce měnili.. navíc (a to bude nejspíš hlavní důvod nesouladu se známou specifikací) je to jen a pouze prospekt..4
10:40:48
06.03.2014
Koblet
-> Stepix: No to auto na obrázku má okapničky v laku, nemá slzy na nárazníku, nemá šipku na předním blatníku, což jsou všechno znaky Tourista. Ale lišta na kapotě by měla být v laku také podle mně.
10:37:03
06.03.2014
Stepix
ten měl v laku i lišty okapničky ne?
06:05:29
06.03.2014
Koblet
-> eMBébé: i Nemel by Tourist mit jeste v laku listu kapoty?
23:56:42
05.03.2014
eMBébé
To je Škoda 1000 MBT na té titulní stránce Motor Journalu...
20:13:05
05.03.2014
Tom.MBG
pratele,kamaradi urcite se to nikomu nebude libit ale nasel by se nekdo,kdo by byl ochoten zapujcit vyfukove svody mbg/x na okopirovani?

dekuji
19:24:13
05.03.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> j_j 05.03.14 19:21:48: Ze to leti jak splaseny...
19:21:48
05.03.2014
j_j
-> Jozka: jak to myslíš? :)
19:20:10
05.03.2014
Jozka
-> j_j: Děs, další Journal = další měsíc v pr..li 10
18:00:22
05.03.2014
j_j
jelikož toto téma sleduje nejvíce embéčkářů, dávám sem toto.... březnový 2014
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od j_j vložen 05.03.2014 18:00:22
01:03:14
01.03.2014
Bukaj
-> lokaj 28.02.14 14:00:56: Divný - jako, že už nestíhali vyrábět, tak to bylo Do-do? To se mi nezdá jako fabrická záležitost, vypadá to moc humpolácky7

-> Jozka: 3
18:55:54
28.02.2014
Jozka
-> lokaj: Jsem si vzpomněl na film Knoflíkáři..5
14:00:56
28.02.2014
lokaj
Je to jakoby ve třech řadách. Na konci a možná i vpředu pod snínítky to už nevim je normální prošívání.
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od lokaj vložen 28.02.2014 14:00:56
14:00:07
28.02.2014
lokaj
Konečně se mi podařilo lépe vyfotit ten "zázrak", tak si to prohlédněte já sám nevím co si o tom myslet. Ale zase ten starej škodováckej mechanik by to neříkal asi jen tak, aby mně potěšil kor když říkal, že to před x desítkami let na nějakém eMBéčku v servisu také viděl.
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od lokaj vložen 28.02.2014 14:00:07
23:20:59
24.02.2014
Bukaj
Jinak doplním k diskům:

Ještě jsem našel disk vyrobený 3/1971 a ten už nemá prolis (bouli) u ventilu, ale ještě má hladký spoj středu s ráfkem (bez výstupku) 6
23:18:20
24.02.2014
Bukaj
-> Tom.MBG 24.02.14 20:02:57: Hm, celé MBGčko jsem kupoval o litr levněji 3
20:27:44
24.02.2014
stepan
-> skoda 120ls: Nejspíš mít vzor a zkusit nějakou slévárnu. Jak se pohybujou ceny za kusovou výrobu moc nevim, ale pod 12000 si myslim že jo.
20:20:18
24.02.2014
Tom.MBG
-> stepan: jak a kde se to da udelat a jdu do toho hned...nejaky napay kde by to delali
20:04:07
24.02.2014
stepan
-> skoda 120ls: Za tu cenu už by asi šlo udělat pískovou formu a novej odlitek. 1
20:02:57
24.02.2014
Tom.MBG
tak sem dneska volal na inzerat z bazose na vyfukove svody na mbg/mbx a ten chlap mi ho chtel prodat za 12000kc co myslite je to adekvatni cena3
13:23:12
24.02.2014
Jozka
-> Bukaj: Že bych v tom měl až takovej hokej? Nu, vyloučený to není..
12:14:17
24.02.2014
stepan
-> Bukaj: Jo, 13 na užovkách a garde byli nejtovaný.
12:13:19
24.02.2014
Bukaj
-> Jozka: Taky mám dojem, že některé ráfky jsou nýtované, ale jaké? Nebylo to náhodou až u 13"?
10:23:51
24.02.2014
Jozka
-> Bukaj: Může to být, jak píšeš - aktuálně mám k dispozici jen textový poznámky, který nýty nezahrnujou - ty jsem já zatím řešil jen proto, že u nich častěji vylejzá rez mezi ráfkem a středem. Což se mi děje u dvou kol ze zimní 14" sady.. ta ale bohužel zahrnuje široké výrobní spektrum: 66, 68, 71, 74.. a já nevím, který z nich mě takhle "zlobí"10
08:58:57
24.02.2014
Bukaj
-> Jozka: Tak jsem ještě prošel víceméně celou zásobu MB disků z let 65-68 (kromě těch, co jsou na autech) a nenašel mezi nimi nic, co by se vymykalo níže zmíněnému.

Nejstarší je ten disk na foto 10/64, pak mám dva 65, tři 66, asi šest 67 a jeden 68 a jeden 70 a všechny vypadají plusmínus stejně. Jen zevnitř je nemohu prozkoumat - skoro všechny jsou obuté.
08:14:41
24.02.2014
Jozka
-> Bukaj: Safra, jsem ti vlezl do vkládání - omluva.. gumový průchodky jsem i našel, ale tak divný, že jsem obul bez nich raději.. Tvý zjištění odpovídají mým, jen mě trochu udivuje to nýtování - musel bych se pro jistotu mrknout, ale žiju v tom, že moje disky nejstarší (1966) jsou nýtované, tj. na líci jsou normálně půlkulaté hlavy nýtů, zevnitř rozlisováno cca do roviny (a překryto pryžovým převlekem) a na bodování došlo až někdy posléze (což odpovídá i dobovému posunu technologií).
08:01:16
24.02.2014
Bukaj
Ještě dodám, že u staršího provedení disků (zase minimálně do ledna 1970) jsou identifikační údaje vyražené na rubové straně středu kol, zatímco u novějších na lícové...6
07:58:44
24.02.2014
Bukaj
-> Jozka: Zatím jsem nehledal (origo průchodek budu mít dost na jednu sadu kol), ale 16mm je docela běžný průměr, tak určitě něco bude. Napadá mne nějaká kabelová průchodka/vývodka, nebo tak něco, případně zajisté bude něco gumového4
07:55:52
24.02.2014
Bukaj
A novější provedení se zalisovaným středem (na foto ráfek 1978):
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 24.02.2014 07:55:52
07:55:10
24.02.2014
Jozka
-> Bukaj: Nehledal (a nenašel) jsi nějakou alternativní průchodku do té velké díry ?

Občas není dost hluboké nejen NHKG logo, ale zbytek, hlavně ten měsíc.. takže zjištění vročení nutno provést před pískováním a lakování (u komaxitu zejména)..4
07:53:46
24.02.2014
Bukaj
A nakonec rozdíl v technologii spojování středu s límcem - starší provedení je jenom bodované, novější je nýtované (spíše zalisované - nýt tam není) a následně bodované (pokud se nepletu, v technologiích se nevyznám).

Starší provedení ráfků (dokdy?, ale ještě ten z ledna 1970) to má takto hladké:
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 24.02.2014 07:53:46
07:43:56
24.02.2014
Bukaj
Na některých datumkách není moc vidět "logo" NHKG:
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 24.02.2014 07:43:56
07:40:23
24.02.2014
Bukaj
Novější duše s užším ventilem a vymezovacím plastovým kroužkem (na disku z roku 1966):

EDIT: ten plastový vymezovací kroužek je z černého plastu, tady na foto je přetřen stříbřenkou...
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 24.02.2014 07:40:23
upraveno 1x, naposled 24.02.2014 07:41:38
07:37:58
24.02.2014
Bukaj
Nejstarší provedení ventilu duše (disk z roku 67):
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 24.02.2014 07:37:58
07:35:24
24.02.2014
Bukaj
"datumka" leden 1970:
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 24.02.2014 07:35:24
07:33:18
24.02.2014
Bukaj
Mezityp (leden 1970) - malá díra na ventil, ale ještě s prolisem:
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 24.02.2014 07:33:18
07:30:03
24.02.2014
Bukaj
"datumka" - říjen 19644
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 24.02.2014 07:30:03
07:27:52
24.02.2014
Bukaj
zevnitř:
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 24.02.2014 07:27:52
07:26:05
24.02.2014
Bukaj
Tak na přání sem vkládám foto odlišností 14" disků...

...první provedení disku - velká díra na ventil duše (16 mm) a prolis:
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 24.02.2014 07:26:05
00:08:00
24.02.2014
Jozka
-> sliwowitz: Jseš génius ! Na tohle jsem úplně zapomněl - starší "panty" jsou tlustý, skoro bych řekl dvojdílný, novější maj jednoduchý misky vylisovaný rovnou i s vroubkováním a rozdíl by to udělat mělo 6. V katalogu se ty " vratový šrouby" lámou mezi 15. a 16. sérií, takže ty delší budou z mejch aut 66/67 současnejch i bejvalejch..
23:27:40
23.02.2014
sliwowitz
Podla mna to mosadzne viecko je z bezpretlakovych chladicov, napr. zetor super.

Sedackove sroby - rozdiel v sedackach bol niekedy v priebehu vyroby MB.

Starsi typ mal "panty" cez ktore ten srob prechadza z hrubeho materialu, novsi typ su plechove misky s nabodovanou vystuhou. Podla mna hrubka a tvar toho pantu mohli mat vplyv na dlzku srobu. Neviem kedy sa to lamalo, na 17s. som mal uz novsi typ, zohnal som druhe sedacky tusim z 14.s. (rovnaky tvar aj potah) a tie panty boli ine...
20:46:55
23.02.2014
Jozka
-> Bukaj: Díky, mrknu do katalogu, jestli je to shodnej díl pro všechny MB a když nebude, holt počkám, vyzkouším a pak dodělám naostro.. dneska přestaly tyhle drobnosti býti prioritní..



-> zralous: Od počátku výroby do roku 1967 byly čísílka na nabodovaných štítcích.. nedávno tu byla související diskuse, ze který vyplynulo, že tyhle auta vesměs mají AL štítek s jediným číslem, přitom na kastli je jiné a pak je buď rozpor v TP nebo zapsaná pseudovýměnu karosérie..
19:11:45
23.02.2014
Bukaj
-> Jozka 22.02.14 19:37:46: Šrouby De Luxe sedaček 1967 mají včetně hlavy 52,5 cm, bez hlavy 51,7 cm.

Jiné sedačky tu nemám po ruce, respektive mám, ale odšroubené4
19:02:07
23.02.2014
zralous
Taky se zeptám.. Nevíte někdo, z jakého důvodu bylo na některé 1000MB výrobní číslo vyraženo na malý štítek a ten teprv přibodován ke kastli. Na jedné z mých MB to tak mám..
18:54:21
23.02.2014
zralous
-> Koblet: ty plastový s al rámečkem byly použity pro modelový rok 69 (široký sloupek)
00:11:17
23.02.2014
Jozka
-> stepan: Nýtem došlechtíš a šperk bude dokonalej.. 3

-> m8rinek: Zajímavý by bylo vědět, odkud se vzaly..
Extreme Tyres