Rozdíly Mbček - co je originál?

prohledat
3653 příspěvků (zobrazeno 2851 až 2900) od 28.02.2012 do 27.08.2024, založil/a Bukaj
řadit dle data
23:48:59
22.02.2014
m8rinek
Taky mam jedno mosazný, vloni jsem jich na burze potkal několik...
23:47:56
22.02.2014
stepan
Důkaz místo slipů:
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od stepan vložen 22.02.2014 23:47:56
23:45:26
22.02.2014
stepan
-> Jozka: Já mosazný víčko právě mám doma, akorát je spojený šroubkem místo nejtku což asi už není originál.
upraveno 1x, naposled 22.02.2014 23:48:11
22:37:38
22.02.2014
Duri
-> skoda 120ls: Vdaka, to bola este asi 9. alebo 10. seria, tie mali slonovu kost a asi aj ventil viko a vicko boli ine. Mna len prekvapilo to necervene "klasicke" vicko a uz spominana dierka :D
21:38:31
22.02.2014
Tom.MBG
-> Duri: mam doma z mb 66 ventildekl i s vickem v barve slonove kosti,jen uz zbytky co na tom vydrzelo za tech x let.

dale na tom motoru bylo nastrikano slonovou kosti i remenice vodni pumpy a vana oleje.vypadalo to original z fabriky,ale kdo vi:)
19:37:46
22.02.2014
Jozka
Zapomněl jsem na další ze svých nejapných dotazů - nemá někdo po ruce MB šroub sedadlovej, teda ten, co spojuje sedák s opěradlem.. chtěl jsem poladit, výtáhnu zásoby - a dýlky od 51 cm do 52,5 cm (vč. hlavy).. některý asi budou stovkový, ale nerozeznám to, protože bohužel nejsou 110LS..
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Jozka vložen 22.02.2014 19:37:46
19:34:21
22.02.2014
Jozka
-> stepan: Mosazný jsem viděl jedinkrát - na odstavený 706 MTS.. ale netuším, kde se na ní vzalo a ani nevím, jestli je kompatibilní s MB..
19:06:27
22.02.2014
Petr98
Pro úplnost. Víčko z počátků výroby...
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Petr98 vložen 22.02.2014 19:06:27
17:40:05
22.02.2014
Duri
Skusim nariedit chemopren, a aspon raz ich pretriet.Uvidim, ci to pomoze. Ak nie, tak ich nalepim nazad na gumy. Prekvapilo ma ale, ze gumy 12.serie su o poznanie makksie a ohybnejsie ako gumy od 18.serie. Zmenili recepturu? 3



Matice na 13-ku kluc na MB asi naozaj neboli a nemaju tam co robit :)



Co sa tyka mosadzneho vicka, nikdy som nevidel...

Aspon male foto vicok. V lavo asi origo cervene, v strede asi bastlene svetlo-cervene a v pravo spominane bezove (ci co je to za farba)
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Duri vložen 22.02.2014 17:40:05
16:29:17
22.02.2014
stepan
A mosazný víčko na olej se dávalo na co?
13:46:33
22.02.2014
Jozka
-> Bukaj: Béžová víčka (i když taková barva ani neexistuje..3) se prodávala jako ND..

M8/12 na MB jo - třeba matice u karbů.. uvědomil jsem si až později, že v MB nářadí vůbec nebyla 13-ka klíč (12 jo), a ani v Tona sadách dílenských nebyla. Když se (už teda nevím přesně kdy) začly objevovat hlavy OK13, nakovali 13-ky jednostranný očkový klíče, aby se stávající sady mohly doplnit..
07:51:42
22.02.2014
Bukaj
Vrátím se k těm šroubům - ano, matice byly určitě na 14mm klíč, jen jsem si nebyl jist tím šroubem - nějak mi 12mm nesedělo k MB, ale 14mm hlava by asi byla montážně nedostupná.

Tak díky za potvrzení 4

-> Duri: Ke kovralům - nanést na ně zespodu vrstvu Chemoprenu není tak blbej nápad, jen asi bude obtížnější vytvořit jednolitou souvislou vrstvu - asi by bylo nutno hodně jej naředit a dávat bacha, aby neprotekl skrz vlákna. A dle mého názoru je lepší přilepit je ke gumám - když nebudou přilepené, budou po gumě klouzat...

A k víčkům oleje přidám ještě svůj dotaz - mosazné víčko asi není původní z žádného MB, že? Buď je ze starších škodovek, nebo z vozů východní provenience...

...jinak béžové víčko jsem ještě neviděl, jen černé, různé odstíny červené a na konci výroby škodovek (nebo jako postprodukční ND?) víčko s povrchovou úpravou podobnou foréze...
01:49:59
22.02.2014
Jozka
-> Duri: Někteří měli za tu dírku posichrovaný víčko kvůli jeho ztrátě např. rybářským vlascem.. ale v katalozích ND není zmíněno 4
21:48:09
21.02.2014
Duri
Mam dalsiu, mozno blbu otazku ohladom vicok oleja. Vsimol som si, ze niektore maju malu dierku, na co to bolo? (vysacka s oznacenim oleja?) Mali to vsetky MB? (lebo mam aj vicka bez dierky, ale mozno zo S100)

Dalsia otazka je ohladom farby. Z 12. serie som dal dolu bezove, potreboval by som vediet, ci 16. seria mala uz cervene. Vdaka
14:43:52
21.02.2014
Duri
hmm.... alebo daka priesvitna plasticka tekuta guma, co pri vysychani tvrdne, ale zostane pruzna... Asi mam velke naroky, neviem, ci daco take existuje
14:29:32
21.02.2014
Jozka
-> Duri: Zajímavá myšlenka.. něco nenasákavého by to chtělo.. ale napadá mě akorát tak plech anebo linoleum..10
14:24:58
21.02.2014
Duri
Vratim sa trosku k teme kobercov - Kovral. Odlepil som ich od gum, vypral, vycistil, odchlpil a teraz by som ich rad trosku spevnil, lebo su dost makke a nechcem ich uz lepit na gumy.

Mate nejake skusenosti, cim ich zospodu natriet, aby boli pevnejsie,lepsie drzali tvar a nekrcili sa? Rozmyslal som nad chemoprenom, ale neviem, ci by som dosiahol vyssiu pevnost...
11:38:35
21.02.2014
Jozka
-> Duri: Téměř zcela jistě origo.. sice jsem nic nerozebíral, ale včera narazil na zbytky po rozborce z roku 2002.. šrouby, matky, podložky letmo sestavený a.. od oka byl mezi šroubem a maticí větší rozdíl, než mezi 13 a 14 - navíc mám dojem, že na 1000MB dobově hlava OK13 ani žádná nebyla = když MB, tak OK14 nebo OK12..
11:29:17
21.02.2014
Duri
-> Bukaj: Akurat minuly vikend som rozoberal jeden par nohavic z eMBecka a sroub bol M8x22 s hlavou #12 a matica #14. Ci to bolo uplne origo neviem, ale vyzeralo to tak.
10:53:26
21.02.2014
Jozka
-> Bukaj: Jsou tam lícovaný osmičky asi stejný pro všechny typy.. a OK14 matice originální je výrazně větší, než hlava šroubu - takže nejspíš jo, MB má taky OK12 hlavu šroubu - ale nikdy jsem jí neměřil.. si vybavuju, že 1. pár hlav se protáčí úplně volně a 2. pár se pro potřeby natočení matic zpravidla hranou lehce zasekne o tvar misky..
09:55:27
21.02.2014
Eidy
-> Bukaj: Hlava šroubu beztak sedí v klobouku ložiska a ty asi byly pořád stejný. A tam se 13mm hlava vejde. Jen se tam pak hůř může klíčem. 14 nebo i 15mm hlava by byla ideální, to by se zaseklo v klobouku o rantl.
09:47:48
21.02.2014
Bukaj
Jeden dotázek:

MBčko má šrouby M8, které drží štít zadní brzdy k nohavici stejné, jako pozdější modely, nebo má větší hlavu šestihranu?

Nemám teď po ruce žádnou origo nápravu, abych se mrknul...

742 má pevnostní M8x22 s částečným závitem a se šestihranem 12 mm. Má MB totéž?

Větší hlava by se tam asi pohodlně nevešla, ale raději se ptám 6
19:04:55
20.02.2014
dragon_cb_cz
-> doking: Když nás sejmula T815 pojištěná u ČPP, nebyl s plněním problém...
18:51:10
20.02.2014
doking
Já platím u Generali 228 Kč ročne na litříka,ale předkládal jsem tehdy ještě platný průkaz historického vozidla,už ani nevím,jestli to byla nutnost nebo ne.



No jo levný pojišťovny , pro toho kdo si u ní uzavírá pojistku je to super...ale když dotyčný, co má povinný ručení zrovna u ČPP a někoho nabourá,tak ten poškozený, má co dělat, aby mu byla zaplacena škoda....
upraveno 1x, naposled 20.02.2014 18:52:05
12:17:22
20.02.2014
lokaj
Já pravě podnikatelskou pojišťovnu doteď rád skrz blbý zkušenosti u nehod neměl, tak asi už začnu:-) Padž teď platím u ČP pololetně 1200,- Kč a myslel jsem si bůhví co to nemám.. Kluci pokusíme si v tom udělat trošku jasno,co říkáte? Dejte mi dosud nezodpovězené otázky či s mlhavou a nejistou odpovědí ohledně MB na které by jste se chtěli zeptat a já skočím za tím 1.majitelem svého MBčka dokud je ještě fit a pamatuje si aby mi na ty otázky odpověděl (bydlí 0,5 km ode mně), navíc se o ta eMBéčka zajímal, padž si na autě vždy téměř vše opravoval (ať už lépe či hůře..)sám, tak musel znát nějaké ty postupy,modely a jejich znaky a co patří na jaké auto..
upraveno 1x, naposled 20.02.2014 12:19:59
10:55:25
20.02.2014
Danster
-> Koblet: To jo platit povinný u ČPP na MBčka je super1
09:27:21
20.02.2014
Koblet
-> lokaj: Já platím u ČPP na svého litříka asi 300,- za nejvyšší možné pojistné krytí 100/100mio. Nejlevněji mi nabídli asi 230,- ročně. Slušná pojišťovna.3
02:26:35
20.02.2014
Jozka
-> Bukaj: 3 a dokonce i některý stejný katalogy..4.



Asi tohle nedáme (kdyby někdo předtím řekl, že 444xxx motor je MB, nevěřil bych), tohle jedině muzejní podklady a kdo ví jestli.. 100% zbastlili nějaký kusy ze zbytků ještě souběžně s kilama, ale jak značili, ví Bůh a navíc ten bordel se sériema dle motorů, to je asi fakt unikum..
01:52:55
20.02.2014
Bukaj
-> Jozka 19.02.14 23:08:35: No vida, tak máme stejné detekční metody 3
01:50:48
20.02.2014
Bukaj
-> Jozka 19.02.14 20:22:43: Zajímavé, v katalogu 100/110, vydání 1970 mám serie 24 a 25 - od 1.1.1970 do 30.4.1970 (nemáte někdo starší vydání, tj 1969?) a v katalogu 1977 jsou serie číslované od 22. (přičemž 22. serie je datovaná od 1.8.1969)...
01:41:53
20.02.2014
Bukaj
-> Duri 19.02.14 19:20:15: Ohledně madel, tak na 95% zjistíš, jestli tam byly původně plastová - když sundáš ta ipurová ze stovky, tak pokud na těch tapecírech někdy byla tvrdá plastová madla, uvidíš tam jejich obtisk 4
23:08:35
19.02.2014
Jozka
-> lokaj: Ten rozdíl je jemnej, to by musel nějakej stovkař, mě se do toho pletou i dlouhý madla ze 120.. A není to guma, je to PUR pěna..3. Jinak mě napadl nejjednodušší způsob: normálně madlo odšroubuj a když pod ním budou menší trojůhelníkový otistky tvrdýho plastu klasických MB, jsi "doma".

U ČPP se dá dneska "dosáhnout" i s užovkou.. myslím že posunuli až nějakýmu datu roku 1979..
upraveno 1x, naposled 19.02.2014 23:09:03
22:47:00
19.02.2014
lokaj
Tak stropnicu jsem se snažil vyfotit znovu, ale je to tmavá fotografie, takže ještě horší než tato. Co se týká madel tady je odkaz na stránku mého auta a fotku kde je madlo vyfocené.A myslím si, že to je normální gumové madlo.

skoda-virt.cz/cz/.../9376 -lokaj-s-1000-mb

Mimochodem u ČPP lze na MB- když má člověk aspoň trochu bezeškodních měsíců a už není v pubertě dojít až na povinné ručení za 370,- Kč na rok (!!)aniž bymusel auto bastlit nějakými zelenými Véčky, obtěžovat atestacemi a vůbec nevyjíždět. Tak pro ty, kterým by se to hodilo to zde uvádím.Celkově to je levné pro auta do roku 1972-takže to platí i pro stovky apod..Jen to ČPP nikde moc neuvádí.
20:22:43
19.02.2014
Jozka
-> Duri: Vycházím ze souhrnnýho katalogu asi z roku 73 a dalších pramenů, do Gerega jsem nekoukal zatím - katalog uvádí jako poslední 21. sérii, což je divný, stejně jako jsou divný embéčka ve III. kvartálu, když jejich výroba oficiálně skončila v pátek 1. srpna 1969 ???

Čísla jsem si myslel, že pokračujou plynule u kil, 1st by mělo mít 457 696 č. kastle (450 632/8 motor) a měl jsem za to, že se jedná o 22. sérii.. ale katalog nejstarší na Š100 mám až 24+25. sérii.. na druhou stranu mám někde poznámku, že od karosérie č. 452 651 se ještě u 1000MB rušila kuželová zátka palivový nádrže..

Bude to nějaká série č. 21 a půl..3

-> lokaj: Už se tu nejmíň 2x mihly dveřní výplně v "napůlstovkovým" ; designu - ale madla měly klasický dvojdílný.. Madlo pofoť, mám dojem, že existujou dvě provedení a pokud to bude to novější, budeš mít jistotu, že origo nejsou..
19:20:15
19.02.2014
Duri
-> Jozka: tak som to nasiel, voz 1100 MB deLuxe, vyrobeny 16.7.1969



Pozeral som to este raz v Geregovej knihe a pise nasledovne:

1000MB - 21.seria, II kvartal 1969, cisla 403540 - 435039 (predpokladam, ze je to pravda, ale len do 30.6.1969)

S100 - 22.seria,III kvartal 1969, cisla 435890 - 461839 (par cisel tam chyba, ale pravdepodobne sa v tomto intervale nachadzaju aj vozidla 1000MB vyrobene od 1.7.1969 do konca vyroby...)



Este som trochu hladal a na Pragose som nasiel toto:

pragos.cz/veterani/clanek ?id=860

Niektore udaje mi tam nesedia a je tam asi aj viac chyb, ale zaujala ma poznamka c.3 pod 21.seriou:

"3) v době kolem přechodu výroby došlo k situaci, kdy do karoserie MB jsou montovány motory, které patří do 22. série, tedy Š 100 – tyto motory mají číslo/7 při objemu 988. Patrně tak byl řešen výpadek výroby po požáru"

Logicky mi to nesedi, kedze vyroba 1000MB skoncila 31.7.1969 (respektive 7.8.) a poziar bol 12.8., ale zaujal ma fakt, ze do 1000MB boli montovane motory 22.serie...



-> Lokaj: Co sa tyka madiel, v tomto konkretnom boli/su (ak si dobre pamatam, nevidel som ho uz skoro 4-ri roky) taktiez uz madla zo S100. Kedze ale auto bolo do znacnej miery v interieri bastlene, neviem zarucit originalitu madiel, ale nemozem to ani uplne vylucit. Ale neodsudil by som tuto moznost uplne...

Chcelo by to najst este par vlastnikov tychto "po" 21.seriovych litrov
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Duri vložen 19.02.2014 19:20:15
upraveno 5x, naposled 19.02.2014 20:19:00
14:11:35
19.02.2014
Jozka
-> Duri: Zkus najít, neb by určitě bylo.. tipoval bych zcela nezávazně na nějaký "pohrobky". Nejspíš by to šlo přes muzeum, ale nechce se mi je kvůli tomu otravovat, když auto už není..
14:04:11
19.02.2014
Duri
-> Jozka: Original technicak k tomu nemam, ale mam niekde vytlaceny farebny scan povodneho technicaku, kde by mal byt aj datum vyroby/expedicie. neviem ale, kde to mam, musim pohladat. V kazdom pripade by bolo zaujimave zistit, ako to bolo...
13:38:50
19.02.2014
Jozka
-> Duri: Já bych foto štítku asi i měl.. co mě chybělo a chybí u mého kusu je TP s datumkou z Boleslavi - ta by byla nejzajímavější pro další "výzkum"..
08:24:27
19.02.2014
Duri
-> Jozka: Aj pre mna je to stale zahada s tym koncom 21.serie. Najdem dakde foto stitku, pre zaujimavost, mozno dakto o tom vie daco viac 3
07:41:07
19.02.2014
Bukaj
-> lokaj: Také nic podobného neznám, zkus lépe vyfotit, tohle vypadá jako nedodělek, nebo nevím...

A přitahovače dveří se měnily za stovkové proto, že původní MB jsou z křehkého plastu a praskají a lámou se...4
18:22:30
18.02.2014
Jozka
-> Duri: Taky ? 21. série by měla končit číslem motoru 435 039.. auto, co jsem zmiňoval o kus níž, bylo už taky mimo - 435 117 /7.. Vedu to jako záhadu už kolik let, jinej kus, co by se vymykal, jsem nikdy neviděl (taky proto jsem si to nechal dotěď raději pro sebe..4
14:58:00
18.02.2014
Duri
Ja mam 'post' - 21. seriu, cislo motora mimo rozsah vsetkych uvadzanych pramenov, cize jedna z uplne poslednych (myslim 444xxx) a de Luxova stropnica je ako vsetky predosle. Nikdy som taketo nieco nevidel...
upraveno 1x, naposled 18.02.2014 15:03:34
13:48:17
18.02.2014
Koblet
-> lokaj: já mám výrobu 22.4.1969 a také prošitý tunel a pruty. Tohle jsem nikdy neviděl.
12:55:38
18.02.2014
Jozka
-> lokaj: To máš k těm drátům chycený jen těma mašličkama ? Nikdy jsem neviděl nic jinýho, než přes celou šířku našitý tunýlky pro napínací pruty.. a to ani na kuse s číslem karosérie 442 623..
11:36:35
18.02.2014
lokaj
Potřeboval bych názor publika. Na moje MB se byl ze Škoda servisu podívat jeden starý pán, co se celý život prý zabýval MBčkami, několik jich vlastnil a opravoval postupně další a novější modely škodovek až doteď.To MB je někdy z července 1969, teĎ to z hlavy nevím. Tak si ho prohlížel, kritizoval,např. stovkové loketní opěrky které prý ani poslední MB nemělo (já nevím, ale 1.majitel by neměl důvod to vyměnit ne?),chválil, že há jako nové některé nesehnatelné popř. drahé serepetičky a moc ho zaujala stropnice auta. Že normální MB ji má nějak přichycenou,(jestli nýty nebo čímsi to říkal),ale že ví, že v závěru se jich pár vyrobilo i s prošitou stropnicí tlustou nití a že ta jsou defakto prý "mooc vzácná" právě tou prošitou střechou, protože jich bylo vyrobeno jen pár. Důvod proč prošitá, čím atd.. mně není známý, ale já ji fakt prošitou mám. Že před pár desítkami let jedno takové podobné viděl. Tak se chci zeptat jestli o tom náhodou někdo něco nevíte.. Foto stropu přikládám zde. Fotka je otočená takže předek auta je na vrchní straně a zadek na spodní straně. Jsou to dvě nebo tři řady prošité v řadě víceméně. Fotka nic moc, ale moc se v těch celkových podmínkách fotit nedalo. Díky za vaše názory.
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od lokaj vložen 18.02.2014 11:36:35
upraveno 1x, naposled 18.02.2014 11:38:59
12:46:20
13.02.2014
Jozka
-> Bukaj: Moje "invazní" 68-ka má origo smaltovaný na 99.9% (znám 1. majitele) a i další drobný odchylky jsem objevil - např. nikdy neměla "vrásněný" plasty palubky o kterých se taky všude píše, že k modelu patří..

Si myslím, že když se kolem fabriky proháněly ruský tanky a budovaly kontrolní stanoviště, tak dávali, co jim přišlo pod ruku ještě ve větším rozsahu, než bylo běžný..4
11:02:31
13.02.2014
Duri
-> Bukaj: V tomto suhlasim s Jozkom. mam deLuxa model '69 sirokostlpik, mesiac presne neviem, ale seria 18. a ma cervene smalt slepice. Som takmer na 100% presvedceny, ze su origo... takze zmena nebola urcite skokova medzi 17. a 18. seriou ale pozvolna...
10:32:01
13.02.2014
Bukaj
-> Jozka 13.02.14 08:04:08: A katalog potvrzuje mé tvrzení: Znak do 17. serie, znak Deluxe do 17. serie, znak od 18. serie 4
10:27:30
13.02.2014
Bukaj
-> Petr98:

Model 69 (širokosloupek) by rozhodně neměl mít smalt...

...poslední smaltované se dávaly na model 68 (úzkosloupek bez poziček).

Jinak od náběhu 69 se slepice nelišily pro Standard a De Luxe, ani pro pozdější stovky. Plastové slepice je jen jeden typ (alespoň co mi mé omezené vědění dovoluje) 4
09:15:44
13.02.2014
Jozka
-> Petr98: Odhaduju, že spíš ještě smalt jako na konci srpna.. ale přesnej přechod jsem se ještě nikdy nesnažil najít..
Extreme Tyres