-> Bukaj:
V těch 90. už tedy nevím, ale ty z doby MB jsou fakt jen válec bez ničeho a mají takovej poréznější nebo hrubší či jak to popsat.. jestli kovový vložky jsou/ nejsou lakovaný bych se musel mrknout. V 80. se vyskytovaly ty "okroužkovaný", přitom se mi zdá, že i z jedný bedny se vylovila sada s "otřepem" v různé pozici, ale nehádal bych se o to. A vložky měly buď lesklej lak, nebo (asi pozdější) čistej kov ve stavu jakoby po pískování..
Můj dojem je, že kvalita kolísala vždycky, i u těch "MB" se mi stávalo, že se otevřely, hned jak sjel dolů hever pod motorem..
Ale jinak mě teda vždycky stačilo, že mají závity M10 a vlezou se, kam mají .
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
10:49:31
06.02.2014
06.02.2014
Jozka
10:39:03
06.02.2014
06.02.2014
Bukaj
Měl bych jeden dotaz (hraničící tedy s úchylným hnidopišstvím) a to ohledně silentbloků motoru.
Týká se to tedy nejen MBček, ale i pozdějších variant škodovek s motorem vzadu...
V mé hromadě silentů se vyskytuje několik variant, respektive silentbloky lisované v různých formách.
Jedná se také o více dodavatelů, nebo postupný vývoj a obměny forem v Gumokovu?
Co jsem si všiml, tak na originálních MBčkách a stovkách jsou silentbloky hladké (na foto vpravo dole), na 105/120 se setkávám s ostatními variantami...
...a co si vzpomínám, tak koncem 90. let se objevily silentbloky dosti nekvalitní (které po roce byly roztržené, nebo prověšené) - šlo o nějaký kvalitativní úlet Gumokovu, nebo to už byl nějaký "dovoz"? Forma mi připadala stejná, jako Gk, jen se poznaly podle černé lesklé barvy, do které byl namočen komplet silentblok, včetně gumy a už na první "ruční zkoušku" byly měkké.
Z asi čtyřiceti silentbloků, co tu mám, jsem jen na jednom našel nápis Gumokov (na foto nahoře uprostřed), nejčastěji tu mám zastoupený tento typ (se širokou "obroučkou"), ale bez nápisu.
Ještě na dvou jiných jsem nalezl nějaká čísla (asi nějaká výrobní šarže, možná rok a měsíc/týden?)...
Týká se to tedy nejen MBček, ale i pozdějších variant škodovek s motorem vzadu...
V mé hromadě silentů se vyskytuje několik variant, respektive silentbloky lisované v různých formách.
Jedná se také o více dodavatelů, nebo postupný vývoj a obměny forem v Gumokovu?
Co jsem si všiml, tak na originálních MBčkách a stovkách jsou silentbloky hladké (na foto vpravo dole), na 105/120 se setkávám s ostatními variantami...
...a co si vzpomínám, tak koncem 90. let se objevily silentbloky dosti nekvalitní (které po roce byly roztržené, nebo prověšené) - šlo o nějaký kvalitativní úlet Gumokovu, nebo to už byl nějaký "dovoz"? Forma mi připadala stejná, jako Gk, jen se poznaly podle černé lesklé barvy, do které byl namočen komplet silentblok, včetně gumy a už na první "ruční zkoušku" byly měkké.
Z asi čtyřiceti silentbloků, co tu mám, jsem jen na jednom našel nápis Gumokov (na foto nahoře uprostřed), nejčastěji tu mám zastoupený tento typ (se širokou "obroučkou"), ale bez nápisu.
Ještě na dvou jiných jsem nalezl nějaká čísla (asi nějaká výrobní šarže, možná rok a měsíc/týden?)...
20:44:54
05.02.2014
05.02.2014
Jozka
-> skoda 120ls: To je jiná.. to se mi stalo po 2 letech pod plachtou na dlažbě.. odtlačil jsem s velkou námahou a zpět už to nešlo, v bubnech podivná hmota, musel jsem je sklepat a pak použít rychlej kartáč..
20:25:24
05.02.2014
05.02.2014
Tom.MBG
-> j_j: jo fotky nahodim zitra uz se na to dlouho chystam ale nejak sem se ktomu nedostal.zatim shanim moc veci
-> Jozka: jo to za tu namahu stalo..3hodiny prace kompresor na nafoukani kol a 5tikilova palice na odrazeni bubnu.no to byla spis bouda postaven na mokry louce a auto tam stalo na paletach a cucalo vlhkost takze sem to vycuknul za minutu 12
-> Jozka: jo to za tu namahu stalo..3hodiny prace kompresor na nafoukani kol a 5tikilova palice na odrazeni bubnu.no to byla spis bouda postaven na mokry louce a auto tam stalo na paletach a cucalo vlhkost takze sem to vycuknul za minutu 12
20:03:46
05.02.2014
05.02.2014
Jozka
-> skoda 120ls: Ruční brzda ve stodole, dobrý.. ale po 15ti letech by šlo blbě vytáhnout možná i bez ní, stačí trochu vlhčí klima - ale MBG za tu trochu námahy stojí..
20:03:10
05.02.2014
05.02.2014
dragon_cb_cz
-> skoda 120ls: 15 let zapejkana rucka? Auuuuuuu....
19:54:44
05.02.2014
05.02.2014
j_j
-> skoda 120ls: budou fotky a karta prosím?
19:53:55
05.02.2014
05.02.2014
Tom.MBG
-> Jozka: bohuzel nebo bohu dik tohle uz je nema to auto proslo mnoha inovacema ale vzdy v bylo originalu jen barvu zmenilo na zelenou a byly v tom erkovi sedacky.ty uz sou pryc a dany tam origo cerveny sedacky.majitel si vse poctive vedl a mbg ma nalitano 286tisic km.jezdilo dost po svete a mimo dvoukarburace je tam vse co ma byt.akorat neslo vytahnout ze stodoly pac tam stalo 15let se zatazenou ruckou a kvaltem bylo jak pribetonovany
19:04:28
05.02.2014
05.02.2014
Jozka
-> Danster: Vypouštím to jako problém.. a o víkendu půjdu do kolny natěžit nějakej ten laminát..
-> skoda 120ls: Kroupy holt byly a jsou sviňa.. s podobným autem jsem se seznámil letos v létě, deluxe nevyvezený někam do Skandinávie - a ty ďulky resp. pozůstatky po nich ještě i mělo..
-> skoda 120ls: Kroupy holt byly a jsou sviňa.. s podobným autem jsem se seznámil letos v létě, deluxe nevyvezený někam do Skandinávie - a ty ďulky resp. pozůstatky po nich ještě i mělo..
18:40:26
05.02.2014
05.02.2014
Tom.MBG
-> Jozka: v tp je napsano 14.7.1967 to si myslim ze bylo jeste pred celozavodni dovolenou.puvodni barva bila a bylo urceno na vyvoz do francie ale prej to potloukly kroupy tak to prodaly do cech a koupil to deduv dobrej kamarad tak je to skoro v rodine.odhlaseno bylo v roce 4.2004 ale jde to vratit zpet do provozu tak to bude hlavni ukol
17:13:51
05.02.2014
05.02.2014
Danster
-> Jozka: Co se týče toho obalu topení tak já na mojí modrý květen 1968 mám šedivej plastovej obal a u březnový 69 černej plast. Ale známej má u svý 100vky model 70" lamino takže bych řekl že ty obaly byli co zrovna bylo na skladě
11:25:14
05.02.2014
05.02.2014
Jozka
-> doking: / -> dragon_cb_cz: Beru do úvahy.. střídavost osazení by mohl být důvod, proč jsem nenašel "předěl", proč katalog nic takovýho nerozlišuje a podporuje variantu, kterou nabízí -> Bukaj: , čili že PAL měl obaly ze dvou zdrojů současně..
A jo, obtisky PAL na laminátu jsou, ale nelaminovali "osobně" (na 130RS Kovona taky dodávala díly, nepodepisovala se a skoro nikdo o tom neví )..
Nicméně s tou bezporuchovostí moje zkušenosti nekorespondujou.. Laminát sice snese i dva kýble s uhlím, výměník je sám o sobě taky cca v pohodě, ale jak stály za starou bačkoru těsnění u kohoutu a hlavně u vodní pumpy, tak se často dolívala voda tak dlouho, až chladící směs vyčichla a bylo vymalováno.. Díky umístění topení v prostoru nejvíc ofukovaným studeným vzduchem byl radiátor topení vždycky ten díl, kterej mráz poškodil jako první (a často i jedinej).. nespočítám, kolik jsem viděl prasklých nebo opravovaných komor radiátorů kolem prolisů zpravidla zadní komory..
A jo, obtisky PAL na laminátu jsou, ale nelaminovali "osobně" (na 130RS Kovona taky dodávala díly, nepodepisovala se a skoro nikdo o tom neví )..
Nicméně s tou bezporuchovostí moje zkušenosti nekorespondujou.. Laminát sice snese i dva kýble s uhlím, výměník je sám o sobě taky cca v pohodě, ale jak stály za starou bačkoru těsnění u kohoutu a hlavně u vodní pumpy, tak se často dolívala voda tak dlouho, až chladící směs vyčichla a bylo vymalováno.. Díky umístění topení v prostoru nejvíc ofukovaným studeným vzduchem byl radiátor topení vždycky ten díl, kterej mráz poškodil jako první (a často i jedinej).. nespočítám, kolik jsem viděl prasklých nebo opravovaných komor radiátorů kolem prolisů zpravidla zadní komory..
08:42:02
05.02.2014
05.02.2014
Bukaj
Právěže jsem si dlouho myslel, že minimálně do modelu 69 by mělo být topení laminátové, nicméně v MBčkách jsem se hojně setkal se všemi variantami. A topení není zrovna dvakrát poruchový díl, aby bylo nutno jej rozebírat a měnit obal. Jediné, co odchází, je těsnění ventilu topení, ale kvůli tomu není třeba měnit obal...
Navíc laminátový obal je, oproti těm "plastovým" nezničitelný a mosazný výměník taktéž prakticky bezporuchový.
Takže varianta s více dodavateli je vysoce proavděpodobná.
Ale měl jsem za to, že na laminátovém obalu byl PALácký "vodoobtisk" (podobně, jako na heveru).
Možná si to ale s něčím pletu, teď nemám po ruce žádný obal pro ověření.
A poslední model z černého "plastu" má na vršku na 100% odlito logo PAL (autobrzdy?)...
Na šedém jsem nic nenašel.
Navíc laminátový obal je, oproti těm "plastovým" nezničitelný a mosazný výměník taktéž prakticky bezporuchový.
Takže varianta s více dodavateli je vysoce proavděpodobná.
Ale měl jsem za to, že na laminátovém obalu byl PALácký "vodoobtisk" (podobně, jako na heveru).
Možná si to ale s něčím pletu, teď nemám po ruce žádný obal pro ověření.
A poslední model z černého "plastu" má na vršku na 100% odlito logo PAL (autobrzdy?)...
Na šedém jsem nic nenašel.
01:34:36
05.02.2014
05.02.2014
doking
-> Jozka: A v mém autě to asi taky bude původní,jednak to topení podle toho vypadalo a taky když v tom autě zůstal termosytič, tak do toho asi nikdo nehrabal.
01:07:42
05.02.2014
05.02.2014
dragon_cb_cz
-> Jozka: U mého MB bych si na původnost docela vsadil... úpravy krom nějakého domorobo cyklovače a mlhovky na tom autě veškeré žádné... jo a manuál sytič.
00:08:37
05.02.2014
05.02.2014
Jozka
Díky pánové.. -> doking 04.02.14 22:16:21: Ty laminátový dodávala Kovona Karviná, kde se kompletovalo nevím, ty plastový si zdá se nechával lisovat PAL (někde mám i poznámku, která filiálka) a do fabriky asi chodily hotový.. Pověřil jsem tím kámoše manažera a že prý se nedoptal..
-> vlasmi: Taky dobrý.. už asi 4th kilo s klikama ven, co má laminát, plus soused ho měl dokonce v erku..
Asi na to dlabu, zkompletuju do černýho obalu, aby bylo úplně jasný, že to je náhradní díl a.. budu klidně spát.
-> Petr98: No však jo..
-> vlasmi: Taky dobrý.. už asi 4th kilo s klikama ven, co má laminát, plus soused ho měl dokonce v erku..
Asi na to dlabu, zkompletuju do černýho obalu, aby bylo úplně jasný, že to je náhradní díl a.. budu klidně spát.
-> Petr98: No však jo..
23:07:28
04.02.2014
04.02.2014
Bukaj
-> Jozka: To fakt nevim, ale hadice k němu byly původní...
22:18:34
04.02.2014
04.02.2014
Petr98
-> Jozka 04.02.14 21:01:52: Nerve mi to žíly
22:16:21
04.02.2014
04.02.2014
doking
A nemohlo ty obaly topení škodovce dodávat víc dodavatelů? To v archivu nevědí?
22:07:05
04.02.2014
04.02.2014
vlasmi
-> Jozka: Nemám sice 1000 MB, ale v mojí Š 100 (TP vystaven 9. 9. 1969) je topení v bílým laminátovým obalu. Je na 95% původní.
21:10:07
04.02.2014
04.02.2014
Jozka
-> Bukaj: Já měl 07.07.1967 laminát, ale sešroubovanej dost moderníma vrutama, takže šíbovanej a tím neprůkaznej.. U té Levandulky je pravděpodobnost původnosti asi kolik % ?
21:03:49
04.02.2014
04.02.2014
Bukaj
A v Levandulce (TP vystaven 25.10.1967) mám také šedý "plast" (set)
Ovšem bez záruky původu. Respektive je tam určitě od doby, kdy bylo auto přestříkáno na tyrkysovou, neboť kryt topení je taky fouklý :-D
Ovšem bez záruky původu. Respektive je tam určitě od doby, kdy bylo auto přestříkáno na tyrkysovou, neboť kryt topení je taky fouklý :-D
21:01:52
04.02.2014
04.02.2014
Jozka
-> skoda 120ls: Leda že bych se šel vrtat v tý bedně odloženil anebo natrefil na nějakej plonkovej.. Ale kdyby náhodou jo, tak teda jo..
A Géčko z kterýho měsíce 67..? A ten černej taky dobrý, to je další nezmapovanej přechod na kterej se názory různí...
-> doking: Takhle mezi svátkama.. To mohla bejt kvalitka... Ale blíží se to k mýmu, kdyby byla ještě nějaká z 20.12.67 taková, bylo by jasno - a já bych měl problém, pokud nějakej šedej nezapadl někam do škvíry, mám jen černý a laminátový..
-> Petr98: Já doteď myslel, že sériový motory čísloval nějakej džínovej fanda od č. 501.. S těma kastlema je to hodně zajímavý, ale při polomanufakturním náběhu výroby v podmínkách socialistický ekonomiky možná i logický (opravy, dolaďování..).
Ale ty z toho svého kousku ten neposkvrněnej originál prostě neuděláš nikdy..
A Géčko z kterýho měsíce 67..? A ten černej taky dobrý, to je další nezmapovanej přechod na kterej se názory různí...
-> doking: Takhle mezi svátkama.. To mohla bejt kvalitka... Ale blíží se to k mýmu, kdyby byla ještě nějaká z 20.12.67 taková, bylo by jasno - a já bych měl problém, pokud nějakej šedej nezapadl někam do škvíry, mám jen černý a laminátový..
-> Petr98: Já doteď myslel, že sériový motory čísloval nějakej džínovej fanda od č. 501.. S těma kastlema je to hodně zajímavý, ale při polomanufakturním náběhu výroby v podmínkách socialistický ekonomiky možná i logický (opravy, dolaďování..).
Ale ty z toho svého kousku ten neposkvrněnej originál prostě neuděláš nikdy..
20:33:54
04.02.2014
04.02.2014
doking
-> Jozka 04.02.14 17:40:51: Já sice nemám předvánoční,já mám mezisváteční vůz mám v techničáku 27.12.1967 a mám tam šedej plastovej obal
19:51:20
04.02.2014
04.02.2014
Petr98
Tak... Volal mi pan Nachtmann, jak je to s tou mojí károu a: Rozhodující bylo číslo motoru- to jelo od jedničky postupně a k těm motorům se přiřazovaly kastle. A k mojemu motoru byla přiřazena kastle 685 dle knihy. Ale já mám 585, tak se tam nejspíš pilo i když říkal, že v tom měli docela pořádek. Někdo se upsal a spletl si 5ku s 6kou, protože tutově to nikdo netloukl znova a od pasu. Když mi říkal do telefonu čísla kastlí kolem mé, tak to nebylo třeba: já 1278, 585 a další třeba 1279, 586.... vůbec. Četl mi kastle kolem a : 554, 125, 618, 355. No úplně vůbec žádný systém.... Sám říkal- karoserie brali jak se jim dostaly do rukou Přišlo mi to vtipné
19:45:28
04.02.2014
04.02.2014
Tom.MBG
-> Jozka: ja ve svem velkym tp. mam v cisle kastle taky napsano i je to taka divna jednicka s znatelnou teckou na ni .asi nad tim nikdo nepremyslel.
ja mam mbg 67 a je tam lamintovej dekl a mel sem rijen 68 a uz byl cernej plastovej
ja mam mbg 67 a je tam lamintovej dekl a mel sem rijen 68 a uz byl cernej plastovej
19:30:08
04.02.2014
04.02.2014
Tom.MBG
-> Jozka: ale prec jen kdyby ses ktomu prokousal tak dej vedet dik
18:13:51
04.02.2014
04.02.2014
Jozka
-> Vojtisek: To by na STK asi čuměli, nacpat Bendix nebo spíš mechanickej Kugelfisher (nebo jak se to píše) a vydávat to za origo na základě dobovýho zápisu..
18:11:02
04.02.2014
04.02.2014
Jozka
-> saskyn2: tak "injection", to mě nanapadlo.. celkem pakárna teda..
Bych se taky klonil k tomu laminátu, ale jak je to nejspíš zas blízko přelomu, tak dle aut se moc nedá a jinými cestami jsem neuspěl - přes veškerý bádání v dobovým tisku, změnách v literatuře a dokonce i v nepříliš dostupných historiích výrobců obého. Dokonce mě přišlo, jak kdyby koncem 60.let byl laminát nějakej strategicky důležitej materiál = ticho po pěšině..
Bych se taky klonil k tomu laminátu, ale jak je to nejspíš zas blízko přelomu, tak dle aut se moc nedá a jinými cestami jsem neuspěl - přes veškerý bádání v dobovým tisku, změnách v literatuře a dokonce i v nepříliš dostupných historiích výrobců obého. Dokonce mě přišlo, jak kdyby koncem 60.let byl laminát nějakej strategicky důležitej materiál = ticho po pěšině..
18:07:41
04.02.2014
04.02.2014
Vojtisek
-> saskyn2: Bendix!
18:02:57
04.02.2014
04.02.2014
saskyn2
-> Jozka 04.02.14 17:40:51: JJ, malej, pak myslím začaly ty rozkládací, tohle je jednolist, z druhý strany je uveden majitel.
Já mam v 67 laminát ale bůh ví jestli je to původní.
-> Jozka 04.02.14 17:51:50: taky dobrý to po tobě jednou budou chtít vstřikování když máš v TP "i"
Já mam v 67 laminát ale bůh ví jestli je to původní.
-> Jozka 04.02.14 17:51:50: taky dobrý to po tobě jednou budou chtít vstřikování když máš v TP "i"
17:59:51
04.02.2014
04.02.2014
Jozka
-> dragon_cb_cz: No takhle už jsem to zkoušel zjistit.. ale nikam to nevedlo, je to vyměnitelnej náhradní díl a v dobách, kdy se ještě masívně jezdilo jen "na vodu" i často měněnej.. Laminát jsem vyndal i ze 110L 1970, přitom naše MB mělo (snad) z výroby šedej plasťák - dle mý paměti a taky i toho, jak mě táta v roce 1988 sjezdil, když mi to zamrzlo a při výměně potom praskl i ten kryt.. "to tam vydrželo 20 let, blbče..!".
Nějakej pramen.. nebo auto z 22. prosince 1967 v zaručeně originální nastrojení..
Nějakej pramen.. nebo auto z 22. prosince 1967 v zaručeně originální nastrojení..
17:51:50
04.02.2014
04.02.2014
Jozka
-> saskyn2: Nebo ještě jeden veselej (a klasickej, kdy ještě nebylo č. karoserie kam zapsat) případ - soudružka, co vyplňovala, zřejmě dokonce tu jedničku za lomítkem považovala za malé "i".
A končím, je to hrozně pracný fota TP a štítků upravovat, což musím, neb už nevím, u kterých jsem slíbil, že se určitě nikdy neprokubou na veřejnost..
A končím, je to hrozně pracný fota TP a štítků upravovat, což musím, neb už nevím, u kterých jsem slíbil, že se určitě nikdy neprokubou na veřejnost..
17:48:20
04.02.2014
04.02.2014
dragon_cb_cz
-> Jozka: Moje je 68 a laminát pokud vím má...
17:40:51
04.02.2014
04.02.2014
Jozka
-> saskyn2: To je malej TP? Takovej jsem snad ani neviděl..
Nu, asi se nám povedlo oprášit pozapomenutej fenomén.. bude to malým počtem vyrobených a ještě menším počtem přeživších vozů.. a jestli to nezaznamenal ani Mr. Gereg (ale to nechci posuzovat, musel bych si tu partii přečíst znova), tak..
Ale dosti bolo čísílek - už někdo odhalil, do kdy se do MB montovaly radiátory topení v laminátovým obalu ? Resp. jakej obal patří do předvánočního embéčka z roku 1967..??
Nu, asi se nám povedlo oprášit pozapomenutej fenomén.. bude to malým počtem vyrobených a ještě menším počtem přeživších vozů.. a jestli to nezaznamenal ani Mr. Gereg (ale to nechci posuzovat, musel bych si tu partii přečíst znova), tak..
Ale dosti bolo čísílek - už někdo odhalil, do kdy se do MB montovaly radiátory topení v laminátovým obalu ? Resp. jakej obal patří do předvánočního embéčka z roku 1967..??
16:38:23
04.02.2014
04.02.2014
saskyn2
-> Jozka: Tady si to sepsal naprosto přesně. Ta tvá fotka TP je mezidobí kdy do čísla podvozku už zapisovali číslo karoserie co bylo nabodováno. Ale u TP do 1965 tam zapisovai číslo podvozku z šroubovaného štítku, což vlastně bylo číslo motoru.
To samé do OTP. Já myslel že se tohle mezi embéčkáři všeobecně ví a ono je to taková novina
To samé do OTP. Já myslel že se tohle mezi embéčkáři všeobecně ví a ono je to taková novina
16:15:32
04.02.2014
04.02.2014
Jozka
-> saskyn2: Tak logicky z historie k registraci sloužilo číslo podvozku a protože ne vždy podvozek měl stejnýho výrobce, tak č. motoru.. Kdysi jsem věděl, ale už zapomněl, podle čeho se platilo clo za 1. republiky, ale mám dojem dle č. podvozku.. Z těhle důvodů to bylo uvedený zvlášť v dobách rámových karoserií, už jen kvůli záměnám. Že to AZNP měla shodný, je atyp (jak to bylo u Oktávek a starších?) a to u MB pojali takhle, nebylo moc šťastný, navíc to byl úplnej nesmysl u samonosný karosérie, který žádnej rám nemá.
16:03:42
04.02.2014
04.02.2014
Jozka
-> Petr98: Čili cca 64-66 pěkná uchylárna :
číslo karosérie (z nabodovaného štítku) nebylo v TP vůbec uváděno - neb v nich na toto zcela chyběla kolonka..
číslo podvozku (rámu) v TP naopak zcela nesmyslně uvedeno bylo, a to opsáním čehosi ze štítku, co v AZNP nazvali podivuhodně "číslo vozidla" a shodovalo se (zpravidla vč. lomítka) s číslem motoru - který je jediný snad jasný..
Až v TP z roku 1967 se objevuje kolonka i pro číslo karosérie, ovšem už předtím v Boleslavi začínaj razit stejný čísla na plášť chladiče i na štítek a zapisovat je do TP, zpočátku do políčka číslo podvozku (rámu)..
Jinak ale jak je zvykem, tak na autech a v dokladech je k vidění ledacos..
číslo karosérie (z nabodovaného štítku) nebylo v TP vůbec uváděno - neb v nich na toto zcela chyběla kolonka..
číslo podvozku (rámu) v TP naopak zcela nesmyslně uvedeno bylo, a to opsáním čehosi ze štítku, co v AZNP nazvali podivuhodně "číslo vozidla" a shodovalo se (zpravidla vč. lomítka) s číslem motoru - který je jediný snad jasný..
Až v TP z roku 1967 se objevuje kolonka i pro číslo karosérie, ovšem už předtím v Boleslavi začínaj razit stejný čísla na plášť chladiče i na štítek a zapisovat je do TP, zpočátku do políčka číslo podvozku (rámu)..
Jinak ale jak je zvykem, tak na autech a v dokladech je k vidění ledacos..
15:38:38
04.02.2014
04.02.2014
saskyn2
-> Petr98: Já bych to trochu poupravil, dle mě prostě na začátku 60 letech číslo podvozku bylo číslo motoru, což mam takhle i uvedeno v tom OTP jak jsme se bavili, no a karoserie nikoho nezajímala, stejně jako je to dnes s číslem motoru. Někdy od 1965 se začaly do TP a na štítek uvádět čísla obě, a někdy v 80 letech začalo být auto bez čísla karoserie problém, tak správný postup byl úřední opravení čísla karoserie, resp. přepsání původního čísla podvozku číslem karoserie které do té doby v TP nebylo, bohužel někteří úředníci toto nesprávně zapsali jako výměnu karoserie což je tvůj případ. No a někteří majitelé místo boje s úředním šimlem vzali raznice do ruky a čísla sedí
15:07:16
04.02.2014
04.02.2014
j_j
-> Petr98: dobrá práce ;)
15:03:53
04.02.2014
04.02.2014
Petr98
Takže po mírné rozepři chci shrnout pátrání po pravdě o číslování karoserií a motorů, prvosériových litrů. První série mají ve velkém TP a na štítku v motorovém prostoru jedno - stejné číslo. Z toho vyplývá, že vozy ze začátku produkce měly (některé do teď mají) v TP stejné číslo motoru a karoserie. Většina těchto aut má následně číslo karoserie přešktnuto a v poznámkách dále napsáno buď: výměna karoserie nebo úprava čísla karoserie (dle mých pátrání do těchto dní). Tím chci říct, že číslo karoserie, uvedené na plíšku nad chladičem je opravdu číslo karoserie. Toto číslo se následně vpisovalo do TP, právě jako výměna karoserie s tímto číslem. Údajně se toto dělo někdy po roce 80, kdy úřady a STK přestaly tolerovat stejné číslo motoru jako podvozku, když číslo podvozku- což je karoserie, bylo nad chladičem uvedeno. Z toho vyplývá, že informace o této problematice v Geregově knize jsou mylné. Doufám, že je to trochu srozumitelné a že jsem to aspoň trochu napsal, jak mi sdělil jeden z nejvyšších a to Lukáš Nachtmann z archivu Škoda Auto.
00:49:50
04.02.2014
04.02.2014
Bukaj
-> Jozka: Já naposledy sundaval poklice z MB asi před měsícem, když jsem dělal kamarádovi brzdy...
...a ty disky jsem kdysi dost pečlivě lakoval, takže bych je nerad orval
Příště schválně vyzkouším to s tím drátem
...a ty disky jsem kdysi dost pečlivě lakoval, takže bych je nerad orval
Příště schválně vyzkouším to s tím drátem
00:32:06
04.02.2014
04.02.2014
Jozka
-> Bukaj: Tak to bude muset někdo jinej, mám sice i druhej pár karbů, ale ten je na dně obrovský bedny, na který je ještě větší hromada všeho možnýho..
Naše 120L je 1977 - ale ten klíč vůbec nemusí být původní.. Ono to tím originálem jde, když to je nasazený citlivě, zasune se a pak zapáčí příčně - jako v tečně k obvodu puklice. Měl jsem na to taky všelijaký finty, ale budu si muset osvěžit.. naposledy jsem měl chromovaný ufouny s mezikružíma nasazený v roce 2006..
Naše 120L je 1977 - ale ten klíč vůbec nemusí být původní.. Ono to tím originálem jde, když to je nasazený citlivě, zasune se a pak zapáčí příčně - jako v tečně k obvodu puklice. Měl jsem na to taky všelijaký finty, ale budu si muset osvěžit.. naposledy jsem měl chromovaný ufouny s mezikružíma nasazený v roce 2006..
00:17:19
04.02.2014
04.02.2014
Bukaj
-> Jozka: No, já jsem zjistil, že díly karburátorů mám také zaskladněny na dně skladu a sundavat to z novýho karbce se mi nechce...
V užovce (1978) jsme měli klíč na kola se zploštělým koncem na poklice
Já na to používám buď střední montpáku, nebo velkej šroubovák - obojí vždy obalím hadrem na konci a uprostřed, abych neorval poklici, ani ráfek. Asi nejlepší by bylo sundavat poklici hákem z pevného drátu (stejně, jako to mají moderní vozy), zasunutým do odvodňovací (odolejovací) dírky v poklici. Ale to by se muselo při nasazování poklice dbát na to, aby jeden z těchto otvorů byl v blízkosti jedné ze tří "boulí" na ráfku (nejlépe u ventilu, aby bylo jasno, kde je)
Jinak osobně u všech škodováckých poklic používám metodu, že nasazuji tak, aby když je ventilek dole, byla slepice vodorovně - vím pak, kde sundavat (u plechové), nebo které matky povolit jako první (u plastových)
V užovce (1978) jsme měli klíč na kola se zploštělým koncem na poklice
Já na to používám buď střední montpáku, nebo velkej šroubovák - obojí vždy obalím hadrem na konci a uprostřed, abych neorval poklici, ani ráfek. Asi nejlepší by bylo sundavat poklici hákem z pevného drátu (stejně, jako to mají moderní vozy), zasunutým do odvodňovací (odolejovací) dírky v poklici. Ale to by se muselo při nasazování poklice dbát na to, aby jeden z těchto otvorů byl v blízkosti jedné ze tří "boulí" na ráfku (nejlépe u ventilu, aby bylo jasno, kde je)
Jinak osobně u všech škodováckých poklic používám metodu, že nasazuji tak, aby když je ventilek dole, byla slepice vodorovně - vím pak, kde sundavat (u plechové), nebo které matky povolit jako první (u plastových)
20:16:06
03.02.2014
03.02.2014
Jozka
-> skoda 120ls: Bude to muset zmáknout -> Bukaj: , já nad tím mám aktuálně čtvrt tuny plechařiny.. bez šance.
-> mirecek.666: Zejtra by se mohl ten placatej háček dostat pod ruku, když jo, pofotím..
-> dragon_cb_cz: Embéčka měly rukojeť kulatou řekl bych - a k snímání vehement.. špicu na konci jsem našel až ve 110LS a v užovce zas asi kulatej konec a ve výbavě znova háček.. Ale přes origo výbavu moc nejsem, tak brát s rezervou..
Ono stejně to jde stejně blbě jak háčkem, tak tím zplacatělým klíčem, vhodnější je fakt velkej šroubovák anebo speciální přípravky, který ve velkým vymýšleli čtenáři SM.. Ale s ozdobným mezikružím je na draka všechno..
-> mirecek.666: Zejtra by se mohl ten placatej háček dostat pod ruku, když jo, pofotím..
-> dragon_cb_cz: Embéčka měly rukojeť kulatou řekl bych - a k snímání vehement.. špicu na konci jsem našel až ve 110LS a v užovce zas asi kulatej konec a ve výbavě znova háček.. Ale přes origo výbavu moc nejsem, tak brát s rezervou..
Ono stejně to jde stejně blbě jak háčkem, tak tím zplacatělým klíčem, vhodnější je fakt velkej šroubovák anebo speciální přípravky, který ve velkým vymýšleli čtenáři SM.. Ale s ozdobným mezikružím je na draka všechno..
20:07:34
03.02.2014
03.02.2014
mirecek.666
-> saskyn2: díky moc, zkusil bych ji nějak napodobit:-)
20:05:13
03.02.2014
03.02.2014
saskyn2
Někde v nářadí mam tu origo páku na sundávání poklic, když si vzpomenu tak nafotím
19:53:57
03.02.2014
03.02.2014
mirecek.666
-> dragon_cb_cz: mám doma disky po laku tak bych si je nerad hned pokřtil, tu origo páku jsem nikdy neviděl, myslel jsem že to měli vymyšlený líp, já používám velkou mont páku
19:51:36
03.02.2014
03.02.2014
dragon_cb_cz
-> mirecek.666: Velkej šroubovák no... někdy to jde dobře, někdy na pikaču. A nebo mu prostě ten konec slízni na brusce.
19:49:33
03.02.2014
03.02.2014
mirecek.666
-> dragon_cb_cz: joo tak to je přesně to co nemám:-)